kipuff kérdések

mindenféle kapcsolódó technikai kérdés, megoldások, ötletek...

Moderators: SONI, Pudva, Bogyo28

User avatar
Süni
OfficialGréTCSiTanárúr
Posts: 2147
Joined: Fri Sep 23, 2005 12:36 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Vál
Contact:

Re: kipuff kérdések

Post by Süni »

Iván wrote:az csak a kétüteműre vonatkozik.4üteműre nem kell folytás.
Ezt hol olvastad ?
Iván

Re: kipuff kérdések

Post by Iván »

mér...kell?
User avatar
gigford
egyedülisszerelhet
Posts: 735
Joined: Sun Dec 12, 2004 6:51 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Debrecen

Re: kipuff kérdések

Post by gigford »

Iván wrote:mér...kell?
Egy bizonyos szintig kell. Aztán hogy hol ez a szint, na ezt nehéz eltalálni.
Iván

Re: kipuff kérdések

Post by Iván »

szerintem egy 50-es rendszernek van elég folytása
zeuszmotoros

Re: kipuff kérdések

Post by zeuszmotoros »

Fontos szempot a kipufogó átmérõje hossza és fojtása. Az átmérõ és a hossz a gázlengések kialakulása miatt fontos. Egy jól méretezet kipufogó valóssággal kiszippantja a gázokat a hengerbõl.Gázlengéseket nem csak a 2T motoroknál használják ki.Elsősorban megállapítják milyen fordulatszám tartományban akarják használni az erőforrást és arra hangolják a kipufogó rendszert.Sokan használnak hengerenkénti leömlőt de 4hengeres motoroknál az 1-4,2-3 hengerek leömlőit összekötik hogy jobban kihasználják a Venturi elvet és igy mint feltöltő működik a kipufogó. Egy teljesen fojtás nélküli csõ sem jó, mert a motor tervezésénél fojtással számolnak. A legnagyobb áramlási ellenállással a katalizátor (fõleg az eltömõdött) rendelkezik.
A modern katalizátorok már nagyon kicsi ellenállással bírnak. Ha még ezt is sokalljuk akkor cseréljük sport katalizátorra. Ha csak a hátsó dobot cseréljük akkor annak igazán nincs akusztikán és esztétikán kívül semmi hatása.

Sokan a nagyobb hang miatt azt hiszik,hogy erősebb lett a kocsi :D
És az is igaz ha teljesen nyitott és esetleg még rövid is a rendszer a szelepek látják kárát.Fogyasztás megnövekedhet,teljesítény csökkenhet.És igen kipufogó cserénél a karbit is illik hozzá karburálni.

Én személy szerint mindent szeretek lemérni,kiszámolni.Mert csak a tényeknek hiszek.

Szines irás a témáról:
http://totalcar.hu/magazin/hifituning/kipufogo2/" onclick="window.open(this.href);return false;

http://www.gjt.bme.hu/oktatas/segedlete ... zivas.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Szaknyelven a kipufogó tuning így működik:
Az egyik hengerből kipufogás megkezdésekor pozitív nyomáshullám indul a kipufogó vége felé, amikor eléri a gyűjtőt (ahol találkoznak a leömlők) a többi henger felé negatív nyomáshullám indul. A leömlők hosszát, úgy kell megválasztani, hogy azon a fordulatszámon, amire méretezzük a kipufogót, pont akkor érjen vissza a negatív nyomáshullám a másik hengerhez, amikor az a szívás ütem szelep-összenyitási állapotában van (a kipufogó szelep még, a szívó szelep már nyitva van), így az elégett gázok kiürítését és a henger jobb feltöltését segíti.

A legnagyobb csúcsteljesítményt 4:1 kipufogóval lehet elérni, viszont ez gyenge lesz kis fordulatszámon.Kicsit kisebb csúcsteljesítményt nyújt a 4:2:1 kipufogó, de alacsonyabb fordulaton is van hatása .
A kipufogó mérete függ a vezérléstől is,jól méretezett rendszer hatásfoka eléggé függ a szelepösszenyitás mértékétől (sport vezérmű tengely előnyben).

