400-500 le

mindenféle kapcsolódó technikai kérdés, megoldások, ötletek...

Moderators: SONI, Pudva, Bogyo28

User avatar
Blant
nagyonsokatirogat
Posts: 1352
Joined: Sun Dec 05, 2004 6:24 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest

Re: 400-500 le

Post by Blant »

Árpi wrote:Nagy dobálózás van itt a ló erőkel de valszeg egy 300 lovas capri már az utcai kezelhetőség határán áll. Ez a 4.6 v8 simán elég 260-320ló meg a 400 fölötti nyomaték . Vezettem caprinál nehezebb (1600kg) de hasonló tejesitményű (245ló) vasat azért oda kellet figyelni mit csinált az ember. :roll:

Na végre volt időm ezt is végigolvasni. :)
Én nem egészen értek egyet Árpival. Tudom, jön majd a kiabálás, hogy hülye vagyok, de én vezettem 1200Kg-s 380!!! (Nem 245) LE-s Porsche 911 Carrera S-t. Nem nagyobb mint a capri és kikapcsolt menetstab rendszerrel ha fordulaton váltottad a 3-at padlóra még simán táncolt a hátul 325-ös gumival, de simán tudtam neki csúnyán kenni, persze ésszel. Egy délutánt volt nálam és ezalatt igen élvezetes autózások történtek, pedig meg sem csúsztattam, annyira ésszel mentem. Nem hinném, hogy bárkinél nagyságrendekkel jobban vezetnék, de ha nem az a célod, hogy rögtön kitold a szemét, akkor szerintem egy 400LE körüli Capri, amennyiben komoly fék és komoly futómű van alatta, önsúlyától és méretétől fogva teljesen kezelhető lehet, és legalább nem autózod ki 1-2 év alatt, hanem esetleg még 3-4 év múlva is lesz hova fejlődni.
Egy barátom most vett egy Nissan silvia-t jelenleg 500 LE-re van programozva. Szintén Capri súlyú és méretű autóról beszélgetünk, persze nem 205/60 r13 van rajta, de szerintem Laci sem így gondolkodik. Mentünk vele utcán, Szentlászlón a szerpentinen és kezelhető volt, bár hangsúlyozom, messze nem autóztuk ki, de simán használható utcán ésszel.
Nem kevés 4-500Le-s Honda civic, golf, corrado, meg miegymás rohangál. Caprinál mind kisebbek. Persze a Caprinál a futóművön sokat kel faragni, hogy kiszolgálja ezt a teljesítményt, viszont a Caprinak nagyon jó a nyomtáv/tengelytáv aránya, és egy jól megválasztott könnyű blokkal, kicsit hátrébb tolva a súlyelosztása sem rossz. Én kíváncsian várom a végeredményt, szerintem állat lesz. Amúgy valószínűleg a V8 irányába indulnék én is.
A hangom, a rangom tartom pardon
NEM ELADÓ!
A kedvem, a lelkem, a nemem, a szlengem
NEMM ELLADÓÓ

'78 Ford Capri mkIII Ghia 2,8i EFI, az imádott!
'85 Ford Fiesta mkII 1.6D, az Istencsászár, az 5literrel rohangálós, a hidegben is beindulós.
User avatar
Süni
OfficialGréTCSiTanárúr
Posts: 2147
Joined: Fri Sep 23, 2005 12:36 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Vál
Contact:

Re: 400-500 le

Post by Süni »

Azért a Porsche és a Capri súlyelosztása közt van némi különbség. ;) Ráadásul 40 éve azon ügyködnek, hogy egy elbaszott konstrukciójú kuvvaerős sportautót bolondbiztossá tegyenek. A Capri eléggé faék hozzá képest. ;)
User avatar
Bogyo28
Überführer
Posts: 5459
Joined: Sat Dec 04, 2004 9:11 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest-Budakalász
Contact:

Re: 400-500 le

Post by Bogyo28 »

Tibi úr találta és küldte nekem ezt a linket. Egy régi autót faragnak át benne jó nagy motorra és tesznek hozzá futóművet is. Érdemes végignézni a videókat, főleg az első és a hátsó futomű faragás témában. nem egy ürtechnika amit beletesznek, de baszott erős, és a gyári laprugó helyére. egy hasonló átépítéssel a capri bódé is jó lehet 4-500 lóre (vagy csőváz ugye...)

http://staceydavid.com/projects/v8-interceptor" onclick="window.open(this.href);return false;
"...ha Detroit-nak végevan, a világnak végevan..."
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."

...A Xikla...

