gridoux wrote:ha jó a méretarány (pl 1:10) akkor a gipszre lehetne húzni lexan-t és kész is az rc héj akár sorozatgyártásban ;)
az lenne a kérdésem, hogy neked van tapasztalatod e téren? én is ezt az oldalt találtam meg a napokban, lenne PET-G lap is, maga a vákuumasztal se egy nagy dolog, de nem találtam semmi infót arra, hogy hány fokra kell melegíteni a lemezt vákuumozás előtt. valaki azt mondta, hogy 130-160 közt, de jó lenne valami tapasztalati infó.
"...ha Detroit-nak végevan, a világnak végevan..."
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."
...A Xikla...
1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
gridoux wrote:ha jó a méretarány (pl 1:10) akkor a gipszre lehetne húzni lexan-t és kész is az rc héj akár sorozatgyártásban ;)
az lenne a kérdésem, hogy neked van tapasztalatod e téren? én is ezt az oldalt találtam meg a napokban, lenne PET-G lap is, maga a vákuumasztal se egy nagy dolog, de nem találtam semmi infót arra, hogy hány fokra kell melegíteni a lemezt vákuumozás előtt. valaki azt mondta, hogy 130-160 közt, de jó lenne valami tapasztalati infó.
nekem nincs ilyen tapasztalatom, de Kapetinek szerintem van.
A linkelt honlapon azt írja látni fogod amikor elkezd kilágyulni, behasasodni. Nyilván 1-2 darabot el fogsz rontani, mire kitapasztalod, és sikerülni fog.
Ford és MK1 - mert szeretem :)
Capri MK1 1970 1,6 OHV - a beteljesült ígéret
Granada MK1 1975 2,8 V6 - a rehabili
feku wrote:És itt az ominózus Zakspeed Ford Capri öntő forma.
Megmérnéd milyen széles a legszűkebb (küszöbök között)
és a legtágabb (hátsó kerék tengely) helyeken?
És hogy milyen hosszú, milyen magas?
Megmértem,,akkor az adatok:
Hossza:20cm
szélessége a küszöbnél.8,5cm
magassága.5,5 cm
hátsó kerék tengelynél:9 cm
első kerék tengelynél.8,5 cm-
Köszi a méreteket, kifigyelem az RC autóm méreteit...
Tényleg nem is látszik, hogy szét volt szedve a restaurált darab, mivel rögzíted vissza a tetejét?
'80 Ford Capri Mk III. V6 2.8 '94 Ford Escort Mk Vb 1.4 CLX
-= Az utcának az a színfoltja, kinek van egy FORD-ja =-
.: DayWalker :. .: family rosso :.
gridoux wrote:ha jó a méretarány (pl 1:10) akkor a gipszre lehetne húzni lexan-t és kész is az rc héj akár sorozatgyártásban ;)
az lenne a kérdésem, hogy neked van tapasztalatod e téren? én is ezt az oldalt találtam meg a napokban, lenne PET-G lap is, maga a vákuumasztal se egy nagy dolog, de nem találtam semmi infót arra, hogy hány fokra kell melegíteni a lemezt vákuumozás előtt. valaki azt mondta, hogy 130-160 közt, de jó lenne valami tapasztalati infó.
nekem nincs ilyen tapasztalatom, de Kapetinek szerintem van.
A linkelt honlapon azt írja látni fogod amikor elkezd kilágyulni, behasasodni. Nyilván 1-2 darabot el fogsz rontani, mire kitapasztalod, és sikerülni fog.
a műhelybe nálunk nincs elektromos sütő, sőt itthon is gázos sütő van, na meg itthon meg a fönökasszony nem díjazná ha elkezdenék vákuumozni. azért vadászok hőfok infóra, hogy a műhylebeli kályha tud e elég hőt adni hozzá...
"...ha Detroit-nak végevan, a világnak végevan..."
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."
...A Xikla...
1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
Bogyo28 wrote:
a műhelybe nálunk nincs elektromos sütő, sőt itthon is gázos sütő van, na meg itthon meg a fönökasszony nem díjazná ha elkezdenék vákuumozni. azért vadászok hőfok infóra, hogy a műhylebeli kályha tud e elég hőt adni hozzá...
Bogyo28 wrote:
a műhelybe nálunk nincs elektromos sütő, sőt itthon is gázos sütő van, na meg itthon meg a fönökasszony nem díjazná ha elkezdenék vákuumozni. azért vadászok hőfok infóra, hogy a műhylebeli kályha tud e elég hőt adni hozzá...
legfeljebb kicsit beljebb kell tenni
Nem kohászkodni akarunk, hanem vákumozni!
'80 Ford Capri Mk III. V6 2.8 '94 Ford Escort Mk Vb 1.4 CLX
-= Az utcának az a színfoltja, kinek van egy FORD-ja =-
.: DayWalker :. .: family rosso :.
Pudva wrote:Tényleg nem is látszik, hogy szét volt szedve a restaurált darab, mivel rögzíted vissza a tetejét?
A visszarakásnál 2 csepp pillanatragasztót használok a 2 fém stiftre.
Ennyi,,
de mondom nem "erőből "szedem szét hanem finoman ,nem feszegetve,ezért nem látszik rajta szinte semmi.Készítettem is pár újabb fotó 1 restaurált 3as Corgi Capri-ról amin tényleg meg sem lehetne mondani hogy szét volt szedve,,,
Sziasztok itt is!
gridoux mondta, nézzek be ide...
Ha rajtam múlik tuti lesz 1:10-es Capri RC bódé is, csak először az 1:1-et hadd simogassam egy kicsit...
Vákuumformázás:
A PET-G-t szerintem 80°C köré kell melegíteni, hogy formázható legyen...
Igazából sosem mértem, mert látszik rajta, mikor jó hőmérsékletű.
Ha pozitívra húztok egy 1:10-es héjat, ahhoz kb. egy 40x60cm-es darab kell.
Ezt egyenletesen kell felmelegíteni, ahhoz pedig teljesítmény szükséges.
Kapeti wrote:Vákuumformázás:
A PET-G-t szerintem 80°C köré kell melegíteni, hogy formázható legyen...
Igazából sosem mértem, mert látszik rajta, mikor jó hőmérsékletű.
Ha pozitívra húztok egy 1:10-es héjat, ahhoz kb. egy 40x60cm-es darab kell.
Ezt egyenletesen kell felmelegíteni, ahhoz pedig teljesítmény szükséges.
na ez már a mók topikba kellene hogy menjen, de ez lenne a tervbeli melegítő egység, a tetejére fabrikált kerettel:
a műhely fűtésén kivűl eddig csak teafőzésre és kaja melegítésre használtuk, de 80 fokot biztos tud egy elég nagy felületen...
"...ha Detroit-nak végevan, a világnak végevan..."
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."
...A Xikla...
1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4