Rover Capri V8

A forum látogatói álltal épített verdák...

Moderators: SONI, Pudva, Bogyo28

User avatar
Bogyo28
Überführer
Posts: 5459
Joined: Sat Dec 04, 2004 9:11 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest-Budakalász
Contact:

Re: Rover Capri V8

Post by Bogyo28 »

White Shark wrote:Pedig vannak !
mostmá... ez meg igen árulkodó:

A hozzászólást 2 alkalommal szerkesztették, utoljára White Shark vas. aug. 19, 2012 10:57 am-kor.
"...ha Detroit-nak végevan, a világnak végevan..."
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."

...A Xikla...

1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
User avatar
Bogyo28
Überführer
Posts: 5459
Joined: Sat Dec 04, 2004 9:11 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest-Budakalász
Contact:

Re: Rover Capri V8

Post by Bogyo28 »

White Shark wrote:,de a megszakítós gyújtást nem szeretném egy írhatóra cserélni.

HIBA! egy ilyen motornál már megérdemelne valami rendes gyujtást, mellesleg azzal is lehetne nyerni némi erőt...
"...ha Detroit-nak végevan, a világnak végevan..."
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."

...A Xikla...

1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
User avatar
Blant
nagyonsokatirogat
Posts: 1352
Joined: Sun Dec 05, 2004 6:24 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest

Re: Rover Capri V8

Post by Blant »

Volt egy ilyen nyomatékod és csökkented??? Bolondsááág!
Rendes kardánt, kuplungot neki. Ha a váltó bírja nincs annál jobb. :-D
A hangom, a rangom tartom pardon
NEM ELADÓ!
A kedvem, a lelkem, a nemem, a szlengem
NEMM ELLADÓÓ

'78 Ford Capri mkIII Ghia 2,8i EFI, az imádott!
'85 Ford Fiesta mkII 1.6D, az Istencsászár, az 5literrel rohangálós, a hidegben is beindulós.
User avatar
White Shark
nagyonsokatirogat
Posts: 1028
Joined: Fri Feb 05, 2010 2:18 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Székesfehérvár

Re: Rover Capri V8

Post by White Shark »

Bogyo28 wrote:
White Shark wrote:,de a megszakítós gyújtást nem szeretném egy írhatóra cserélni.

HIBA! egy ilyen motornál már megérdemelne valami rendes gyujtást, mellesleg azzal is lehetne nyerni némi erőt...
Ha van jó őtleted ,és megépíted én benne vagyok !
User avatar
White Shark
nagyonsokatirogat
Posts: 1028
Joined: Fri Feb 05, 2010 2:18 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Székesfehérvár

Re: Rover Capri V8

Post by White Shark »

Blant wrote:Volt egy ilyen nyomatékod és csökkented??? Bolondsááág!
Rendes kardánt, kuplungot neki. Ha a váltó bírja nincs annál jobb. :-D
Nem a nyomaték nagyságával van a bajom ,hanem azzal hogy nemsokkal alapjárat után jön meg hirtelen ,utána meg eltűnik ,ha bejön a tengellyel való mahinációm kiszámíthatóbb lesz ,szélesebb fordulatszámtartományban,vagyis kezelhetőbb lesz .
User avatar
Blant
nagyonsokatirogat
Posts: 1352
Joined: Sun Dec 05, 2004 6:24 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest

Re: Rover Capri V8

Post by Blant »

White Shark wrote:
Blant wrote:Volt egy ilyen nyomatékod és csökkented??? Bolondsááág!
Rendes kardánt, kuplungot neki. Ha a váltó bírja nincs annál jobb. :-D
Nem a nyomaték nagyságával van a bajom ,hanem azzal hogy nemsokkal alapjárat után jön meg hirtelen ,utána meg eltűnik ,ha bejön a tengellyel való mahinációm kiszámíthatóbb lesz ,szélesebb fordulatszámtartományban,vagyis kezelhetőbb lesz .
No.. ha meg jön, az jó, de ha eltűnik hamar az nem jóóó :)
Tessék rendesen megcsinálni :)
A hangom, a rangom tartom pardon
NEM ELADÓ!
A kedvem, a lelkem, a nemem, a szlengem
NEMM ELLADÓÓ

