NO MOKING / General Moking Rules
Moderators: SONI, Pudva, Bogyo28
- vasparipa
- egyedülisszerelhet
- Posts: 521
- Joined: Sun Apr 29, 2007 6:08 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Főd
NO MOKING / General Moking Rules
Gyerekek, ha nem gond indítanék egy ilyen topicot, mert az utóbbi időben elég felkapott lett a téma (Tibi Úrnak hála ) Ide kerülhetne minden olyan háztáji-barkács, garázs- kucig, sufni- tuning, amely szakmai, és (vagy) esztétikai szempontokat mellőzve, mégis működőképes konstrukció,(vagy csak nevetséges) esetleg szerelést segítő "mesterfogás". Fényképeket, videókat, "műszaki" leírásokat várunk!
Negatív!...Az alkoholmentes sör nem szerepel az adatbázisomban!!!
- szszaby
- rengetegetirogatide
- Posts: 4629
- Joined: Tue Jun 28, 2005 2:37 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Karcag
Re: MÓKING
97-ben amikor a vettem a Caprit, elmentem a balcsira vele és nagy örömömre széthult az elosztóm alaplapja, vagyis erősen lötyögött a házban. Mivel a haza nagyon messze volt még és az autót használni nem nagyon lehetett a folyton változó előgyújtás miatt becsavartam az alaplap és a ház közzé egy lemezcsavart ami rögzítette az egészet. Kókány módszer volt de hazahozott és még egy jó darabig (kb egy évig) így jártam vele, tökéletesen járt vele a moci.
Ford Capri MkI Essex
- vasparipa
- egyedülisszerelhet
- Posts: 521
- Joined: Sun Apr 29, 2007 6:08 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Főd
Re: MÓKING
Hasznos túlélő-trükk, többek közt ilyenekre gondoltam.szszaby wrote:97-ben amikor a vettem a Caprit, elmentem a balcsira vele és nagy örömömre széthult az elosztóm alaplapja, vagyis erősen lötyögött a házban. Mivel a haza nagyon messze volt még és az autót használni nem nagyon lehetett a folyton változó előgyújtás miatt becsavartam az alaplap és a ház közzé egy lemezcsavart ami rögzítette az egészet. Kókány módszer volt de hazahozott és még egy jó darabig (kb egy évig) így jártam vele, tökéletesen járt vele a moci.
Negatív!...Az alkoholmentes sör nem szerepel az adatbázisomban!!!
- levelboss
- nagyonsokatirogat
- Posts: 1065
- Joined: Wed Sep 06, 2006 4:05 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Budapest
Re: MÓKING
Sajnos úgy tűnik, h erősen a móking áldozata lettem, mert mint tudhatjuk, a mók, csak mókot szül.
Szóval ugye van a mók hátsó hidam. Nem is lenne azzal baj, csak hát ugye nem Capri. Na ugye a probléma ott kezdődött, h kilógott a kasztniból a 7-es felnivel a kerék. De persze az is csak az egyik oldalon... valami ismét nem gyári... Na de mindegy túltettem magamat rajta, lélekben feldolgoztam, h le kell mondanom a 7-es RS felnik okozta örömökről, ugyh elkezdődött a kerékcsere program. Sikerült is boltolni egy 6-os RS-t, mert azzal már nem fog kilógni, de addig is felraktam a kocsira a pót ghia garnitúrámat, ami fel is van gumizva. Gondoltam, a kocsi úgyse jár (miért is lenne jó?!), jó az arra. Csak hát időközben a kocsi lassan, de alakult, míg végül járóképessé nem vált. Na elkövettem azt a zöldfülű hibát, h nem bírtam magammal, és mikor jó lett a kocsi egyből tettem vele egy kis karikát itt a kis utcákban. Csak, mikor már hazafele mentem, eszembe jutott, h nincsenek rendesen ráhúzva a kerékcsavarok (mert mikor felraktam őket nem úgy terveztem, h hónapokba kerül az új felni). Ajjaj... Na mindegy, másnap meghúztam őket, h menjek ki a benzinkútra. Erre odafele az úton szól nekem egy autós kolléga, h ugye tudom, h a jobb hátsó kerék összevissza jár?! Hát nem tudtam... Indulás haza. Megnéztem, tényleg nagyon dúrván 8-as volt benne, de nagyon nagyon. Aztán lassan összeállt a kép, h gyanús is volt, h a ghia felniket nem tudom rendesen rátépni a dobra. Ez azért volt, mert az amcsi híd dobjának a külső pereme kb 1mm-el kijjebb áll, mint az agy része, és a ghia felninek meg nincs az agyrészén ilyen lépcső, vagy hogy is mondjam, szóval a kerék nem az agyrészen feküdt föl, hanem a küllők értek hozzá a dob külső részének, középen meg nem. Ugyh nyilván ebből adódóan valahogy lett a féltengely agy részében, abban a lemez részen ahonnan lógnak ki a tőcsavarok kb 1 mm nyolcas. Ez nem történhetett volna meg, ha nem mók a híd, mert a kerék az ugye gyári volt. Aztán lehet, h most majd ki kell szedni a féltengelyt, meg kell esztergálni azt a lapos agy részt, és talán a tehermentesítőt is, és akkor lehet oda távtartót is heftölni, ugyh MÓK, MÓK, MÓK!
