400-500 le

mindenféle kapcsolódó technikai kérdés, megoldások, ötletek...

Moderators: SONI, Pudva, Bogyo28

User avatar
gigford
egyedülisszerelhet
Posts: 735
Joined: Sun Dec 12, 2004 6:51 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Debrecen

Re: 400-500 le

Post by gigford »

Bogyo28 wrote:
CapriTurbo wrote:
Bogyo28 wrote:a capri híd bírni fogja mindezt?
A terv szerint kapna egy torsen difit, új csapágyakat. Gyáriak maradak a féltengelyek és az áttétel (3,44). Utcai gumikkal bírnia kell. Drag gumi és pálya kellene, szerintem, hogy tönkremenjen.
Amúgy gigford sem cserélt hídat, a 302-höz.
igazándiból a belsejére gondoltam, az szerintem nem bírná, de egy torsen-el már elviselheti. Bár ha jól sejtem Lóri nem ment 300 ló fölé eddig. itthoni vagy Qauife lesz a torsen? mert azért a 400 paci felett az már medve (=nem játék)
Én beszéltem le Lacit a hídcseréről, sperr megy bele mindenképp, főleg ha torsen, azt nem tudja tönkretenni, előbb száll szét a váltó pl vagy más. Ha meg quaife lesz, akkor arra örök gari van.
Olyat sem nagyon hallottam még, hogy capri féltengelyt tört volna valaki, ahhoz drag gumin kéne nyomni naphosszat, komoly váltóval, hogy a féltengelyen múljon a dolog.
Lesz extra merevítés is a hídnak, mondtam, hogy próbáljuk meg így, utcai gumin nem fog tudni olyat tapadni, hogy gond lenne szerintem.

Durva lesz a biztos, végülis az escort ilyen motorral ment 10.7et, nekem ez a 302 is untig elég utcára, el sem tudom képzelni milyen lesz utcai körülmények között egy ilyen vadállat, még pályán az escort is félelmetes, nemhogy ugyanez utcán.
Dehát kollégának 400+ ló kellett, úgyhogy megadjuk neki :laza:
User avatar
Pudva
rengetegetirogatide
Posts: 2543
Joined: Mon Feb 28, 2005 4:59 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Nyóc + a Tizenhárom
Contact:

Re: 400-500 le

Post by Pudva »

gigford wrote:...Olyat sem nagyon hallottam még, hogy capri féltengelyt tört volna valaki, ahhoz drag gumin kéne nyomni naphosszat, komoly váltóval, hogy a féltengelyen múljon a dolog.
Machine Laca lehet másképp gondolja, vagy ott nem a féltengellyel volt a baj?
'80 Ford Capri Mk III. V6 2.8
'94 Ford Escort Mk Vb 1.4 CLX
-= Az utcának az a színfoltja, kinek van egy FORD-ja =-
.: DayWalker :.
.: family rosso :.
User avatar
gigford
egyedülisszerelhet
Posts: 735
Joined: Sun Dec 12, 2004 6:51 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Debrecen

Re: 400-500 le

Post by gigford »

Pudva wrote:
gigford wrote:...Olyat sem nagyon hallottam még, hogy capri féltengelyt tört volna valaki, ahhoz drag gumin kéne nyomni naphosszat, komoly váltóval, hogy a féltengelyen múljon a dolog.
Machine Laca lehet másképp gondolja, vagy ott nem a féltengellyel volt a baj?
Nem ismerem ezt a sztorit, hogy volt ez?
User avatar
CapriTurbo
akárhozzáisnyulhatvalamihez
Posts: 310
Joined: Fri Dec 10, 2004 2:42 am

Re: 400-500 le

Post by CapriTurbo »

Bogyo28 wrote:
CapriTurbo wrote:
Bogyo28 wrote:a capri híd bírni fogja mindezt?
A terv szerint kapna egy torsen difit, új csapágyakat. Gyáriak maradak a féltengelyek és az áttétel (3,44). Utcai gumikkal bírnia kell. Drag gumi és pálya kellene, szerintem, hogy tönkremenjen.
Amúgy gigford sem cserélt hídat, a 302-höz.
igazándiból a belsejére gondoltam, az szerintem nem bírná, de egy torsen-el már elviselheti. Bár ha jól sejtem Lóri nem ment 300 ló fölé eddig. itthoni vagy Qauife lesz a torsen? mert azért a 400 paci felett az már medve (=nem játék)
Még nem teljesen eldöntött, de egyre inkább a Qauife tűnik az esélyesebbnek.
User avatar
CapriTurbo
akárhozzáisnyulhatvalamihez
Posts: 310
Joined: Fri Dec 10, 2004 2:42 am

Re: 400-500 le

Post by CapriTurbo »