'78 Ford Capri mkIII Ghia 2,8i EFI, az imádott!
'85 Ford Fiesta mkII 1.6D, az Istencsászár, az 5literrel rohangálós, a hidegben is beindulós.
User avatar
capriv6
egyedülisszerelhet
Posts: 530
Joined: Sun Oct 22, 2006 12:25 am
ClassicFord klubtag?: Igen
Contact:

Re: Rover Capri V8

Post by capriv6 »

Ez igaz...
Nekem is eltünt és azóta keresem :mrgreen:
v.kinőttem????
Blant wrote:
White Shark wrote:
Blant wrote:Volt egy ilyen nyomatékod és csökkented??? Bolondsááág!
Rendes kardánt, kuplungot neki. Ha a váltó bírja nincs annál jobb. :-D
Nem a nyomaték nagyságával van a bajom ,hanem azzal hogy nemsokkal alapjárat után jön meg hirtelen ,utána meg eltűnik ,ha bejön a tengellyel való mahinációm kiszámíthatóbb lesz ,szélesebb fordulatszámtartományban,vagyis kezelhetőbb lesz .
No.. ha meg jön, az jó, de ha eltűnik hamar az nem jóóó :)
Tessék rendesen megcsinálni :)
User avatar
Bogyo28
Überführer
Posts: 5459
Joined: Sat Dec 04, 2004 9:11 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest-Budakalász
Contact:

Re: Rover Capri V8

Post by Bogyo28 »

White Shark wrote:
Bogyo28 wrote:
White Shark wrote:,de a megszakítós gyújtást nem szeretném egy írhatóra cserélni.

HIBA! egy ilyen motornál már megérdemelne valami rendes gyujtást, mellesleg azzal is lehetne nyerni némi erőt...
Ha van jó őtleted ,és megépíted én benne vagyok !
adok egy jeladó tárcsát, tedd fel főtengely-ékszíjtárcsára, hozzá egy jeladót meg 2 DIS trafó, és lesz jó nagy kövér szikra meg forgó alaktrész mentes programozható gyujtás. az igaz, hogy drágább mint a meglévő megszakítós elosztó használata...
"...ha Detroit-nak végevan, a világnak végevan..."
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."

...A Xikla...

1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
User avatar
gigford
egyedülisszerelhet
Posts: 735
Joined: Sun Dec 12, 2004 6:51 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Debrecen

Re: Rover Capri V8

Post by gigford »

Na utánanéztem, a capriban az alábbi adatokkal van a tengely röviden:

1.6os himbákkal 0.448 in. ( ~11.3mm) szivó és 0.472 (~11.9mm) a kifuff szelepnél az emelés.
Szivónál 270, míg kipuffnál 280 fok a kitartása, hidrós tengely.

Escortnál mechanikus tengely van, szintén 1.6os, szivónál 15.2mm, kipuffnál 15.8mm, kitartás 290/298.
User avatar
White Shark
nagyonsokatirogat
Posts: 1028
Joined: Fri Feb 05, 2010 2:18 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Székesfehérvár

Re: Rover Capri V8

Post by White Shark »

Hát most ott tartok, hogy már tudom ,a himbák nagy valószínűséggel szintén 1.6 os áttételüek ,a vezérműtengelyt 300 fokosra gyártattam,viszont a hidrótőkékkel meg vagyok lőve , ugyan jók de kicserélném mechanikusra ( valahogy jobban bízok bennük ) 10,5 -1 a sűrítési arányom ,a kompresszióm ideális esetben 12,5 bar gyári tengellyel ha most beteszem a 300 -ast az visszaesik kb 11-re . A gyártatott tengely alapköre 1 mm -rel csökkent ,ahidrotőke 1mmrel lejjebb esik de a himba nem állítós ,nem tudom ezt még elbírja -e a hidrotőke ráhagyása . Mert ha összerakom és lötyög ,kezdhetem elölről .Megoldás erre az is lehetne hogy 1mm leszedetek a hengerfejből ,de mekkora lenne a kompresszió ,és ha bekoppan ,utcai lenne a vas , bóti benyával használnám ,asszem az már sok lenne .
User avatar
White Shark
nagyonsokatirogat
Posts: 1028
Joined: Fri Feb 05, 2010 2:18 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Székesfehérvár

Re: Rover Capri V8

Post by White Shark »

