Ford Capri MKIII Versenygép

A forum látogatói álltal épített verdák...

Moderators: SONI, Pudva, Bogyo28

User avatar
Tibi
rengetegetirogatide
Posts: 4408
Joined: Tue May 31, 2005 10:12 am
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Miskolc - Bp
Contact:

Re: Ford Capri MKIII Versenygép

Post by Tibi »

FEFE wrote:??? :?:
Fura nekem, hogy nem is kívánsz érteni hozzá, hogy nem kívánod magadba szívni a tudást. Nem eretnekség azért egy EFI-s cucc. Gondolom neked sem két mosógép van otthon, hogy legyen mire tenni a teknőt :-)
1980 Capri MK3
User avatar
White Shark
nagyonsokatirogat
Posts: 1028
Joined: Fri Feb 05, 2010 2:18 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Székesfehérvár

Re: Ford Capri MKIII Versenygép

Post by White Shark »

A turbós motor ellen más is szól ,például a reakcióidő ,míg ezzel a nagyobb turbóval fordulatot vesz a szívó már dolgozik ,a szlalomnál egymásután gáz-fék pörög ,a kormányra egyszerűbb megoldás is lett volna pl a zsigulikon alkalmazott ablaktörlőmotor megoldás ,de mivel tipusidegen és az autónak a 30-éves Ford-Capri filingjét szeretnénk tükrözni ,egyenlőre elvetésre került .minden Capris tudja ha egy ilyen autó valahol megjelenik 100 közül is ezt nézik meg először ,öreg sportkocsi ,de jó forma a szüleim még ismerik ,a szlalomon is így van ebben a szellemben próbáljuk meg építeni ,és hogy a gyújtáson kívül az elektronikát mellőzzük.hát bocs.
User avatar
Süni
OfficialGréTCSiTanárúr
Posts: 2147
Joined: Fri Sep 23, 2005 12:36 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Vál
Contact:

Re: Ford Capri MKIII Versenygép

Post by Süni »

Tibi wrote:
FEFE wrote:??? :?:
Fura nekem, hogy nem is kívánsz érteni hozzá, hogy nem kívánod magadba szívni a tudást. Nem eretnekség azért egy EFI-s cucc. Gondolom neked sem két mosógép van otthon, hogy legyen mire tenni a teknőt :-)
Nem száz százalékban, de egyet tudok érteni FEFE-vel. Nekem is ami madzag+áram, az megfoghatatlan. Nehéz elképzelni, hogy egy szilárd anyagban "folyik" valami. Ami kilazul, eltörik, elkopik, az megfogható, látható, javítható. Az elektromos hibánál, meg próbálkozol, vagy rájössz, vagy nem, hogy mi a baja. (Nekem -amíg volt- a video beprogramozása is gondot okozott.... :roll: )
User avatar
Bogyo28
Überführer
Posts: 5459
Joined: Sat Dec 04, 2004 9:11 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest-Budakalász
Contact:

Re: Ford Capri MKIII Versenygép

Post by Bogyo28 »

Süni wrote:
Tibi wrote:
FEFE wrote:??? :?:
Fura nekem, hogy nem is kívánsz érteni hozzá, hogy nem kívánod magadba szívni a tudást. Nem eretnekség azért egy EFI-s cucc. Gondolom neked sem két mosógép van otthon, hogy legyen mire tenni a teknőt :-)
Nem száz százalékban, de egyet tudok érteni FEFE-vel. Nekem is ami madzag+áram, az megfoghatatlan. Nehéz elképzelni, hogy egy szilárd anyagban "folyik" valami. Ami kilazul, eltörik, elkopik, az megfogható, látható, javítható. Az elektromos hibánál, meg próbálkozol, vagy rájössz, vagy nem, hogy mi a baja. (Nekem -amíg volt- a video beprogramozása is gondot okozott.... :roll: )
csak halkan jegyzem meg, hogy az áram nem folyik. Csak a töltések adódnak át az fématomok között. A folyik dolgot azért találták ki, hogy azzal magyarázzák a müködést. Ugyanis az elektomosság teljesen megérthető alap szinten ugy mintha a kábelek csővezetékek lennének, és hidraulika folyadék lenne az áram. Az ellenállás egy szükítő, a dióda egy egyirányu szelep stb. Bár van jobb magyarázó szöveg is, a kondenzátor = borosüveg, a dióda müködése egy szánkozó gyerek aki majdnem beleesik a szakadékba stb stb. Sajnos az itthoni oktatás ezen a téren igen szar volt, mert 100 autoszerelőből 99 fél az elektromosságtól mint a tűztől, mert nem értik a müködését. Pedig a legtöbb esetben egyszerübb mint az elkopott alkatrész. Szerintem nálatok is az a probléma, hogy anno olyan hülyén akarták elmagyarázni, hogy nem sikerült igazán felfogni hogy mi is van, legyen egy kettes belőle és felejtsük el.

