kipuff kérdések

mindenféle kapcsolódó technikai kérdés, megoldások, ötletek...

Moderators: SONI, Pudva, Bogyo28

User avatar
nyujoe
egyedülisszerelhet
Posts: 765
Joined: Mon Dec 13, 2004 8:45 pm
ClassicFord klubtag?: Nem
Location: Zselickislak

kipuff kérdések

Post by nyujoe »

...bocsi süni hogy belemászok :)

...a pintó alá keresek komplett kipufogó rendszert, ki hol merre csináltatott? Ajánlotok valakit?
...valamint, az lenne a kérdésem, hogy milyen negatív hatással lenne ha 2 kipufogó lenne?
...lenne különbség ha 3dob (1középső, aztán elágazik és 2 hátsó dob) vagy 4dob( elágazás, 2középső és 2 hátsó dob) módon lenne megoldva? (költségeken kívül :wink: )


itt egy kép a második variációról:
Attachments
41efd436ae1d5.l.jpg
41efd436ae1d5.l.jpg (53.75 KiB) Viewed 7744 times
"Az arany egy halott fém, míg a szarból új élet fakad."

1972 Ford Capri MKI 2.0 V6
1982 Ford Capri MKIII 2.0 R4
User avatar
Süni
OfficialGréTCSiTanárúr
Posts: 2147
Joined: Fri Sep 23, 2005 12:36 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Vál
Contact:

Re: Szívó/kipucsonk

Post by Süni »

A kipufogógázok lengéseivel komoly mérnökök foglalkoznak. Az egyik irányelv, hogy mindegyik hengertől ugyanolyan hosszúnak kell lenie a rendszernek. Mi csináltunk hasonlót offroad-os Nivára, de csak a jobb oldali lukon jött ki a gáz....
User avatar
Bogyo28
Überführer
Posts: 5459
Joined: Sat Dec 04, 2004 9:11 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest-Budakalász
Contact:

Re: Szívó/kipucsonk

Post by Bogyo28 »

Süni wrote:A kipufogógázok lengéseivel komoly mérnökök foglalkoznak. Az egyik irányelv, hogy mindegyik hengertől ugyanolyan hosszúnak kell lenie a rendszernek. Mi csináltunk hasonlót offroad-os Nivára, de csak a jobb oldali lukon jött ki a gáz....
rizsrakétákon láttam már ilyet, a sor4-en a végén 2 kipucső, de csak az egyikből jön a gáz (télen még látványosabb a hidegben), és az egyik oldal jóval tisztább mint a másik :lol: :lol: :lol: :lol:

Nekem kb 2000 környékén a Karkus csinált egy rendszert, teljesen meg voltam vele elégedve mind árban mind minőségben. Most tavasszal is csak azért lett lecserélve mert H rendszert akartam meg egy picit halkabbat. Tavasszal a Karkus nem nagyon ért rá (ezt abból gondolom hogy nem azt mondta hogy nem csinálja meg, hanem mondott az egész rendszerre 4 kilót), ezért a Dinamit-Dob-nál csináltattam meg a H rendszert. Eddig ezzel is teljesen ki vagyok békülve, itt készült Sunya és Krisz kipufogója is...
"...ha Detroit-nak végevan, a világnak végevan..."
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."

...A Xikla...

1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
User avatar
vasparipa
egyedülisszerelhet
Posts: 521
Joined: Sun Apr 29, 2007 6:08 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Főd

Re: Szívó/kipucsonk

Post by vasparipa »

Bogyo28 wrote:
Süni wrote:A kipufogógázok lengéseivel komoly mérnökök foglalkoznak. Az egyik irányelv, hogy mindegyik hengertől ugyanolyan hosszúnak kell lenie a rendszernek. Mi csináltunk hasonlót offroad-os Nivára, de csak a jobb oldali lukon jött ki a gáz....
rizsrakétákon láttam már ilyet, a sor4-en a végén 2 kipucső, de csak az egyikből jön a gáz (télen még látványosabb a hidegben), és az egyik oldal jóval tisztább mint a másik :lol: :lol: :lol: :lol:

Nekem kb 2000 környékén a Karkus csinált egy rendszert, teljesen meg voltam vele elégedve mind árban mind minőségben. Most tavasszal is csak azért lett lecserélve mert H rendszert akartam meg egy picit halkabbat. Tavasszal a Karkus nem nagyon ért rá (ezt abból gondolom hogy nem azt mondta hogy nem csinálja meg, hanem mondott az egész rendszerre 4 kilót), ezért a Dinamit-Dob-nál csináltattam meg a H rendszert. Eddig ezzel is teljesen ki vagyok békülve, itt készült Sunya és Krisz kipufogója is...
Meg Vaspaci rendszere is!!! :045: :smt023
Negatív!...Az alkoholmentes sör nem szerepel az adatbázisomban!!!
User avatar
Süni
OfficialGréTCSiTanárúr
Posts: 2147
Joined: Fri Sep 23, 2005 12:36 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Vál
Contact:

Re: Szívó/kipucsonk

Post by Süni »

