Ford Capri MKIII Versenygép

A forum látogatói álltal épített verdák...

Moderators: SONI, Pudva, Bogyo28

User avatar
Nitrobuster
egyedülisszerelhet
Posts: 728
Joined: Fri Dec 03, 2004 7:41 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest

Re: Ford Capri MKIII Versenygép

Post by Nitrobuster »

FEFE wrote:
Nitrobuster wrote:
Azt tudom, hogy driftre a gyorskormánynál nincs jobb. De ha jól olvastam szlalomra építenek autót. Ott azért kopptól koppig nem igazán tekerik a kormányt. Max ha látványra autóznak nem időre. Nekem 205-ös gumival 1fok összetartással és toronycsapágyal gyorsan forog vissza a kormány tekerni sem nehéz. A caprinál a 3,5 ill a 4 fordulat az urban legend. 3,36-és 3,25. De nem is vitázni akarok csak hát egy turbot feláldozni egy szervó pumpáért :?:
Nem szlalomra épül, de ott is lesz használva. És tapasztalatból mondom hogy kell a szervó. Pont hogy szlalomnál elengedhetetlen. És a széles slickeket igencsak erőpróbáló a 2 km es szlalompályán végig tekergetni. Kopptól koppig is sokszor van használva. És én nem tartozom az erősebb gyerekek közé. De nem szlalomra épül mert oda nincs értelme ekkora autót építeni. Elsősorban amatőr rallyra lesz.
Számomra gokartozni meg endurozni fárasztó. Attól fáj az alkarom rendesen.
1978 MkIII LimaTI AiResearch T3 boosting 0,7bar
User avatar
Bogyo28
Überführer
Posts: 5459
Joined: Sat Dec 04, 2004 9:11 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest-Budakalász
Contact:

Re: Ford Capri MKIII Versenygép

Post by Bogyo28 »

FEFE wrote:a 2 km es szlalompályán
valaki homályosítson fel, ez még szlalomnak számít, vagy ekkora táv már time attack? csak mert az én fejemben egy szlalom az pl mint a rakparti szlalom, egy nagyobb parkolónyi vagy ilyesmi. ami 2 km hosszú, az már az én szótáramban nem szlalom verseny, de lehet nem vágom hogy mi és hogy van... :oops:
"...ha Detroit-nak végevan, a világnak végevan..."
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."

...A Xikla...

1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
User avatar
White Shark
nagyonsokatirogat
Posts: 1028
Joined: Fri Feb 05, 2010 2:18 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Székesfehérvár

Re: Ford Capri MKIII Versenygép

Post by White Shark »

Süni wrote:
Nitrobuster wrote: A lendkeréknél az 9,2 kg az elírás :?:
Ha jól emlékszem, nem.... :roll:
nem elírás ,eddigi tapasztalataim szerint ,ha gyárinál nagyobb vezérműtengelyt ötvözöm a kisebb súlyú lendkerékkel ,akkor abból fűnyíró lesz.Szépen forog de elvész a nyomaték.Jó lenne ez ha lenne egy legalább egy 5. vagy nagyobb áttételű diffim ,így váltáskor nem esne drasztikusan a fordulat.Most 3.75 van tervben . Jó ötleteket mindenkitől elfogadok reális kereteken belül.
User avatar
White Shark
nagyonsokatirogat
Posts: 1028
Joined: Fri Feb 05, 2010 2:18 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Székesfehérvár

Re: Ford Capri MKIII Versenygép

Post by White Shark »

Bogyo28 wrote:
FEFE wrote:a 2 km es szlalompályán
valaki homályosítson fel, ez még szlalomnak számít, vagy ekkora táv már time attack? csak mert az én fejemben egy szlalom az pl mint a rakparti szlalom, egy nagyobb parkolónyi vagy ilyesmi. ami 2 km hosszú, az már az én szótáramban nem szlalom verseny, de lehet nem vágom hogy mi és hogy van... :oops:
Szívesen várunk tavasszal a Szentkirályszabadjai reptéren az auto debütálásán ,magyarázat helyett!
User avatar
szszaby
rengetegetirogatide
Posts: 4629
Joined: Tue Jun 28, 2005 2:37 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Karcag

