amcsi 2.8 V6

mindenféle kapcsolódó technikai kérdés, megoldások, ötletek...

Moderators: SONI, Pudva, Bogyo28

User avatar
Hattyu
rengetegetirogatide
Posts: 1555
Joined: Fri Oct 06, 2006 10:46 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Miskolc vagy a TESCO
Contact:

Re: Motorok adatai

Post by Hattyu »

Dartonit wrote:Elvileg jó kell legyen rá. Csak a kipufogó leömlők mások, a többinek passzolni kell.
Azt a v8 állatot nem fogom kihagyni, ha arra járok mindenképp beugrok!
A 2.8asnak a szelepfedele nem jó a 2.9esre,tesómnak is ez volt a gond, a 2.9-esen szélen 4 csavar van és másabb is a kialakítás.
A 2.8as alu szelepfedél az jó rá de arra fúrni kell plussz egy lyukat a csavarnak.
Íme egy kép a 2.9esről.
Attachments
34892187.jpg
34892187.jpg (82.02 KiB) Viewed 7559 times
71' Taunus 2a 1.3 s4 to ??? :)(a feltámasztásos)
"A Remény hal meg utoljára!"
Trust no one!!
User avatar
Dartonit
egyedülisszerelhet
Posts: 505
Joined: Wed Sep 21, 2005 4:00 pm

Re: Motorok adatai

Post by Dartonit »

Hattyu wrote:
Dartonit wrote:Elvileg jó kell legyen rá. Csak a kipufogó leömlők mások, a többinek passzolni kell.
Azt a v8 állatot nem fogom kihagyni, ha arra járok mindenképp beugrok!
A 2.8asnak a szelepfedele nem jó a 2.9esre,tesómnak is ez volt a gond, a 2.9-esen szélen 4 csavar van és másabb is a kialakítás.
A 2.8as alu szelepfedél az jó rá de arra fúrni kell plussz egy lyukat a csavarnak.
Íme egy kép a 2.9esről.
Amit tőlem vett az is 2.9-es, csak angol. 2.9E a betűjele.
'81 MK3 4.6 V8
"A V8 a pokolban is V8." - Winkler
User avatar
Hattyu
rengetegetirogatide
Posts: 1555
Joined: Fri Oct 06, 2006 10:46 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Miskolc vagy a TESCO
Contact:

Re: Motorok adatai

Post by Hattyu »

Dartonit wrote:
Hattyu wrote:
Dartonit wrote:Elvileg jó kell legyen rá. Csak a kipufogó leömlők mások, a többinek passzolni kell.
Azt a v8 állatot nem fogom kihagyni, ha arra járok mindenképp beugrok!
A 2.8asnak a szelepfedele nem jó a 2.9esre,tesómnak is ez volt a gond, a 2.9-esen szélen 4 csavar van és másabb is a kialakítás.
A 2.8as alu szelepfedél az jó rá de arra fúrni kell plussz egy lyukat a csavarnak.
Íme egy kép a 2.9esről.
Amit tőlem vett az is 2.9-es, csak angol. 2.9E a betűjele.
Akkó nem szótam :mrgreen:
71' Taunus 2a 1.3 s4 to ??? :)(a feltámasztásos)
"A Remény hal meg utoljára!"
Trust no one!!
noko01
márokosanistudnézni
Posts: 57
Joined: Sat Nov 08, 2008 3:03 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Békéscsaba

Re: Motorok adatai

Post by noko01 »

Jó hogy felraktad a képet, mert máris látom azt, amit akarata. A kérdésem a szelepfedél passzítása volt, hanem a közös leömlő. Vagyis hogy az injektorost ha átalakítom karburátorosra, akkor a közösítő passzol-e. De a képen látom, hogy az oldalankénti 3 leömlő nagyjából egyforma távolságra van egymástól.
Az én tartalék musztáng motoromnak nem egyforma, az 1. és a 2, egész közel egymáshoz, majd nagy szünet és jön a 3. leömlő.

