MK I 1.5 V4

mindenféle kapcsolódó technikai kérdés, megoldások, ötletek...

Moderators: SONI, Pudva, Bogyo28

User avatar
Blant
nagyonsokatirogat
Posts: 1352
Joined: Sun Dec 05, 2004 6:24 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest

Re: MK I 1.5 V4

Post by Blant »

Süni wrote:
Blant wrote:A vaterán kb 1500 Ft-ért tudsz venni fasza hézagmérőt.
Bence
Így van. De szerszámboltban meg 900,-.

:lol:
Ez tudod mennyi volt? 1500. A boltba tudod mennyi? 900 Mondjuk ezzel pont átb***tak :-D :-D :-D
A hangom, a rangom tartom pardon
NEM ELADÓ!
A kedvem, a lelkem, a nemem, a szlengem
NEMM ELLADÓÓ

'78 Ford Capri mkIII Ghia 2,8i EFI, az imádott!
'85 Ford Fiesta mkII 1.6D, az Istencsászár, az 5literrel rohangálós, a hidegben is beindulós.
User avatar
Gáborka
egyedülisszerelhet
Posts: 519
Joined: Sun Aug 08, 2010 9:26 am
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Érd,Budapest

Re: MK I 1.5 V4

Post by Gáborka »

Tiszteletem az uraknak!
A képen szereplő csatlakozóra valaki megtudná mondani mi megy (honnan)
Köszönöm :ru: :ru: :pia:
Attachments
img_3717_k.jpg
FORD CAPRI MK1 V4 1.7
User avatar
szszaby
rengetegetirogatide
Posts: 4629
Joined: Tue Jun 28, 2005 2:37 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Karcag

Re: MK I 1.5 V4

Post by szszaby »

Bogyo28 wrote:
szszaby wrote:A gyújtáskapcsolótól jövőt arra amelyikre ha áramot adsz behúz a tekercs. Számozásilag nem tudom, de ha a másikra dugod nem csinál semmit, mert oda csak akkor kerül áram ha önindítózol. Innen kap közvetlen áramot a gyújtótrafó, járó motornál előtét ellenálláson keresztül kapja a delejt.
a késes jön a gyujtáskapcsolótól, a kerek megy a trafóhoz....
Ford Capri MkI Essex
User avatar
Gáborka
egyedülisszerelhet
Posts: 519
Joined: Sun Aug 08, 2010 9:26 am
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Érd,Budapest

Re: MK I 1.5 V4

Post by Gáborka »

szszaby wrote:
Bogyo28 wrote:
szszaby wrote:A gyújtáskapcsolótól jövőt arra amelyikre ha áramot adsz behúz a tekercs. Számozásilag nem tudom, de ha a másikra dugod nem csinál semmit, mert oda csak akkor kerül áram ha önindítózol. Innen kap közvetlen áramot a gyújtótrafó, járó motornál előtét ellenálláson keresztül kapja a delejt.
a késes jön a gyujtáskapcsolótól, a kerek megy a trafóhoz....
köszönöm ez rendben is van csak nem találom azt ami oda való ...
az akksiról rákötöttem a vastagot középre,alulra azt amivel végre inditózhatok (és tudok is :-D )
viszont fölülre nem tudom honnan megy a kábel az a problémám a leírtakkal,hogy nálam ezek a színek és kábelek köszönőviszonyban sincsenek a leírtakkal.....a kérdés annyi lenne ha nem kötök a felsőre semmit akkor mi van?
Köszönöm :pia: :ru: Üdv
FORD CAPRI MK1 V4 1.7
User avatar
White Shark
nagyonsokatirogat
Posts: 1028
Joined: Fri Feb 05, 2010 2:18 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Székesfehérvár

Re: MK I 1.5 V4

Post by White Shark »

Akkor csak a motortérből tudsz indítani mert a gyújtáskapcsolót kiiktatod.(az indítás részét)
User avatar
Gáborka
egyedülisszerelhet
Posts: 519
Joined: Sun Aug 08, 2010 9:26 am
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Érd,Budapest

Re: MK I 1.5 V4

Post by Gáborka »

White Shark wrote:Akkor csak a motortérből tudsz indítani mert a gyújtáskapcsolót kiiktatod.(az indítás részét)
:?: nem értem most nincs odakötve semmi és mégis remekül tudok indítózni (nekem alsó kábel megy a gyújtáskapcsolóhoz) :pia: :ru:
FORD CAPRI MK1 V4 1.7
User avatar
szszaby
rengetegetirogatide
Posts: 4629
Joined: Tue Jun 28, 2005 2:37 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Karcag

Re: MK I 1.5 V4

Post by szszaby »

