MK I 1.5 V4

mindenféle kapcsolódó technikai kérdés, megoldások, ötletek...

Moderators: SONI, Pudva, Bogyo28

User avatar
szszaby
rengetegetirogatide
Posts: 4629
Joined: Tue Jun 28, 2005 2:37 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Karcag

Re: MK I 1.5 V4

Post by szszaby »

A gyújtáskapcsolótól jövőt arra amelyikre ha áramot adsz behúz a tekercs. Számozásilag nem tudom, de ha a másikra dugod nem csinál semmit, mert oda csak akkor kerül áram ha önindítózol. Innen kap közvetlen áramot a gyújtótrafó, járó motornál előtét ellenálláson keresztül kapja a delejt.
Ford Capri MkI Essex
User avatar
Bogyo28
Überführer
Posts: 5459
Joined: Sat Dec 04, 2004 9:11 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest-Budakalász
Contact:

Re: MK I 1.5 V4

Post by Bogyo28 »

szszaby wrote:A gyújtáskapcsolótól jövőt arra amelyikre ha áramot adsz behúz a tekercs. Számozásilag nem tudom, de ha a másikra dugod nem csinál semmit, mert oda csak akkor kerül áram ha önindítózol. Innen kap közvetlen áramot a gyújtótrafó, járó motornál előtét ellenálláson keresztül kapja a delejt.
a késes jön a gyujtáskapcsolótól, a kerek megy a trafóhoz....
"...ha Detroit-nak végevan, a világnak végevan..."
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."

...A Xikla...

1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
User avatar
szszaby
rengetegetirogatide
Posts: 4629
Joined: Tue Jun 28, 2005 2:37 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Karcag

Re: MK I 1.5 V4

Post by szszaby »

Bogyo28 wrote:
a késes jön a gyujtáskapcsolótól, a kerek megy a trafóhoz....
Érdekes viszont, hogy a tranyónál mint a kettő késes és ugyanaz elvileg. Az enyémre meg már nem emlékszem, régóta porosodik a kézmosó alatt.
Ford Capri MkI Essex
User avatar
Gáborka
egyedülisszerelhet
Posts: 519
Joined: Sun Aug 08, 2010 9:26 am
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Érd,Budapest

Re: MK I 1.5 V4

Post by Gáborka »

Nem igazán ide tartozik de nem találtam sehol ilyesmit...egy kedves Márkatársra volna majd szükségem (remélhetőleg)aki segítene egy EBAY -os vásárlást lebonyolítani valahogy?Én rohadt béna vagyok hozzá...term előre kifizetnék mindent + a közreműködési díjat :ru: találtam egy kipuffot most próbálok az emberrel csacsogni ,kint van Ehekirchen-ben remélem valahogy tudja postázni....csak rakja fel újr és tudjunk megállapodni + sikerüljön megszerezni :pia:
FORD CAPRI MK1 V4 1.7
User avatar
Tibi
rengetegetirogatide
Posts: 4408
Joined: Tue May 31, 2005 10:12 am
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Miskolc - Bp
Contact:

Re: MK I 1.5 V4

Post by Tibi »

Biztos, hogy ebayról akarsz kipuffot venni ? ( Ez most segítség )
1980 Capri MK3
User avatar
szszaby
rengetegetirogatide
Posts: 4629
Joined: Tue Jun 28, 2005 2:37 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Karcag

Re: MK I 1.5 V4

Post by szszaby »

Én inkább magam csinálnék rá. (háromszor már sikerült) :mrgreen:
Ford Capri MkI Essex
User avatar
Gáborka
egyedülisszerelhet
Posts: 519
Joined: Sun Aug 08, 2010 9:26 am
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Érd,Budapest