Magyarul én értem hogy az elektromosság az maga az ördög, de sajnos tisztán mechanikus autó nem lesz. Még a capri esetében is jól tud jönni egy kis alapszintű elektromos tudás. Ezért ha van rá érdeklődés szervezhetünk "alapszintű elektromosság megértése és hibakeresés for mechanic man" szemináriumot, ahol érthetően elmondanám az alap dolgokat, meg hogy a multiméter mire is használható, alapvető tévhitek stb stb. Mert ha tudod hogy mi az, könnyebb azt mondani hogy az nekem nem kell, mint ugy hogy nem ismered a dolgot. És akkor egy elektromos gyujtás bekötése egy olyan autóba amiben sohasem volt sem lesz probléma.
"...ha Detroit-nak végevan, a világnak végevan..."
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."

...A Xikla...

1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
User avatar
FEFE
alkatrészbegyűjtő
Posts: 441
Joined: Sun Sep 17, 2006 2:01 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Székesfehérvár

Re: Ford Capri MKIII Versenygép

Post by FEFE »

Bogyo28 wrote: csak halkan jegyzem meg, hogy az áram nem folyik. Csak a töltések adódnak át az fématomok között. A folyik dolgot azért találták ki, hogy azzal magyarázzák a müködést. Ugyanis az elektomosság teljesen megérthető alap szinten ugy mintha a kábelek csővezetékek lennének, és hidraulika folyadék lenne az áram. Az ellenállás egy szükítő, a dióda egy egyirányu szelep stb. Bár van jobb magyarázó szöveg is, a kondenzátor = borosüveg, a dióda müködése egy szánkozó gyerek aki majdnem beleesik a szakadékba stb stb. Sajnos az itthoni oktatás ezen a téren igen szar volt, mert 100 autoszerelőből 99 fél az elektromosságtól mint a tűztől, mert nem értik a müködését. Pedig a legtöbb esetben egyszerübb mint az elkopott alkatrész. Szerintem nálatok is az a probléma, hogy anno olyan hülyén akarták elmagyarázni, hogy nem sikerült igazán felfogni hogy mi is van, legyen egy kettes belőle és felejtsük el.

Magyarul én értem hogy az elektromosság az maga az ördög, de sajnos tisztán mechanikus autó nem lesz. Még a capri esetében is jól tud jönni egy kis alapszintű elektromos tudás. Ezért ha van rá érdeklődés szervezhetünk "alapszintű elektromosság megértése és hibakeresés for mechanic man" szemináriumot, ahol érthetően elmondanám az alap dolgokat, meg hogy a multiméter mire is használható, alapvető tévhitek stb stb. Mert ha tudod hogy mi az, könnyebb azt mondani hogy az nekem nem kell, mint ugy hogy nem ismered a dolgot. És akkor egy elektromos gyujtás bekötése egy olyan autóba amiben sohasem volt sem lesz probléma.
Én 3 as vagyok auto elektro ból, de nem azzal van baj hogy mi hogy működik és miként szolgál. Egyszerűen az egész egy földöntúli dolog. Hiszel mint istenben de még soha nem láttad. És nekem senki ne mondja hogy "elektronok ilyen meg olyan töltésűek" meg hogy atomok mikor még olyat élőbe senki nem látott.

