amcsi 2.8 V6

mindenféle kapcsolódó technikai kérdés, megoldások, ötletek...

Moderators: SONI, Pudva, Bogyo28

noko01
márokosanistudnézni
Posts: 57
Joined: Sat Nov 08, 2008 3:03 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Békéscsaba

Re: Motorok adatai

Post by noko01 »

A képen nem az én motorom van , csak szemléltetésképpen tettem fel. De ilyen az enyém is! Nagy "E" betű van az öntvényben ezt már itt tanultam, hogy akkor az 2,8-as.
A seprűnyél nem tudom mi lehet. A héten megpróbálom összeházasítani egy karbival. Aztán meglátjuk mit az utód.
User avatar
Tibi
rengetegetirogatide
Posts: 4408
Joined: Tue May 31, 2005 10:12 am
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Miskolc - Bp
Contact:

Re: Motorok adatai

Post by Tibi »

noko01 wrote:A képen nem az én motorom van , csak szemléltetésképpen tettem fel. De ilyen az enyém is! Nagy "E" betű van az öntvényben ezt már itt tanultam, hogy akkor az 2,8-as.
A seprűnyél nem tudom mi lehet. A héten megpróbálom összeházasítani egy karbival. Aztán meglátjuk mit az utód.
Ha minden igaz akkor inkább egy három betűs kódot kellene találnod a blokk bal oldalán a hengerfej alatt. Kb 5 milis betűkkel.
1980 Capri MK3
User avatar
Bogyo28
Überführer
Posts: 5459
Joined: Sat Dec 04, 2004 9:11 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest-Budakalász
Contact:

Re: Motorok adatai

Post by Bogyo28 »

noko01 wrote:Dartonit! Ami tőled van karbi, az milyen? Azzal lenne max. 15 Le veszteség? Végül is azt tervezem, hogy a te közösítődet és karburátorodat raknám fel, az injektoros motorra. Van egy régi motorom, ami hegerenkénti Bosch injektoros, de az injektor része rossz. Hagyományos, megszakítós gyújtás van rajta vákumos előszabályozóval, és azzal működött. Ugye azok a motorok is 2,9-esek? Nagy aludoboz a tetején, és külön vezetékeken kapja a kaját minden henger. Szóval a legfőbb kérdés, hogy az említett (hengerenkénti befecsis motor) Dartonit szerintem 38-as karbijával és a vákumszabályozós megszakítós gyuszival mit adhat le.
amit te itt leírsz az a k-jet, az gyárilag a 2.8 V6-on volt. az arra rárakott megszakítós gyujtása nagyon nem jó, mert mint mondtam a 2.8 és a 2.9 között az a különbség, hogy a 2.8 fogaskerekes vezérlésü, a 2,9 láncos, ezért az ellenkező irányba forog a veztengely, tehát nem tudod csak simán belerakni a gyujtást. ha a gyujtástörzs alján levö fogaskereket lecseréled, akor van rá esély hogy jó lehet, ki kell próbálni, csak elötte meg kell nézni hogy a 2.8 és a 2.9 gyujtástörzsének azonos átmérőjü e tengelye. a sivosor sem csak a simán átrakom téma, néhány furatot arrébb kell reszelni hogy le tudd csavarozni, de az nem olyan nagy probléma. 2.8 karbi viszont elég ritka...
"...ha Detroit-nak végevan, a világnak végevan..."
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."

...A Xikla...

1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
noko01
márokosanistudnézni
Posts: 57
Joined: Sat Nov 08, 2008 3:03 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Békéscsaba

Re: Motorok adatai

Post by noko01 »

Gyújtáselosztóból is van a garázsban három. Egyik a musztángé, egy másik ezé a K.jeté, a harmadik amit dartonit adott az ő 2,9-es angol motorjával. Mindhárom megszakítós, tehát ezzel nincs gond. Arra már rájöttem, hogy a musztáng közösítője nem megy rá a K-jetre. A hétvégén műtét alá veszem a dartonit 2,9-es motorját is, talán majd az. Bár sajnos a domborulatain látom, hogy annak a közösítője sem jó, mert az oldalankénti három leömlő mértanilag egyenlő távolságra van egymástól. Sajnálom a dolgot, mert a musztáng 2,8-as, ránézésre jó nagy a karbija is.
Valszeg az lesz a megoldás, hogy az egészet hagyom a fenében, és veszek egy 2,9 EFI motoros lepukkant scorpiót, és kiműtöm a komplett motort, az összes cumóval együtt.
Nekem az a lényeg, hogy a motor minél egyszerűbb legyen, de a lehető legnagyobb teljesítménnyel. Itt a fogyasztás másodrendű. Az gyári airboatok 200 lónál kezdődnek, én ezért húztam meg a határt úgy 130 -nál.
noko01
márokosanistudnézni
Posts: 57
Joined: Sat Nov 08, 2008 3:03 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Békéscsaba

