Teljesitménymérés

mindenféle kapcsolódó technikai kérdés, megoldások, ötletek...

Moderators: SONI, Pudva, Bogyo28

User avatar
SONI
T.O.C.B.
Posts: 908
Joined: Fri Dec 03, 2004 1:16 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: PÁKOZD

Teljesitménymérés

Post by SONI »

Voltam az autóval teljesítménymérésen.
Az eredmény lehangoló.
Számoltunk itt mindenféle LE elméletben.
Na hát az nem ér semmit.
A tények:
- amit tudunk az autó jobban megy mint előtte
- a gyorsuláson javítottunk 1 másodpercet
- a fogyasztása kicsi (nincs elegendő teljesítmény)
- a motorban 6000km
- a hely korrekt ahol a mérést végezték
- tudjuk , hogy merre induljuk a javítás terén(gyújtás és üzemanyag)

A mérési eredmények:
Attachments
mérés3.jpg
Másolat - mérés2.jpg
Másolat - mérés2.jpg (65.34 KiB) Viewed 6060 times
Másolat - DSCF0081.jpg
Másolat - DSCF0081.jpg (97.51 KiB) Viewed 6060 times
Másolat - DSCF0083.jpg
Másolat - DSCF0083.jpg (132.77 KiB) Viewed 6060 times
SONI,CSAK EGYGÁZ LÉTEZIK A PADLÓ ))))
Fsz.25.pont http://www.fordcapri.hu/forford3/viewto ... f=7&t=1581" onclick="window.open(this.href);return false;
User avatar
Pudva
rengetegetirogatide
Posts: 2543
Joined: Mon Feb 28, 2005 4:59 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Nyóc + a Tizenhárom
Contact:

Re: Teljesitménymérés

Post by Pudva »

Nem értem... mi mit jelent, és miért olyan kevesek az értékek...
Te ültél benne vagy az ottani ember?
'80 Ford Capri Mk III. V6 2.8
'94 Ford Escort Mk Vb 1.4 CLX
-= Az utcának az a színfoltja, kinek van egy FORD-ja =-
.: DayWalker :.
.: family rosso :.
User avatar
Tibi
rengetegetirogatide
Posts: 4408
Joined: Tue May 31, 2005 10:12 am
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Miskolc - Bp
Contact:

Re: Teljesitménymérés

Post by Tibi »

Pudva wrote:Nem értem... mi mit jelent, és miért olyan kevesek az értékek...
Forgasd benne, ne kíméld ! :twisted: :twisted: :twisted:

:mrgreen:
1980 Capri MK3
User avatar
szszaby
rengetegetirogatide
Posts: 4629
Joined: Tue Jun 28, 2005 2:37 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Karcag

Re: Teljesitménymérés

Post by szszaby »

Akkor lehet a gyári érték se annyi mint amit megadnak.
Ford Capri MkI Essex
User avatar
TÉCSÉ
offtopiccommando
Posts: 1943
Joined: Sun Sep 03, 2006 2:40 pm
ClassicFord klubtag?: Igen

Re: Teljesitménymérés

Post by TÉCSÉ »

szszaby wrote:Akkor lehet a gyári érték se annyi mint amit megadnak.
A gyári érték "szent" - Sonié pedig ennyit tud naaah :twisted: :twisted: :twisted:
http://www.myspace.com/fordcapriclub" onclick="window.open(this.href);return false;

A démonokat dobokkal elűző bennszülötteket nem értik meg a civilizált népek, akik dudálással próbálják szétoszlatni a dugót.
User avatar
SONI
T.O.C.B.
Posts: 908
Joined: Fri Dec 03, 2004 1:16 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: PÁKOZD

Re: Teljesitménymérés

Post by SONI »

Pudva wrote:Nem értem... mi mit jelent, és miért olyan kevesek az értékek...
Te ültél benne vagy az ottani ember?
A CO-nak 3700 fordulat után is 1-2 között kéne lennie de itt nagyon kevés ami azt jelenti, hogy onnantól kevés üzemanyagot kap.
Az ottani emberke ült benne.
TÉCSÉ wrote:
szszaby wrote:Akkor lehet a gyári érték se annyi mint amit megadnak.
A gyári érték "szent" - Sonié pedig ennyit tud naaah :twisted: :twisted: :twisted:
A gyári érték szent?????
SONI,CSAK EGYGÁZ LÉTEZIK A PADLÓ ))))
Fsz.25.pont http://www.fordcapri.hu/forford3/viewto ... f=7&t=1581" onclick="window.open(this.href);return false;
User avatar
TÉCSÉ
offtopiccommando
Posts: 1943
Joined: Sun Sep 03, 2006 2:40 pm
ClassicFord klubtag?: Igen

