MK I 1.5 V4

mindenféle kapcsolódó technikai kérdés, megoldások, ötletek...

Moderators: SONI, Pudva, Bogyo28

User avatar
szszaby
rengetegetirogatide
Posts: 4629
Joined: Tue Jun 28, 2005 2:37 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Karcag

Re: MK I 1.5 V4

Post by szszaby »

Bogyo28 wrote: de venni is lehet olcson:

http://epitkezes-otthon.vatera.hu/barka ... 54587.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Ennyit megér, vedd meg és akkor legalább nem kell kölcsönkérni.
Ford Capri MkI Essex
User avatar
Machine
nemleszgondhasegítis
Posts: 159
Joined: Fri Nov 16, 2007 11:38 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Dunakeszi

Re: MK I 1.5 V4

Post by Machine »

szszaby wrote:
Bogyo28 wrote: de venni is lehet olcson:

http://epitkezes-otthon.vatera.hu/barka ... 54587.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Ennyit megér, vedd meg és akkor legalább nem kell kölcsönkérni.
Ennyiért egy jó minőségű villáskulcsot kapsz... :shock: én nem venném meg
Adok kölcsön neked akár 2 hétre is- küld el a telszámodat és egyeztessünk.
"The highway still leads to hell"
User avatar
Bogyo28
Überführer
Posts: 5459
Joined: Sat Dec 04, 2004 9:11 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest-Budakalász
Contact:

Re: MK I 1.5 V4

Post by Bogyo28 »

Machine wrote:
szszaby wrote:
Bogyo28 wrote: de venni is lehet olcson:

http://epitkezes-otthon.vatera.hu/barka ... 54587.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Ennyit megér, vedd meg és akkor legalább nem kell kölcsönkérni.
Ennyiért egy jó minőségű villáskulcsot kapsz... :shock: én nem venném meg
Adok kölcsön neked akár 2 hétre is- küld el a telszámodat és egyeztessünk.
én is e körül vettem az enyémet, valami német cucc, még Hans aláírása is ott volt a próbapapíron. eddig bírja, és pontos is, lepróbáltam egy drágábbal egyszer. bár nem ipari az biztos...
"...ha Detroit-nak végevan, a világnak végevan..."
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."

...A Xikla...

1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
User avatar
Machine
nemleszgondhasegítis
Posts: 159
Joined: Fri Nov 16, 2007 11:38 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Dunakeszi

Re: MK I 1.5 V4

Post by Machine »

Otthoni és egyéb örömszerzési célokra nem is kell ipari minőség,
Bogyo28 wrote:http://epitkezes-otthon.vatera.hu/barka ... 54587.html
Tőle már vásároltam ;-)
"The highway still leads to hell"
User avatar
Gáborka
egyedülisszerelhet
Posts: 519
Joined: Sun Aug 08, 2010 9:26 am
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Érd,Budapest

Re: MK I 1.5 V4

Post by Gáborka »

Tiszteletem az uraknak
tökéletesen igazatok van sajnos van egy olyan érzésem,hogy fog még kelleni ..ezért veszek egyet ,de köszönöm a felajánlásokat :ru: :ru: :pia:
FORD CAPRI MK1 V4 1.7
User avatar
Bogyo28
Überführer
Posts: 5459
Joined: Sat Dec 04, 2004 9:11 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest-Budakalász
Contact:

Re: MK I 1.5 V4

Post by Bogyo28 »

Gáborka wrote:Tiszteletem az uraknak
tökéletesen igazatok van sajnos van egy olyan érzésem,hogy fog még kelleni ..ezért veszek egyet ,de köszönöm a felajánlásokat :ru: :ru: :pia:
ha meg már mindent összeraktál, és ugy gondolod hogy nem kell, 3-4 ezresért bármikor el is lehet adni, max addig kell belefektetni egy kis pénzt...
"...ha Detroit-nak végevan, a világnak végevan..."
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."

...A Xikla...