Re: Motorok adatai

Post by noko01 »

Dartonit! Tudnál olyan képet, vagy hivatkozást küldeni, ahol a te 2,9 E (angol) motorod látható eredeti formában? Az alábbi kép nem olyan?
Attachments
736_1_big.jpg
736_1_big.jpg (105.67 KiB) Viewed 6982 times
User avatar
Dartonit
egyedülisszerelhet
Posts: 505
Joined: Wed Sep 21, 2005 4:00 pm

Re: Motorok adatai

Post by Dartonit »

noko01 wrote:Dartonit! Tudnál olyan képet, vagy hivatkozást küldeni, ahol a te 2,9 E (angol) motorod látható eredeti formában? Az alábbi kép nem olyan?
Utánnanézek (azt hiszem Bronco-ban volt). Ez nem az.
'81 MK3 4.6 V8
"A V8 a pokolban is V8." - Winkler
noko01
márokosanistudnézni
Posts: 57
Joined: Sat Nov 08, 2008 3:03 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Békéscsaba

Re: amcsi 2.8 V6

Post by noko01 »

Köszönöm, nagyon várom! Jó lenne pont olyan blokkot szerezni, mert ahhoz megvan minden cucc, ráadásul fel is újítottuk őket. Üdv: F
noko01
márokosanistudnézni
Posts: 57
Joined: Sat Nov 08, 2008 3:03 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Békéscsaba

Re: amcsi 2.8 V6

Post by noko01 »

Tud valaki olyan képet felrakni, ahol le van szedve a bekarikázott közösítő. Csak az EFI feliratú közösítő alá szeretnék így nézni, amit a 6 db. torx csavar fog.
Attachments
Ford_Cologne_V6.JPG
User avatar
Hattyu
rengetegetirogatide
Posts: 1555
Joined: Fri Oct 06, 2006 10:46 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Miskolc vagy a TESCO
Contact:

Re: amcsi 2.8 V6

Post by Hattyu »

Íme :wink:

http://img2.tar.hu/psylo/img/35021377.jpg#3" onclick="window.open(this.href);return false;
71' Taunus 2a 1.3 s4 to ??? :)(a feltámasztásos)
"A Remény hal meg utoljára!"
Trust no one!!
noko01
márokosanistudnézni
Posts: 57
Joined: Sat Nov 08, 2008 3:03 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Békéscsaba

Re: amcsi 2.8 V6

Post by noko01 »

Bakker, még szinte el se küldtem! :roll: De nagyon köszönöm!!!
Máris jobbat alszok, hiszen bejött amire gondoltam. Karbisítás!!!

Köszi :ba:
User avatar
gizmo
Überführer
Posts: 1359
Joined: Mon Nov 29, 2004 4:54 pm
ClassicFord klubtag?: Nem
Contact:

Re: amcsi 2.8 V6

Post by gizmo »

3 karbi? :ba:
- '79 Ford Capri 2.8
- '91 Ford Sierra DOHC
User avatar
vasparipa
egyedülisszerelhet
Posts: 521
Joined: Sun Apr 29, 2007 6:08 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Főd

Re: amcsi 2.8 V6

Post by vasparipa »

Ilyesmire gondolt, Uram?
Attachments
P8220767.jpg
P8220767.jpg (64.95 KiB) Viewed 6645 times
Negatív!...Az alkoholmentes sör nem szerepel az adatbázisomban!!!
User avatar
levelboss
nagyonsokatirogat
Posts: 1065
Joined: Wed Sep 06, 2006 4:05 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest

Re: amcsi 2.8 V6

Post by levelboss »

Fúú ez annyira kemény! Nagyon igényes, szép munka!
Ford Capri 1978 2600 GT :D
User avatar
vasparipa
egyedülisszerelhet
Posts: 521
Joined: Sun Apr 29, 2007 6:08 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Főd

Re: amcsi 2.8 V6

Post by vasparipa »

levelboss wrote:Fúú ez annyira kemény! Nagyon igényes, szép munka!
Alsóörsön te is láthattad! :045: :smt001
Negatív!...Az alkoholmentes sör nem szerepel az adatbázisomban!!!
User avatar
SONI
T.O.C.B.
Posts: 908
Joined: Fri Dec 03, 2004 1:16 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: PÁKOZD

Re: amcsi 2.8 V6

Post by SONI »

levelboss wrote:Fúú ez annyira kemény! Nagyon igényes, szép munka!
Hát igen a Nusi és Idősebb Izing keze munkája. :laza:
SONI,CSAK EGYGÁZ LÉTEZIK A PADLÓ ))))
Fsz.25.pont http://www.fordcapri.hu/forford3/viewto ... f=7&t=1581" onclick="window.open(this.href);return false;
Post Reply