Rover Capri V8

A forum látogatói álltal épített verdák...

Moderators: SONI, Pudva, Bogyo28

User avatar
FEFE
alkatrészbegyűjtő
Posts: 441
Joined: Sun Sep 17, 2006 2:01 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Székesfehérvár

Rover Capri V8

Post by FEFE »

Rover Capri V8 005.jpg
Rover Capri V8 005.jpg (97.66 KiB) Viewed 9224 times
Rover Capri V8 006.jpg
Rover Capri V8 006.jpg (115.14 KiB) Viewed 9224 times
Rover Capri V8 007.jpg
Rover Capri V8 007.jpg (114.3 KiB) Viewed 9224 times
Rover Capri V8 008.jpg
Rover Capri V8 008.jpg (101.93 KiB) Viewed 9224 times
Rover Capri V8 009.jpg
Rover Capri V8 009.jpg (81.2 KiB) Viewed 9224 times
Rover Capri V8 010.jpg
Rover Capri V8 010.jpg (113.33 KiB) Viewed 9224 times
Rover Capri V8 011.jpg
Rover Capri V8 011.jpg (111.3 KiB) Viewed 9224 times
Rover Capri V8 012.jpg
Rover Capri V8 012.jpg (99.35 KiB) Viewed 9224 times
Rover Capri V8 013.jpg
Rover Capri V8 013.jpg (112.36 KiB) Viewed 9224 times
Rover Capri V8 014.jpg
Rover Capri V8 014.jpg (76.3 KiB) Viewed 9224 times
User avatar
FEFE
alkatrészbegyűjtő
Posts: 441
Joined: Sun Sep 17, 2006 2:01 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Székesfehérvár

Re: Rover Capri V8

Post by FEFE »

Rover Capri V8 015.jpg
Rover Capri V8 015.jpg (92.66 KiB) Viewed 9223 times
Rover Capri V8 016.jpg
Rover Capri V8 016.jpg (97.88 KiB) Viewed 9223 times
Rover Capri V8 017.jpg
Rover Capri V8 017.jpg (105.39 KiB) Viewed 9223 times
Rover Capri V8 018.jpg
Rover Capri V8 018.jpg (110.54 KiB) Viewed 9223 times
Rover Capri V8 019.jpg
Rover Capri V8 019.jpg (113.6 KiB) Viewed 9223 times
Rover Capri V8 020.jpg
Rover Capri V8 020.jpg (115.22 KiB) Viewed 9223 times
Folyt köv...
User avatar
szszaby
rengetegetirogatide
Posts: 4629
Joined: Tue Jun 28, 2005 2:37 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Karcag

Re: Rover Capri V8

Post by szszaby »

Nálatok mindig történik valami.
Ford Capri MkI Essex
User avatar
adam
egyedülisszerelhet
Posts: 790
Joined: Fri Nov 14, 2008 6:01 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest xiii

Re: Rover Capri V8

Post by adam »

Lassan külön épülős topic kell a Fefe műveknek :mrgreen:
Sosem lesz kész, csak alakul...
User avatar
White Shark
nagyonsokatirogat
Posts: 1028
Joined: Fri Feb 05, 2010 2:18 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Székesfehérvár

Re: Rover Capri V8

Post by White Shark »

Én már negyven elmúltam nincs annyi időm kiélni a vágyaimat( a caprival kapcsolatos elképzeléseimet,és a lehetőségeimet)mint a nálam jóval fiatalabbaknak. Ezért ha felmerül egy lehetőség és még van rá fedezet nem fogom vissza magam.Adott volt a két fél kasztni ,Hattyuval megegyeztem a többire ,meglátjuk mi sül ki belőle.
User avatar
Dzoni
márokosanistudnézni
Posts: 71
Joined: Fri Dec 31, 2010 5:10 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Sukoró

Re: Rover Capri V8

Post by Dzoni »

Zajlik az élet :)
1984 Ford Capri 2.0 Pinto
2013 KTM EXC 300
User avatar
daytona
egyedülisszerelhet
Posts: 798
Joined: Mon Jan 26, 2009 5:45 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Zseliz, SK - Budapest III.ker
Contact:

Re: Rover Capri V8

Post by daytona »

Epp azt akartam kerdezni, hogy miert is kellett az orrcsere...aztan olvasom, hogy adott volt 2 fel kaszni :mrgreen:
Ford Taunus Knudsen 1975
Ford Sierra XR4i 1983
Fiat 125P 1977
Volvo V70 1998
Renault Clio 1.2 8v 2004
Honda CB500T 1976
User avatar
White Shark
nagyonsokatirogat
Posts: 1028
Joined: Fri Feb 05, 2010 2:18 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Székesfehérvár

