karosszéra lakatolás alap fokon :)

Otthoni szerelési tippek kasztni témában...

Moderators: SONI, Pudva, Bogyo28

User avatar
Tibi
rengetegetirogatide
Posts: 4408
Joined: Tue May 31, 2005 10:12 am
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Miskolc - Bp
Contact:

Re: karosszéra lakatolás alap fokon :)

Post by Tibi »

ha már szóba került a lakatolás alkalmaztunk egy olyan trükköt, hogy a két összehegesztendő vékony lemez mögé egy rézdarabot tettünk. A réz jól elvezeti a hőt és nem heged hozzá az acéllemezhez. Előnye a módszernek, hogy vékony lemez hegesztésekor nem lyukad ki könnyen, tovább tudod ott tartani a pisztolyt és ezáltal teljesen összeheged a két lemez. Ez főleg ott előnyös ahol nagyobb hézag van a lemezek között mint amit szerettél volna. Vannak akik nem profik ám annál jobban szeretnek szopni, nem is említve a fotelhegesztőket, ők kiröhögik az ilyen módszereket... Érdemes kipróbálni, mi használni fogjuk.
A csatlakozásnál kb 0,5 mm volt a lemezvastagság, így sikerült:
pötty.jpg
pötty.jpg (72 KiB) Viewed 6639 times
1980 Capri MK3
Buliwyf
márokosanistudnézni
Posts: 86
Joined: Mon Mar 26, 2012 9:35 pm
ClassicFord klubtag?: Nem

Re: karosszéra lakatolás alap fokon :)

Post by Buliwyf »

Melyik a jobb megoldás a fenéklemeznél:
- simán egymás mellé rakni a lemezt és összehegeszteni
- a pótfémet lyukasztva átfedéssel összehegeszteni
- átfedéssel simán végighegeszteni a fémet

Az első sárvédőívet csavarozta már valaki? Nem tudom mennyire érdemes ilyennel mókolni. Csak azért vetem fel ezt a témát, mert esetleg egy újbóli rozsdásodás esetén nem kell újra szétfúrni a fémeket, nem kell újra fényezni a sárvédő ívet, stb.

Egy másik gondolat, ami megfogalmazódott benne: a laprugó kiváltása rugó+csillapító kombóval.
Ez egy mustang hátsója, de valami ilyesmire gondoltam:
http://image.hotrod.com/f/19678528+w750 ... l_view.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
"Ime ott látom atyám, látom anyám nővéreim és fivéreim. Magam előtt látom minden ősöm az idők kezdetétől.
Mind hívnak engem, hogy kövessem én is őket a nagy Valhallába ahol a hősök örökké élnek"
Buliwyf
márokosanistudnézni
Posts: 86
Joined: Mon Mar 26, 2012 9:35 pm
ClassicFord klubtag?: Nem

Re: karosszéra lakatolás alap fokon :)

Post by Buliwyf »

Valaki vágott már légbeömlőt a motorházba? A vízelvezetés megoldása ilyesmi?
"Ime ott látom atyám, látom anyám nővéreim és fivéreim. Magam előtt látom minden ősöm az idők kezdetétől.
Mind hívnak engem, hogy kövessem én is őket a nagy Valhallába ahol a hősök örökké élnek"
User avatar
White Shark
nagyonsokatirogat
Posts: 1028
Joined: Fri Feb 05, 2010 2:18 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Székesfehérvár

Re: karosszéra lakatolás alap fokon :)

Post by White Shark »

Buliwyf wrote:Valaki vágott már légbeömlőt a motorházba? A vízelvezetés megoldása ilyesmi?
Milyen vízelvezetés ? Esőben Capri a garázsba !
Buliwyf
márokosanistudnézni
Posts: 86
Joined: Mon Mar 26, 2012 9:35 pm
ClassicFord klubtag?: Nem

Re: karosszéra lakatolás alap fokon :)

Post by Buliwyf »

White Shark wrote:
Buliwyf wrote:Valaki vágott már légbeömlőt a motorházba? A vízelvezetés megoldása ilyesmi?
Milyen vízelvezetés ? Esőben Capri a garázsba !
Jó persze ezt én is tudom, de ahogy manapság változik az időjárás, hipp-hopp elkaphat egy keményebb zápor. Lehet, hogy csak fél órát kapna, de szerintem az se egészséges.
"Ime ott látom atyám, látom anyám nővéreim és fivéreim. Magam előtt látom minden ősöm az idők kezdetétől.
Mind hívnak engem, hogy kövessem én is őket a nagy Valhallába ahol a hősök örökké élnek"
User avatar
Tibi
rengetegetirogatide
Posts: 4408
Joined: Tue May 31, 2005 10:12 am
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Miskolc - Bp
Contact:

Re: karosszéra lakatolás alap fokon :)

Post by Tibi »

Tyűha, jó sok mindenki becsatlakozott :-)

