MK I 1.5 V4

mindenféle kapcsolódó technikai kérdés, megoldások, ötletek...

Moderators: SONI, Pudva, Bogyo28

User avatar
szszaby
rengetegetirogatide
Posts: 4629
Joined: Tue Jun 28, 2005 2:37 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Karcag

Re: MK I 1.5 V4

Post by szszaby »

A megfelelő hézagmérőt bedugod a szelepszár vége és a himba közzé. A himba másik végén lévő állító csavart addig tekered míg a hézagmérő húzósan, de nem szorosan mozgatni tudod a két felület közt. Az állító csavar szorosan forog a himbában, nincs kontra anya rajta.
Ford Capri MkI Essex
User avatar
Peti
egyedülisszerelhet
Posts: 931
Joined: Tue Jul 12, 2005 5:28 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest

Re: MK I 1.5 V4

Post by Peti »

A főtengelyt forgatva meg kell keresni valamelyik hengernél az "ollózást", vagyis azt a pillanatot amikor a két szelep egybenyit (az egyik szelep jön felfelé, a másik elindul lefelé). ebben a pillanatban megállítva a főtengelyt, a vele páros hengeren állítható mind a két szelep hézagja. De egyszerűbb ha azt figyeled mikor nem mozdulnak a szelepek egy hengernél, és akkor állítod a hézagot. Aztán forgatod tovább a főtengelyt és figyeled a következőt.
Gyertyákat vedd ki, úgy könnyebb lesz tekerni. ;-)
'81 Capri 3.0 SHO X-Pack project
'83 Granada 2.8i Ghia X project
User avatar
TÉCSÉ
offtopiccommando
Posts: 1943
Joined: Sun Sep 03, 2006 2:40 pm
ClassicFord klubtag?: Igen

Re: MK I 1.5 V4

Post by TÉCSÉ »

Peti wrote:Gyertyákat vedd ki, úgy könnyebb lesz tekerni. ;-)
:twisted: :twisted: :twisted:
http://www.myspace.com/fordcapriclub" onclick="window.open(this.href);return false;

A démonokat dobokkal elűző bennszülötteket nem értik meg a civilizált népek, akik dudálással próbálják szétoszlatni a dugót.
User avatar
Blant
nagyonsokatirogat
Posts: 1352
Joined: Sun Dec 05, 2004 6:24 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest

Re: MK I 1.5 V4

Post by Blant »

Peti wrote:. De egyszerűbb ha azt figyeled mikor nem mozdulnak a szelepek egy hengernél, és akkor állítod a hézagot.

Ezt nem ajánlom!
A hangom, a rangom tartom pardon
NEM ELADÓ!
A kedvem, a lelkem, a nemem, a szlengem
NEMM ELLADÓÓ

'78 Ford Capri mkIII Ghia 2,8i EFI, az imádott!
'85 Ford Fiesta mkII 1.6D, az Istencsászár, az 5literrel rohangálós, a hidegben is beindulós.
User avatar
Peti
egyedülisszerelhet
Posts: 931
Joined: Tue Jul 12, 2005 5:28 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest

Re: MK I 1.5 V4

Post by Peti »

Blant wrote:
Peti wrote:De egyszerűbb ha azt figyeled mikor nem mozdulnak a szelepek egy hengernél, és akkor állítod a hézagot.
Ezt nem ajánlom!
Igen, ez így nagyon le van egyszerűsítve, csak nem akartam túlbonyolítani... Ha tekergeti, majd úgyis látni fogja, hogy miről van szó..
'81 Capri 3.0 SHO X-Pack project
'83 Granada 2.8i Ghia X project
User avatar
Gáborka
egyedülisszerelhet
Posts: 519
Joined: Sun Aug 08, 2010 9:26 am
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Érd,Budapest

Re: MK I 1.5 V4

Post by Gáborka »