Re: Ford Capri MKIII Versenygép

Post by szszaby »

White Shark wrote:Jó ötleteket mindenkitől elfogadok reális kereteken belül.
Olvasd el a privát üzeneteket is. :mrgreen:
Ford Capri MkI Essex
User avatar
White Shark
nagyonsokatirogat
Posts: 1028
Joined: Fri Feb 05, 2010 2:18 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Székesfehérvár

Re: Ford Capri MKIII Versenygép

Post by White Shark »

szszaby wrote:
White Shark wrote:Jó ötleteket mindenkitől elfogadok reális kereteken belül.
Olvasd el a privát üzeneteket is. :mrgreen:
Bocs de még tanulom a netet, rákeresek képet küldök.
User avatar
szszaby
rengetegetirogatide
Posts: 4629
Joined: Tue Jun 28, 2005 2:37 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Karcag

Re: Ford Capri MKIII Versenygép

Post by szszaby »

Köszi! :lol:
Ford Capri MkI Essex
User avatar
Nitrobuster
egyedülisszerelhet
Posts: 728
Joined: Fri Dec 03, 2004 7:41 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest

Re: Ford Capri MKIII Versenygép

Post by Nitrobuster »

White Shark wrote:
Süni wrote:
Nitrobuster wrote: A lendkeréknél az 9,2 kg az elírás :?:
Ha jól emlékszem, nem.... :roll:
nem elírás ,eddigi tapasztalataim szerint ,ha gyárinál nagyobb vezérműtengelyt ötvözöm a kisebb súlyú lendkerékkel ,akkor abból fűnyíró lesz.Szépen forog de elvész a nyomaték.Jó lenne ez ha lenne egy legalább egy 5. vagy nagyobb áttételű diffim ,így váltáskor nem esne drasztikusan a fordulat.Most 3.75 van tervben . Jó ötleteket mindenkitől elfogadok reális kereteken belül.
Hát a jó ötlet, hogy pici lendkereket használj. Sajna a nagy alapkörös tengely hátránya, hogy minnél nagyobbat használsz annál magasabb fordulaton érkezik meg a teljesítmény(pl a motorom 1000ccm 145le a max nyomaték 7000 a max lóerő 10500-nál van). A leírtak alapján azért kéne tudni, hogy a gyártó mekkora sürítéssel igér maximális teljesítményt egy ilyen tengelyel. Talán azt is leírták, hogy milyen fordulaton is dolgozik jól a tengely. Hiába raksz nagy lendkereket ha a motor csak 3000-től 8000-ig dolgozik. Nincs mese valakinek kell rugdosni a kuplungot.
1978 MkIII LimaTI AiResearch T3 boosting 0,7bar
User avatar
White Shark
nagyonsokatirogat
Posts: 1028
Joined: Fri Feb 05, 2010 2:18 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Székesfehérvár

Re: Ford Capri MKIII Versenygép

Post by White Shark »

Nitrobuster wrote: Hát a jó ötlet, hogy pici lendkereket használj. Sajna a nagy alapkörös tengely hátránya, hogy minnél nagyobbat használsz annál magasabb fordulaton érkezik meg a teljesítmény(pl a motorom 1000ccm 145le a max nyomaték 7000 a max lóerő 10500-nál van). A leírtak alapján azért kéne tudni, hogy a gyártó mekkora sürítéssel igér maximális teljesítményt egy ilyen tengelyel. Talán azt is leírták, hogy milyen fordulaton is dolgozik jól a tengely. Hiába raksz nagy lendkereket ha a motor csak 3000-től 8000-ig dolgozik. Nincs mese valakinek kell rugdosni a kuplungot.
A tengelyhez tartozó ideális sűrítési végnyomás 12,3 bar a fordulatra a leírás nem tér ki.
User avatar
Nitrobuster
egyedülisszerelhet
Posts: 728
Joined: Fri Dec 03, 2004 7:41 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest

