Motor blokk

mindenféle kapcsolódó technikai kérdés, megoldások, ötletek...

Moderators: SONI, Pudva, Bogyo28

Post Reply
Tom
szerszámadogató
Posts: 31
Joined: Sun May 25, 2008 10:54 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Csömör

Motor blokk

Post by Tom »

Hello!

Azt hiszem már volt valahol szó erről a témáról,csak nem tudom hol. Ezért dobom fel megint a kérdést: A 205-ös pintó blokk alkalmas lehet egy 2.0 t cosworth motor összeépítéséhez?
Vagy felejtős?
User avatar
Süni
OfficialGréTCSiTanárúr
Posts: 2147
Joined: Fri Sep 23, 2005 12:36 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Vál
Contact:

Re: Motor blokk

Post by Süni »

Igen, hiszen gyárilag is az. (az rwdk. A 4x4-esek 200-as blokkok). De csak a blokk. Minden mást cserélned kell.
Tom
szerszámadogató
Posts: 31
Joined: Sun May 25, 2008 10:54 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Csömör

Re: Motor blokk

Post by Tom »

Köszi az infót! És,ha jól értem ez mindegyik sor 2.0 pintóra vonatkozik vagy,csak létezik ilyen is? Holnap meg is nézem,hogy az enyém milyen! Jó lenne,ha így lenne,mert akkor indulhatna a motor építő projektem!
User avatar
Süni
OfficialGréTCSiTanárúr
Posts: 2147
Joined: Fri Sep 23, 2005 12:36 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Vál
Contact:

Re: Motor blokk

Post by Süni »

Tom wrote:Köszi az infót! És,ha jól értem ez mindegyik sor 2.0 pintóra vonatkozik vagy,csak létezik ilyen is? Holnap meg is nézem,hogy az enyém milyen! Jó lenne,ha így lenne,mert akkor indulhatna a motor építő projektem!
87-ig mindegyik 2.0 Pinto 205-ös. 87-től az RWD Cosworthok 205-ös, a 4x4-ek 200-as blokkal jöttek ki (ez utóbbi erősebb, és csak Cosworthban található). 87 után a polgári verziók 207-esek.

Mostanság fabrikálok egy Cosworth hengerfejes szívó Pintot dupla weberekkel..... :roll:
Tom
szerszámadogató
Posts: 31
Joined: Sun May 25, 2008 10:54 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Csömör

Re: Motor blokk

Post by Tom »

Az enyém 81-es,úgyhogy ez jó hír! :ba:
Akkor elkezdhetem gyűjtögetni a cuccokat hozzá!
Hengerfejem azt hiszem lesz hozzá,igaz azt mondta a srác,hogy az egyik vez.mű tengely el van benne törve. Majd megoldom valahogy. És lehet,hogy még más egyéb is lesz hozzá neki. :mrgreen:
Pl.:computer,dugók
Tom
szerszámadogató
Posts: 31
Joined: Sun May 25, 2008 10:54 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Csömör

Re: Motor blokk

Post by Tom »

Akkor,ha alkatrész kérdésem lesz,gondolom fordulhatok hozzád bátran.
User avatar
holecz
rengetegetirogatide
Posts: 1599
Joined: Thu Mar 22, 2007 10:45 am
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Gyöngyös-Szücsi

Re: Motor blokk

Post by holecz »

Süni wrote:
Tom wrote:Köszi az infót! És,ha jól értem ez mindegyik sor 2.0 pintóra vonatkozik vagy,csak létezik ilyen is? Holnap meg is nézem,hogy az enyém milyen! Jó lenne,ha így lenne,mert akkor indulhatna a motor építő projektem!
87-ig mindegyik 2.0 Pinto 205-ös. 87-től az RWD Cosworthok 205-ös, a 4x4-ek 200-as blokkal jöttek ki (ez utóbbi erősebb, és csak Cosworthban található). 87 után a polgári verziók 207-esek.

Mostanság fabrikálok egy Cosworth hengerfejes szívó Pintot dupla weberekkel..... :roll:
A leendő Szirénádba akarod :?: :?: Vagy v.mi Exortba??? Ne titkold mester!! :wink:
'89 Sierra 2,0 DOHC Sedan
+36 70 503 79 54

"Intercars Autóalkatrészek"
(nálam)..
User avatar
daytona
egyedülisszerelhet
Posts: 798
Joined: Mon Jan 26, 2009 5:45 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Zseliz, SK - Budapest III.ker
Contact:

Re: Motor blokk

Post by daytona »