Ha valaki szeretné tervezek neki megfelelő kipufogót.
User avatar
Kenny
nemleszgondhasegítis
Posts: 127
Joined: Sun Feb 11, 2007 11:24 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest
Contact:

Re: kipuff kérdések

Post by Kenny »

Minden tiszteletem az itthoni szakiké, de én inkább feleannyiért megrendelem angliából a már sok embernek bevált, komplett kipuff rendszert. :wink:
www.pfb.hu

Ha nem tetszik, ahogy vezetek, akkor tünés a járdáról!
User avatar
DavidMolnar
akárhozzáisnyulhatvalamihez
Posts: 307
Joined: Fri Apr 13, 2007 11:42 am

Re: kipuff kérdések

Post by DavidMolnar »

Kenny wrote:Minden tiszteletem az itthoni szakiké, de én inkább feleannyiért megrendelem angliából a már sok embernek bevált, komplett kipuff rendszert. :wink:
Ámen! bár kb. annyi mint itthon, inkább Ashley...
Image
User avatar
vasparipa
egyedülisszerelhet
Posts: 521
Joined: Sun Apr 29, 2007 6:08 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Főd

Re: kipuff kérdések

Post by vasparipa »

zeuszmotoros wrote:Fontos szempot a kipufogó átmérõje hossza és fojtása. Az átmérõ és a hossz a gázlengések kialakulása miatt fontos. Egy jól méretezet kipufogó valóssággal kiszippantja a gázokat a hengerbõl.Gázlengéseket nem csak a 2T motoroknál használják ki.Elsősorban megállapítják milyen fordulatszám tartományban akarják használni az erőforrást és arra hangolják a kipufogó rendszert.Sokan használnak hengerenkénti leömlőt de 4hengeres motoroknál az 1-4,2-3 hengerek leömlőit összekötik hogy jobban kihasználják a Venturi elvet és igy mint feltöltő működik a kipufogó. Egy teljesen fojtás nélküli csõ sem jó, mert a motor tervezésénél fojtással számolnak. A legnagyobb áramlási ellenállással a katalizátor (fõleg az eltömõdött) rendelkezik.
A modern katalizátorok már nagyon kicsi ellenállással bírnak. Ha még ezt is sokalljuk akkor cseréljük sport katalizátorra. Ha csak a hátsó dobot cseréljük akkor annak igazán nincs akusztikán és esztétikán kívül semmi hatása.

Sokan a nagyobb hang miatt azt hiszik,hogy erősebb lett a kocsi :D
És az is igaz ha teljesen nyitott és esetleg még rövid is a rendszer a szelepek látják kárát.Fogyasztás megnövekedhet,teljesítény csökkenhet.És igen kipufogó cserénél a karbit is illik hozzá karburálni.

Én személy szerint mindent szeretek lemérni,kiszámolni.Mert csak a tényeknek hiszek.

Szines irás a témáról:
http://totalcar.hu/magazin/hifituning/kipufogo2/" onclick="window.open(this.href);return false;

http://www.gjt.bme.hu/oktatas/segedlete ... zivas.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Szaknyelven a kipufogó tuning így működik:
Az egyik hengerből kipufogás megkezdésekor pozitív nyomáshullám indul a kipufogó vége felé, amikor eléri a gyűjtőt (ahol találkoznak a leömlők) a többi henger felé negatív nyomáshullám indul. A leömlők hosszát, úgy kell megválasztani, hogy azon a fordulatszámon, amire méretezzük a kipufogót, pont akkor érjen vissza a negatív nyomáshullám a másik hengerhez, amikor az a szívás ütem szelep-összenyitási állapotában van (a kipufogó szelep még, a szívó szelep már nyitva van), így az elégett gázok kiürítését és a henger jobb feltöltését segíti.

A legnagyobb csúcsteljesítményt 4:1 kipufogóval lehet elérni, viszont ez gyenge lesz kis fordulatszámon.Kicsit kisebb csúcsteljesítményt nyújt a 4:2:1 kipufogó, de alacsonyabb fordulaton is van hatása .
A kipufogó mérete függ a vezérléstől is,jól méretezett rendszer hatásfoka eléggé függ a szelepösszenyitás mértékétől (sport vezérmű tengely előnyben).

