CapriHiFi !!!

mindenféle kapcsolódó technikai kérdés, megoldások, ötletek...

Moderators: SONI, Pudva, Bogyo28

Post Reply
User avatar
FehérCapri Sanca
márokosanistudnézni
Posts: 81
Joined: Tue Dec 07, 2004 8:48 am
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest
Contact:

CapriHiFi !!!

Post by FehérCapri Sanca »

Bár soxor zsibbadok az Citchicame hangjától úgy 5000-től visszaengedve, azért nem lenne rossz egy jó kis cucc néha az Autóban, hogy a sok majom tudja a dugóban, miért is üvölthet joggal minálunk a "Born To Be Wild"...

:lol:

Ötletek, megoldások autóhifiben egy Capriban!
BOSS MK III
User avatar
FehérCapri Sanca
márokosanistudnézni
Posts: 81
Joined: Tue Dec 07, 2004 8:48 am
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest
Contact:

Post by FehérCapri Sanca »

Az ajtókárpit eléggé szűkös, a rádió a műszerfalba csak a borítólemez kivágása után ficcenhet be, tehát van elég porblémánk. Mostanában elég sokat töröm a fejem egy jobb hifin a kocsiba, egyenlőre egy jó minőségű, hordozható, nagy tárhelyes mp3-lejátszó és egy kivezetett erősítőcsatlakozó jutott az eszembe, hogy megkíméljem a műszerfalat, valamint egy okosan átalakított csomagtér, mert a hátsó ülés hátlapjára felcsavarozott erősítőtábla Újpesten nem az igazi megoldás... :x

Azonkívül erőltetés nélkül az ajtókárpitba csak egy 13 cm-es komponens szett férne be kultúráltan (kis szerencsével átalakítás nélkül), de ott meg egy brutálisat kéne csillapítani, hogy a zizergést megelőzzük. A csipogóval is bajban vagyok, hogy hova tegyem és hogyan...
BOSS MK III
trafo2000
akárhozzáisnyulhatvalamihez
Posts: 241
Joined: Thu Dec 30, 2004 12:47 pm

Post by trafo2000 »

Tapasztalatom szerint jó hely a hangszóróknak a hátsó oldalkárpit.Mindössze a hátsó hamutartó esik áldozatul de az úgyis felesleges.Sokkal jobb hely mint az első ajtó.Nem csapkodod,a mérete miatt merevebb de nagyobb hangszóró fér el és a mögötte lévő üreg is optimálisabb a jó hangzáshoz.Az erősítő nem fér el a pótkerék mellett a csomagtér fedő funér alatt?
User avatar
German Capri
akárhozzáisnyulhatvalamihez
Posts: 340
Joined: Sun Dec 05, 2004 1:51 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest

Post by German Capri »

Költözz nívósabb környékre és akkor nem kell féltened a cuccost vazzeg :P
Körzetem az autópálya a tempóm halálos!!!(még mindig a V( a nyerő)!!!
Ford Sierra 1.6 4 gang(1987)
Alfa Romeo 155 2.0 Twin SPARK 1996
Ford Capri 2.0Mk 3 Pinto Solex carb
User avatar
gigford
egyedülisszerelhet
Posts: 735
Joined: Sun Dec 12, 2004 6:51 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Debrecen

Post by gigford »

Sanca!

Szerintem a legjobb hifi egy capriban a sportkipuff hangja!!! 8)
A komoly hifi árából csináltass inkább egy jó rendszert a gép alá, több örömöd lesz benne, mint bármely zenétől!
User avatar
Kola
akárhozzáisnyulhatvalamihez
Posts: 218
Joined: Sun Dec 05, 2004 5:37 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Dunakanyar-Kismaros

Post by Kola »

No, az én tapasztalatom. (ami eddig bevállt, eléggé hifibuzi szemmel :mrgreen: ):