Re: MK I 1.5 V4

Post by Gáborka »

szszaby wrote:Én inkább magam csinálnék rá. (háromszor már sikerült) :mrgreen:
Ez azért van ,mert Te sokkal ügyesebb vagy mint Én :-D (és persze értesz is hozzá egy csöppet :ru: )
Azért érdekes számomra a dolog mert 1 az1-ben 1.5 v4 Capri és kemény 15 euró,még ha megyek érte 1400km akkor is csak 35-40000-be van legroszabb esetben is,15 éve fent pihen az ember padlásán.
Attachments
$(KGrHqQOKjoE27wUrSE4BNwtSe!bWg~~_35.JPG
$(KGrHqQOKjoE27wUrSE4BNwtSe!bWg~~_35.JPG (11.79 KiB) Viewed 6688 times
FORD CAPRI MK1 V4 1.7
User avatar
Bogyo28
Überführer
Posts: 5459
Joined: Sat Dec 04, 2004 9:11 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest-Budakalász
Contact:

Re: MK I 1.5 V4

Post by Bogyo28 »

Gáborka wrote:
szszaby wrote:Én inkább magam csinálnék rá. (háromszor már sikerült) :mrgreen:
Ez azért van ,mert Te sokkal ügyesebb vagy mint Én :-D (és persze értesz is hozzá egy csöppet :ru: )
Azért érdekes számomra a dolog mert 1 az1-ben 1.5 v4 Capri és kemény 15 euró,még ha megyek érte 1400km akkor is csak 35-40000-be van legroszabb esetben is,15 éve fent pihen az ember padlásán.
én segítek neked megvenni ha tényleg ezt akarod, de erősen lebeszélnélek róla. az az érzésem, hogy egy használhatatlan rozsdakupacot fogsz kapni, ami max mintának jó lesz...
"...ha Detroit-nak végevan, a világnak végevan..."
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."

...A Xikla...

1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
User avatar
Gáborka
egyedülisszerelhet
Posts: 519
Joined: Sun Aug 08, 2010 9:26 am
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Érd,Budapest

Re: MK I 1.5 V4

Post by Gáborka »

Bogyo28 wrote:
Gáborka wrote:
szszaby wrote:Én inkább magam csinálnék rá. (háromszor már sikerült) :mrgreen:
Ez azért van ,mert Te sokkal ügyesebb vagy mint Én :-D (és persze értesz is hozzá egy csöppet :ru: )
Azért érdekes számomra a dolog mert 1 az1-ben 1.5 v4 Capri és kemény 15 euró,még ha megyek érte 1400km akkor is csak 35-40000-be van legroszabb esetben is,15 éve fent pihen az ember padlásán.
én segítek neked megvenni ha tényleg ezt akarod, de erősen lebeszélnélek róla. az az érzésem, hogy egy használhatatlan rozsdakupacot fogsz kapni, ami max mintának jó lesz...
Nagyon köszönöm,közel sem biztos ,hogy lesz belőle valami,de ha igen jelzem :ru: :ru:
FORD CAPRI MK1 V4 1.7
User avatar
Gáborka
egyedülisszerelhet
Posts: 519
Joined: Sun Aug 08, 2010 9:26 am
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Érd,Budapest

Re: MK I 1.5 V4

Post by Gáborka »

Tisztelem az uraknak!
Érdeklődnék,hogy mit takar az ,hogy már nem ólmozott a bezin ,és ez árt a szelepfészeknek(?)+ a többi ólmot kívánó dolognak ,mi a megoldás? ....nem biztos ,hogy értelmesen tettem fel a kérdést elnézést de nem tudom jobban megfogalmazni... :ru: :ru: :pia:
FORD CAPRI MK1 V4 1.7
User avatar
Süni
OfficialGréTCSiTanárúr
Posts: 2147
Joined: Fri Sep 23, 2005 12:36 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Vál
Contact:

Re: MK I 1.5 V4

Post by Süni »