Ha valaki szeretné tervezek neki megfelelő kipufogót.
Már meg ne haragudj, nem akarlak megsérteni, de ezt a 4:1 kipufogót, amivel ugye " a legnagyobb csúcsteljesítményt lehet elérni" hogyan képzeled el mondjuk a saját 2.3 V6-od alatt? 6:4:1, vagy mi???. Én úgy gondolom, ha egy kipufogó-rendszer tervezése abban merülne ki, hogy fogok egy mérőszalagot, lemegyek az aknába, és lemérem a hengerfejet, meg az alvázat, akkor a " Remus, meg Sebring", és társaik már rég csődbe mentek volna, valamint nagyobb üzlet lenne a helyi piacon krumplit árulni, mint a F1-ben fejlesztőmérnökként dolgozni!
Én ugyan nem vagyok sem autószerelő, sem mérnök, de műszaki végzettségem van, és én is átrágtam már jó-néhány, a gázok áramlásával foglalkozó könyvet, de olyan elméletet, miszerint egy kétismeretlenes egyenlettel tökéletes kipufogórendszert lehet tervezni, még nem láttam. Nagyon komoly fizikai összefüggésekről van itt szó, és sok ezer profi mérnök nem véletlenül dolgozik abban a sok millió $-os laboratóriumban. Nem szabad itt olyan felelőtlen kijelentéseket tenni, hogy "Ha valaki szeretné tervezek neki megfelelő kipufogót.", Bár ha azt a hozzászólásod veszem alapul, amelyikben a zsiguli-motort veszed egy kalap alá egy Capri-éval, akkor el tudom képzelni, hogy milyen az a kipufogó. Ezen az alapon a zsiguli, vagy Ferrari Enzo, egy kutya-nem,... négy kereke van mind a kettőnek. ...Hagyjuk!
Negatív!...Az alkoholmentes sör nem szerepel az adatbázisomban!!!
User avatar
daniv6
akárhozzáisnyulhatvalamihez
Posts: 243
Joined: Tue Jun 27, 2006 11:21 am
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Balassagyarmat

Re: kipuff kérdések

Post by daniv6 »

Valszeg sor-4esről beszélt.
A gyári leömlő-öntvények nem valami finom szerkezetek; mindig azt beszélik, hogy azé kell egy kis hosszt hagyni a leömlőknek az egyesülésig. Azt meg mé'ne lehetne kiszámolni a löketből, űrtart-ból vagy telj-ből meg a többiből.
(Nem értek hozzá)
csak azért is......batman
User avatar
vasparipa
egyedülisszerelhet
Posts: 521
Joined: Sun Apr 29, 2007 6:08 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Főd

Re: kipuff kérdések

Post by vasparipa »

daniv6 wrote:Valszeg sor-4esről beszélt.
A gyári leömlő-öntvények nem valami finom szerkezetek; mindig azt beszélik, hogy azé kell egy kis hosszt hagyni a leömlőknek az egyesülésig. Azt meg mé'ne lehetne kiszámolni a löketből, űrtart-ból vagy telj-ből meg a többiből.
(Nem értek hozzá)
Nyilván arról beszélt, de akkor ezt hozzá kell tenni. A többit meg persze, hogy ki lehet számolni, én csak arra céloztam, amit pl. zeuszmotoros által belinkelt egyik cikk tartalmaz, miszerint egy kipufogó- rendszer tervezése nem csak elmélet, és nem csak a tervezőasztalon zajlik. Persze lehet otthon barkácsolni, én is csináltam már kipufogó-dobot, használtam is, de a végén csak egy kipufogó- szervízben kötött ki az autó. Régebben engem is nagyon érdekelt a téma, de átnyálazván a szakirodalmat, olyan egyenletekkel, képletekkel, meg összefüggésekkel találkoztam, hogy rosszul lettem. Egy kipufogó- rendszer tervezése tehát nem egyszerű. Lehet otthon méregetni, meg számolgatni, fúrni, meg faragni, lesz is belőle rendszer, még az is lehet, hogy jó lesz, meg szép hangja lesz, nem vitatom, de ez még nem kipufogó- tervezés.
Negatív!...Az alkoholmentes sör nem szerepel az adatbázisomban!!!
zeuszmotoros

Re: kipuff kérdések

Post by zeuszmotoros »

Hali.Bizony rentgeteg egyenlet van hozzá és sokat kell számolni és méregetni.De hidd el 14éves korom óta ilyen dolgokat csinálok.Mert szeretem,van egy saját tervezésű 2T motorom is ami igen szépem megy.Versenyeztem régebben és igen jól ment ezt az akkori bajnok mondta aki kipróbálta a gépemet.
Szóval igen én 4 hengeresről beszéltem akkor.
Van sok Capri 4hengerrel.
Hogy tisztább legyen, kipufogónál nem csak méregetek hogy befér e vajon a cső,hanem kell a vezérlés szöge milyen fordulaton ébredjen a nyomaték ezt lehet beállítani és kell a szivórendszer adatai is.Mivel a motor egy komplett rendszer.