1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
User avatar
nyujoe
egyedülisszerelhet
Posts: 765
Joined: Mon Dec 13, 2004 8:45 pm
ClassicFord klubtag?: Nem
Location: Zselickislak

Re: 400-500 le

Post by nyujoe »

Bogyo28 wrote:Tibi úr találta és küldte nekem ezt a linket. Egy régi autót faragnak át benne jó nagy motorra és tesznek hozzá futóművet is. Érdemes végignézni a videókat, főleg az első és a hátsó futomű faragás témában. nem egy ürtechnika amit beletesznek, de baszott erős, és a gyári laprugó helyére. egy hasonló átépítéssel a capri bódé is jó lehet 4-500 lóre (vagy csőváz ugye...)

http://staceydavid.com/projects/v8-interceptor" onclick="window.open(this.href);return false;
...nem értek a lovakhoz, de ez igen jól néz ki! :shock:
"Az arany egy halott fém, míg a szarból új élet fakad."

1972 Ford Capri MKI 2.0 V6
1982 Ford Capri MKIII 2.0 R4
User avatar
szszaby
rengetegetirogatide
Posts: 4629
Joined: Tue Jun 28, 2005 2:37 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Karcag

Re: 400-500 le

Post by szszaby »

Szépen átalakítják az egészet.
Ford Capri MkI Essex
User avatar
Blant
nagyonsokatirogat
Posts: 1352
Joined: Sun Dec 05, 2004 6:24 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest

Re: 400-500 le

Post by Blant »

A Pasi stílusa elég gáz, de komoly a cucc nagyon.

Tetszik az a befecskendező rendszer :)
A hangom, a rangom tartom pardon
NEM ELADÓ!
A kedvem, a lelkem, a nemem, a szlengem
NEMM ELLADÓÓ

'78 Ford Capri mkIII Ghia 2,8i EFI, az imádott!
'85 Ford Fiesta mkII 1.6D, az Istencsászár, az 5literrel rohangálós, a hidegben is beindulós.
User avatar
Süni
OfficialGréTCSiTanárúr
Posts: 2147
Joined: Fri Sep 23, 2005 12:36 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Vál
Contact:

Re: 400-500 le

Post by Süni »

Tessék itt a 400 LE!

http://hirdetotabla.duen.hu/alkatre_z/m ... otor114680" onclick="window.open(this.href);return false;
User avatar
Bogyo28
Überführer
Posts: 5459
Joined: Sat Dec 04, 2004 9:11 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest-Budakalász
Contact:

Re: 400-500 le

Post by Bogyo28 »

vicz@freemail.hu wrote:sziasztok. Uj vagyok eben az internetes világban. Bocs ha bénázok. A lényeg hoszu keresgélés után talán sikerült szertenem még menthetö vasra. érdekelne hogy enyi pacihoz mijen fékrencer lene jo. ha nem gond leszek még kérdéseim. Épitetem már auto,csak más tipust. A capri uj nekem, de (remélem)öszejön. komoj terveim vanak. köszönök mindent elöre.
mondjuk írni megtanulhatnál ha már autót tudsz építeni, az sokban megkönnyíti a dolgot. ha más nem a böngészőkbe építet helyesírás-ellenörző is sokat tud segíteni.

de hogy a kérdésedre is válaszoljak: kurva nagy, legalább a scorpio kozé fékrendszere nem árt hozzá. de ugysem az lenne a kevés, hanem a váltó, difi tengelyek stb...
"...ha Detroit-nak végevan, a világnak végevan..."
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."

...A Xikla...

1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
User avatar
Blant
nagyonsokatirogat
Posts: 1352
Joined: Sun Dec 05, 2004 6:24 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest

Re: 400-500 le

Post by Blant »

Öhöm... szerintem az úr külföldi, de az is lehet, hogy csak okostelefonról ír. azzal én is hasonlókat szoktam elkövetni. Ne írjuk még le azért :)
A hangom, a rangom tartom pardon
NEM ELADÓ!
A kedvem, a lelkem, a nemem, a szlengem
NEMM ELLADÓÓ

'78 Ford Capri mkIII Ghia 2,8i EFI, az imádott!
'85 Ford Fiesta mkII 1.6D, az Istencsászár, az 5literrel rohangálós, a hidegben is beindulós.
User avatar
Bogyo28
Überführer
Posts: 5459
Joined: Sat Dec 04, 2004 9:11 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest-Budakalász
Contact:

Re: 400-500 le

Post by Bogyo28 »

Blant wrote:Öhöm... szerintem az úr külföldi, de az is lehet, hogy csak okostelefonról ír. azzal én is hasonlókat szoktam elkövetni. Ne írjuk még le azért :)
leírásról szó sincs. ha nem tud okostelefonról írni, írjon másról, némi alap szint azért elvárható (okostelefon hülyéknek mint a mondás tartja). az hogy külföldi, az sem mentség, mert érdekes módon a szerb, szlovák és ukrán kollégák is tudnak nem minden mondatnak külön hozzászólást nyitni, és a mondandójukat a megfelelő topikban feltenni. ezeket várnám csak el, nem azt hogy tökéletes helyesírása legyen valakinek, nekem sincs. és mivel már volt rá példa, az sem kizárható hogy valami 7 éves hülyegyerek irogat máshonnan leszedett képekkel.
"...ha Detroit-nak végevan, a világnak végevan..."
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."