Akkor a fölső a gyújtó trafóhoz megy az előtét ellenállást megkerülve. Indítózáskor így nem az előtét ellenálláson keresztül kap áramot a trafó mert úgyis esik az aksi feszültsége. Nálam ez nincs bekötve.
Ford Capri MkI Essex
User avatar
White Shark
nagyonsokatirogat
Posts: 1028
Joined: Fri Feb 05, 2010 2:18 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Székesfehérvár

Re: MK I 1.5 V4

Post by White Shark »

Ha fiatalabb évjárat indítója van fenn mód sincs rá hogy bekösd (sierra skorpió) mert azok behúzótekercsén meg sincs ez a kiállás,csak egy a csúszósarus, nálam sajnos több is müködik igy egy kis vezeték tyúninggal.
User avatar
Bogyo28
Überführer
Posts: 5459
Joined: Sat Dec 04, 2004 9:11 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest-Budakalász
Contact:

Re: MK I 1.5 V4

Post by Bogyo28 »

Gáborka wrote:a kérdés annyi lenne ha nem kötök a felsőre semmit akkor mi van?
Köszönöm :pia: :ru: Üdv
elvileg semmi, max nehezebben ibdul (inditozásnál kisebb szikra)
"...ha Detroit-nak végevan, a világnak végevan..."
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."

...A Xikla...

1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
User avatar
szszaby
rengetegetirogatide
Posts: 4629
Joined: Tue Jun 28, 2005 2:37 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Karcag

Re: MK I 1.5 V4

Post by szszaby »

Bogyo28 wrote:
Gáborka wrote:a kérdés annyi lenne ha nem kötök a felsőre semmit akkor mi van?
Köszönöm :pia: :ru: Üdv
elvileg semmi, max nehezebben ibdul (inditozásnál kisebb szikra)
De csak akkor ha az előtét ellenállása megvan még.
Ford Capri MkI Essex
User avatar
Bogyo28
Überführer
Posts: 5459
Joined: Sat Dec 04, 2004 9:11 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest-Budakalász
Contact:

Re: MK I 1.5 V4

Post by Bogyo28 »

szszaby wrote:
Bogyo28 wrote:
Gáborka wrote:a kérdés annyi lenne ha nem kötök a felsőre semmit akkor mi van?
Köszönöm :pia: :ru: Üdv
elvileg semmi, max nehezebben ibdul (inditozásnál kisebb szikra)
De csak akkor ha az előtét ellenállása megvan még.
ha nincs meg akkor ugyis szétmegy a trafó, mármint ha a gyári van fenn....
"...ha Detroit-nak végevan, a világnak végevan..."
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."

...A Xikla...

1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
User avatar
Gáborka
egyedülisszerelhet
Posts: 519
Joined: Sun Aug 08, 2010 9:26 am
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Érd,Budapest

Re: MK I 1.5 V4

Post by Gáborka »

köszönöm uraim a sgítséget :ru: :pia:
nincs fenn az előtát ellenállásom (kis fekete lapocska kábelekkel?),de olyan szikrám van ,hogy a sötétben csak úgy villámlik...
u.i :van egy tartalék kábelkötegem azon van előtét ellenállás de nem tudom,hogy bebarkácsoljam azt a trafó elé? :pia:
FORD CAPRI MK1 V4 1.7
User avatar
Bogyo28
Überführer
Posts: 5459
Joined: Sat Dec 04, 2004 9:11 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest-Budakalász
Contact:

Re: MK I 1.5 V4

Post by Bogyo28 »

Gáborka wrote:hogy bebarkácsoljam azt a trafó elé? :pia:
sorban...
"...ha Detroit-nak végevan, a világnak végevan..."
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."

...A Xikla...

1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
User avatar
Gáborka
egyedülisszerelhet
Posts: 519
Joined: Sun Aug 08, 2010 9:26 am
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Érd,Budapest

Re: MK I 1.5 V4

Post by Gáborka »

Tiszteletem az uraknak
Valaki tudna segíteni,hogyan kell szelephézagot állítani ,és mennyinek kell lennie a hézagnak?
:ru: :ru: :pia: (természetesem mk1 1.5 v4 -es csodán)
FORD CAPRI MK1 V4 1.7
Natalie Driver Gabe

Re: MK I 1.5 V4

Post by Natalie Driver Gabe »

Gáborka wrote:Tiszteletem az uraknak
Valaki tudna segíteni,hogyan kell szelephézagot állítani ,és mennyinek kell lennie a hézagnak?
:ru: :ru: :pia: (természetesem mk1 1.5 v4 -es csodán)
Szívó hézag: 0,35
Kipu Hézag : 0,40

A munkamenetet leirják a hozzáértők. ;-)
Post Reply