-erősítő (4csat) jobb első ülés alatt falapon (nincs szem előtt, nem melegszik a szőnyeg miatt) első két csat a komp szet hátsó hídban mély
-első ajtóban 16cm-es komp szet (most már a laposabbat venném->nem kéne akkora kiemelö gyűrű, hogy az ablakot is le lehessen húzni és elférne az ablakletekerő kar)
-csomagtartóban méretre gyártott/gyártatott mélynyomó (nekem kb fél nap volt mecsinálni és elég jó lett.) asszem ha jól emlékszem még egy 25 centis hangszóróval szerelt doboz sem fér el az alacsonysága miatt

Mivel jó 5-6 éve "erőteljesen" érdekel a hifi, megosztanék egy-két tapasztalatot:

HIFI: a hang előlről jön (tehát mindenféleképp első ajtó, mint egy színpadról) a mélynyomó hátul (ha jól van hangolva sz.tem max 100 Hz) akkor ezt nem hallod, hogy hátul van, csak van és kész.
Nekem a magas abelső tükör állító helyén van (a nem gyári tükör miatt)
Hátsó hangszórót, főleg "ovált" a kalaptartón el kell felejteni. (bár itt szerencsére erről nem volt szó)
Ami nagyon fontos és min 50% zenei többletet jelent az a szigetzelés és kábelezés. Semmiképpen se maradjon ki "nem fontos" alapon. Pontosabban, ha már beépítetted a zenét (kb3ezer Ft plussz költség ha nem csengődrótot használsz) hallgasd meg, majd szánj rá pár óra plussz melót, és akár csak ideiglenesen is, de merevítsd ki, tömd ki csillapítóanyaggal (pl mackófelső :fu: ) ill ha lehetőséged van nehéz lemezzel (nem egy ajtózsanérbarát módszer) az ajtód és hallgasd meg a különbséget. Biztos, hogy sűrű fejvakarások után azon fogsz gondolkodni, hogyan lehet ezt az állapotot állandósítani.

Persze most itt nem az észt akarom osztani, csak segíteni abban hogy akár plussz anyagi ráfordítás nélkül (vagy csak minimálissal többért) mennyivel "több" és jobb minőségű zenét kapsz. Mondjuk a Capri nem egy zenebarát kocsi, de hát mit csináljunk ha nekünk már csak ez jutott :f:

Ja, a müszerfalborítást sajnos tényleg vágni kell egy DIN szabványos rádió beépítéséhez...
User avatar
Kola
akárhozzáisnyulhatvalamihez
Posts: 218
Joined: Sun Dec 05, 2004 5:37 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Dunakanyar-Kismaros

Post by Kola »

Még két szösszenet:
-13-as is jó lehet, csak négyszer annyiba kerül egy ugyanakkora tudású mint a 16-os, de legalább kulturáltabban lehet betenni a helyére
-mi az a Citchicame :?:
User avatar
gizmo
Überführer
Posts: 1359
Joined: Mon Nov 29, 2004 4:54 pm
ClassicFord klubtag?: Nem
Contact:

Post by gizmo »

Kola wrote:Még két szösszenet:
-13-as is jó lehet, csak négyszer annyiba kerül egy ugyanakkora tudású mint a 16-os, de legalább kulturáltabban lehet betenni a helyére
-mi az a Citchicame :?:
Citchicame=kicsikém :D legalábbis gondolom, ismerve Sanca észjárását! :twisted:
- '79 Ford Capri 2.8
- '91 Ford Sierra DOHC
User avatar
Kola
akárhozzáisnyulhatvalamihez
Posts: 218
Joined: Sun Dec 05, 2004 5:37 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Dunakanyar-Kismaros

Post by Kola »

Citchicame=kicsikém :D legalábbis gondolom, ismerve Sanca észjárását! :twisted:

:h: :fu:
User avatar
FehérCapri Sanca
márokosanistudnézni
Posts: 81
Joined: Tue Dec 07, 2004 8:48 am
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest
Contact:

Post by FehérCapri Sanca »

Kola wrote:No, az én tapasztalatom. (ami eddig bevállt, eléggé hifibuzi szemmel :mrgreen: ):