...A Xikla...

1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
User avatar
CapriTurbo
akárhozzáisnyulhatvalamihez
Posts: 310
Joined: Fri Dec 10, 2004 2:42 am

Re: 400-500 le

Post by CapriTurbo »

Lassan, de biztosan beindulnak a dolgok. A döntés v8 lett.
351W motor 408-as stroker kittel, alu. hengerfejek, CompCams Magnum 292H veztengely készlet, CompCams HiEnergy 1.6 görgös szelephimbák, szívósor Edelbrock RPM, Holley 650cfm double pumper karbi, hengerenkénti leömlő, v8 BW t-5 váltóval, szinter kuplung, short shifteres váltókar, Mustang kardán, a Capri hátsó híd marad.
A projektben többen is segédkeznek, pl: Gigford a beszerzésben, Szszaby a beépítésben.
User avatar
Bogyo28
Überführer
Posts: 5459
Joined: Sat Dec 04, 2004 9:11 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest-Budakalász
Contact:

Re: 400-500 le

Post by Bogyo28 »

CapriTurbo wrote:Lassan, de biztosan beindulnak a dolgok. A döntés v8 lett.
351W motor 408-as stroker kittel, alu. hengerfejek, CompCams Magnum 292H veztengely készlet, CompCams HiEnergy 1.6 görgös szelephimbák, szívósor Edelbrock RPM, Holley 650cfm double pumper karbi, hengerenkénti leömlő, v8 BW t-5 váltóval, szinter kuplung, short shifteres váltókar, Mustang kardán, a Capri hátsó híd marad.
A projektben többen is segédkeznek, pl: Gigford a beszerzésben, Szszaby a beépítésben.
a capri híd bírni fogja mindezt?
"...ha Detroit-nak végevan, a világnak végevan..."
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."

...A Xikla...

1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
User avatar
CapriTurbo
akárhozzáisnyulhatvalamihez
Posts: 310
Joined: Fri Dec 10, 2004 2:42 am

Re: 400-500 le

Post by CapriTurbo »

Bogyo28 wrote:a capri híd bírni fogja mindezt?
A terv szerint kapna egy torsen difit, új csapágyakat. Gyáriak maradak a féltengelyek és az áttétel (3,44). Utcai gumikkal bírnia kell. Drag gumi és pálya kellene, szerintem, hogy tönkremenjen.
Amúgy gigford sem cserélt hídat, a 302-höz.
User avatar
Tibi
rengetegetirogatide
Posts: 4408
Joined: Tue May 31, 2005 10:12 am
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Miskolc - Bp
Contact:

Re: 400-500 le

Post by Tibi »

CapriTurbo wrote:Lassan, de biztosan beindulnak a dolgok. A döntés v8 lett.
351W motor 408-as stroker kittel, alu. hengerfejek, CompCams Magnum 292H veztengely készlet, CompCams HiEnergy 1.6 görgös szelephimbák, szívósor Edelbrock RPM, Holley 650cfm double pumper karbi, hengerenkénti leömlő, v8 BW t-5 váltóval, szinter kuplung, short shifteres váltókar, Mustang kardán, a Capri hátsó híd marad.
A projektben többen is segédkeznek, pl: Gigford a beszerzésben, Szszaby a beépítésben.
Elég jól hangzik, a projekt is jó kezekben van.
1980 Capri MK3
User avatar
Bogyo28
Überführer
Posts: 5459
Joined: Sat Dec 04, 2004 9:11 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest-Budakalász
Contact:

Re: 400-500 le

Post by Bogyo28 »

CapriTurbo wrote:
Bogyo28 wrote:a capri híd bírni fogja mindezt?
A terv szerint kapna egy torsen difit, új csapágyakat. Gyáriak maradak a féltengelyek és az áttétel (3,44). Utcai gumikkal bírnia kell. Drag gumi és pálya kellene, szerintem, hogy tönkremenjen.
Amúgy gigford sem cserélt hídat, a 302-höz.
igazándiból a belsejére gondoltam, az szerintem nem bírná, de egy torsen-el már elviselheti. Bár ha jól sejtem Lóri nem ment 300 ló fölé eddig. itthoni vagy Qauife lesz a torsen? mert azért a 400 paci felett az már medve (=nem játék)
"...ha Detroit-nak végevan, a világnak végevan..."
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."

...A Xikla...

1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
Post Reply