Nem az volt a Janó-Dob ? Mert Ford fórumos Geree kollegának sikerült elcseszniük...... (Nem lehetne ezt áttenni a technika rovatba ? :roll: )
User avatar
Bogyo28
Überführer
Posts: 5459
Joined: Sat Dec 04, 2004 9:11 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest-Budakalász
Contact:

Re: Szívó/kipucsonk

Post by Bogyo28 »

Süni wrote:Nem az volt a Janó-Dob ? Mert Ford fórumos Geree kollegának sikerült elcseszniük...... (Nem lehetne ezt áttenni a technika rovatba ? :roll: )
a Janó és a Dinamit egy ideje már 2 külön cég kölün mühelyel, persze azért elég közel egymáshoz. ez persze nem azt jelenti hogy ők nem gyárthattak rossz cuccot is. A nekünk megfizethető árkategoriában pedig nincs tökéletes kipufogó, főleg egy olyan embernek aki a tervezéssel mérnöki szinten képben van....
"...ha Detroit-nak végevan, a világnak végevan..."
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."

...A Xikla...

1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
User avatar
Marco
márokosanistudnézni
Posts: 57
Joined: Tue Aug 14, 2007 10:36 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Újpest, Rákospalota

Re: kipuff kérdések

Post by Marco »

Azt tervezem , majd ha jó idő lesz hogy a leömlő után ahol a kocsi alá jön a kipuff ott van egy-egy csöcs oldalanként és hogy azt kivenni, mert nekem amúgyis már kilyukadt és tiszta rozsda ,csak nem tudom hogy probléma e ha kiveszem?! szerintetek?
1979 Sárgaság 2.0 v6
Iván

Re: kipuff kérdések

Post by Iván »

semmi gond nincs azzal.az a lángfogó dob.nekem sincs benne.sőt...semmiylen dob nincs alatta.se katalizátor se lángfogó se tompító.csak egy átmenő dob hátul.betyár hangja lesz az bizti :wink:
User avatar
Marco
márokosanistudnézni
Posts: 57
Joined: Tue Aug 14, 2007 10:36 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Újpest, Rákospalota

Re: kipuff kérdések

Post by Marco »

Iván wrote:semmi gond nincs azzal.az a lángfogó dob.nekem sincs benne.sőt...semmiylen dob nincs alatta.se katalizátor se lángfogó se tompító.csak egy átmenő dob hátul.betyár hangja lesz az bizti :wink:

A lángfogódobnak mi a feladata amúgy? nem lesz semmi baja a mocinak ha kiveszem? gondolom ha kivetetem és nagyobb dobot rakatok fel akkor a karbit is utána kell állítani. vagy nem? :roll:
1979 Sárgaság 2.0 v6
Iván

Re: kipuff kérdések

Post by Iván »

a lángfogónak az a feladata ami a neve.a motorból ugyanis néha kicsaphatnak lángok.pl ha nem jó az előgyujtás vagy ilyesmi.és ezt fogja meg.mivel ez nálam nincs ezért még 2008-ban amikor az össznépi fordos tali volt a közlekedési muzeumnál mire odaértem elolvadt/megégett a hátsó lökhárítóm. :mrgreen:
User avatar
szszaby
rengetegetirogatide
Posts: 4629
Joined: Tue Jun 28, 2005 2:37 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Karcag

Re: kipuff kérdések

Post by szszaby »

A lökösöd azért olvadt meg mert nincs semmi a rendszerben és nem tud lehűlni a kipuff gáz. Ehez a lángfogónak semmi köze.
Ford Capri MkI Essex
User avatar
Kenny
nemleszgondhasegítis
Posts: 127
Joined: Sun Feb 11, 2007 11:24 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest
Contact:

Re: kipuff kérdések

Post by Kenny »

Ellenben a motornak se tesz túl jót. A szelepek idővel csúnyán beégnek. És lehet nem is lesz erősebb a motorod, ha nincs rajta fojtás.
www.pfb.hu

Ha nem tetszik, ahogy vezetek, akkor tünés a járdáról!
Iván

Re: kipuff kérdések

Post by Iván »

az csak a kétüteműre vonatkozik.4üteműre nem kell folytás.
Iván

Re: kipuff kérdések

Post by Iván »

szszaby wrote:A lökösöd azért olvadt meg mert nincs semmi a rendszerben és nem tud lehűlni a kipuff gáz. Ehez a lángfogónak semmi köze.
vagy inkább azért mert 10 centis lángcsóvákat dobált.....
User avatar
Kenny
nemleszgondhasegítis
Posts: 127
Joined: Sun Feb 11, 2007 11:24 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest
Contact:

Re: kipuff kérdések

Post by Kenny »

Iván wrote:az csak a kétüteműre vonatkozik.4üteműre nem kell folytás.
Ha Te mondod. Biztos igazad van!

Valószínűleg ezért raknak a 220lovas Pintok alá is olyan rendszert, ahol legalább egy dob van, ha nem kettő.

Bár mondjuk ők értenek hozzá. :wink:
www.pfb.hu

Ha nem tetszik, ahogy vezetek, akkor tünés a járdáról!
Post Reply