első hűtött tárcsa.

Otthoni szerelési tippek fék témában...

Moderators: SONI, Pudva, Bogyo28

User avatar
holecz
rengetegetirogatide
Posts: 1599
Joined: Thu Mar 22, 2007 10:45 am
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Gyöngyös-Szücsi

Re: első hűtött tárcsa.

Post by holecz »

Bogyo28 wrote:
holecz wrote:Pont azért kérdezem mert nem igazán szeretnék fölöslegesen költeni ilyenre ha nem muszáj.Ez van otthon, ha bele lehet tenni aakor örülök, mivel az MKII. Sierrán is sokkal jobb fék van mint a Caprikon. :roll:
azé nem tud segíteni senki, mert ilyet még nem próbált bele rakni senki. probáld ki hogy elfér e, és ha igen legyél vele boldog, ha meg nem, kell keresni másmilyet. Sunyának pl béka kozé fék van fenn, tehát szerintem bármi megoldható, max dr flex és H aparát kiskoru segítségét kell igénybe venni...
Szemre elfér....a többit a gyakorlat megmutatja, azé köszi!!!!! :wink:
'89 Sierra 2,0 DOHC Sedan
+36 70 503 79 54

"Intercars Autóalkatrészek"
(nálam)..
clooney55

Re: első hűtött tárcsa.

Post by clooney55 »

Egy kicsit elkanyarodnék a Capritól! ;)
Valakinek volt valaha Taunussal kapcsolatos első hűtött tárcsafékes tapasztalata?
Átolvastam a témát,nem igazán találtam benne Taut.
User avatar
Jatis
márokosanistudnézni
Posts: 60
Joined: Sat Sep 09, 2006 2:14 am
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest

Re: első hűtött tárcsa.

Post by Jatis »

clooney55 wrote:Egy kicsit elkanyarodnék a Capritól! ;)
Valakinek volt valaha Taunussal kapcsolatos első hűtött tárcsafékes tapasztalata?
Átolvastam a témát,nem igazán találtam benne Taut.
Mindent lehet mindenhova, csak vas kérdése.
PFB-k előre!!!

http://www.pfb.hu" onclick="window.open(this.href);return false;
User avatar
Süni
OfficialGréTCSiTanárúr
Posts: 2147
Joined: Fri Sep 23, 2005 12:36 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Vál
Contact:

Re: első hűtött tárcsa.

Post by Süni »

clooney55 wrote:Egy kicsit elkanyarodnék a Capritól! ;)
Valakinek volt valaha Taunussal kapcsolatos első hűtött tárcsafékes tapasztalata?
Átolvastam a témát,nem igazán találtam benne Taut.
Féknyereg, féktárcsa ugyanaz, mint a Caprin, tehát sztem megoldható.
User avatar
Dozer
nemleszgondhasegítis
Posts: 181
Joined: Fri Mar 10, 2006 5:48 pm
ClassicFord klubtag?: Igen

Re: első hűtött tárcsa.

Post by Dozer »

Az én taum hűtött volt...
Ford Scorpio Facelift 93' Cosworth
Ford Explorer 99' 4.0 V6
Ford Granada MK2/2 85' 2,8i FULL
clooney55

Re: első hűtött tárcsa.

Post by clooney55 »

Köszi srácok a segítséget! ;)
Az a baj,hogy tényleg 9218376 féle tárcsa,nyereg létezik,hogy őrület.
Mert ha hűtött tárcsa,az majdcsak dupla széles a telénél,és a nyeregnek plusz a betétnek is el kék férni valahol.S szerintem akkor már menőbb lenne egy legalább 2 dugattyús nyereg.
A nyeregtartó konzolról meg sem feledkezzünk ugye.
Tudom,hogy nektek ez lerágott csont,és unalmasan hangzik.
De ki mit ajánl összeállításokat?
Granada nyereg-Saxo 1.6-os tárcsájával pl, ezt olvastam.
Viszont nyerget Unixnál láttam balost,jobbost,54-est,darabja kedvezmény nélkül 22289 FT.
Ehhez kellene nyeregtartó tuskó is,s a nyereg csúszka részéhez is új perselyek,gumik.
Erre kellene alapoznom,vagy van más lehetőség is? Pl. bontottan venni valamilyen nyerget,és hozzá beszerezni a felújító készleteket,dugattyúkat? De dugattyúkból sem lehet kapni már egy csomó típushoz. :(
S az árakat nézve ez a huszonpár ropi az olcsónak is mondható a 40-120 ezres nyergekhez képest,és ez is egy darabra vonatkozik! Ott van még a normális tárcsa,és ugyanolyan betét.

Az ötleteket előre köszönöm! ;)
User avatar
Süni
OfficialGréTCSiTanárúr
Posts: 2147
Joined: Fri Sep 23, 2005 12:36 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Vál
Contact:

Re: első hűtött tárcsa.

