Ford Capri MKIII Versenygép

A forum látogatói álltal épített verdák...

Moderators: SONI, Pudva, Bogyo28

Post Reply
User avatar
szszaby
rengetegetirogatide
Posts: 4629
Joined: Tue Jun 28, 2005 2:37 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Karcag

Re: Ford Capri MKIII Versenygép

Post by szszaby »

Szépen alakul.
Ford Capri MkI Essex
Natalie Driver Gabe

Re: Ford Capri MKIII Versenygép

Post by Natalie Driver Gabe »

Látom halad szépen a szilveszteri témánk . ::))

Nem kivánok belekotnyeleskedni, de nekem sokan mesélték hogy hidrós kézihez a dobfék karcsú.(zsiga Bömös)
Ezért célszerűbb a tárcsa, s akkor is már dupla nyereggel, külön körrel.
Gondolom majd élesben kiderül alapon megy a dolog.
User avatar
FEFE
alkatrészbegyűjtő
Posts: 441
Joined: Sun Sep 17, 2006 2:01 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Székesfehérvár

Re: Ford Capri MKIII Versenygép

Post by FEFE »

Natalie Driver Gabe wrote:Látom halad szépen a szilveszteri témánk . ::))

Nem kivánok belekotnyeleskedni, de nekem sokan mesélték hogy hidrós kézihez a dobfék karcsú.(zsiga Bömös)
Ezért célszerűbb a tárcsa, s akkor is már dupla nyereggel, külön körrel.
Gondolom majd élesben kiderül alapon megy a dolog.
Ki mondta hogy dobos lesz? És egy nyereg is elég.
Natalie Driver Gabe

Re: Ford Capri MKIII Versenygép

Post by Natalie Driver Gabe »

FEFE wrote:
Natalie Driver Gabe wrote:Látom halad szépen a szilveszteri témánk . ::))

Nem kivánok belekotnyeleskedni, de nekem sokan mesélték hogy hidrós kézihez a dobfék karcsú.(zsiga Bömös)
Ezért célszerűbb a tárcsa, s akkor is már dupla nyereggel, külön körrel.
Gondolom majd élesben kiderül alapon megy a dolog.
Ki mondta hogy dobos lesz? És egy nyereg is elég.
Igaz !!
Csak a képekből úgy jött le .
Scorpio nyereg lesz ??
Vagy valami más ??
User avatar
Süni
OfficialGréTCSiTanárúr
Posts: 2147
Joined: Fri Sep 23, 2005 12:36 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Vál
Contact:

Re: Ford Capri MKIII Versenygép

Post by Süni »

FEFE wrote: Ki mondta hogy dobos lesz? És egy nyereg is elég.
mondjuk ilyen:

http://hirdetotabla.duen.hu/alkatre_z/e ... feknyergek" onclick="window.open(this.href);return false;

8-)
Natalie Driver Gabe

Re: Ford Capri MKIII Versenygép

Post by Natalie Driver Gabe »

Süni wrote:
FEFE wrote: Ki mondta hogy dobos lesz? És egy nyereg is elég.
mondjuk ilyen:

http://hirdetotabla.duen.hu/alkatre_z/e ... feknyergek" onclick="window.open(this.href);return false;

8-)
Ezt nézegettem én is .
azért a bizti kedvéért gondolom be lesz integrálva egy manuálisan állítható fékerőszabályzó is.
User avatar
White Shark
nagyonsokatirogat
Posts: 1028
Joined: Fri Feb 05, 2010 2:18 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Székesfehérvár

Re: Ford Capri MKIII Versenygép

Post by White Shark »

Igen arra mindenképp szükség van.
Natalie Driver Gabe

Re: Ford Capri MKIII Versenygép

Post by Natalie Driver Gabe »

White Shark wrote:Igen arra mindenképp szükség van.
De mondjuk ha a scorpio hátsó fékkel lenne összelegózva és egy Elektromos fékkel lenne működtetve a fékrendszer akkor az sem kellene.
Krisznél nagyon jól bevált.
Nálam csak azért húzza "picit" a seggét mert az MKI fara vagy karakterisztikálya másabb mint a III-asé.
Nálam KB 10-15%-ot kell elvenni és tökéletes.
Bár mondjuk ha rommá könnyítitek a seggét akkor ott erősen szabályozni kelll majd a féket.
Főleg olyan bivaly Waresz nyeregnél.
Szerintem a scorpi Cossi nyerek egy hütött tárcsával is elég jó kombó lenne
User avatar
Süni
OfficialGréTCSiTanárúr
Posts: 2147
Joined: Fri Sep 23, 2005 12:36 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Vál
Contact:

Re: Ford Capri MKIII Versenygép

Post by Süni »

Natalie Driver Gabe wrote: Bár mondjuk ha rommá könnyítitek a seggét akkor ott erősen szabályozni kelll majd a féket.
Főleg olyan bivaly Waresz nyeregnél.
Szerintem a scorpi Cossi nyerek egy hütött tárcsával is elég jó kombó lenne
Mi a baj a Waresz nyereggel???
Miért kell hátra hűtött fék??
Natalie Driver Gabe

Re: Ford Capri MKIII Versenygép

Post by Natalie Driver Gabe »

Süni wrote:
Natalie Driver Gabe wrote: Bár mondjuk ha rommá könnyítitek a seggét akkor ott erősen szabályozni kelll majd a féket.
Főleg olyan bivaly Waresz nyeregnél.
Szerintem a scorpi Cossi nyerek egy hütött tárcsával is elég jó kombó lenne
Mi a baj a Waresz nyereggel???
Miért kell hátra hűtött fék??
SzVsz túl nagy.
Bár ha szabályozva van akkor meg jó.
De akkor meg miért olyan nagyot ha úgyis lebutítják.
Arra egy kisseb is elég. ( Meg az nem ford, s azt hittem erre FEFé-ék adnak )
De ha ezzel az ANTIWARESZ hozzáállásommal a te Bizniszedet rontom akkor Sorry s törlöm az előző kijelentéseimet.

A hűtött tácsak Azthiszem kicsit nagyobb is (nekem legalábbi anno annak tünt amikor összenéztük a papiéval) s jobban bírja az intenzívebb használatot mint a szimpla.
S szerintem nem rögzítőféknek fogják használni. :drive:
User avatar
White Shark
nagyonsokatirogat
Posts: 1028
Joined: Fri Feb 05, 2010 2:18 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Székesfehérvár

Re: Ford Capri MKIII Versenygép

Post by White Shark »

Nem lesz elektromos fék ,és hátul is nem hűtött tárcsák lesznek,nincs rá szükség ,a súlypont áthhelyezéssel megpróbáljuk ,az első tengelyről az egyenletes súlyelosztás érdekében azt a kb 100 kilót ami elöl sok hátul pedig hiányzik,ahátsó tengelyre terhelni .ennek egy részét a bukócső 65-70 kilója ,az akku hátrahelyezése és a tank helyénhagyása megoldja .A mérlegelés után pedig kiderül mennyit kell emelni vagy süllyeszteni ,elöl vagy hátul. A könnyítés a motorháztetőn és a csomagtartón kb egyforma.Így talán optimálisabb lesz a capri 54-46 százalékos súlyelosztása,ami alapból sem rossz.
User avatar
Süni
OfficialGréTCSiTanárúr
Posts: 2147
Joined: Fri Sep 23, 2005 12:36 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Vál
Contact:

Re: Ford Capri MKIII Versenygép

Post by Süni »

Natalie Driver Gabe wrote:
Süni wrote:
Natalie Driver Gabe wrote: Bár mondjuk ha rommá könnyítitek a seggét akkor ott erősen szabályozni kelll majd a féket.
Főleg olyan bivaly Waresz nyeregnél.
Szerintem a scorpi Cossi nyerek egy hütött tárcsával is elég jó kombó lenne
Mi a baj a Waresz nyereggel???
Miért kell hátra hűtött fék??
SzVsz túl nagy.
Bár ha szabályozva van akkor meg jó.
De akkor meg miért olyan nagyot ha úgyis lebutítják.
Arra egy kisseb is elég. ( Meg az nem ford, s azt hittem erre FEFé-ék adnak )
De ha ezzel az ANTIWARESZ hozzáállásommal a te Bizniszedet rontom akkor Sorry s törlöm az előző kijelentéseimet.

A hűtött tácsak Azthiszem kicsit nagyobb is (nekem legalábbi anno annak tünt amikor összenéztük a papiéval) s jobban bírja az intenzívebb használatot mint a szimpla.
S szerintem nem rögzítőféknek fogják használni. :drive:
Elárulok pár titkot:

A wartburg féknyergében 4db 34mm-es dugattyú van. DE! Ezek osztottak, tehát 2db fékcső megy hozzá 1-1 dugattyúpáronként. Azért elfogadott amatőr rallyban, mert külön kötik be, 2 dugó üzemi fék, 2 dugó kézifék. Akkor mi a nagy??