Just MÓKING!
Szóval ugye van a mók hátsó hidam. Nem is lenne azzal baj, csak hát ugye nem Capri. Na ugye a probléma ott kezdődött, h kilógott a kasztniból a 7-es felnivel a kerék. De persze az is csak az egyik oldalon... valami ismét nem gyári... Na de mindegy túltettem magamat rajta, lélekben feldolgoztam, h le kell mondanom a 7-es RS felnik okozta örömökről, ugyh elkezdődött a kerékcsere program. Sikerült is boltolni egy 6-os RS-t, mert azzal már nem fog kilógni, de addig is felraktam a kocsira a pót ghia garnitúrámat, ami fel is van gumizva. Gondoltam, a kocsi úgyse jár (miért is lenne jó?!), jó az arra. Csak hát időközben a kocsi lassan, de alakult, míg végül járóképessé nem vált. Na elkövettem azt a zöldfülű hibát, h nem bírtam magammal, és mikor jó lett a kocsi egyből tettem vele egy kis karikát itt a kis utcákban. Csak, mikor már hazafele mentem, eszembe jutott, h nincsenek rendesen ráhúzva a kerékcsavarok (mert mikor felraktam őket nem úgy terveztem, h hónapokba kerül az új felni). Ajjaj... Na mindegy, másnap meghúztam őket, h menjek ki a benzinkútra. Erre odafele az úton szól nekem egy autós kolléga, h ugye tudom, h a jobb hátsó kerék összevissza jár?! Hát nem tudtam... Indulás haza. Megnéztem, tényleg nagyon dúrván 8-as volt benne, de nagyon nagyon. Aztán lassan összeállt a kép, h gyanús is volt, h a ghia felniket nem tudom rendesen rátépni a dobra. Ez azért volt, mert az amcsi híd dobjának a külső pereme kb 1mm-el kijjebb áll, mint az agy része, és a ghia felninek meg nincs az agyrészén ilyen lépcső, vagy hogy is mondjam, szóval a kerék nem az agyrészen feküdt föl, hanem a küllők értek hozzá a dob külső részének, középen meg nem. Ugyh nyilván ebből adódóan valahogy lett a féltengely agy részében, abban a lemez részen ahonnan lógnak ki a tőcsavarok kb 1 mm nyolcas. Ez nem történhetett volna meg, ha nem mók a híd, mert a kerék az ugye gyári volt. Aztán lehet, h most majd ki kell szedni a féltengelyt, meg kell esztergálni azt a lapos agy részt, és talán a tehermentesítőt is, és akkor lehet oda távtartót is heftölni, ugyh MÓK, MÓK, MÓK!
Just MÓKING!
Ford Capri 1978 2600 GT :D
- Tibi
- rengetegetirogatide
- Posts: 4408
- Joined: Tue May 31, 2005 10:12 am
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Miskolc - Bp
- Contact:
Re: MÓKING
azért nem igazán ez okozta a problémát, meg köllött volna nézni. Azt hiszem lassan össze kell állítani az Általános Mókolási Szabályok című dokumentumot. Tehát ÁMSZ. A külföldiek kedvéért GMR. Genereal Moking Rules !levelboss wrote:...Ez nem történhetett volna meg, ha nem mók a híd...