1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
User avatar
Blant
nagyonsokatirogat
Posts: 1352
Joined: Sun Dec 05, 2004 6:24 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest

Re: MK I 1.5 V4

Post by Blant »

Tapasztalat:

Én, amikor megvettem a hitelesített Pumatools nyomatékkulcsaimat lepróbáltam vele a 8e Ft-os, plus diszkontban vett Mannesmann nyomatékkulcsomat. 100 Nm-re állítva húzott 66Nm-t... És nem is következetesen csalt. Megnéztem több értéknél. Több gagyi nyomatékkulccsal volt hasonló tapasztalatunk a munkahelyemen is. Szerintem nem érdemes ilyet venni.
A hangom, a rangom tartom pardon
NEM ELADÓ!
A kedvem, a lelkem, a nemem, a szlengem
NEMM ELLADÓÓ

'78 Ford Capri mkIII Ghia 2,8i EFI, az imádott!
'85 Ford Fiesta mkII 1.6D, az Istencsászár, az 5literrel rohangálós, a hidegben is beindulós.
User avatar
Bogyo28
Überführer
Posts: 5459
Joined: Sat Dec 04, 2004 9:11 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest-Budakalász
Contact:

Re: MK I 1.5 V4

Post by Bogyo28 »

Blant wrote:Tapasztalat:

Én, amikor megvettem a hitelesített Pumatools nyomatékkulcsaimat lepróbáltam vele a 8e Ft-os, plus diszkontban vett Mannesmann nyomatékkulcsomat. 100 Nm-re állítva húzott 66Nm-t... És nem is következetesen csalt. Megnéztem több értéknél. Több gagyi nyomatékkulccsal volt hasonló tapasztalatunk a munkahelyemen is. Szerintem nem érdemes ilyet venni.
lehet megkérdezni a mérés menetét? bepróbálnám a sajátom, vagy meg tudod e nézni a hitelesítetthez képest? vagy van e valakinek kölcsönbe rendes, hiteles nyomatékkulcsa?
"...ha Detroit-nak végevan, a világnak végevan..."
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."

...A Xikla...

1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
User avatar
Machine
nemleszgondhasegítis
Posts: 159
Joined: Fri Nov 16, 2007 11:38 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Dunakeszi

Re: MK I 1.5 V4

Post by Machine »

Bogyo28 wrote:het megkérdezni a mérés menetét? bepróbálnám a sajátom, vagy meg tudod e nézni a hitelesítetthez képest? vagy van e valakinek kölcsönbe rendes, hiteles nyomatékkulcsa?
Van-, mikor kellene?
Tavaly volt nálam nyomatékkulcs mérő szerkezett, amivel hitelesítést is lehetett csinálni.
több mérési tartományt adott meg, majd a program végén kinyomtattta az eredményt.
http://www.hazet.de/produkte/online-kat ... 896150229/" onclick="window.open(this.href);return false;
Attachments
HZ7901e.jpg
HZ7901e.jpg (41.71 KiB) Viewed 6479 times
"The highway still leads to hell"
User avatar
Gáborka
egyedülisszerelhet
Posts: 519
Joined: Sun Aug 08, 2010 9:26 am
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Érd,Budapest

Re: MK I 1.5 V4

Post by Gáborka »

ne stresszeljenek már engem az urak :oops:
meg van és ezzel fogom meghúzni..nincs más 4300 ft volt(gondolom 40 éve is valami hasonló lehetett a csúcs technika) ,nem egy nagy piz de én többet nem szeretnék erre a dologra szánni (annyi szarság van még a szépségen)...mindenesetre szerintem (remélem) jobb mintha széttépném a csavarokat érzésre :ru: :pia:
minden kedves márkatársnak köszönöm a segítséget :ru: :pia: ismét :-D
FORD CAPRI MK1 V4 1.7
User avatar
Gáborka
egyedülisszerelhet
Posts: 519
Joined: Sun Aug 08, 2010 9:26 am
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Érd,Budapest

Re: MK I 1.5 V4

Post by Gáborka »