Lehet hogy ezt csak én értem. :-?
User avatar
Tibi
rengetegetirogatide
Posts: 4408
Joined: Tue May 31, 2005 10:12 am
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Miskolc - Bp
Contact:

Re: Ford Capri MKIII Versenygép

Post by Tibi »

Azért a számítógépedben - amiről írsz - sincs már túl sok fogaskerék. Egyébként tiszteletem a munkátok iránt csak nekem ez a merev, előre elhatározott elzárkózás fura.


A fölnök úr meg csak nyugodtan végezzen oktatási tevékenységet itt :-) Szigorúan barna köpenyben és micisapkában.
1980 Capri MK3
User avatar
TÉCSÉ
offtopiccommando
Posts: 1943
Joined: Sun Sep 03, 2006 2:40 pm
ClassicFord klubtag?: Igen

Re: Ford Capri MKIII Versenygép

Post by TÉCSÉ »

Bogyo28 wrote:
Süni wrote:
FEFE wrote:??? :?:
Nem száz százalékban, de egyet tudok érteni FEFE-vel. Nekem is ami madzag+áram, az megfoghatatlan. Nehéz elképzelni, hogy egy szilárd anyagban "folyik" valami. Ami kilazul, eltörik, elkopik, az megfogható, látható, javítható. Az elektromos hibánál, meg próbálkozol, vagy rájössz, vagy nem, hogy mi a baja. (Nekem -amíg volt- a video beprogramozása is gondot okozott.... :roll: )
csak halkan jegyzem meg, hogy az áram nem folyik. Csak a töltések adódnak át az fématomok között. A folyik dolgot azért találták ki, hogy azzal magyarázzák a müködést. Ugyanis az elektomosság teljesen megérthető alap szinten ugy mintha a kábelek csővezetékek lennének, és hidraulika folyadék lenne az áram. Az ellenállás egy szükítő, a dióda egy egyirányu szelep stb. Bár van jobb magyarázó szöveg is, a kondenzátor = borosüveg, a dióda müködése egy szánkozó gyerek aki majdnem beleesik a szakadékba stb stb. Sajnos az itthoni oktatás ezen a téren igen szar volt, mert 100 autoszerelőből 99 fél az elektromosságtól mint a tűztől, mert nem értik a müködését. Pedig a legtöbb esetben egyszerübb mint az elkopott alkatrész. Szerintem nálatok is az a probléma, hogy anno olyan hülyén akarták elmagyarázni, hogy nem sikerült igazán felfogni hogy mi is van, legyen egy kettes belőle és felejtsük el.

Magyarul én értem hogy az elektromosság az maga az ördög, de sajnos tisztán mechanikus autó nem lesz. Még a capri esetében is jól tud jönni egy kis alapszintű elektromos tudás. Ezért ha van rá érdeklődés szervezhetünk "alapszintű elektromosság megértése és hibakeresés for mechanic man" szemináriumot, ahol érthetően elmondanám az alap dolgokat, meg hogy a multiméter mire is használható, alapvető tévhitek stb stb. Mert ha tudod hogy mi az, könnyebb azt mondani hogy az nekem nem kell, mint ugy hogy nem ismered a dolgot. És akkor egy elektromos gyujtás bekötése egy olyan autóba amiben sohasem volt sem lesz probléma.
100%-ban igaza van a fürernek ... boldog voltam én is az áTCSúszós 2-essel (a 3-as sem sokkal jobb , csak lazább a tanárod ;-) ), és pár éve még az internet is a Zördögtől való dolog volt ... Szívesen beülök a "padba" !!! :oops:
http://www.myspace.com/fordcapriclub" onclick="window.open(this.href);return false;