Re: Teljesitménymérés

Post by TÉCSÉ »

SONI wrote: A gyári érték szent?????
Ezesetben mindenképp ... :smt064
http://www.myspace.com/fordcapriclub" onclick="window.open(this.href);return false;

A démonokat dobokkal elűző bennszülötteket nem értik meg a civilizált népek, akik dudálással próbálják szétoszlatni a dugót.
User avatar
levelboss
nagyonsokatirogat
Posts: 1065
Joined: Wed Sep 06, 2006 4:05 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest

Re: Teljesitménymérés

Post by levelboss »

A gyári értéket nem a motor kimenő tengelyén mérik? :roll:
Ford Capri 1978 2600 GT :D
User avatar
proteus
rengetegetirogatide
Posts: 1629
Joined: Mon Dec 13, 2004 7:15 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Rákosszentmihály

Re: Teljesitménymérés

Post by proteus »

levelboss wrote:A gyári értéket nem a motor kimenő tengelyén mérik? :roll:
DIN szabvány szerint ott, a segédberendezésekkel együtt.
Alfa Romeo 145 1.6 boxer - 1995

MZ ES 125/1 - 1970
User avatar
daytona
egyedülisszerelhet
Posts: 798
Joined: Mon Jan 26, 2009 5:45 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Zseliz, SK - Budapest III.ker
Contact:

Re: Teljesitménymérés

Post by daytona »

:shock: :shock:
Ford Taunus Knudsen 1975
Ford Sierra XR4i 1983
Fiat 125P 1977
Volvo V70 1998
Renault Clio 1.2 8v 2004
Honda CB500T 1976
User avatar
gigford
egyedülisszerelhet
Posts: 735
Joined: Sun Dec 12, 2004 6:51 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Debrecen

Re: Teljesitménymérés

Post by gigford »

Soni, sokat ne adjál ilyen pados mérésekre...ahány pad annyi félét mér, fötengely lőeröt csak
következtetik, kb 25%-os hajtáslánci veszteséget szoktak számolni hátsós autónal, de lehet 21 vagy 23, 26% stb...

A másik, hogy a guminyomás is sokat jelent. Nem tudom neked mennyi volt mérés alatt, de 3 bárra is felfujják mérés elött, hogy nagyobb érték jöjjön ki.

Ha meg szegényedik magas fordulaton, akkor ott egyértelműen erötlenebb lesz az autó.


Kicsit későn szólok, de aki akar csináltasson egy O2 szenzor menetes adaptert a leömlőjébe és
majálison szívesen megmérjük a szélessávúval kinél mi a szitu. Szabitól kérdezzétek milyen menetes kell(remélem nem collos), esztergályos megcsinálja hamar.
User avatar
SONI
T.O.C.B.
Posts: 908
Joined: Fri Dec 03, 2004 1:16 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: PÁKOZD

Re: Teljesitménymérés

Post by SONI »

gigford wrote:Soni, sokat ne adjál ilyen pados mérésekre...ahány pad annyi félét mér, fötengely lőeröt csak
következtetik, kb 25%-os hajtáslánci veszteséget szoktak számolni hátsós autónal, de lehet 21 vagy 23, 26% stb...

A másik, hogy a guminyomás is sokat jelent. Nem tudom neked mennyi volt mérés alatt, de 3 bárra is felfujják mérés elött, hogy nagyobb érték jöjjön ki.

Ha meg szegényedik magas fordulaton, akkor ott egyértelműen erötlenebb lesz az autó.
Nem volt gumi nyomás mérés. Szerintem kb 2. körül lehetett a nyomás.
Hát igen az biztos, hogy csak saccolták a fötengely végi lóerőt.

Amit ma kideritettünk szelepet kellet állitani. Nem volt jó a szelephézag.