Re: Ford Capri MKIII Versenygép

Post by Nitrobuster »

White Shark wrote:
Nitrobuster wrote: Hát a jó ötlet, hogy pici lendkereket használj. Sajna a nagy alapkörös tengely hátránya, hogy minnél nagyobbat használsz annál magasabb fordulaton érkezik meg a teljesítmény(pl a motorom 1000ccm 145le a max nyomaték 7000 a max lóerő 10500-nál van). A leírtak alapján azért kéne tudni, hogy a gyártó mekkora sürítéssel igér maximális teljesítményt egy ilyen tengelyel. Talán azt is leírták, hogy milyen fordulaton is dolgozik jól a tengely. Hiába raksz nagy lendkereket ha a motor csak 3000-től 8000-ig dolgozik. Nincs mese valakinek kell rugdosni a kuplungot.
A tengelyhez tartozó ideális sűrítési végnyomás 12,3 bar a fordulatra a leírás nem tér ki.
Gondolom akkor a cél a 12,3-as sűrítés elérése. Sokan követik el azt a hibát, hogy nem emelik kellőképen a sűrítést és a motor közel nem hozza azt a teljesítményt amit az ember elvár tőle. Arról nem is beszélve, hogy ez egy nagyon komoly tengely. Forgórészt se egyszerű hozzá csinálni és a kölségvetése sem pici. Azért kiváncsi leszek. Remélem jól megy majd a brinyó.
1978 MkIII LimaTI AiResearch T3 boosting 0,7bar
User avatar
White Shark
nagyonsokatirogat
Posts: 1028
Joined: Fri Feb 05, 2010 2:18 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Székesfehérvár

Re: Ford Capri MKIII Versenygép

Post by White Shark »

A tengelyhez tartozó ideális sűrítési végnyomás 12,3 bar a fordulatra a leírás nem tér ki.

Gondolom akkor a cél a 12,3-as sűrítés elérése. Sokan követik el azt a hibát, hogy nem emelik kellőképen a sűrítést és a motor közel nem hozza azt a teljesítményt amit az ember elvár tőle. Arról nem is beszélve, hogy ez egy nagyon komoly tengely. Forgórészt se egyszerű hozzá csinálni és a kölségvetése sem pici. Azért kiváncsi leszek. Remélem jól megy majd a brinyó.
Ha a 12,3 bart a leírásban szeraplő adatok után el szeret ném érni erősen le kellene butítanom a már összerakott motort ,eddig azt tapasztaltam a pintó 14 bar körül kezd terhelésre bekopogni,én a 13 bar körüli nyomást céloztam meg a fordulatszám rovására ,nemsokára felkerül az önindító és minden kiderül.
User avatar
Nitrobuster
egyedülisszerelhet
Posts: 728
Joined: Fri Dec 03, 2004 7:41 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest

Re: Ford Capri MKIII Versenygép

Post by Nitrobuster »

White Shark wrote:
A tengelyhez tartozó ideális sűrítési végnyomás 12,3 bar a fordulatra a leírás nem tér ki.

Gondolom akkor a cél a 12,3-as sűrítés elérése. Sokan követik el azt a hibát, hogy nem emelik kellőképen a sűrítést és a motor közel nem hozza azt a teljesítményt amit az ember elvár tőle. Arról nem is beszélve, hogy ez egy nagyon komoly tengely. Forgórészt se egyszerű hozzá csinálni és a kölségvetése sem pici. Azért kiváncsi leszek. Remélem jól megy majd a brinyó.
Ha a 12,3 bart a leírásban szeraplő adatok után el szeret ném érni erősen le kellene butítanom a már összerakott motort ,eddig azt tapasztaltam a pintó 14 bar körül kezd terhelésre bekopogni,én a 13 bar körüli nyomást céloztam meg a fordulatszám rovására ,nemsokára felkerül az önindító és minden kiderül.
Most lehet, hogy elbeszélünk egymás mellett. De én a 12,3-at sűrítére írtam. Nem pedig kompresszióra. A kettő nem ugyan az.
1978 MkIII LimaTI AiResearch T3 boosting 0,7bar
User avatar
FEFE
alkatrészbegyűjtő
Posts: 441
Joined: Sun Sep 17, 2006 2:01 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Székesfehérvár