A hátsó híd szűk mkI, stabilizátor nélkül, az mkI kitámasztóival.
Gondolkodom még plusz kereszt irányú megtámasztáson is.
Valami hasonlóban.
http://www.burtonpower.com/parts-by-cat ... mp205.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Esetleg ilyet is.
http://www.ebay.co.uk/itm/FORD-CAPRI-RE ... 1e76320859" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.fordcapri.de/Restaurierung/F ... ild_1.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Vagy valami hasonlót.
http://www.gtmotorsportshotcars.com/capri_rear_axle.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
User avatar
Pudva
rengetegetirogatide
Posts: 2543
Joined: Mon Feb 28, 2005 4:59 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Nyóc + a Tizenhárom
Contact:

Re: 400-500 le

Post by Pudva »

gigford wrote:
Pudva wrote:
gigford wrote:...Olyat sem nagyon hallottam még, hogy capri féltengelyt tört volna valaki, ahhoz drag gumin kéne nyomni naphosszat, komoly váltóval, hogy a féltengelyen múljon a dolog.
Machine Laca lehet másképp gondolja, vagy ott nem a féltengellyel volt a baj?
Nem ismerem ezt a sztorit, hogy volt ez?
Machine Laca elmondod, hogy is volt ez...
'80 Ford Capri Mk III. V6 2.8
'94 Ford Escort Mk Vb 1.4 CLX
-= Az utcának az a színfoltja, kinek van egy FORD-ja =-
.: DayWalker :.
.: family rosso :.
User avatar
Tibi
rengetegetirogatide
Posts: 4408
Joined: Tue May 31, 2005 10:12 am
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Miskolc - Bp
Contact:

Re: 400-500 le

Post by Tibi »

ezt nem igazán vágom így képről...
http://www.gtmotorsportshotcars.com/capri_rear_axle.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;

Egyébként 4link+watts lehet jó lenne neked. A négyből kettő már amúgy is megvan.
1980 Capri MK3
User avatar
Bogyo28
Überführer
Posts: 5459
Joined: Sat Dec 04, 2004 9:11 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest-Budakalász
Contact:

Re: 400-500 le

Post by Bogyo28 »

Pudva wrote:
gigford wrote:...Olyat sem nagyon hallottam még, hogy capri féltengelyt tört volna valaki, ahhoz drag gumin kéne nyomni naphosszat, komoly váltóval, hogy a féltengelyen múljon a dolog.
Machine Laca lehet másképp gondolja, vagy ott nem a féltengellyel volt a baj?
hát ezt nem tudni, egy anaygvizsgálatban járatos ember biztos többet tudna mondani róla ha megnézné. röviden a story: a csapágynál tőben eltört a főtengely MK1 alatt, sima utcai használat közben. Majd ha Laca előkerül, tud feltenni képet is. szerintem ott anyaghiba lehetett vagy valami hasonló...
"...ha Detroit-nak végevan, a világnak végevan..."
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."

...A Xikla...

1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
User avatar
White Shark
nagyonsokatirogat
Posts: 1028
Joined: Fri Feb 05, 2010 2:18 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Székesfehérvár

Re: 400-500 le

Post by White Shark »

Bogyo28 wrote:
Pudva wrote:
gigford wrote:...Olyat sem nagyon hallottam még, hogy capri féltengelyt tört volna valaki, ahhoz drag gumin kéne nyomni naphosszat, komoly váltóval, hogy a féltengelyen múljon a dolog.
Machine Laca lehet másképp gondolja, vagy ott nem a féltengellyel volt a baj?
hát ezt nem tudni, egy anaygvizsgálatban járatos ember biztos többet tudna mondani róla ha megnézné. röviden a story: a csapágynál tőben eltört a főtengely MK1 alatt, sima utcai használat közben. Majd ha Laca előkerül, tud feltenni képet is. szerintem ott anyaghiba lehetett vagy valami hasonló...
Vastag ,vagyis "v" mototos féltengely jó lehet akár még ekkora igénybevételre is .
User avatar
Machine
nemleszgondhasegítis
Posts: 159
Joined: Fri Nov 16, 2007 11:38 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Dunakeszi

Re: 400-500 le

Post by Machine »

nem a fenesok lóerő okozta a törést, inkább a 42 év és a fáradás , készül az esetleírás, majd az épülős topikban lesz
az MK1 nél az 1.6 féltengely vastagsága megegyezik a 2.0 V6 féltengely vastagsággal, csak a csapágy szélesebb
az MKIII 1.6 és 2.8i féltengelyek között biztos van különbség :-D
White Shark wrote:
Bogyo28 wrote:
Pudva wrote:Machine Laca lehet másképp gondolja, vagy ott nem a féltengellyel volt a baj?
hát ezt nem tudni, egy anaygvizsgálatban járatos ember biztos többet tudna mondani róla ha megnézné. röviden a story: a csapágynál tőben eltört a főtengely MK1 alatt, sima utcai használat közben. Majd ha Laca előkerül, tud feltenni képet is. szerintem ott anyaghiba lehetett vagy valami hasonló...
Vastag ,vagyis "v" mototos féltengely jó lehet akár még ekkora igénybevételre is .
"The highway still leads to hell"
Post Reply