gigford Mk3 5.0

A forum látogatói álltal épített verdák...

Moderators: SONI, Pudva, Bogyo28

User avatar
szszaby
rengetegetirogatide
Posts: 4629
Joined: Tue Jun 28, 2005 2:37 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Karcag

Re: gigford Mk3 5.0

Post by szszaby »

A fékkel szopok, de rendesen mert az eleinte nem volt. Légtelenítem lefele, de az istennek nem akarta az igazságot, aztán kiderült hogy menet közben a főfék elfosta magát. Szétkaptam gyorsan mondom rakok bele egy felújítót, de a főfék belső felülete olyan szar, hogy dobós lett. De hát semmi gond van nekem egy felújított és az került rá. Hát a helyzet annyit változott, hogy levegősnek nem levegős, de fék az továbbra sincs csak akkor ha felpumpálom. :roll: :roll: :roll:
Na mondom más nincs hátra kerülök a géppel és megvasalom, és lás csodát alakul, már elsőre fog bár még nem az igazi mert keveset mentem vele, de alakul.
Aztán bekötöttem a szervót is, bár a ékszíjtárcsa kétszer akkora mint a 2,8-on volt, de azt beszéltük is az okosokkal, hogy elbírja a plusz fordulatot. Hát úgy néz ki nem, elkezdett visítani mint a napos malac úgyhogy menet közben megálltam és levettem a szíjat róla, de olyan forró volt hogy sütni lehetett volna rajta. Ezért valami kisebb szíjtárcsa kell majd rá.
Ford Capri MkI Essex
User avatar
szszaby
rengetegetirogatide
Posts: 4629
Joined: Tue Jun 28, 2005 2:37 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Karcag

Re: gigford Mk3 5.0

Post by szszaby »

Bogyo28 wrote:mert hát olyan nincs hogy nincs roller egy átépítés alatt...
Az escorttal semmi gond nem volt az első versenyen, minden simán ment minden elsőre.
Ford Capri MkI Essex
User avatar
Bogyo28
Überführer
Posts: 5459
Joined: Sat Dec 04, 2004 9:11 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest-Budakalász
Contact:

Re: gigford Mk3 5.0

Post by Bogyo28 »

szszaby wrote:
Bogyo28 wrote:mert hát olyan nincs hogy nincs roller egy átépítés alatt...
Az escorttal semmi gond nem volt az első versenyen, minden simán ment minden elsőre.
és építés közben?
"...ha Detroit-nak végevan, a világnak végevan..."
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."

...A Xikla...

1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
User avatar
Bogyo28
Überführer
Posts: 5459
Joined: Sat Dec 04, 2004 9:11 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest-Budakalász
Contact:

Re: gigford Mk3 5.0

Post by Bogyo28 »

szszaby wrote:A fékkel szopok, de rendesen mert az eleinte nem volt. Légtelenítem lefele, de az istennek nem akarta az igazságot, aztán kiderült hogy menet közben a főfék elfosta magát. Szétkaptam gyorsan mondom rakok bele egy felújítót, de a főfék belső felülete olyan szar, hogy dobós lett. De hát semmi gond van nekem egy felújított és az került rá. Hát a helyzet annyit változott, hogy levegősnek nem levegős, de fék az továbbra sincs csak akkor ha felpumpálom. :roll: :roll: :roll:
Na mondom más nincs hátra kerülök a géppel és megvasalom, és lás csodát alakul, már elsőre fog bár még nem az igazi mert keveset mentem vele, de alakul.
Aztán bekötöttem a szervót is, bár a ékszíjtárcsa kétszer akkora mint a 2,8-on volt, de azt beszéltük is az okosokkal, hogy elbírja a plusz fordulatot. Hát úgy néz ki nem, elkezdett visítani mint a napos malac úgyhogy menet közben megálltam és levettem a szíjat róla, de olyan forró volt hogy sütni lehetett volna rajta. Ezért valami kisebb szíjtárcsa kell majd rá.
milyen szervóra kell szíjtárcsa? hátha akad valami... valamint a főféken állítottál is? mi belefutottunk olyanba, hogy a karmantyúzáshoz ugye szét kell szedni a főféket, és nem mindegy hogy hova állítod vissza az összerakásnál. könyv nem ír róla semmit, de mi kb fél napot elbasztunk rá mire jó lett. meg ha van fékerőszabályzó benne, az is lehet szar...
"...ha Detroit-nak végevan, a világnak végevan..."
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."

...A Xikla...