Varrd végig ha ügyes vagy és van türelmed. Nagy baj nem történhet :-)
1980 Capri MK3
User avatar
White Shark
nagyonsokatirogat
Posts: 1028
Joined: Fri Feb 05, 2010 2:18 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Székesfehérvár

Re: karosszéra lakatolás alap fokon :)

Post by White Shark »

Tibi wrote:Tyűha, jó sok mindenki becsatlakozott :-)

Varrd végig ha ügyes vagy és van türelmed. Nagy baj nem történhet :-)
Jól mondja Tibi ,illeszd egymás mellé és varrd végig ,hosszabb idő macerásabb ,de hosszútávon megtérül.A baj ott szokott kezdődni mikor a két rálapolt lemez között ,amit nem tudsz lekezelni,elkezd dolgozni a rozsda,és mindkettő lassan de biztosan elrohad . Egy kaszni kihegesztéséhez nem kell űrtechnika ,vegyél egy olcsó de új co-t, lehetőleg kisteljesítményűt ami nem égeti el a vékony lemezt ( 150 -160 -170 ) és ha laikus is vagy ,lassan de biztosan reális ráfordítással magad is meg tudod oldani . Igaz ahogy Tibi mondaná " szopóroller ".
User avatar
Bogyo28
Überführer
Posts: 5459
Joined: Sat Dec 04, 2004 9:11 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest-Budakalász
Contact:

Re: karosszéra lakatolás alap fokon :)

Post by Bogyo28 »

Buliwyf wrote:Egy másik gondolat, ami megfogalmazódott benne: a laprugó kiváltása rugó+csillapító kombóval.
Ez egy mustang hátsója, de valami ilyesmire gondoltam:
http://image.hotrod.com/f/19678528+w750 ... l_view.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
lehet készen is kapni:

http://www.rallydesign.co.uk/product_in ... i6tt4dapm5" onclick="window.open(this.href);return false;

kell még hozzá coil-over hátsó gátló, kis torony erősítés meg pár apróság és kész is van...
"...ha Detroit-nak végevan, a világnak végevan..."
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."

...A Xikla...

1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
User avatar
Bogyo28
Überführer
Posts: 5459
Joined: Sat Dec 04, 2004 9:11 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest-Budakalász
Contact:

Re: karosszéra lakatolás alap fokon :)

Post by Bogyo28 »

Buliwyf wrote:Valaki vágott már légbeömlőt a motorházba? A vízelvezetés megoldása ilyesmi?
mi itt pontosan a kérdés? nekem van légbeömlő a géptetőbe, de ha most csinálnám már nem lenne (a müanyagon már nincs is)
"...ha Detroit-nak végevan, a világnak végevan..."
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."

...A Xikla...

1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
User avatar
tomtom
egyedülisszerelhet
Posts: 779
Joined: Tue Jan 25, 2005 1:58 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Kaposvár

Re: karosszéra lakatolás alap fokon :)

Post by tomtom »

White Shark wrote:
Tibi wrote:Tyűha, jó sok mindenki becsatlakozott :-)

Varrd végig ha ügyes vagy és van türelmed. Nagy baj nem történhet :-)
Jól mondja Tibi ,illeszd egymás mellé és varrd végig ,hosszabb idő macerásabb ,de hosszútávon megtérül.A baj ott szokott kezdődni mikor a két rálapolt lemez között ,amit nem tudsz lekezelni,elkezd dolgozni a rozsda,és mindkettő lassan de biztosan elrohad . Egy kaszni kihegesztéséhez nem kell űrtechnika ,vegyél egy olcsó de új co-t, lehetőleg kisteljesítményűt ami nem égeti el a vékony lemezt ( 150 -160 -170 ) és ha laikus is vagy ,lassan de biztosan reális ráfordítással magad is meg tudod oldani . Igaz ahogy Tibi mondaná " szopóroller ".

egy műszaki igazságügyi szakértő cimbi mesélte, hogy történt az, hogy jómunkásember két audiból csinált egyet. egyiknek a hátulja volt rom, a másiknak az eleje. fogta és összehegesztette. szép is lett elvitte a vevő, csakhogy rá fél évre kettészakadt. 5en haltak meg. a lakatos azóta is csücsül. a folyamatos varrat mellett törik el a lemez, mivel a nagy hőtől rideggé válik, ezért tilos folyamatos varratot alkalmazni.
persze ebben az esetben nem erről van szó, de mint érdekesség leírtam. úgy tudom ilyenkor az átlapolás és ponthegesztés a tuti, de van itt lakatos, majd elmondja...
- capri mkII '76 2.3
- tau tcII '79 1.6 GT
User avatar
Bogyo28
Überführer
Posts: 5459
Joined: Sat Dec 04, 2004 9:11 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest-Budakalász
Contact:

Re: karosszéra lakatolás alap fokon :)