FONTOS KÉRDÉS! :?: Ha a 2,9-es injektorost átalakítom karburátorosra, akkor mekkora teljesítményre számíthatok? Illetve mekkora teljesítméyn vesztésre??
noko01
márokosanistudnézni
Posts: 57
Joined: Sat Nov 08, 2008 3:03 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Békéscsaba

Re: Motorok adatai

Post by noko01 »

A 2.9 EFI hány lovas? Látom, hogy vannak olyanok közöttük, amelyeken van légmennyiségmérő a két szívőcső végén, és van olyan, amelyiket nincsen, csak a szűrő! Ez hogy lehet?

A vezetékelésük bonyolult ezeknek a motoroknak? :roll:
Gondolok itt arra, hogy ki lehet-e fűzni szépen mindent, és úgy beépíteni a blokkot újra. Még egy kérdés: minden 2,9-es hengerfeje vasból van? Nekem fontos a motor súlya, de a meglévő áttétel miatt fontos, hogy a régi bevált v6-os legyen a motor. (csak arra passzol) Az új mondeó motorok így nem jöhetnek szóba.
noko01
márokosanistudnézni
Posts: 57
Joined: Sat Nov 08, 2008 3:03 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Békéscsaba

Re: Motorok adatai

Post by noko01 »

Talán sikerül szemléltetnem

.....vagy nem :h:
image001.jpg
noko01
márokosanistudnézni
Posts: 57
Joined: Sat Nov 08, 2008 3:03 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Békéscsaba

Re: Motorok adatai

Post by noko01 »

Ezek pedig a mérősök
Attachments
images.jpg
images.jpg (4.17 KiB) Viewed 7773 times
Ford_Cologne_V6_2_9_top.jpg
User avatar
Dartonit
egyedülisszerelhet
Posts: 505
Joined: Wed Sep 21, 2005 4:00 pm

Re: Motorok adatai

Post by Dartonit »

noko01 wrote: A 2.9 EFI hány lovas?
-150le/5700 ford.
noko01 wrote: Látom, hogy vannak olyanok közöttük, amelyeken van légmennyiségmérő a két szívőcső végén, és van olyan, amelyiket nincsen, csak a szűrő! Ez hogy lehet?
A vezetékelésük bonyolult ezeknek a motoroknak? :roll:
- Két fajta van. Légtömegmérős, és lambdaszondás. Az utóbbival elvileg kevesebb a macera, de majd Bogyó megmondja az igazat.
noko01 wrote: FONTOS KÉRDÉS! :?: Ha a 2,9-es injektorost átalakítom karburátorosra, akkor mekkora teljesítményre számíthatok? Illetve mekkora teljesítméyn vesztésre??
Attól függ milyen karbi+szívósor kombóra gondolsz. Egy szimpla 38-as Dgav nyilván nem lesz egyenértékű egy négytorkos Holley-val, vagy hengerenkénti karburálással. :wink: Nekem 38-as volt rajta, és nem éreztem számottevő különbséget, de elvileg kb. -15 ló.
'81 MK3 4.6 V8
"A V8 a pokolban is V8." - Winkler
User avatar
Bogyo28
Überführer
Posts: 5459
Joined: Sat Dec 04, 2004 9:11 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest-Budakalász
Contact:

Re: Motorok adatai

Post by Bogyo28 »

noko01 wrote:A 2.9 EFI hány lovas? Látom, hogy vannak olyanok közöttük, amelyeken van légmennyiségmérő a két szívőcső végén, és van olyan, amelyiket nincsen, csak a szűrő! Ez hogy lehet?

A vezetékelésük bonyolult ezeknek a motoroknak? :roll:
Gondolok itt arra, hogy ki lehet-e fűzni szépen mindent, és úgy beépíteni a blokkot újra. Még egy kérdés: minden 2,9-es hengerfeje vasból van? Nekem fontos a motor súlya, de a meglévő áttétel miatt fontos, hogy a régi bevált v6-os legyen a motor. (csak arra passzol) Az új mondeó motorok így nem jöhetnek szóba.
2.9 és 2.4 V6-os két féle létezett: van légtömegmérős és van MAP szenzoros. a régebbi amin 2 légtömegmérő van, az uj ami már nem hsznál légtömegmérőt. Neked ha karbizra akarod alakítani tök mindegy melyiket veszed, ugyis ledobod róla az efi-t (azt meg külön el is lehet adni). a karbisra alakítás legnehezebb pontja a gyujtás, hiszen az efi-s gyujtást önmagban nem tudod használni. mivel ellentétse irámyban forog a veztengelye mint a sima 2.8, ezért annak a gyujtásást sem tudod egy-az-egyben használni, ha meg a gyári TFI-t nem vezérli semmi, fix 10 fokon van gyujtás, ami szintén nem tul jó...
"...ha Detroit-nak végevan, a világnak végevan..."
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."