Natalie Driver Gabe wrote:
Gáborka wrote:Tiszteletem az uraknak
Valaki tudna segíteni,hogyan kell szelephézagot állítani ,és mennyinek kell lennie a hézagnak?
:ru: :ru: :pia: (természetesem mk1 1.5 v4 -es csodán)
Szívó hézag: 0,35
Kipu Hézag : 0,40

A munkamenetet leirják a hozzáértők. ;-)
köszönöm Gabikám :pia:
FORD CAPRI MK1 V4 1.7
User avatar
Gáborka
egyedülisszerelhet
Posts: 519
Joined: Sun Aug 08, 2010 9:26 am
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Érd,Budapest

Re: MK I 1.5 V4

Post by Gáborka »

minden világos :-D váltásnál állítsam a hézagot a leírt adatokra.
Köszönöm az Uraknak a precíz segítséget :ru: :ru: :pia:
FORD CAPRI MK1 V4 1.7
User avatar
szszaby
rengetegetirogatide
Posts: 4629
Joined: Tue Jun 28, 2005 2:37 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Karcag

Re: MK I 1.5 V4

Post by szszaby »

Gáborka wrote:minden világos :-D váltásnál állítsam a hézagot a leírt adatokra.
Köszönöm az Uraknak a precíz segítséget :ru: :ru: :pia:
Ne a váltásnál, hanem ha vált a 4-es akkor az 1-est állítsd, ha pedig a 2-es akkor a 3-ast. Fordítva is ugyanaz, 1-4, 2-3.
Ford Capri MkI Essex
User avatar
Gáborka
egyedülisszerelhet
Posts: 519
Joined: Sun Aug 08, 2010 9:26 am
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Érd,Budapest

Re: MK I 1.5 V4

Post by Gáborka »

szszaby wrote:
Gáborka wrote:minden világos :-D váltásnál állítsam a hézagot a leírt adatokra.
Köszönöm az Uraknak a precíz segítséget :ru: :ru: :pia:
Ne a váltásnál, hanem ha vált a 4-es akkor az 1-est állítsd, ha pedig a 2-es akkor a 3-ast. Fordítva is ugyanaz, 1-4, 2-3.
értem,köszönöm Szaby,így már biztos jó lesz :ru:
FORD CAPRI MK1 V4 1.7
User avatar
Machine
nemleszgondhasegítis
Posts: 159
Joined: Fri Nov 16, 2007 11:38 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Dunakeszi

Re: MK I 1.5 V4

Post by Machine »

Gáborka wrote:
szszaby wrote:
Gáborka wrote:minden világos :-D váltásnál állítsam a hézagot a leírt adatokra.
Köszönöm az Uraknak a precíz segítséget :ru: :ru: :pia:
Ne a váltásnál, hanem ha vált a 4-es akkor az 1-est állítsd, ha pedig a 2-es akkor a 3-ast. Fordítva is ugyanaz, 1-4, 2-3.
értem,köszönöm Szaby,így már biztos jó lesz :ru:
... végignézném, hogy mit fogsz alkotni a leírtak alapján... :twisted: :lol:
"The highway still leads to hell"
Natalie Driver Gabe

Re: MK I 1.5 V4

Post by Natalie Driver Gabe »

Machine wrote:... végignézném, hogy mit fogsz alkotni a leírtak alapján... :twisted: :lol:

Hát mit ??
Szelepet fog állítani .
User avatar
Gáborka
egyedülisszerelhet
Posts: 519
Joined: Sun Aug 08, 2010 9:26 am
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Érd,Budapest

Re: MK I 1.5 V4

Post by Gáborka »

tiszteletem az uraknak
Hol lehet a karburátorokhoz javítókészletet ,vagy csak membránt (vagy membrán felújítót?) vásárolni? :pia: :ru:
FORD CAPRI MK1 V4 1.7
User avatar
White Shark
nagyonsokatirogat
Posts: 1028
Joined: Fri Feb 05, 2010 2:18 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Székesfehérvár

Re: MK I 1.5 V4

Post by White Shark »

Ha valaki tud segíteni az valószínüleg Süni.
Post Reply