Régebbi autóknál a gyártáskori üzemanyagra, az "ólmozott" benzinre voltak méretezve a dolgok. ennek lényege, hogy az ólomtartalom hivatott biztosítani az un "felső kenést". Ez alatt a szelepeket és környékét értjük. Ennek hiányában a szeleptányér "beverődik" a hengerfejbe, mivel az ilyen motorokon nincs külön keményfémből készült szelepfészek, hanem a hengerfej öntöttvas anyagára ül fel a tányér. A felső kenés hiánya miatt a szeleprugók szépen beleverik a tányért a hengerfejbe, egyre mélyebbre süllyesztve azt.
Előfordulhat még, hogy a szelepvezető is így van méretezve, és az ólom hiányától meglógósodik a szelep.
User avatar
Gáborka
egyedülisszerelhet
Posts: 519
Joined: Sun Aug 08, 2010 9:26 am
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Érd,Budapest

Re: MK I 1.5 V4

Post by Gáborka »

Tiszteletem az uraknak!
A hengerfejet muszáj nyomatékkulccsal meghúzni?nem szeretnék 20ezerért vásárolni 3 perc miatt ha nem muszáj...
:ru: :ru: :pia:
FORD CAPRI MK1 V4 1.7
User avatar
Tibi
rengetegetirogatide
Posts: 4408
Joined: Tue May 31, 2005 10:12 am
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Miskolc - Bp
Contact:

Re: MK I 1.5 V4

Post by Tibi »

Gáborka wrote:Tiszteletem az uraknak!
A hengerfejet muszáj nyomatékkulccsal meghúzni?nem szeretnék 20ezerért vásárolni 3 perc miatt ha nem muszáj...
:ru: :ru: :pia:
igen, hátha tudsz a szomszédból kölcsönkérni !
1980 Capri MK3
User avatar
Gáborka
egyedülisszerelhet
Posts: 519
Joined: Sun Aug 08, 2010 9:26 am
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Érd,Budapest

Re: MK I 1.5 V4

Post by Gáborka »

Tibi wrote:
Gáborka wrote:Tiszteletem az uraknak!
A hengerfejet muszáj nyomatékkulccsal meghúzni?nem szeretnék 20ezerért vásárolni 3 perc miatt ha nem muszáj...
:ru: :ru: :pia:
igen, hátha tudsz a szomszédból kölcsönkérni !
A szomszédok felejtősek :oops: esetleg kapát tudnék kérni...(persze csak azért mert mindegyik 70 felett van ,és nem kimondottan autószerelés a profiljuk,más embereket + nem nagyon ismerek arrafelé)
Valakinek nincs egy hétre kölcsönbe 1 db mezei nyomatékkulcsa (megyek nyaralni ,és közben szerelek :-D ,de ez 1 hét...vagy akár bérlek boldogan ha tud valaki kérem szoljon) :ru: :pia:
Last edited by Gáborka on Mon Jul 25, 2011 5:49 am, edited 1 time in total.
FORD CAPRI MK1 V4 1.7
User avatar
Bogyo28
Überführer
Posts: 5459
Joined: Sat Dec 04, 2004 9:11 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest-Budakalász
Contact:

Re: MK I 1.5 V4

Post by Bogyo28 »

Gáborka wrote:
Tibi wrote:
Gáborka wrote:Tiszteletem az uraknak!
A hengerfejet muszáj nyomatékkulccsal meghúzni?nem szeretnék 20ezerért vásárolni 3 perc miatt ha nem muszáj...
:ru: :ru: :pia:
igen, hátha tudsz a szomszédból kölcsönkérni !
A szomszédok felejtősek :oops: esetleg kapát tudnék kérni...
Valakinek nincs egy hétre kölcsönbe 1 db mezei nyomatékkulcsa (megyek nyaralni ,és közben szerelek :-D ,de ez 1 hét...vagy akár bérlek boldogan ha tud valaki kérem szoljon) :ru: :pia:
mikor lenne az 1 hét? tudok kölcsönadni, de nekem is kelleni fog a közeljövöben, ezért nem mindegy hogy mikor kellene neked.

de venni is lehet olcson:

http://epitkezes-otthon.vatera.hu/barka ... 54587.html" onclick="window.open(this.href);return false;
"...ha Detroit-nak végevan, a világnak végevan..."
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."

...A Xikla...

1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
Post Reply