Re: Rover Capri V8

Post by White Shark »

Na ez a projekt sem állt meg ,most sikerült szereznem egy olyan motort amit ebbe a kaszniba elképzeltem.Nem új ,kb 3000 km van benne,10,5-1 sűrítésü emeltkompressziós blokk ,most mielőtt szétszedtem (mert azért nem pontosan úgy építették ahogy én elképzeltem)kompressziót is mértem rajta ami 11és 12,5 bár között volt ,elég nagy szórásban ami akb 1év állás miatt és a száraz hengerfal és hidrótőkék miatt is lehet.Aztán hozzájutottam egy gyári Edelbrokk szívóteknőhöz és egy hozzá való 500 -as Edelbrokk karbihoz gyári hengerenkénti leömlőkkel .A vezérműtengelyt azt sajnos cserélnem kell mertez a motor nyomatékra lett építve , és nekem ez így nem jó. Mielőtt megvettem teljesítménymérést is csinált a régi gazda , képek mellékelve .
http://kepfeltoltes.hu/view/120819/triu ... es.hu_.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
Attachments
DSCF2925.JPG
DSCF2925.JPG (65.85 KiB) Viewed 8995 times
DSCF2926.JPG
DSCF2926.JPG (103.39 KiB) Viewed 8995 times
DSCF2927.JPG
DSCF2927.JPG (114.02 KiB) Viewed 8995 times
DSCF2928.JPG
DSCF2928.JPG (102.4 KiB) Viewed 8995 times
DSCF2929.JPG
DSCF2929.JPG (111.95 KiB) Viewed 8995 times
DSCF2930.JPG
DSCF2930.JPG (83.83 KiB) Viewed 8995 times
DSCF2931.JPG
DSCF2931.JPG (96.68 KiB) Viewed 8995 times
DSCF2932.JPG
DSCF2932.JPG (112.95 KiB) Viewed 8995 times
DSCF2933.JPG
DSCF2933.JPG (101.99 KiB) Viewed 8995 times
DSCF2934.JPG
DSCF2934.JPG (87.98 KiB) Viewed 8995 times
Last edited by White Shark on Sun Aug 19, 2012 11:57 am, edited 2 times in total.
User avatar
Bogyo28
Überführer
Posts: 5459
Joined: Sat Dec 04, 2004 9:11 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest-Budakalász
Contact:

Re: Rover Capri V8

Post by Bogyo28 »

White Shark wrote:Na ez a projekt sem állt meg ,most sikerült szereznem egy olyan motort amit ebbe a kaszniba elképzeltem.Nem új ,kb 3000 km van benne,10,5-1 sűrítésü emeltkompressziós blokk ,most mielőtt szétszedtem (mert azért nem pontosan úgy építették ahogy én elképzeltem)kompressziót is mértem rajta ami 11és 12,5 bár között volt ,elég nagy szórásban ami akb 1év állás miatt és a száraz hengerfal és hidrótőkék miatt is lehet.Aztán hozzájutottam egy gyári Edelbrokk szívóteknőhöz és egy hozzá való 500 -as Edelbrokk karbihoz gyári hengerenkénti leömlőkkel .A vezérműtengelyt azt sajnos cserélnem kell mertez a motor nyomatékra lett építve , és nekem ez így nem jó. Mielőtt megvettem teljesítménymérést is csinált a régi gazda , képek mellékelve .
a képek nem lettek mellékelve... :mrgreen:
"...ha Detroit-nak végevan, a világnak végevan..."
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."

...A Xikla...

1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
User avatar
White Shark
nagyonsokatirogat
Posts: 1028
Joined: Fri Feb 05, 2010 2:18 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Székesfehérvár

Re: Rover Capri V8

Post by White Shark »

Pedig vannak !
User avatar
Peti
egyedülisszerelhet
Posts: 931
Joined: Tue Jul 12, 2005 5:28 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest

Re: Rover Capri V8

Post by Peti »

White Shark wrote:ez a motor nyomatékra lett építve
Azt látom. :twisted: 387 Nm - 1574-es fordulatnál, az igen szép!..
'81 Capri 3.0 SHO X-Pack project
'83 Granada 2.8i Ghia X project
User avatar
White Shark
nagyonsokatirogat
Posts: 1028
Joined: Fri Feb 05, 2010 2:18 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Székesfehérvár

Re: Rover Capri V8

Post by White Shark »

