CapriTurbo wrote:Bogyo28 wrote:Én a ford 4.6 modular V8-t ajánlanám. van belőle 2, 3 ill 4 szelepes HF-el szerelt.
http://en.wikipedia.org/wiki/Ford_Modular_engine" onclick="window.open(this.href);return false;
már a 3 szelepes is 315 ló, ford moci, egyszerü, igen sok tuning cucc van hozzá, és csiga nélkül ennyi, valamint nem egy vagyon, és mivel alu, elég könnyü is. én nemrég keresgettem ilyet, ugyan nem utcára, de találtam egy fazont akinek van itthon ilyene eladó (állítása szerint van neki 2 és 3 szelepes mocija, 250 körüli áron), ha esetleg érdekes lenne a dolog. váltó meg hátsó híd is cserés, de gondolom ezzel tisztában vagy. lendkerék és kuplung az valószinüleg ebay, de nem egy nagy valami, én 30 dollárért vettem lendkereket, 150 körül van kuplung cucc, meg a posta. váltót is lehet lőni ezekhez, csak pénz kell, de közel sem annyi mint a fentebb említett verziók. mert lehet 2 lityis zetec-ből csigával kihozni ennyit, de kb 1 milla, meg a váltó hozzá, plusz a programozható ECU sem olcso. a modular v8 volt EEC-IV-el, ami simán beépíthető a capriba viszonylag olcsón....
Ez a 4.6 v8 is érdekes lehet, ha lehetne szerezni 4 szelepes verziót, saját manuál váltóval. Miben volt 4 szelepes, hány le lehet gyárilag?
Nagyobb v8-ban nem nagyon gondolkodom és karburátorban sem. Igazából szerintem a Caprihoz a v6 illik a legjobban, de s4 turbó is foglalkoztat.
4.0 v6 az terepjáró motor, hogy jobban passzoljon egy sportos autóhoz, eléggé meg kellene változtatni. Ha a főtengelye belealakítható lenne a v6 cosworth-ba, abból már el lehetne indulni. Turbósítva csodákra lehetne képes.
4 szelepes ezekben volt:
Vehicles equipped with the 32-valve DOHC 4.6 L include the following:
1993–1998 Lincoln Mark VIII, 280 hp (209 kW) and 285 lb·ft (386 N·m)
1995–1998 Lincoln Continental, 260 hp (194 kW) and 265 lb·ft (359 N·m)
1996–1998 Ford Mustang SVT Cobra, 305 hp (227 kW) and 300 lb·ft (407 N·m)
1997–1999 Panoz AIV Roadster, 305 hp (227 kW) and 300 lb-ft (407 N-m)
1995–1998 Lincoln Mark VIII LSC, 290 hp (216 kW) and 295 lb·ft (400 N·m)
1997–1999 Marcos Mantis GT, 320 hp (239 kW) and 317 lb·ft (430 N·m)
1999–2002 Lincoln Continental, 275 hp (205 kW) and 275 lb·ft (373 N·m)
1999/2001 Ford Mustang SVT Cobra, 320 hp (239 kW) and 317 lb·ft (430 N·m)
2000–2001 Qvale Mangusta, 320 hp (239 kW) and 317 lb·ft (430 N·m)
2003–2005 MG X-Power SV, 320 hp (239 kW) and 317 lb·ft (430 N·m)
2000–2008 Panoz Esperante, 320 hp (239 kW) and 320 lb·ft (434 N·m) [7]
2003 Ford Mustang Mach 1, 305 hp (227 kW) and 320 lb·ft (434 N·m)
2004 Ford Mustang Mach 1, 310 hp (231 kW) and 335 lb·ft (454 N·m) [8]
2003–2004 Mercury Marauder, 302 hp (225 kW) and 318 lb·ft (431 N·m)
2003–2005 Lincoln Aviator, 302 hp (225 kW) and 318 lb·ft (431 N·m)
2003–2004 Ford Mustang SVT Cobra, Iron block, Supercharged, 390 hp (291 kW) and 390 lb·ft (529 N·m)
saját válto nem tudom hogy itthon mennyire megoldható, de megvető nem túl sok pénzért kintről:
http://www.ebay.com/itm/01-02-03-04-For ... 58911c9a38" onclick="window.open(this.href);return false;
kuplung meg lendkerék szintén nem nagy pénz, ha automatásat találsz mocit. én mikor kerestem, a 10 út melletti nagy bontóban volt egy 4 szelepes moci, aminek átégett a 2 henger közt, de a HF-ek jók voltak, azt 120-ért akarta adni az ember:
az az ember, akinek több mocija is van, azt állítja, hogy ezeknek az alja egyforma, a DOHC-nál is ugyanaz a vezérlés, mert a második tengelyt egy kis lánc hajtja a mellette levő tengelyről (ezt láttam is élőben), tehát lehet 32 szelepesíteni egy 16 szelepes mocit is. furcsa mód, a bontós cuccban elsőkerekes hajtásban volt ez a nagy dög moci.
ha van elég zsé, lehet kapni szép cuccokat:
http://www.ebay.com/itm/03-04-FORD-MUST ... 564856d1ff" onclick="window.open(this.href);return false;
de Árpival kell egyet értsek, szerintem egy capri méretű bodéba utcára a 300 ló is simán elég. én személy szerint a 200 körülivel is ugy vagyok, hogy elég, mert nem tudom kiautozni, tanulni kellene hozzá még vezetni. a 300 ló már egy fokozattal nagyobb teljesítmény, az biztos tud aljas lenni, 4 - 500-at nem is merem elgondolni