Ha esetleg graviroztatni akar valaki azt is meg tudom oldani.

És az egyik végzetségem autószerelő.
VFTS hajtókarokat is csinálok. Gondolom páran tudják milyen erősek ezek az autók
Ja és hogy még nagyobb legyen a hitetlenség, ha valaki szeretné annak tudok vizbefecskendezést is csinálni a motorjára.Több teljesítmény kisebb fogyasztás.
Ha valaki azzal jön hogy hülyeség annak már most mondom hogy a hidrogén fűtőértéke majdnem 3szor nagyobb mint a benziné.

Szóval imádom a dugattyús motorokat azért foglalkozok velük minden szinten.
User avatar
daniv6
akárhozzáisnyulhatvalamihez
Posts: 243
Joined: Tue Jun 27, 2006 11:21 am
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Balassagyarmat

Re: kipuff kérdések

Post by daniv6 »

Hi! 1xüen nem értem :roll:
csak azért is......batman
User avatar
TÉCSÉ
offtopiccommando
Posts: 1943
Joined: Sun Sep 03, 2006 2:40 pm
ClassicFord klubtag?: Igen

Re: kipuff kérdések

Post by TÉCSÉ »

zeuszmotoros wrote:Hali.Bizony rentgeteg egyenlet van hozzá és sokat kell számolni és méregetni.De hidd el 14éves korom óta ilyen dolgokat csinálok.Mert szeretem,van egy saját tervezésű 2T motorom is ami igen szépem megy.Versenyeztem régebben és igen jól ment ezt az akkori bajnok mondta aki kipróbálta a gépemet.
Szóval igen én 4 hengeresről beszéltem akkor.
Van sok Capri 4hengerrel.
Hogy tisztább legyen, kipufogónál nem csak méregetek hogy befér e vajon a cső,hanem kell a vezérlés szöge milyen fordulaton ébredjen a nyomaték ezt lehet beállítani és kell a szivórendszer adatai is.Mivel a motor egy komplett rendszer.

Ha esetleg graviroztatni akar valaki azt is meg tudom oldani.

És az egyik végzetségem autószerelő.
VFTS hajtókarokat is csinálok. Gondolom páran tudják milyen erősek ezek az autók
Ja és hogy még nagyobb legyen a hitetlenség, ha valaki szeretné annak tudok vizbefecskendezést is csinálni a motorjára.Több teljesítmény kisebb fogyasztás.
Ha valaki azzal jön hogy hülyeség annak már most mondom hogy a hidrogén fűtőértéke majdnem 3szor nagyobb mint a benziné.

Szóval imádom a dugattyús motorokat azért foglalkozok velük minden szinten.
Elhalt hajhagymák pótlását nem vállalsz ?
:shock: :twisted: 8)
http://www.myspace.com/fordcapriclub" onclick="window.open(this.href);return false;

A démonokat dobokkal elűző bennszülötteket nem értik meg a civilizált népek, akik dudálással próbálják szétoszlatni a dugót.
User avatar
Hattyu
rengetegetirogatide
Posts: 1555
Joined: Fri Oct 06, 2006 10:46 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Miskolc vagy a TESCO
Contact:

Re: kipuff kérdések

Post by Hattyu »

Én eddig olvastam a hozzászólásokat,hát mit mondjak... inkább semmit,nem értek hozzá,de már hallottam sok érvet és ellenérvet úgyhogy inkább magamba zárom a véleményem :wink:
Jó éjt jó sörözést! :pia:
71' Taunus 2a 1.3 s4 to ??? :)(a feltámasztásos)
"A Remény hal meg utoljára!"
Trust no one!!
zeuszmotoros

Re: kipuff kérdések

Post by zeuszmotoros »

:D :D :D Jó ez a fórum.
Ja és hogy mindenkit öszezavarjak,veterán autókat is szeretem és van a garázsban is egy amit építek.Meg az udvaron is :D
Szóval ezért tudok homokszórni,gravírozni,polírozni,grammolni,marni stb mert szeretek saját magam csinálni mindent.Időm van rá mert se gyerek se semmi.Csak a hobbymnak éltem eddig.
Na ha kell valakinek gravirozni a szelepfedélbe valami szép szöveget.Pl.:Capri 2.3 stb
Megoldható.Épp ma csináltam egy ilyet :D
Post Reply