Szinterkuplung

mindenféle kapcsolódó technikai kérdés, megoldások, ötletek...

Moderators: SONI, Pudva, Bogyo28

User avatar
Peti
egyedülisszerelhet
Posts: 931
Joined: Tue Jul 12, 2005 5:28 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest

Szinterkuplung

Post by Peti »

gigford: Hétköznap is használod a vasat? -mert állítólag nem lehet vele finoman indulni.
Meg azt is hallottam, hogy megeszi a szerkezetet, meg a lendkereket. Ezekből mi igaz?
'81 Capri 3.0 SHO X-Pack project
'83 Granada 2.8i Ghia X project
User avatar
Peti
egyedülisszerelhet
Posts: 931
Joined: Tue Jul 12, 2005 5:28 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest

Post by Peti »

Image[kevlár szálerősítésű tárcsa] Kevlár-szálerősítésű súrlódó anyag, mely 50%-val növeli a széria kuplung hőálló képességét. Javasolt: utcára, gyorsulásra.

Image[3 ágú szintertárcsa] Három ágú szinterfémes kuplungtárcsa. Széria motorokhoz, közepes igénybevételre - utcára és gyorsulási versenyre - ajánlott.

Image[4 ágú szintertárcsa] Négy ágú szinterfémes kuplungtárcsa. Tuningolt motorokhoz, erős igénybevételre - utcára, gyorsulási versenyre, Rally, Rallycross, pályaverseny, tereprally - ajánlott.

Image[6 ágú szintertárcsa] Hat ágú szinterfémes kuplungtárcsa. Magas hőállóság (650°C). Négy kerék hajtású turbós, chip tuningos, nitrós vagy chiptuningos dízel autók kiváló kuplungja! Erős igénybevételre - utcára, gyorsulási versenyre, Rally, Rallycross, pályaverseny, tereprally - ajánlott.

Image[6 ágú szintertárcsa] Hat ágú szinterfémes kuplungtárcsa. Magas hőállóság (650°C). Négy kerék hajtású turbós, chip tuningos, nitrós vagy chiptuningos dízel autók kiváló kuplungja! Erős igénybevételre - leginkább utcára - ajánlott.

A kevlár most 19, a 3 ágú 38, a 4 ágú 56 Ezer.
'81 Capri 3.0 SHO X-Pack project
'83 Granada 2.8i Ghia X project
User avatar
gigford
egyedülisszerelhet
Posts: 735
Joined: Sun Dec 12, 2004 6:51 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Debrecen

Re: Szinterkuplung

Post by gigford »

Capripower wrote:gigford: Hétköznap is használod a vasat? -mert állítólag nem lehet vele finoman indulni.
Meg azt is hallottam, hogy megeszi a szerkezetet, meg a lendkereket. Ezekből mi igaz?

Használom persze, de elég keveset megyek vele egy évben kb 5000km-t.
Kétféleképpen lehet kérni a tárcsát, egyik amikor meghagyják azt a 4db rugós bizbaszt, meg lehet anélkül.
Nekem megmaradt a rugós, azt ajánlották utcára és gyönyörűen lehet vele araszolgatni a dugóban, a rugó nélküli az durva biztosan.
Most tavasszal láttam először capri lendkereket, Drivertől tudom, hogy egy kettőnyócas lendkereket egy kisebb teherautó is megirigyelhetne 8) úgyhogy szerintem a megevéssel nincs gond, nem láttunk rajta semmi feltünőbb kopást amit a szinterfém okozott volna.
A szerkezethez nem értek, hogy az mennyire ellenálló, de gondolom azt se kartonlapból csinálták annakidején...

Jól felmentek az árak! :shock: Most látom, hogy majdnem duplája a négyágú
User avatar
Peti
egyedülisszerelhet
Posts: 931
Joined: Tue Jul 12, 2005 5:28 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest

Re: Szinterkuplung

Post by Peti »

Thx!
gigford wrote:Jól felmentek az árak! :shock: Most látom, hogy majdnem duplája a négyágú
Ja. Én is azt gondoltam, hogy már annyiba sem fog kerülni, mint amennyiért te csináltattad. :(
'81 Capri 3.0 SHO X-Pack project
'83 Granada 2.8i Ghia X project
User avatar
Bogyo28
Überführer
Posts: 5459
Joined: Sat Dec 04, 2004 9:11 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest-Budakalász
Contact:

Post by Bogyo28 »

na kérem, utánna jártam a dolognak, és csináltattam is egy 2.8-as elkopott kuplungból egy kevlár erősítésü uj tárcsát. 15000 ft-ba fájt. Még nem megy a vas, ezért nem tudom hogy milyen, de majd leirom ha eljutok odáig. Viszont az ember halál rendes volt, ami nem utolsó dolog manapság....
"...ha Detroit-nak végevan, a világnak végevan..."
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."

...A Xikla...