Post by Bogyo28 »

tomtom wrote:egy műszaki igazságügyi szakértő cimbi mesélte, hogy történt az, hogy jómunkásember két audiból csinált egyet. egyiknek a hátulja volt rom, a másiknak az eleje. fogta és összehegesztette. szép is lett elvitte a vevő, csakhogy rá fél évre kettészakadt. 5en haltak meg. a lakatos azóta is csücsül. a folyamatos varrat mellett törik el a lemez, mivel a nagy hőtől rideggé válik, ezért tilos folyamatos varratot alkalmazni.
persze ebben az esetben nem erről van szó, de mint érdekesség leírtam. úgy tudom ilyenkor az átlapolás és ponthegesztés a tuti, de van itt lakatos, majd elmondja...
érdekes, más helyen ugyanez az urban legend arról szol, hogy csak pötyölték a dolgot, és 3 ember halt meg, de még a márka is stimmelt. most akkor kinek lehet hinni? :h: :h:
"...ha Detroit-nak végevan, a világnak végevan..."
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."

...A Xikla...

1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
Buliwyf
márokosanistudnézni
Posts: 86
Joined: Mon Mar 26, 2012 9:35 pm
ClassicFord klubtag?: Nem

Re: karosszéra lakatolás alap fokon :)

Post by Buliwyf »

Bogyo28 wrote:
Buliwyf wrote:Valaki vágott már légbeömlőt a motorházba? A vízelvezetés megoldása ilyesmi?
mi itt pontosan a kérdés? nekem van légbeömlő a géptetőbe, de ha most csinálnám már nem lenne (a müanyagon már nincs is)
A kérdés az, hogy a motorháztető közepén lévő domborulatba vágott-e már valaki és hogy ha igen akkor megoldotta-e ,vagy nem a vízelvezetés problémáját , mivel nem hiszem, hogy egészséges, ha a motortérbe, motorba bezúdul a víz...
"Ime ott látom atyám, látom anyám nővéreim és fivéreim. Magam előtt látom minden ősöm az idők kezdetétől.
Mind hívnak engem, hogy kövessem én is őket a nagy Valhallába ahol a hősök örökké élnek"
User avatar
FEFE
alkatrészbegyűjtő
Posts: 441
Joined: Sun Sep 17, 2006 2:01 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Székesfehérvár

Re: karosszéra lakatolás alap fokon :)

Post by FEFE »

Buliwyf wrote:
Bogyo28 wrote:
Buliwyf wrote:Valaki vágott már légbeömlőt a motorházba? A vízelvezetés megoldása ilyesmi?
mi itt pontosan a kérdés? nekem van légbeömlő a géptetőbe, de ha most csinálnám már nem lenne (a müanyagon már nincs is)
A kérdés az, hogy a motorháztető közepén lévő domborulatba vágott-e már valaki és hogy ha igen akkor megoldotta-e ,vagy nem a vízelvezetés problémáját , mivel nem hiszem, hogy egészséges, ha a motortérbe, motorba bezúdul a víz...
Jelen!! :mrgreen: :mrgreen:
Nekem még a légszűrő nélküli pinto is eldolgozta a vizet. :-D
User avatar
TÉCSÉ
offtopiccommando
Posts: 1943
Joined: Sun Sep 03, 2006 2:40 pm
ClassicFord klubtag?: Igen

Re: karosszéra lakatolás alap fokon :)

Post by TÉCSÉ »

Buliwyf wrote:
Bogyo28 wrote:
Buliwyf wrote:Valaki vágott már légbeömlőt a motorházba? A vízelvezetés megoldása ilyesmi?
mi itt pontosan a kérdés? nekem van légbeömlő a géptetőbe, de ha most csinálnám már nem lenne (a müanyagon már nincs is)
A kérdés az, hogy a motorháztető közepén lévő domborulatba vágott-e már valaki és hogy ha igen akkor megoldotta-e ,vagy nem a vízelvezetés problémáját , mivel nem hiszem, hogy egészséges, ha a motortérbe, motorba bezúdul a víz...
Lásd például Iveco Daily 1990-2000
http://www.myspace.com/fordcapriclub" onclick="window.open(this.href);return false;

A démonokat dobokkal elűző bennszülötteket nem értik meg a civilizált népek, akik dudálással próbálják szétoszlatni a dugót.
User avatar
Bogyo28
Überführer
Posts: 5459
Joined: Sat Dec 04, 2004 9:11 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest-Budakalász
Contact:

Re: karosszéra lakatolás alap fokon :)

Post by Bogyo28 »

Buliwyf wrote:A kérdés az, hogy a motorháztető közepén lévő domborulatba vágott-e már valaki és hogy ha igen akkor megoldotta-e ,vagy nem a vízelvezetés problémáját , mivel nem hiszem, hogy egészséges, ha a motortérbe, motorba bezúdul a víz...
akkor a kérdés inkább az, hogy minek? nekem a régi géptetőn oldalt volt két nyilás, az anno a Suhe német cég tuningja volt eredetileg, nekem az aksira folyt a víz pl. a karbi fölé nyílást vágni önmagában nem sok mindent ér.
"...ha Detroit-nak végevan, a világnak végevan..."
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."

...A Xikla...

1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
Post Reply