Post by Süni »

Sztem amit néztél, az nem hűtött nyereg.
User avatar
Tibi
rengetegetirogatide
Posts: 4408
Joined: Tue May 31, 2005 10:12 am
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Miskolc - Bp
Contact:

Re: első hűtött tárcsa.

Post by Tibi »

Pár embör Sierra fékkel operálgat, valahol van topikja...
1980 Capri MK3
clooney55

Re: első hűtött tárcsa.

Post by clooney55 »

Süni wrote:Sztem amit néztél, az nem hűtött nyereg.
Az elképzelhető,hogy nem hűtöttet néztem,nem vagyok otthon a témában egyenlőre. :P
Ha jól emlékszem,nem voltak írva méretek,hogy mekkora széles tárcsát/betétet tud befogadni a nyereg.
Az árak,ötletek,beszerzési lehetőségek érdekelnek a legjobban.Szóval minden. :D
User avatar
vasparipa
egyedülisszerelhet
Posts: 521
Joined: Sun Apr 29, 2007 6:08 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Főd

Re: első hűtött tárcsa.

Post by vasparipa »

clooney55 wrote:
Süni wrote:Sztem amit néztél, az nem hűtött nyereg.
Az elképzelhető,hogy nem hűtöttet néztem,nem vagyok otthon a témában egyenlőre. :P
Ha jól emlékszem,nem voltak írva méretek,hogy mekkora széles tárcsát/betétet tud befogadni a nyereg.
Az árak,ötletek,beszerzési lehetőségek érdekelnek a legjobban.Szóval minden. :D
Itt olvashatsz egy-két érdekes dolgot:
http://www.zyworld.com/caprisport/1_brakes.htm
Egyébként mostanában engem is ez foglalkoztat... nekem elől Scorpio Cosworth nyereg lesz (bontott) a hozzá való 278mm átmérőjű, 24mm széles tárcsával, de Citroen C4- nek van 302mm-es tárcsája is, ami szintén 4x108-as osztókör, csak olyan felni kell, ami mögött elfér. Hátsó tárcsa is van már néhány emberkének, kérdezd Őket.
Negatív!...Az alkoholmentes sör nem szerepel az adatbázisomban!!!
clooney55

Re: első hűtött tárcsa.

Post by clooney55 »

Nézelődtem egy kicsit Citroen BX témában.
A kollégámnak ilyen gépe van,már vagy egy éve fejbe ötlött,hogy mi lenne,ha elbugáznám majd tőle a plusz nyergeit? :twisted: De tán már azóta nincsenek is meg a nyergek,de a nagyobb baj az,hogy nem lehet ahhoz sem kapni új dugattyút.
Ha már olyan drágák az újak,akkor valami bontósat kellene beszerezni,és azt fullra felújítani.
Bár az igaz,hogy a fékrendszere más,mint egy hagyományos kocsinak,mert a rendszer a "lengéscsillapító" kört is ellátja. De maga a fék egydugattyús létére akkor is jó rajta. :D

UI.: átvillant a fejemen,hogy:óó,he clooney!Te hülye vagy? Ez nem is hűtött,amiről beszéltél,csak a széria fék! :idea: :h: :D
User avatar
Süni
OfficialGréTCSiTanárúr
Posts: 2147
Joined: Fri Sep 23, 2005 12:36 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Vál
Contact:

Re: első hűtött tárcsa.

Post by Süni »

További probléma, hogy a BX fékének a folyadéka nem fékfolyadék, hanem LHM, ami nem kompatibilis a fék többi alkatrészével, ugyanis megeszi a normál fék gumialkatrészeit.
clooney55

Re: első hűtött tárcsa.

Post by clooney55 »

Süni wrote:További probléma, hogy a BX fékének a folyadéka nem fékfolyadék, hanem LHM, ami nem kompatibilis a fék többi alkatrészével, ugyanis megeszi a normál fék gumialkatrészeit.
Ebben igazad van,hogy más a folyadék. Már ilyen "gázgömböt" is cseréltem kollégával.
Az a baj,hogy nem tartok ott,hogy a féket csináljam a kocsin,de az elmélet megszülése is gondolt okoz. Olyan nyerget kell hogy találjak,ami ha lehet legalább 2 dugattyús,és még fel tudom újítani /dugattyúktól kezdve minden legyen hozzá itthon/. Ha az elmélet meg van,akkor tudok haladni apránként.
User avatar
CapriTurbo
akárhozzáisnyulhatvalamihez
Posts: 310
Joined: Fri Dec 10, 2004 2:42 am

Re: első hűtött tárcsa.

Post by CapriTurbo »

Kép 009 2.jpg
User avatar
szszaby
rengetegetirogatide
Posts: 4629
Joined: Tue Jun 28, 2005 2:37 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Karcag

Re: első hűtött tárcsa.

Post by szszaby »

Szép nagy féktárcsa, érdekesen van rajta az a sok lyuk. 9+1 lefogató, már ahogy a képen látszik.
Ford Capri MkI Essex
Post Reply