Na motor visszabutítva ,összerakva motortérbe beszabva .Problémák adódtak a kormánytengellyel ,útba volt a hengerenkénti leömlő ,a motor 10 cm-rel való hátratolásával megoldva,kevés volt a hely a fékrásegítőnek ,motor központi tengelyétől balra 4cm-rel eltolva így ez is megoldva ,még van gond elég ,nincs hely az önindítónak ,nem fér el a hengerenkénti leömlő alatt ,ezen még agyalni kell ( a leömlő ott marad ).Most itt tartok ,motor helyzete ,dőlése ,megfelelő ,megjött az sd-1 vízpumpa ,naná hogy nem fér be a hűtő az eredeti helyére ,még így is hosszú hogy a lehetőségekhez képest a motort maximálisan hátratoltam ,( ez a súlyelosztásnak viszont jót fog tenni , leveszi az első tengely részleges terhelését ,ami így is 20 kilóval könnyebb mint egy 2.9 motornál.)( a rover motor 190 kg ,a 2.9 - 210 kg )Képek később .
User avatar
White Shark
nagyonsokatirogat
Posts: 1028
Joined: Fri Feb 05, 2010 2:18 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Székesfehérvár

Re: Rover Capri V8

Post by White Shark »

Képek
Attachments
DSCF2991.JPG
DSCF2991.JPG (113.26 KiB) Viewed 6787 times
DSCF2992.JPG
DSCF2992.JPG (115.08 KiB) Viewed 6787 times
DSCF2993.JPG
DSCF2993.JPG (93.04 KiB) Viewed 6787 times
DSCF2994.JPG
DSCF2994.JPG (109.57 KiB) Viewed 6787 times
DSCF2995.JPG
DSCF2995.JPG (105.32 KiB) Viewed 6787 times
DSCF2996.JPG
DSCF2996.JPG (110.48 KiB) Viewed 6787 times
DSCF2997.JPG
DSCF2997.JPG (93.91 KiB) Viewed 6787 times
DSCF2998.JPG
DSCF2998.JPG (112.83 KiB) Viewed 6787 times
DSCF2999.JPG
DSCF2999.JPG (97.28 KiB) Viewed 6787 times
DSCF3000.JPG
DSCF3000.JPG (113.36 KiB) Viewed 6787 times
User avatar
White Shark
nagyonsokatirogat
Posts: 1028
Joined: Fri Feb 05, 2010 2:18 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Székesfehérvár

Re: Rover Capri V8

Post by White Shark »

További képek:
Attachments
DSCF3001.JPG
DSCF3001.JPG (69.72 KiB) Viewed 6786 times
DSCF3002.JPG
DSCF3002.JPG (114.78 KiB) Viewed 6786 times
DSCF3003.JPG
DSCF3003.JPG (114.38 KiB) Viewed 6786 times
DSCF3004.JPG
DSCF3004.JPG (113.36 KiB) Viewed 6786 times
DSCF3005.JPG
DSCF3005.JPG (109.64 KiB) Viewed 6786 times
DSCF3006.JPG
DSCF3006.JPG (101.15 KiB) Viewed 6786 times
DSCF3007.JPG
DSCF3007.JPG (97.67 KiB) Viewed 6786 times
User avatar
Tibi
rengetegetirogatide
Posts: 4408
Joined: Tue May 31, 2005 10:12 am
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Miskolc - Bp
Contact:

Re: Rover Capri V8

Post by Tibi »

Jó széles ez a moci. A leömlő leér rendesen a padlólemez alá ?
1980 Capri MK3
User avatar
White Shark
nagyonsokatirogat
Posts: 1028
Joined: Fri Feb 05, 2010 2:18 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Székesfehérvár

Re: Rover Capri V8

Post by White Shark »

A leömlő jó helyen van ,amit a váltókarról már nem tudok elmondani ,ott megint faragni kell.A motor pozícióját nagyban befolyásolta a karter mérete ,és az olajszívócső helyzete ( midkettő vágott ,rövidített).A magasságot behatárolta a bölcsőmagasság ,és az hogy a kormánymű gyári maradjon .A motor magasságát úgy állítottam be hogy egy szintbe legyen a bölcsővel a karter alja, így nem kell arra figyelni hogy ne akadjon el , a vágott kartenek köszönhetően így kb 1,5 cm -re lett a karter alja a gyári kormánymű felett ,ennyi ráhagyással a motor már nem rugózhat(billenhet )bele a kormányműbe.
Post Reply