Azert nem az osszes 205-os blokkot vittek el cosworthnak, csak a jokat. Volt minosegi index a blokkon az eloszto melle utve, minden hengerre kulon vonatkoztatva. HA jol emlekszem, 1-tol 4-ig volt a skala, es cosworth blokknak max 2.-es minosegu blokkot vittek: tehat pl 1-2-2-2 -es blokk mehetett cosworthnak. Plusz meg a hengerfalakkal is varialtak valamit ezeken a blokkokon.
Ford Taunus Knudsen 1975
Ford Sierra XR4i 1983
Fiat 125P 1977
Volvo V70 1998
Renault Clio 1.2 8v 2004
Honda CB500T 1976
User avatar
Süni
OfficialGréTCSiTanárúr
Posts: 2147
Joined: Fri Sep 23, 2005 12:36 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Vál
Contact:

Re: Motor blokk

Post by Süni »

Új infóim vannak. Volt olyan moci is, ami csak simán 20 felöntéssel bír az oldalán.
User avatar
daniv6
akárhozzáisnyulhatvalamihez
Posts: 243
Joined: Tue Jun 27, 2006 11:21 am
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Balassagyarmat

Re: Motor blokk

Post by daniv6 »

Mi az a PINTO, ez nem egy teljesen más amcsi kocsi? Amivel már meghaltak nem kevesen? Mert bennégtek? Vagy valami rébusz ez? :h:
(nem kell válaszolni, engem úgyse érint - csak mit tudom én?)
csak azért is......batman
User avatar
levelboss
nagyonsokatirogat
Posts: 1065
Joined: Wed Sep 06, 2006 4:05 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest

Re: Motor blokk

Post by levelboss »

Hát ha minden igaz ez csak a fantázianeve az egyik sor4-es blokknak (általában 1.6, 2.0l). Emellett a caprikban volt még Kent sor4-es blokk is. Meg még ki tudja milyenféle van a Fordnak manapság. A Capri v6-ok ugyanígy "Cologne" blokkok (meg még sok más későbbi V6).
Ford Capri 1978 2600 GT :D
User avatar
Süni
OfficialGréTCSiTanárúr
Posts: 2147
Joined: Fri Sep 23, 2005 12:36 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Vál
Contact:

Re: Motor blokk

Post by Süni »

levelboss wrote:Hát ha minden igaz ez csak a fantázianeve az egyik sor4-es blokknak (általában 1.6, 2.0l). Emellett a caprikban volt még Kent sor4-es blokk is. Meg még ki tudja milyenféle van a Fordnak manapság. A Capri v6-ok ugyanígy "Cologne" blokkok (meg még sok más későbbi V6).
Meg van Essex V6 (3.0), meg Essex V4. A "Pinto" blokk először a fent említett amcsi gépjárműben jelent meg, innen a neve. Amúgy 1.3, 1.6, 1.8, és 2.0 hengerűrtartalommal bír. Angolok szokták simán OHC-nak, vagy SOHC-nak nevezni.

Bővebben :

http://burtonpower.com/technical_1/sohc_pinto.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;
User avatar
Kenny
nemleszgondhasegítis
Posts: 127
Joined: Sun Feb 11, 2007 11:24 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest
Contact:

Re: Motor blokk

Post by Kenny »

Süni wrote:
levelboss wrote:Hát ha minden igaz ez csak a fantázianeve az egyik sor4-es blokknak (általában 1.6, 2.0l). Emellett a caprikban volt még Kent sor4-es blokk is. Meg még ki tudja milyenféle van a Fordnak manapság. A Capri v6-ok ugyanígy "Cologne" blokkok (meg még sok más későbbi V6).
Meg van Essex V6 (3.0), meg Essex V4. A "Pinto" blokk először a fent említett amcsi gépjárműben jelent meg, innen a neve. Amúgy 1.3, 1.6, 1.8, és 2.0 hengerűrtartalommal bír. Angolok szokták simán OHC-nak, vagy SOHC-nak nevezni.

Bővebben :

http://burtonpower.com/technical_1/sohc_pinto.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;
Azért a Cologne meg az Essex picit más tészta, ezek nem véletlenül kapták ezeket a neveket.
www.pfb.hu

Ha nem tetszik, ahogy vezetek, akkor tünés a járdáról!
User avatar
Süni
OfficialGréTCSiTanárúr
Posts: 2147
Joined: Fri Sep 23, 2005 12:36 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Vál
Contact:

Re: Motor blokk

Post by Süni »

Kenny wrote: Azért a Cologne meg az Essex picit más tészta, ezek nem véletlenül kapták ezeket a neveket.
Arany drága bogaram ! Mondta valaki, hogy ugyanaz ?? :wink: Vagy mire célzol ?
Post Reply