Ezért adta el ,míg használta több kuplungot tépett szét ,ezt egy magasabb fokolású tengellyel csökkentem ,így csökken a nyomaték nő a fordulat reményeim szerint. Most egy 6,5 mm emelésű volt benne ,nem tudom hány fokos lehetett de a bele kerülő 6,9 mm-es lesz .Akinek V8 motorral kapcsolatban van ezirányban tapasztalata akár segíthet bekalibrálni a szerinte beleillő vezérműtengelyt addig amíg még szét van szedve .
User avatar
szszaby
rengetegetirogatide
Posts: 4629
Joined: Tue Jun 28, 2005 2:37 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Karcag

Re: Rover Capri V8

Post by szszaby »

Milyen áttételű a himba? A szelep nyithat kb 10,5mm az még nem sok utcára.
Ford Capri MkI Essex
User avatar
White Shark
nagyonsokatirogat
Posts: 1028
Joined: Fri Feb 05, 2010 2:18 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Székesfehérvár

Re: Rover Capri V8

Post by White Shark »

Mivel már szétszedtem ezt már nem tudom megmondani ,de a 2.8 és 2.9 motorokból arra emlékszem amibe ugyanúgy 300 .as tengelyt tettem valamivel 11 mm fölött volt a himba áttétel utáni szelepemelés .Jövő héten elkészül a 300 -as és kapok egy gyárinál valamivel erösebbet ezután lesz összehasonlítási alapom ami benne volt ahoz képest.Ti egyébként milyen tengellyel raktátok össze , mik voltak a szűkebb technikai adatok ,a szívó és kipufogó szelepek egyforma fokolásúak lettek ?Még lenne egy kérdés ,használt tengelyt köszörűltetek ,aminek az alapköréből 0,5 tizedet kell levetetnem hogy kiadja a 6,9 tized emelést ,mennyiben tolerálja a hidrotőke a 0,5 tizeddel korábban való kezdést ,ez még benne van a hidrotőke szórásában ,Amit eddig összeraktam 2.8 és 2.9 azokat fix tőkével raktam össze ,vagyis a hidrotőkéket úgy ahogy voltak kihajítottam,de ehez nincs sajnos fix tőkém ,nincs ezirányú tapasztalatom .Ezt a problémát a hengerfej 0,5 tizedes síkolásával ki tudnám küszöbölni de akkor már közel járnák a kopogáshatárhoz,de a megszakítós gyújtást nem szeretném egy írhatóra cserélni.
User avatar
gigford
egyedülisszerelhet
Posts: 735
Joined: Sun Dec 12, 2004 6:51 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Debrecen

Re: Rover Capri V8

Post by gigford »

White Shark wrote:Mivel már szétszedtem ezt már nem tudom megmondani ,de a 2.8 és 2.9 motorokból arra emlékszem amibe ugyanúgy 300 .as tengelyt tettem valamivel 11 mm fölött volt a himba áttétel utáni szelepemelés .Jövő héten elkészül a 300 -as és kapok egy gyárinál valamivel erösebbet ezután lesz összehasonlítási alapom ami benne volt ahoz képest.Ti egyébként milyen tengellyel raktátok össze , mik voltak a szűkebb technikai adatok ,a szívó és kipufogó szelepek egyforma fokolásúak lettek ?Még lenne egy kérdés ,használt tengelyt köszörűltetek ,aminek az alapköréből 0,5 tizedet kell levetetnem hogy kiadja a 6,9 tized emelést ,mennyiben tolerálja a hidrotőke a 0,5 tizeddel korábban való kezdést ,ez még benne van a hidrotőke szórásában ,Amit eddig összeraktam 2.8 és 2.9 azokat fix tőkével raktam össze ,vagyis a hidrotőkéket úgy ahogy voltak kihajítottam,de ehez nincs sajnos fix tőkém ,nincs ezirányú tapasztalatom .Ezt a problémát a hengerfej 0,5 tizedes síkolásával ki tudnám küszöbölni de akkor már közel járnák a kopogáshatárhoz,de a megszakítós gyújtást nem szeretném egy írhatóra cserélni.
Valamelyik nap majd leírom szívesen a tengely adatokat, főleg a capriban lévőt mert az közel gyári paraméterekkel rendelkezik, holnap verseny meg héten szabadságon vagyok itthon, az meg a másik gépemen van, de jeletkezek majd.
Bár én új tengelyeket vettem mindig, hozzávaló tőkékkel, rugókkal stb, de ti majd kihámozzátok az adatokból amit fel tudtok használni.
Post Reply