1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
User avatar
gigford
egyedülisszerelhet
Posts: 735
Joined: Sun Dec 12, 2004 6:51 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Debrecen

Post by gigford »

Talan ehhez a topikhoz illik legjobban a kerdes:
a 2wd sierra cossie kuplungszerkezete(clutch cover) felmegy e a V6os motorra?

Az atmero az biztos hogy jo 9.5"(242mm) csak a csavarlyukak szamaban meg elhelyezkedeset nem tudom jo e.
Itt van par kep:

http://img.photobucket.com/albums/v684/ ... CF0693.jpg
http://img.photobucket.com/albums/v684/ ... CF0692.jpg
http://img.photobucket.com/albums/v684/ ... CF0691.jpg
User avatar
driver
akárhozzáisnyulhatvalamihez
Posts: 291
Joined: Sun Dec 26, 2004 6:39 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Szigethalom

Post by driver »

Szerintem jo mert már bontottam olyan caprit amelyiken sierra 2,3 d kuplung szerkezet volt!!
User avatar
gigford
egyedülisszerelhet
Posts: 735
Joined: Sun Dec 12, 2004 6:51 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Debrecen

Post by gigford »

Meggyutt az uj tarcsam, a regin megbetegedett a rugohaz egy kicsit(elvileg javithato), ugyhogy hosszas filozas utan rugo nelkulit vettem, aszongyak nem veszes utcara, majd kiderul :burn:

Image


Image
User avatar
driver
akárhozzáisnyulhatvalamihez
Posts: 291
Joined: Sun Dec 26, 2004 6:39 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Szigethalom

Post by driver »

Naon fasza! Mennyibe van ha szabad érdeklődni? Jo lenne nekem is egy ilyen.
User avatar
gigford
egyedülisszerelhet
Posts: 735
Joined: Sun Dec 12, 2004 6:51 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Debrecen

Post by gigford »

100Font volt kereken, kb 38ezer Ft. A whistlernel a 4 agu ugyanilyen rugo nelkulit 35ert csinaljak, 2 hete kerdeztem, tehat nem olcsobb idekinn.
4-5 agu kozott sok kulonbseg nincs.
User avatar
Nitrobuster
egyedülisszerelhet
Posts: 728
Joined: Fri Dec 03, 2004 7:41 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest

Post by Nitrobuster »

És ezzel lehet normálisan indulni, vagy csak nagy gázzal?
1978 MkIII LimaTI AiResearch T3 boosting 0,7bar
User avatar
gigford
egyedülisszerelhet
Posts: 735
Joined: Sun Dec 12, 2004 6:51 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Debrecen

Post by gigford »

Autofuggo a dolog, maskepp reagal mas motornal, fugg milyen a szerkezet allapota, ennyit tudtam meg.
A whistleres pali szerint foleg egy precizebb mai uj autonal lehet kenyelmetlenebb a hasznalata, de pl caprinal vagy egyeb nyers technikanal nem erzodik annyira.
Nyomatekosabb motoroknal (v6) biztosan nem fulladozik normal gaznal olyan mertekben, mint egy sor 4nel sztem.

Mindenesetre dugoba ne keruljek vele a Hungarian, mert azt megemlegetnem :)
User avatar
tomtom
egyedülisszerelhet
Posts: 779
Joined: Tue Jan 25, 2005 1:58 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Kaposvár

Post by tomtom »

vannak már tapasztalatok?

itt kaposváron gyártani kezdett egy cég szinterkuplungokat, ill. könnyített lendkerekeket (nem kikönnyítik, újat gyártanak). 18ért csinálják a kuplungtárcsát egy meglévő használt tárcsaagy, és saválló lemez + gyári kopóbetétek felhasználásával. itt is azt mondták, hogy kevésbé finoman lehet csúsztatni induláskor, de, ha rárúgsz a kuplungra gázon (kanyarodáskönnyítésvégett, vagy egyéb indokolt esetben :) ), akkor a visszaengedés után nem csúszik, hanem azonnal zár :twisted:, :lol: .
ha vkit érd., szóljon!
User avatar
Kenny
nemleszgondhasegítis
Posts: 127
Joined: Sun Feb 11, 2007 11:24 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest
Contact:

Post by Kenny »

Akkor csak halkan megjegyezném hogy a szinterkuplung lényege hogy sokáig lehet csúsztatni!
30másodpercig tudod úgy csúsztatni hogy nem üvegesedik fel, nem ég meg. :roll:
www.pfb.hu

Ha nem tetszik, ahogy vezetek, akkor tünés a járdáról!
User avatar
tomtom
egyedülisszerelhet
Posts: 779
Joined: Tue Jan 25, 2005 1:58 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Kaposvár

Post by tomtom »

Kenny wrote:Akkor csak halkan megjegyezném hogy a szinterkuplung lényege hogy sokáig lehet csúsztatni!
30másodpercig tudod úgy csúsztatni hogy nem üvegesedik fel, nem ég meg. :roll:


az indulási komfortcsökkenésre céloztam, mivel nincsenek benne a csillapító rugócskák. 8)
a lényegen nem változtat 18 pénz garival.
Post Reply