Holnap meg megyek a karburátoroshoz.
SONI,CSAK EGYGÁZ LÉTEZIK A PADLÓ ))))
Fsz.25.pont http://www.fordcapri.hu/forford3/viewto ... f=7&t=1581" onclick="window.open(this.href);return false;
User avatar
Hattyu
rengetegetirogatide
Posts: 1555
Joined: Fri Oct 06, 2006 10:46 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Miskolc vagy a TESCO
Contact:

Re: Teljesitménymérés

Post by Hattyu »

SONI wrote:
gigford wrote:Soni, sokat ne adjál ilyen pados mérésekre...ahány pad annyi félét mér, fötengely lőeröt csak
következtetik, kb 25%-os hajtáslánci veszteséget szoktak számolni hátsós autónal, de lehet 21 vagy 23, 26% stb...

A másik, hogy a guminyomás is sokat jelent. Nem tudom neked mennyi volt mérés alatt, de 3 bárra is felfujják mérés elött, hogy nagyobb érték jöjjön ki.

Ha meg szegényedik magas fordulaton, akkor ott egyértelműen erötlenebb lesz az autó.
Nem volt gumi nyomás mérés. Szerintem kb 2. körül lehetett a nyomás.
Hát igen az biztos, hogy csak saccolták a fötengely végi lóerőt.

Amit ma kideritettünk szelepet kellet állitani. Nem volt jó a szelephézag.

Holnap meg megyek a karburátoroshoz.
Meglesznek a pacik, csak biztos kiszökött egy pár de miután befoltozod a kerítést utána már nem szökik el egy sem ;-) :burnout:
71' Taunus 2a 1.3 s4 to ??? :)(a feltámasztásos)
"A Remény hal meg utoljára!"
Trust no one!!
User avatar
Bogyo28
Überführer
Posts: 5459
Joined: Sat Dec 04, 2004 9:11 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest-Budakalász
Contact:

Re: Teljesitménymérés

Post by Bogyo28 »

gigford wrote:Soni, sokat ne adjál ilyen pados mérésekre...ahány pad annyi félét mér, fötengely lőeröt csak
következtetik, kb 25%-os hajtáslánci veszteséget szoktak számolni hátsós autónal, de lehet 21 vagy 23, 26% stb...

A másik, hogy a guminyomás is sokat jelent. Nem tudom neked mennyi volt mérés alatt, de 3 bárra is felfujják mérés elött, hogy nagyobb érték jöjjön ki.

Ha meg szegényedik magas fordulaton, akkor ott egyértelműen erötlenebb lesz az autó.


Kicsit későn szólok, de aki akar csináltasson egy O2 szenzor menetes adaptert a leömlőjébe és
majálison szívesen megmérjük a szélessávúval kinél mi a szitu. Szabitól kérdezzétek milyen menetes kell(remélem nem collos), esztergályos megcsinálja hamar.
a lambda menete M18x1.5

de Soninál szerintem a gyujtás se jó, mert az a vákumcsatlakozás nem véletlenül van ott a pintó moci gyujtáselosztoján. ha elég lenne a benne levő röpsuly, nem raktak volna rá vákumot is SZVSZ. de egy programozható gyujtásvezérlő egy huszas, annyit még megérne a dolog ha már ennyire ki van hegyezve a moci.

a mérés szerintem pedig annyira nem gáz, ha nem is tizedre pontosan tudod hogy mennyi lóerő, hanem van összehasonlítási alap. főleg ez akkor lesz majd jó, ha ugyanazon a padon több caprit is mértek már (tervbe van véve). meg az igazi egy előtte-utánna mérés lenne, max megspékelni egy mostani autoval (pl céges vasam vagy bármi 1 évnél fiatalabb), és már lehet is tudni hogy a gyárihoz képest mennyit mutat a pad
"...ha Detroit-nak végevan, a világnak végevan..."
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."

...A Xikla...

1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
User avatar
SONI
T.O.C.B.
Posts: 908
Joined: Fri Dec 03, 2004 1:16 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: PÁKOZD

Re: Teljesitménymérés

Post by SONI »

Na ma voltam a karbisoknál :smt023
Ugyérzem, hogy visszajött a ménes.
De majd szombaton kiderül.

A teljesitménymérésnek szerintem is van értelme csak előtte ellenőrizni kellett volna mindent, hogy jók-e a beállitások.
SONI,CSAK EGYGÁZ LÉTEZIK A PADLÓ ))))
Fsz.25.pont http://www.fordcapri.hu/forford3/viewto ... f=7&t=1581" onclick="window.open(this.href);return false;
Post Reply