Hűtött féktárcsa: miért is bírja jobban a terhelést? sokkal hamarabb vetemedik, mint a tömör tárcsa, előbb kezd el ütni. Valszeg ti nem ugyanarról a tipusról hasonlítottatok össze két tárcsát, mert Sierra esetében ugyanakkora a hűtött, mint a teli.

Béka scorpionál voltak kavarások, ott van vagy 3 féle átmérő.
Natalie Driver Gabe

Re: Ford Capri MKIII Versenygép

Post by Natalie Driver Gabe »

White Shark wrote:Nem lesz elektromos fék ,és hátul is nem hűtött tárcsák lesznek,nincs rá szükség ,a súlypont áthhelyezéssel megpróbáljuk ,az első tengelyről az egyenletes súlyelosztás érdekében azt a kb 100 kilót ami elöl sok hátul pedig hiányzik,ahátsó tengelyre terhelni .ennek egy részét a bukócső 65-70 kilója ,az akku hátrahelyezése és a tank helyénhagyása megoldja .A mérlegelés után pedig kiderül mennyit kell emelni vagy süllyeszteni ,elöl vagy hátul. A könnyítés a motorháztetőn és a csomagtartón kb egyforma.Így talán optimálisabb lesz a capri 54-46 százalékos súlyelosztása,ami alapból sem rossz.
Akkor folyton teli tankal jártok majd ?? :mrgreen:
Nálam is hátul van már az akksi meg minden szerszám meg ilyesmik amik súlyt képezhetnek,de még mindig nem az igazi , ezért kell nekem is a fékerőszabályzó.
Nekem anno sor 4-el indult a capri s elég orrnehéznek éreztem az autóm(könnyen kidobta a farát)
de ahogy bekerült a V6 eléggé érezhetően megváltozot ez a dolog.
Gondolom mert a V6 hátrébb került mint a 4-es.
s alacsonyabb is.
Stabilabbnak érzen a vasat s nem annyira könnyű kidobni a seggét.
amit ki akartam ebből hozni , hogy szerintem a pinto eléggé rútul felborítja azt a 54-46 os arányt SZVSZ.
De jól kivasalt seggel ki lehet küszöbölni.
AAÉSZVSZ.
Natalie Driver Gabe

Re: Ford Capri MKIII Versenygép

Post by Natalie Driver Gabe »

Süni wrote:Elárulok pár titkot:

A wartburg féknyergében 4db 34mm-es dugattyú van. DE! Ezek osztottak, tehát 2db fékcső megy hozzá 1-1 dugattyúpáronként. Azért elfogadott amatőr rallyban, mert külön kötik be, 2 dugó üzemi fék, 2 dugó kézifék. Akkor mi a nagy??

Hűtött féktárcsa: miért is bírja jobban a terhelést? sokkal hamarabb vetemedik, mint a tömör tárcsa, előbb kezd el ütni. Valszeg ti nem ugyanarról a tipusról hasonlítottatok össze két tárcsát, mert Sierra esetében ugyanakkora a hűtött, mint a teli.

Béka scorpionál voltak kavarások, ott van vagy 3 féle átmérő.
Akkor elárulok én is egy pár titkot :mrgreen:
nem mndenki ismeri a Waresz fékét úgy mint te.
Én sem például.
S azokon a szép képeken ez (nekem) nem látszik.
s mikor egy laikus ránéz akkor azt látja hogy sokkal nagyobb mint az első ,s nem gondolná hogy külön van benne a kézi és az üzemi fék.
De azért jó ez a nyitott autós topic hogy ilyenekre fény derüljön.
És sajnos az amatőr Rally gépkocsiszabályzattal sem vagyok tisztában.
Mint ahogy ezzel sokan mások sem.
S nekem anno a sutyiban azt tanította a bakó tancsi bácsim hogy a hűtött tárcsa azért obb mert nem melegszik át olyan gyorsan mint a normál ezáltal a fék is később fogy el.
Ezért voltam olyan bátor hogy mertem ilyet mondani.
User avatar
White Shark
nagyonsokatirogat
Posts: 1028
Joined: Fri Feb 05, 2010 2:18 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Székesfehérvár

Re: Ford Capri MKIII Versenygép

Post by White Shark »

A v motor kicsit nehezebb ,és kb ugyanoda esik más miatt érezhetted könnyebbnek az elejét. vagy ültetted vagy a futó művön, vagy felni et-n változtathattál .Az hogy most nem rúgja úgy a seggét,is sokmindentől lehet,ha nem változtattál a végáttételen ,akár a soros és v motor fordulatszám különbsége is lehet.
Post Reply