1980 Capri MK3
- Bogyo28
- Überführer
- Posts: 5459
- Joined: Sat Dec 04, 2004 9:11 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Budapest-Budakalász
- Contact:
Re: MÓKING
ez annyira tetszik, hogy a cím javítva...Tibi wrote:azért nem igazán ez okozta a problémát, meg köllött volna nézni. Azt hiszem lassan össze kell állítani az Általános Mókolási Szabályok című dokumentumot. Tehát ÁMSZ. A külföldiek kedvéért GMR. Genereal Moking Rules !levelboss wrote:...Ez nem történhetett volna meg, ha nem mók a híd...
"...ha Detroit-nak végevan, a világnak végevan..."
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."
...A Xikla...
1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."
...A Xikla...
1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
- Tibi
- rengetegetirogatide
- Posts: 4408
- Joined: Tue May 31, 2005 10:12 am
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Miskolc - Bp
- Contact:
Re: NO MOKING / General Moking Rules
Tokajban lett végül kép az offom ablaktörlő javításáról ? Talán az is beférne ide
1980 Capri MK3
- stpetya
- egyedülisszerelhet
- Posts: 512
- Joined: Thu Feb 22, 2007 7:46 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Üllő
Re: MÓKING
Szép de hálátlan feladatot veszel a válladra a megírásával mert egy emberöltő kevés az összegyüjtéséhezTibi wrote:azért nem igazán ez okozta a problémát, meg köllött volna nézni. Azt hiszem lassan össze kell állítani az Általános Mókolási Szabályok című dokumentumot. Tehát ÁMSZ. A külföldiek kedvéért GMR. Genereal Moking Rules !levelboss wrote:...Ez nem történhetett volna meg, ha nem mók a híd...
Nálam a főtengelycsapágy volt kihézagolva soproni sörösdoboz szeleteivel,a futómű koronásanyáin meg sasszeg helyett facsavart küldtek át biztosítónak a mókhercegek
Olyan még nem volt hogy ne lett volna valahogy.
- Bogyo28
- Überführer
- Posts: 5459
- Joined: Sat Dec 04, 2004 9:11 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Budapest-Budakalász
- Contact:
Re: MÓKING
fénykép nincs véletlenül róla? ugy lenne az igazi...stpetya wrote:Szép de hálátlan feladatot veszel a válladra a megírásával mert egy emberöltő kevés az összegyüjtéséhez
Nálam a főtengelycsapágy volt kihézagolva soproni sörösdoboz szeleteivel,a futómű koronásanyáin meg sasszeg helyett facsavart küldtek át biztosítónak a mókhercegek
"...ha Detroit-nak végevan, a világnak végevan..."
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."
...A Xikla...
1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."
...A Xikla...
1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
- stpetya
- egyedülisszerelhet
- Posts: 512
- Joined: Thu Feb 22, 2007 7:46 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Üllő
Re: MÓKING
Sajnos akkor nem készült kép róla,de a csapágyra rendesen rácsodálkoztam,nem esett le egyből,hogy miért van rajta a blokk felöli oldalán,ahol nem kopott,hogy "sörgyár rt"Bogyo28 wrote:fénykép nincs véletlenül róla? ugy lenne az igazi...stpetya wrote:Szép de hálátlan feladatot veszel a válladra a megírásával mert egy emberöltő kevés az összegyüjtéséhez
Nálam a főtengelycsapágy volt kihézagolva soproni sörösdoboz szeleteivel,a futómű koronásanyáin meg sasszeg helyett facsavart küldtek át biztosítónak a mókhercegek
Olyan még nem volt hogy ne lett volna valahogy.
- stpetya
- egyedülisszerelhet
- Posts: 512
- Joined: Thu Feb 22, 2007 7:46 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Üllő
Re: NO MOKING / General Moking Rules
De hogy kép is legyen,van pár nem gyenge:
Olyan még nem volt hogy ne lett volna valahogy.
- vasparipa
- egyedülisszerelhet
- Posts: 521
- Joined: Sun Apr 29, 2007 6:08 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Főd
Re: NO MOKING / General Moking Rules
IGEN-IGEN-IGEN!!!stpetya wrote:De hogy kép is legyen,van pár nem gyenge:
Negatív!...Az alkoholmentes sör nem szerepel az adatbázisomban!!!