-erősítő (4csat) jobb első ülés alatt falapon (nincs szem előtt, nem melegszik a szőnyeg miatt) első két csat a komp szet hátsó hídban mély
-első ajtóban 16cm-es komp szet (most már a laposabbat venném->nem kéne akkora kiemelö gyűrű, hogy az ablakot is le lehessen húzni és elférne az ablakletekerő kar)
-csomagtartóban méretre gyártott/gyártatott mélynyomó (nekem kb fél nap volt mecsinálni és elég jó lett.) asszem ha jól emlékszem még egy 25 centis hangszóróval szerelt doboz sem fér el az alacsonysága miatt

Mivel jó 5-6 éve "erőteljesen" érdekel a hifi, megosztanék egy-két tapasztalatot:

HIFI: a hang előlről jön (tehát mindenféleképp első ajtó, mint egy színpadról) a mélynyomó hátul (ha jól van hangolva sz.tem max 100 Hz) akkor ezt nem hallod, hogy hátul van, csak van és kész.
Nekem a magas abelső tükör állító helyén van (a nem gyári tükör miatt)
Hátsó hangszórót, főleg "ovált" a kalaptartón el kell felejteni. (bár itt szerencsére erről nem volt szó)
Ami nagyon fontos és min 50% zenei többletet jelent az a szigetzelés és kábelezés. Semmiképpen se maradjon ki "nem fontos" alapon. Pontosabban, ha már beépítetted a zenét (kb3ezer Ft plussz költség ha nem csengődrótot használsz) hallgasd meg, majd szánj rá pár óra plussz melót, és akár csak ideiglenesen is, de merevítsd ki, tömd ki csillapítóanyaggal (pl mackófelső :fu: ) ill ha lehetőséged van nehéz lemezzel (nem egy ajtózsanérbarát módszer) az ajtód és hallgasd meg a különbséget. Biztos, hogy sűrű fejvakarások után azon fogsz gondolkodni, hogyan lehet ezt az állapotot állandósítani.

Persze most itt nem az észt akarom osztani, csak segíteni abban hogy akár plussz anyagi ráfordítás nélkül (vagy csak minimálissal többért) mennyivel "több" és jobb minőségű zenét kapsz. Mondjuk a Capri nem egy zenebarát kocsi, de hát mit csináljunk ha nekünk már csak ez jutott :f:

Ja, a müszerfalborítást sajnos tényleg vágni kell egy DIN szabványos rádió beépítéséhez...


Már én is évek óta foglalkozom HiFivel, én is mindenképpen valami hasonló megoldásra gondoltam - 4 csat. erőlködő, komponens az első (!) ajtóban, hídba rakott hátsó dühöngő, de mivel én 13 cm-ben gondolkodom (hangszóróra értettem... :axe:), ezért olyan mély kellene, amit egy kicsit feljebb tudok emelni 100 Hz-nél. (mindenféle zenét hallgatok, főleg rockot és hasonszőrűt) A csillapitás fontosságát én is hangsúlyoznám, a csipogót a gyári :lol: tükrök miatt inkább az "A" oszlopon helyezném el valami kultúrált módszerrel.

De honnan vegyek medvét...? :fu:

Milyen megoldásokat használtok még?
BOSS MK III
User avatar
Kola
akárhozzáisnyulhatvalamihez
Posts: 218
Joined: Sun Dec 05, 2004 5:37 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Dunakanyar-Kismaros

Post by Kola »

http://www.autohifibolt.hu/index.php?P= ... AT=42&TXT=

pl itt érdemes körülnézni 13-as kérdésben. sztem a Hertz 19e Ft-os-ánál alább ne add. Még ez is necces. Viszont (papiron már 60-70 Hz-től megy -> mehet az a 100Hz leválasztás (egyik hangszóródat sem nyírja ki, és még esetleg jól is szólhat).
Az én mélyládám pont olyan széles mint a csomagtartó, pont olyan magas, mint a kalaptartó és trapéz alakú. Hátul az ülés szögével egyezik így jól be lehet passzíntani, elöl pedig elfér a két db 20 cm mély (szobai 8ohmos párhuzamban= 4ohm így nem cseszi szét az erősítőt sem hídban) Ez foglalja relatív a legkisebb helyet és a mélységével játsszva lehetett méretezni. Nekem elég ahogy szól, nem üvölt, de érezhetően VAN, nem döng, nem buhog-huhog, nem mossa el a hangokat mint a béna ötforintos mélynyomónak csúfolt csövek, és a két hangszóró+1 tábla MDF lap árából megvan.
User avatar
FehérCapri Sanca
márokosanistudnézni
Posts: 81
Joined: Tue Dec 07, 2004 8:48 am
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest
Contact:

Post by FehérCapri Sanca »

Kola wrote: Az én mélyládám pont olyan széles mint a csomagtartó, pont olyan magas, mint a kalaptartó és trapéz alakú. Hátul az ülés szögével egyezik így jól be lehet passzíntani, elöl pedig elfér a két db 20 cm mély (szobai 8ohmos párhuzamban= 4ohm így nem cseszi szét az erősítőt sem hídban) Ez foglalja relatív a legkisebb helyet és a mélységével játsszva lehetett méretezni. Nekem elég ahogy szól, nem üvölt, de érezhetően VAN, nem döng, nem buhog-huhog, nem mossa el a hangokat mint a béna ötforintos mélynyomónak csúfolt csövek, és a két hangszóró+1 tábla MDF lap árából megvan.
Van képed esetleg róla? Érdekelnének a megoldások, illesztések, egyéb pontok, ne adj' isten mindenről valami... :lol:
BOSS MK III
User avatar
FehérCapri Sanca
márokosanistudnézni
Posts: 81
Joined: Tue Dec 07, 2004 8:48 am
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest
Contact:

Post by FehérCapri Sanca »

Kola wrote:http://www.autohifibolt.hu/index.php?P= ... AT=42&TXT=

pl itt érdemes körülnézni 13-as kérdésben. sztem a Hertz 19e Ft-os-ánál alább ne add. Még ez is necces. Viszont (papiron már 60-70 Hz-től megy -> mehet az a 100Hz leválasztás (egyik hangszóródat sem nyírja ki, és még esetleg jól is szólhat).
Nézem ezt a Hertz-et, elég szimpatikus a maga 25 ezrével, csak az lenne a kérdésem, hogy hangzásban mi a különbség egy keresztváltó, illetve egy külön alul-felül áteresztő szűrő között, mert mint látjuk, a Hertznek az utóbbi van...
BOSS MK III
User avatar
Bogyo28
Überführer
Posts: 5459
Joined: Sat Dec 04, 2004 9:11 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest-Budakalász
Contact:

Post by Bogyo28 »

a keresztváltó (kétutas) egy alul és egy felüláteresztő szüröböl áll. van a keresztezési freki, az egyik ez alatt a másik e felett enged át. valamint még számit a meredeksége, hogy hány dB / oktáv, meg ilyenek. Ez igy mondjuk elég elnagyolva lett leirva. de ha komolyabban érdekel a dolog, van könyvem róla, bár a számítási képletek több mint felét nem értem, pedig tanulta diff. egyenleteket :wink:
User avatar
Kola
akárhozzáisnyulhatvalamihez
Posts: 218
Joined: Sun Dec 05, 2004 5:37 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Dunakanyar-Kismaros

Post by Kola »

Sz.tem nincs olyan, hogy hangváltó VAGY alul és feül áteresztő szürő (itt a hangsúly az "és"-en van mert ami már alul és felüláteresztő szűrő egyben, az maga a keresztváltó).
Amin spórolni szoktak az annyi, hogy hangváltó (keresztváltó) helyett egyszerűen csak egy kondenzátort raknak be a magas hangszóróhoz, így levágják róla a méllyebb frekvenciás hangokat ami kinyírná őt.

Képeket csak akkor tudok küldeni, ha már végre visszakapom a kocsim, mert most szerviz után a műszakin áttolás miatt nincs nálam (már február óta és NAGGGYON-NAGYON-NAGYON hiányzik -ide most képzelj el egy olyan emotikont amiből patakokban folynak a könnyek)

bát a láda itthon van, telóval leféyképezem, oszt meglátjuk milyen lesz...
Post Reply