...A Xikla...

1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
noko01
márokosanistudnézni
Posts: 57
Joined: Sat Nov 08, 2008 3:03 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Békéscsaba

Re: Motorok adatai

Post by noko01 »

Dartonit! Ami tőled van karbi, az milyen? Azzal lenne max. 15 Le veszteség? Végül is azt tervezem, hogy a te közösítődet és karburátorodat raknám fel, az injektoros motorra. Van egy régi motorom, ami hegerenkénti Bosch injektoros, de az injektor része rossz. Hagyományos, megszakítós gyújtás van rajta vákumos előszabályozóval, és azzal működött. Ugye azok a motorok is 2,9-esek? Nagy aludoboz a tetején, és külön vezetékeken kapja a kaját minden henger. Szóval a legfőbb kérdés, hogy az említett (hengerenkénti befecsis motor) Dartonit szerintem 38-as karbijával és a vákumszabályozós megszakítós gyuszival mit adhat le.
noko01
márokosanistudnézni
Posts: 57
Joined: Sat Nov 08, 2008 3:03 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Békéscsaba

Re: Motorok adatai

Post by noko01 »

Erre a motorra gondoltam, csak karbival!
Attachments
4501e556d5f0f_l.jpg
User avatar
Dartonit
egyedülisszerelhet
Posts: 505
Joined: Wed Sep 21, 2005 4:00 pm

Re: Motorok adatai

Post by Dartonit »

Ez a motor nem 2.9-es (ha nem mókolt), de karbis szívósor szempontjából teljesen ugyanaz az általam adott 2.9essel. Szóval a lényeg, rámegy a szívósor és a karbi, viszont amit adtam, az csak 32-es. (2.0 V6on volt) Ezzel és a megszakítóval nem tud többet 120 lónál. Ha szerzel rá 38as karbit, 2.8as szívósort(ha a moci 2.8as), elvileg 135 ló körül. De a nyomatéka így is jó, csak a magasfordulati teljesítményre van igen erős hatással.
'81 MK3 4.6 V8
"A V8 a pokolban is V8." - Winkler
noko01
márokosanistudnézni
Posts: 57
Joined: Sat Nov 08, 2008 3:03 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Békéscsaba

Re: Motorok adatai

Post by noko01 »

A szívósor megszerzése gondot jelenthet. A musztáng motor gyárilag 2,8-as, a karbi ránézésre is, nagyobb, tehát az jó lenne. Csak annak a szívósora nem passzol erre a motorra. Ez a fenti motor amúgy milyen? (ccm, Le) "E" betű van rajta!
User avatar
Tibi
rengetegetirogatide
Posts: 4408
Joined: Tue May 31, 2005 10:12 am
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Miskolc - Bp
Contact:

Re: Motorok adatai

Post by Tibi »

Ha minden igaz a zöld autóban fentebb egy 2.8i van ha nem valami átépítés. Amúgy az a fehér seprőnyél mi célt szolgál a ( menetirány szerinti ) bal oldalon ?
1980 Capri MK3
User avatar
Dartonit
egyedülisszerelhet
Posts: 505
Joined: Wed Sep 21, 2005 4:00 pm

Re: Motorok adatai

Post by Dartonit »

noko01 wrote:A szívósor megszerzése gondot jelenthet. A musztáng motor gyárilag 2,8-as, a karbi ránézésre is, nagyobb, tehát az jó lenne. Csak annak a szívósora nem passzol erre a motorra. Ez a fenti motor amúgy milyen? (ccm, Le) "E" betű van rajta!
Lehet akár 2.0, 2.3 vagy 2.8 is. A K-jet mindre rámegy.
'81 MK3 4.6 V8
"A V8 a pokolban is V8." - Winkler
Post Reply