1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
User avatar
szszaby
rengetegetirogatide
Posts: 4629
Joined: Tue Jun 28, 2005 2:37 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Karcag

Re: gigford Mk3 5.0

Post by szszaby »

Bogyo28 wrote:
szszaby wrote:
Bogyo28 wrote:mert hát olyan nincs hogy nincs roller egy átépítés alatt...
Az escorttal semmi gond nem volt az első versenyen, minden simán ment minden elsőre.
és építés közben?
Ahogy emlékszem nem nagyon volt, simán ment a dolog.
Ford Capri MkI Essex
User avatar
szszaby
rengetegetirogatide
Posts: 4629
Joined: Tue Jun 28, 2005 2:37 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Karcag

Re: gigford Mk3 5.0

Post by szszaby »

Bogyo28 wrote: milyen szervóra kell szíjtárcsa? hátha akad valami... valamint a főféken állítottál is? mi belefutottunk olyanba, hogy a karmantyúzáshoz ugye szét kell szedni a főféket, és nem mindegy hogy hova állítod vissza az összerakásnál. könyv nem ír róla semmit, de mi kb fél napot elbasztunk rá mire jó lett. meg ha van fékerőszabályzó benne, az is lehet szar...
A főtengelyre kell másik mert akkora van rajta mint egy leveses tányér.
A főfék meg fix, mármint az a tolórúdja, fékerő szabályzó meg nincs.
Ford Capri MkI Essex
User avatar
Bogyo28
Überführer
Posts: 5459
Joined: Sat Dec 04, 2004 9:11 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest-Budakalász
Contact:

Re: gigford Mk3 5.0

Post by Bogyo28 »

szszaby wrote:A főfék meg fix, mármint az a tolórúdja, fékerő szabályzó meg nincs.
én a gyári tipusu főfék belsejére gondoltam. ha nem olyanotok van, akkor passz...
"...ha Detroit-nak végevan, a világnak végevan..."
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."

...A Xikla...

1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
User avatar
szszaby
rengetegetirogatide
Posts: 4629
Joined: Tue Jun 28, 2005 2:37 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Karcag

Re: gigford Mk3 5.0

Post by szszaby »

Akkor nem tudom mit értesz azon hogy hova van állítva. Mit állítsak egy főféken belül a karmantyúkon?
Ford Capri MkI Essex
User avatar
Blant
nagyonsokatirogat
Posts: 1352
Joined: Sun Dec 05, 2004 6:24 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest

Re: gigford Mk3 5.0

Post by Blant »

A hátsó fékkör rugója elő van feszítve egy kis csavara. nem mindegy, hogy meddig tekered be a csavart, mert ettől függ, hogy mennyire tud hátra jönni a 2 dugattyú és lehet, hogy nem szív olajat a tartályból, vagy pont, hogy oda nyomja be, ha rálépsz:
Resize of DSCF1338.JPG
Resize of DSCF1338.JPG (63.92 KiB) Viewed 6110 times
A hangom, a rangom tartom pardon
NEM ELADÓ!
A kedvem, a lelkem, a nemem, a szlengem
NEMM ELLADÓÓ

'78 Ford Capri mkIII Ghia 2,8i EFI, az imádott!
'85 Ford Fiesta mkII 1.6D, az Istencsászár, az 5literrel rohangálós, a hidegben is beindulós.
User avatar
szszaby
rengetegetirogatide
Posts: 4629
Joined: Tue Jun 28, 2005 2:37 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Karcag

Re: gigford Mk3 5.0

Post by szszaby »

Én ezekhez nem nyúltam bár nem értem mit mondasz amikor felütközik a záró zéger gyűrűre.
Ford Capri MkI Essex
User avatar
Blant
nagyonsokatirogat
Posts: 1352
Joined: Sun Dec 05, 2004 6:24 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest

Re: gigford Mk3 5.0

Post by Blant »

szszaby wrote:Én ezekhez nem nyúltam bár nem értem mit mondasz amikor felütközik a záró zéger gyűrűre.
Amit látsz rugót középen, azt egy csavar feszíti elő. és nem mindegy, hogy mennyire tekered be a csavart!
A hangom, a rangom tartom pardon
NEM ELADÓ!
A kedvem, a lelkem, a nemem, a szlengem
NEMM ELLADÓÓ

'78 Ford Capri mkIII Ghia 2,8i EFI, az imádott!
'85 Ford Fiesta mkII 1.6D, az Istencsászár, az 5literrel rohangálós, a hidegben is beindulós.
User avatar
szszaby
rengetegetirogatide
Posts: 4629
Joined: Tue Jun 28, 2005 2:37 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Karcag

Re: gigford Mk3 5.0

Post by szszaby »