Tiszteletem az uraknak
működő gyújtást szeretnék csinálni a szépségre dióhéjban valaki le tudná írni hogyan csináljam ? (a főtengelyen a vésést jelre rakom...és az osztófejet ??)
Köszönöm előre is a segítséget :ru: :ru: :pia:
FORD CAPRI MK1 V4 1.7
User avatar
szszaby
rengetegetirogatide
Posts: 4629
Joined: Tue Jun 28, 2005 2:37 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Karcag

Re: MK I 1.5 V4

Post by szszaby »

Visszafordítod a főtengelyt felső holtponti jeltől 6 fokkal és az elosztóban akkor legyen a megszakítás kezdete. A megszakító hézag 0,4mm, műszerrel mérve a zárásszög 55 fok.
Ford Capri MkI Essex
User avatar
Bogyo28
Überführer
Posts: 5459
Joined: Sat Dec 04, 2004 9:11 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest-Budakalász
Contact:

Re: MK I 1.5 V4

Post by Bogyo28 »

ha a fenti esetleg nem volt érthető:

jelre tekered a főtenmgelyt. mivel a főtengely 2x van jelen mire az elosztó egyszer körbefordul, ezért 50% esélyed van arra, hogy 180 fokkal elrakd a gyujtást. ennek elkerülése végett, meg kell nézni, hogy amikor jelen van a főtengely, akkor mind a 2 szelep zárva van e az egyes hengerben (tehát jó helyen van). ennek a megvizsgálása igen egyszerű, egy speciális gumitömlővel (értsd: kb fél colos kerti slag pl) belefujsz a kitekert gyertya helyére az egyes hengerbe. ha simán bele tudsz fujni, és a levegő a szivó ill. a kipufogó sorba távozik, akkor nem nyertél, még egy fordulatot kell tekerni a főtengelyen. Ilyenkor, vagy ha elsőre mázlid van, akkor már zárva kell hogy legyen a szivo és kipuff szelep is, tehát nem igen tudsz belefujni a hengerbe (vagy ha igen akkor akár azzal is megtekerheted a mocit, és kurva erős tüdőd van :-D ). Ezt ha máshogy nem megy, egy tükör magad elé helyezésével is tudod ellenőrizni, ha a benne látható arc vörösödik és kikerekedik, akkor nem tudtál levegőt juttatni a hengerbe, zárva mindkét szelep, jó helyen áll a főtengely.

a következő lépés a gyujtás törzs behejezése. ehhez meg kell találnod az elosztó fedélen, hogy melyik az egyes hengerre menő láb a 4 közül. álltalában egy 1 szám van a müanyagba öntve ezt megkönnyítendő. ha esetleg ez nem lenne rajta, ne ess kétségbe, nevezd ki az egyiket egyesnek, és jelöld meg (mondjuk egy alcoholos filcel). a gyujtástörzsön is jelöld meg, hogy az egyes lábnak a közekep hova esik a gyujtástörzs oldalán (filctol). szedd le a fedelet, és ugy rakd be a törzset a helyére, hogy a rotor fémes vége pont a filcel megjelölt vonalhoz essen (ilyenkor lesz az egyes hengernél a gyujtás, azért kell hogy a rotor pont erre álljon). arra figyelj oda, hogy a gyujtástörzs fogaskereke, nem egyenes fogazásu, tehát amikor tolod be a gyujtástörzset, a rotor elfordul. ezért egy kicsit visszább tekerve a rotort kell elkezdeni berakni a törzset, hogy pont jó helyre essen. azzal lehet még szopokázni, hogy a gyujtástörzs hajtja az olajpumpát, aminek egy szép hatszög a tengelye, arra is rá kell játszani a törzset. a hatszög mivoltából adódik, hogy egy fokkal arrébb rakva a törzs fogaskerekét lehet hogy nem fog lemenni a helyére, mert nem ugy áll az olajpumpa tengelye ( a hatszög ugye csak 6 oldalu, mig a fogaskeréken sok fog van). ilyenkor a törzset a helyére dugva egy nem jó pozicióban, de ahol lemegy teljesen a helyére, nem teljesen felhuzva (amikor a 2 fogaskerék már nem ér össze, de az olajpumpa tengelye még benne van a törzs aljába) lehet arrébb játszani az egészet, és megtalálni a helyes beállítást.