Re: Ford Capri MKIII Versenygép

Post by FEFE »

Nitrobuster wrote:
White Shark wrote:
A tengelyhez tartozó ideális sűrítési végnyomás 12,3 bar a fordulatra a leírás nem tér ki.

Gondolom akkor a cél a 12,3-as sűrítés elérése. Sokan követik el azt a hibát, hogy nem emelik kellőképen a sűrítést és a motor közel nem hozza azt a teljesítményt amit az ember elvár tőle. Arról nem is beszélve, hogy ez egy nagyon komoly tengely. Forgórészt se egyszerű hozzá csinálni és a kölségvetése sem pici. Azért kiváncsi leszek. Remélem jól megy majd a brinyó.
Ha a 12,3 bart a leírásban szeraplő adatok után el szeret ném érni erősen le kellene butítanom a már összerakott motort ,eddig azt tapasztaltam a pintó 14 bar körül kezd terhelésre bekopogni,én a 13 bar körüli nyomást céloztam meg a fordulatszám rovására ,nemsokára felkerül az önindító és minden kiderül.
Most lehet, hogy elbeszélünk egymás mellett. De én a 12,3-at sűrítére írtam. Nem pedig kompresszióra. A kettő nem ugyan az.
Fater a végnyomásról beszélt.
User avatar
Nitrobuster
egyedülisszerelhet
Posts: 728
Joined: Fri Dec 03, 2004 7:41 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest

Re: Ford Capri MKIII Versenygép

Post by Nitrobuster »

Egy sima felfúrt pinto 9,2-es sürítéssel 13 kompót. Azért szerintem ki kéne kubikolni azt a hfejet mert a veztengelyhez sűrítést írnak elő nem pedig végnyomást.
1978 MkIII LimaTI AiResearch T3 boosting 0,7bar
User avatar
FEFE
alkatrészbegyűjtő
Posts: 441
Joined: Sun Sep 17, 2006 2:01 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Székesfehérvár

Re: Ford Capri MKIII Versenygép

Post by FEFE »

A folyamat nem áll le. Elkészültek az erősebb rugók hátra, itthon készült poli szilentek, a csinált felnik centrírozásra és felpróbálásra kerültek és a hídrós kézi is megérkezett. Közben a kasztnimunkák is 98% ban sikeresen befejeződtek.
Versenyautó 027.jpg
Versenyautó 027.jpg (110.53 KiB) Viewed 7082 times
Versenyautó 028.jpg
Versenyautó 028.jpg (114.96 KiB) Viewed 7082 times
Versenyautó 029.jpg
Versenyautó 029.jpg (111.7 KiB) Viewed 7082 times
Versenyautó 032.jpg
Versenyautó 032.jpg (115.06 KiB) Viewed 7082 times
Versenyautó 033.jpg
Versenyautó 033.jpg (114.74 KiB) Viewed 7082 times
Versenyautó 038.jpg
Versenyautó 038.jpg (107.44 KiB) Viewed 7082 times
Versenyautó 040.jpg
Versenyautó 040.jpg (110.98 KiB) Viewed 7082 times
Versenyautó 035.jpg
Versenyautó 035.jpg (113.54 KiB) Viewed 7082 times
Versenyautó 022.jpg
Versenyautó 022.jpg (108.32 KiB) Viewed 7082 times
Versenyautó 037.jpg
Versenyautó 037.jpg (114.11 KiB) Viewed 7082 times
Post Reply