- Tibi
- rengetegetirogatide
- Posts: 4408
- Joined: Tue May 31, 2005 10:12 am
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Miskolc - Bp
- Contact:
Re: NO MOKING / General Moking Rules
Lehet azt, hogy csak saját vagy közeli hozzátartozók mókjait tegyük közzé ? Így jobb lenne az okosság és a hülyeség aránya, mert fwd-s póverpojntból hamar tele lehet tolni a fórumot. Pl 'boss Úr igen tanulságos történetet írt le nekünk.
1980 Capri MK3
Re: NO MOKING / General Moking Rules
Pár hete öltem meg a difim, Blant-nak hála let új.
de nam sokkal a beszerelés után kiderült hogy be kellene hézagolni mert enyhész hangja van mikor lassítok a vassal. _Hál istennek többet gyorsítok a vassal mint lassítok (hiába a negatív gyorsítás nem pálya).
nos miután már nem bírtam idegekkel neki is láttam volna a hézagolásnak.
az én elvem az volt hogy
1 féltengely + difi KI
2 csapágy le
3 hézagoló lemezek levétele feltétele után difi vissza
oszt nézzük mennyire lötyög :)
Nagyon gyorsan rájöttem hogy meg fogok őszülni mire ezt eképpen beállítom.
Úgyhogy jött a kérdés: Mi a B terv.
Csapágy megint le !!
Összes hézagoló lemez KI !! csapágy vissza .
ezzek után difi is visszakerült, s ezek után lehetett a napkereket ide oda tologatni a hídban jobbra balra.
de még mindig nem volt HÉZAGOLT.
Szerencsére kallódtak az akna körül mindenféle féktisztítós és festékes flakonok amikből egy ügyes olló segítségével gyorsan hezagoló lemezkét tudtam gyártani. röpke anyázás s próbálkozás után sikerült majdnem tökéletesre beállítani.
Nem lett olyan szar mint volt de sokkal jobb mint előtte.
Mondjuk viccesen nézett ki a BERNER feliratú gyűrű a hátsó hídban.
de nam sokkal a beszerelés után kiderült hogy be kellene hézagolni mert enyhész hangja van mikor lassítok a vassal. _Hál istennek többet gyorsítok a vassal mint lassítok (hiába a negatív gyorsítás nem pálya).
nos miután már nem bírtam idegekkel neki is láttam volna a hézagolásnak.
az én elvem az volt hogy
1 féltengely + difi KI
2 csapágy le
3 hézagoló lemezek levétele feltétele után difi vissza
oszt nézzük mennyire lötyög :)
Nagyon gyorsan rájöttem hogy meg fogok őszülni mire ezt eképpen beállítom.
Úgyhogy jött a kérdés: Mi a B terv.
Csapágy megint le !!
Összes hézagoló lemez KI !! csapágy vissza .
ezzek után difi is visszakerült, s ezek után lehetett a napkereket ide oda tologatni a hídban jobbra balra.
de még mindig nem volt HÉZAGOLT.
Szerencsére kallódtak az akna körül mindenféle féktisztítós és festékes flakonok amikből egy ügyes olló segítségével gyorsan hezagoló lemezkét tudtam gyártani. röpke anyázás s próbálkozás után sikerült majdnem tökéletesre beállítani.
Nem lett olyan szar mint volt de sokkal jobb mint előtte.
Mondjuk viccesen nézett ki a BERNER feliratú gyűrű a hátsó hídban.
Re: NO MOKING / General Moking Rules
De szerintem ide lenne való megemlíteni az örökk témát a Caprimmal kapcsolatban.
a legendás IDE kábelem is.
Mivel mikor megvettem a drágám kábel csak 2 sínben volt benne s abszollút de rendszertelenül.
S mivel nem akartam volna valami zsiguli vagy egyéb kábelköteget beléintegrálni ezért lett egy lapkábelezése ami annyiban tér el a normál kábelkötegektől hogy a kapcsolási rajz nem szinekkel hanem számokkla van tarkítva.
a legendás IDE kábelem is.
Mivel mikor megvettem a drágám kábel csak 2 sínben volt benne s abszollút de rendszertelenül.
S mivel nem akartam volna valami zsiguli vagy egyéb kábelköteget beléintegrálni ezért lett egy lapkábelezése ami annyiban tér el a normál kábelkötegektől hogy a kapcsolási rajz nem szinekkel hanem számokkla van tarkítva.