A démonokat dobokkal elűző bennszülötteket nem értik meg a civilizált népek, akik dudálással próbálják szétoszlatni a dugót.
User avatar
Nitrobuster
egyedülisszerelhet
Posts: 728
Joined: Fri Dec 03, 2004 7:41 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest

Re: Ford Capri MKIII Versenygép

Post by Nitrobuster »

White Shark wrote:Igen elkészült a 2.1 turbo is de a leömlő és a túrbó miatt nem maradt hely a szervónak ami a szlalomhoz elengedhetetlen ezért megy bele a szívó
Nem akarok nagyon beleszólni, mert jó a járgány amit csináltok. De a szervó szerintem hanyagolható szlalomra.
Mert kb úgyan az a áttétel a szervós és a sima között. kb negyed fordulat. vagy esetleg nehéz tekerni? vagy valami mókolt gyorskormány lesz? Mert azért teljesítmény ügyileg azért a szervópumpa megszabadít egypár lótól.
Föleg, hogy a leírtak alapján egy forgós motor lesz. A lendkeréknél az 9,2 kg az elírás :?:
1978 MkIII LimaTI AiResearch T3 boosting 0,7bar
User avatar
TÉCSÉ
offtopiccommando
Posts: 1943
Joined: Sun Sep 03, 2006 2:40 pm
ClassicFord klubtag?: Igen

Re: Ford Capri MKIII Versenygép

Post by TÉCSÉ »

Nitrobuster wrote:
White Shark wrote:Igen elkészült a 2.1 turbo is de a leömlő és a túrbó miatt nem maradt hely a szervónak ami a szlalomhoz elengedhetetlen ezért megy bele a szívó
... úgyan az a áttétel ...
ÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁ
(mivan vazze ??? Natália jelentkezett be a nevedben :?: :idea: :twisted: )
http://www.myspace.com/fordcapriclub" onclick="window.open(this.href);return false;

A démonokat dobokkal elűző bennszülötteket nem értik meg a civilizált népek, akik dudálással próbálják szétoszlatni a dugót.
User avatar
Nitrobuster
egyedülisszerelhet
Posts: 728
Joined: Fri Dec 03, 2004 7:41 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest

Re: Ford Capri MKIII Versenygép

Post by Nitrobuster »

TÉCSÉ wrote:
Nitrobuster wrote:
White Shark wrote:Igen elkészült a 2.1 turbo is de a leömlő és a túrbó miatt nem maradt hely a szervónak ami a szlalomhoz elengedhetetlen ezért megy bele a szívó
... úgyan az a áttétel ...
ÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁ
(mivan vazze ??? Natália jelentkezett be a nevedben :?: :idea: :twisted: )

Mit reklamálsz!!
Már pezsgőztem! Azt is lekisértem némi sörrel. Szerintem azért nem nagy baj, hogy elütök egy billentyűt. :pia:
1978 MkIII LimaTI AiResearch T3 boosting 0,7bar
User avatar
capriv6
egyedülisszerelhet
Posts: 530
Joined: Sun Oct 22, 2006 12:25 am
ClassicFord klubtag?: Igen
Contact:

Re: Ford Capri MKIII Versenygép

Post by capriv6 »

Nitrobuster wrote:
White Shark wrote:Igen elkészült a 2.1 turbo is de a leömlő és a túrbó miatt nem maradt hely a szervónak ami a szlalomhoz elengedhetetlen ezért megy bele a szívó
Nem akarok nagyon beleszólni, mert jó a járgány amit csináltok. De a szervó szerintem hanyagolható szlalomra.
Mert kb úgyan az a áttétel a szervós és a sima között. kb negyed fordulat. vagy esetleg nehéz tekerni? vagy valami mókolt gyorskormány lesz? Mert azért teljesítmény ügyileg azért a szervópumpa megszabadít egypár lótól.
Föleg, hogy a leírtak alapján egy forgós motor lesz. A lendkeréknél az 9,2 kg az elírás :?:

Már egy drift-en néhány kör is elég megterhelő szervó nélkül!
A szervó k. az pedig (gondolom) a szierra 2,6-os áttétű lesz. A capri gyári 3,5 v. 4.0. ezzel kicsit más lesz a verda tőle.
User avatar
Süni
OfficialGréTCSiTanárúr
Posts: 2147
Joined: Fri Sep 23, 2005 12:36 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Vál
Contact:

Re: Ford Capri MKIII Versenygép

Post by Süni »

Nitrobuster wrote: A lendkeréknél az 9,2 kg az elírás :?:
Ha jól emlékszem, nem.... :roll:
Natalie Driver Gabe

Re: Ford Capri MKIII Versenygép

Post by Natalie Driver Gabe »

Bocsánat hogy szólni merek.
De az miért jobb az a nagy ledkerék ?,
Gondolom a nagyobb nyomaték miatt.
User avatar
Nitrobuster
egyedülisszerelhet
Posts: 728
Joined: Fri Dec 03, 2004 7:41 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest

Re: Ford Capri MKIII Versenygép

Post by Nitrobuster »

capriv6 wrote:
Nitrobuster wrote:
White Shark wrote:Igen elkészült a 2.1 turbo is de a leömlő és a túrbó miatt nem maradt hely a szervónak ami a szlalomhoz elengedhetetlen ezért megy bele a szívó
Nem akarok nagyon beleszólni, mert jó a járgány amit csináltok. De a szervó szerintem hanyagolható szlalomra.
Mert kb úgyan az a áttétel a szervós és a sima között. kb negyed fordulat. vagy esetleg nehéz tekerni? vagy valami mókolt gyorskormány lesz? Mert azért teljesítmény ügyileg azért a szervópumpa megszabadít egypár lótól.
Föleg, hogy a leírtak alapján egy forgós motor lesz. A lendkeréknél az 9,2 kg az elírás :?:

Már egy drift-en néhány kör is elég megterhelő szervó nélkül!
A szervó k. az pedig (gondolom) a szierra 2,6-os áttétű lesz. A capri gyári 3,5 v. 4.0. ezzel kicsit más lesz a verda tőle.
Azt tudom, hogy driftre a gyorskormánynál nincs jobb. De ha jól olvastam szlalomra építenek autót. Ott azért kopptól koppig nem igazán tekerik a kormányt. Max ha látványra autóznak nem időre. Nekem 205-ös gumival 1fok összetartással és toronycsapágyal gyorsan forog vissza a kormány tekerni sem nehéz. A caprinál a 3,5 ill a 4 fordulat az urban legend. 3,36-és 3,25. De nem is vitázni akarok csak hát egy turbot feláldozni egy szervó pumpáért :?:
1978 MkIII LimaTI AiResearch T3 boosting 0,7bar
User avatar
FEFE
alkatrészbegyűjtő
Posts: 441
Joined: Sun Sep 17, 2006 2:01 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Székesfehérvár

Re: Ford Capri MKIII Versenygép

Post by FEFE »

Nitrobuster wrote:
Azt tudom, hogy driftre a gyorskormánynál nincs jobb. De ha jól olvastam szlalomra építenek autót. Ott azért kopptól koppig nem igazán tekerik a kormányt. Max ha látványra autóznak nem időre. Nekem 205-ös gumival 1fok összetartással és toronycsapágyal gyorsan forog vissza a kormány tekerni sem nehéz. A caprinál a 3,5 ill a 4 fordulat az urban legend. 3,36-és 3,25. De nem is vitázni akarok csak hát egy turbot feláldozni egy szervó pumpáért :?:
Nem szlalomra épül, de ott is lesz használva. És tapasztalatból mondom hogy kell a szervó. Pont hogy szlalomnál elengedhetetlen. És a széles slickeket igencsak erőpróbáló a 2 km es szlalompályán végig tekergetni. Kopptól koppig is sokszor van használva. És én nem tartozom az erősebb gyerekek közé. De nem szlalomra épül mert oda nincs értelme ekkora autót építeni. Elsősorban amatőr rallyra lesz.
Post Reply