Mert mit szabályoz a rugó? Mihez van köze?
Ford Capri MkI Essex
User avatar
Bogyo28
Überführer
Posts: 5459
Joined: Sat Dec 04, 2004 9:11 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest-Budakalász
Contact:

Re: gigford Mk3 5.0

Post by Bogyo28 »

ugy látom Szszaby most nehezen ál rá a témára. megpróbálom érthetőbben megfogalmazni. ha karmantyút cserélsz a föfékben, szét kell szedned, hogy ne kelljen minden szaron átnyomorgatnod a karmantyúkat. blant képéről hiányzik egy rugó, ami az első karmantyú elött van. az csak simán rácsúszik, nincs rajta mit állítani. a képen középen látható rugó egy kis csavarral van felfogatva a föfék hátsó részéhez ( a föfék 2 darabból áll, mármint az a rész amit mosgatsz a házon belül). én régebben nem néztem hogy ott miért van csavar és elöl meg miért nem, szétszedés után visszaraktam a csavart és jól meghúztam, nehogy szétjöjjön. furcsa volt, hogy a csavar bekapatásához már össze kell nyumni a rugót. volt pár főfékem, amit a karmantyúzás után nem lehetett használni, azt hittük hogy a ház a szar, el is lett dobva. de tavaly már gondolkodtunk, mikor legutobb ilyet csináltunka mühelybe Tibivel, és rájöttünk, hogy ugyan sehol nincs dokumentálva (mármint Haynes meg ilyenekben nincs benne) de be KELL állítani a főféket. az ok: a föféknek nyugalmi állapotban a hátsó fele az fix, mivel ott a gumitömitések után zéger van, nem tud hátrébb jönni. viszont azt, hogy az első fele mennyire jöjjön hátra, azt a középső rugót odafogo csavarral tudod beállítani. ha tökre betekered, akkor az első rugó hátrébbtolja a főfék első részét a házban, és a pedálút első szakasza (amíg a karmantyú el nem halad a fékfolyadék beömlő nyílása alatt (ami kb 0.5 mm furat ott ahol a tartály becsatlakozik)) addig nem a fék felé áramlik a folyadék hanem vissza a tartályba. ha túlságosan kicsavarod, akkor a karmantyu nem jön hátra eléggé, mert a középső rugó előre tolja a föfék első felét a házban, így a tartályból nem tud folyadék áramlani a főfékbe. ha ezt nem állítod be rendesen, elő tud fordulni olyan, hogy pl első körbe nem nagyon nyom olajat, vagy nem tudod lelégteleníteni rendesen, mert hiába nincs benne levegő, de mégse fog a fék rendesen stb. nem minden alkalommal, de 4-ből kb 3-szor szar (ha nem is teljesen, de szarabb mint lehetne). legalábbis nálam ez a tapasztalat.

Én azt szoktam csinálni, hogy alaposan kitisztítom a tartály alatti furatokat, mert igen pici az átmérője, és könnyen el tud zárodni a fele vagy az egész. még beszerelés elött, összerakva le szoktam ellenőrizni, hogy a tartály felöl fújva a levegő rendesen átáramlik e a megfelelő helyre, és hogy ha egy picit benyomja az ember a dugattyút akkor az rögtön elzárja e a levegő utját. ezzel a beállítással a régen szarnak hitt főféket is sikerült rendesen müködésre bírni...
"...ha Detroit-nak végevan, a világnak végevan..."
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."

...A Xikla...

1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
User avatar
szszaby
rengetegetirogatide
Posts: 4629
Joined: Tue Jun 28, 2005 2:37 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Karcag

Re: gigford Mk3 5.0

Post by szszaby »

Na most már full világos a dolog. :mrgreen: Köszi Bogyó.
Én ezt eddig nem tudtam, de akkor úgy néz ki szét kell szednem és megnézni hogy áll a dolog.
Ford Capri MkI Essex
User avatar
Bogyo28
Überführer
Posts: 5459
Joined: Sat Dec 04, 2004 9:11 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest-Budakalász
Contact:

Re: gigford Mk3 5.0

Post by Bogyo28 »

szszaby wrote:Na most már full világos a dolog. :mrgreen: Köszi Bogyó.
Én ezt eddig nem tudtam, de akkor úgy néz ki szét kell szednem és megnézni hogy áll a dolog.
tudni én sem tudtam, csak amikor az új karmantyúkkal összerakott főfék szarabb lett mint volt, elkezdtünk agyalni. kiszedve néztük, hogy miért nem folyik le a tartályból a folyadék. aztán rájöttünk...
"...ha Detroit-nak végevan, a világnak végevan..."
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."

...A Xikla...

1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
Post Reply