ha sikerült a főtengelyt is meg a gyujtástörzset is a megfelelő helyre raknod, akkor jöhet a Szszaby féle finom beállítás, és akkor akár pöccre indulhat a moci. ha ebben is valami "paraszt" megoldást választasz, akkor indítózás elején némi féktisztítót nyomjál a karbiba (igy nem kell megvárnod amíg az AC felszivja a benyát a tankból), és indítózás közben (vagy két indítózás közt) tekergesd finoman a gyujtástörzset. amikor elkpja, akkor már fülre belőhető egy olyan gyujtás, amivel már nem áll le a moci, és van időd elmenni egy stoboszkópért, hogy belődd a rendes gyujtásértéket.


az kimaradt, hogy a kábelekt ugy kell felhejezni, hogy az osztófedél közepéből megy a trafohoz egy kábel. ami egyessel jelölt, az az egyes henger, majd a gyujtáss-sorrend szerint kell felrakni a többi gyujtokábelt (1-3-4-2) és csatlakoztatni a megfelelő hengerre. ha esetleg nem lenne meg, hogy mi a forgásiránya a gyujtásnak, akkor miután rendesen beraktad a helyére a gyujtástörzset, leszedett osztofedéllel egy inditózás segítségével rögtön meg fogod látni, hogy merre forog a rotor.

remélem segített, még ha nagyon nem is szakmai, de direkt ugy írtam, minta az asszonynak írnám hogy mit csináljon.
"...ha Detroit-nak végevan, a világnak végevan..."
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."

...A Xikla...

1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
User avatar
Gáborka
egyedülisszerelhet
Posts: 519
Joined: Sun Aug 08, 2010 9:26 am
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Érd,Budapest

Re: MK I 1.5 V4

Post by Gáborka »

szszaby wrote:Visszafordítod a főtengelyt felső holtponti jeltől 6 fokkal és az elosztóban akkor legyen a megszakítás kezdete. A megszakító hézag 0,4mm, műszerrel mérve a zárásszög 55 fok.
Köszönöm :ru: Szabi az eleje oké a közepét sejtem a végéről meg azt sem tudom micsoda :oops: sajnos nem értem mert ilyen szinten csak álmodni merem autószerelői tudományomat :pia:de Bogyó segítségével :ru: halandónyelvre fordítva már menni fog a dolog,és hamarosan beindul a szépség :ba: :pia: :ru:
köszönöm Nektek a részletes segítséget :ru:
FORD CAPRI MK1 V4 1.7
User avatar
Gáborka
egyedülisszerelhet
Posts: 519
Joined: Sun Aug 08, 2010 9:26 am
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Érd,Budapest

Re: MK I 1.5 V4

Post by Gáborka »

Nos uraim megvolt a nagy szerelés...a nyomatékkulcs szarrátört :-( reccsent egy k nagyot és most már csak forog jobbra balra...király,igazi ócska sz...(már csak nép nevelésre lehet esetleg használni)
a leírtakat követve (kivéve hogy érzésre húztam meg a hengerfejet ,de le sz...) megcsináltam a gyújtást ,vörösödött is a buksim miközben a slagcsövet fújkáltam :oops: de szelephézag állítás után sem sikerült olyan pontot találnom ahol teljesen zár a rendszer(érdekes :?: )...viszont szikra van, benya van, hideginditó is volt és még egy köhintést sem adott a kis drága,pedig indítóztam egy jó darabig, és lelkesen tekergettem közben az osztófejet hátha találok egy olyan pontot ahol legalább durran egyet ...én feladtam (persze ez a hozzánemértőségemet bizonyítja :cry: )
most arra az elhatározásra jutottam (mindenki megkönnyebbülésére),hogy gyüjtögetek némi játszóspézt ,és elviszem majd valami remek szakemberhez,hogy próbáljon meg ő életet lehelni belé...mindeneseter köszönet az eddigi segítségetekért.
FORD CAPRI MK1 V4 1.7
Post Reply