váltók
Moderators: SONI, Pudva, Bogyo28
- FehérCapri Sanca
- márokosanistudnézni
- Posts: 81
- Joined: Tue Dec 07, 2004 8:48 am
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Budapest
- Contact:
- Blant
- nagyonsokatirogat
- Posts: 1352
- Joined: Sun Dec 05, 2004 6:24 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Budapest
Jahogy a Katlanban voltatok Mi a Katlan körülötti dombokat és sziklákat látogatjuk lelkesen. Pilisborosjenőn lakom
A hangom, a rangom tartom pardon
NEM ELADÓ!
A kedvem, a lelkem, a nemem, a szlengem
NEMM ELLADÓÓ
'78 Ford Capri mkIII Ghia 2,8i EFI, az imádott!
'85 Ford Fiesta mkII 1.6D, az Istencsászár, az 5literrel rohangálós, a hidegben is beindulós.
NEM ELADÓ!
A kedvem, a lelkem, a nemem, a szlengem
NEMM ELLADÓÓ
'78 Ford Capri mkIII Ghia 2,8i EFI, az imádott!
'85 Ford Fiesta mkII 1.6D, az Istencsászár, az 5literrel rohangálós, a hidegben is beindulós.
- balagecapri
- márokosanistudnézni
- Posts: 66
- Joined: Sat Dec 18, 2004 11:15 am
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Érd
Tegnap leszedtem Sanca váltóját :) de mivel ő nem ért rá tegnap :? ,felrakni már nem volt kedvem egyedül úgyhogy a próbával péntekig várni kell ! Sanca "felújított" váltóján a következőket láttam: A kilómétermeghajtó kis fogaskerék ugyebár úgy cserélhető hgy a váltó hátulján oldalt van egy záródugó amit ki kell szedni ezután a fogaskerék kinyomható , új fogaskerék be, új dugó beüt! Nos ez a dugó hiányzott Ez magyarázat arra miért romlott el a kilóméterórája mivel ez a dugó tartja helyén a meghajtó fogaskereket Ha ez fellazul kijebb csúszik akkor a váltóban lévő fogaskerék elnyalja a műanyag meghajtó fogaskerék fogait! Ez még nem lett volna gáz de ugye ki is esett a helyéről amit kicsit értetlenül láttam hiszen ha egy újat (kb 200ft)beüt az ember elég nehéz kiszedni is , nemhogy magától kiessen ! Nos itt elfosta az összes olajat és szépen megégett néhány fogaskerék!!!!!!!! Kérdezem én így kell működnie egy felújított váltónak????????????????
Balage
- FehérCapri Sanca
- márokosanistudnézni
- Posts: 81
- Joined: Tue Dec 07, 2004 8:48 am
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Budapest
- Contact:
balagecapri wrote:Tegnap leszedtem Sanca váltóját :) de mivel ő nem ért rá tegnap :? ,felrakni már nem volt kedvem egyedül úgyhogy a próbával péntekig várni kell ! Sanca "felújított" váltóján a következőket láttam: A kilómétermeghajtó kis fogaskerék ugyebár úgy cserélhető hgy a váltó hátulján oldalt van egy záródugó amit ki kell szedni ezután a fogaskerék kinyomható , új fogaskerék be, új dugó beüt! Nos ez a dugó hiányzott Ez magyarázat arra miért romlott el a kilóméterórája mivel ez a dugó tartja helyén a meghajtó fogaskereket Ha ez fellazul kijebb csúszik akkor a váltóban lévő fogaskerék elnyalja a műanyag meghajtó fogaskerék fogait! Ez még nem lett volna gáz de ugye ki is esett a helyéről amit kicsit értetlenül láttam hiszen ha egy újat (kb 200ft)beüt az ember elég nehéz kiszedni is , nemhogy magától kiessen ! Nos itt elfosta az összes olajat és szépen megégett néhány fogaskerék!!!!!!!! Kérdezem én így kell működnie egy felújított váltónak????????????????
Nem szoktam se köpködni, se szítkozódni indokolatlanul, de ugye nem kell mondanom, hogy kire bíztam a váltó felújítását, illetve utána - vizsgára való felkészítéskor - a kilóméteróra javítását? Azt a választ kaptam, hogy egy olyan apró alkatrész ment tönkre - s emiatt nem működik a kilóméterórám - ami csak akkor cserélhető, amikor a váltót újra szétszedik (ez ott 30-40 ezer forint). Azért Balage-nál rákérdeztem erre, szerinte ez cserélhető, legalábbis a hiba elmagyarázásakor ez jött le nekem. Ha tévednék, úgy elnézést kérek. Azért még teszek egy próbát és holnap felhívom a Czirják Robit, hogy megkérdezzem, milyen megoldást tart korrektnek ebben az esetben, a választ és az elképzelést meg fogom írni ebbe a topicba.
Más, kicsit offtopic. Tegnap sikerült meghúznom saját hibámból Balage Caprijának jobb első sárvédőjét, egy két tenyérnyi horpadás lett rajta. Semmi ralli, semmi vagánykodás, egyszerű figyelmetlenség volt, nem vettem észre egy közeledő autót, amit eddig a pillanatig sem értek, hogy fordulhatott elő, de megtörtént. Nem tudom, hogy mennyire javítható, vagy Balage mennyire akarja javíttatni a sérült elemet, így inkább egy olyansegítséget kérnék, hogy ha valakinek van elfekvőben egy nagyon jó állapotú, netalán még nem használt jobb első mkIII-as sárvédője, az kérem, hogy jelezze felém megvételre. A számom: Pannon5554042
Balage, nem tudom elégszer mondani, nagyon és szívből sajnálom... Bárcsak az enyém lett volna...
kurvaéletbasszameg.
BOSS MK III
- FehérCapri Sanca
- márokosanistudnézni
- Posts: 81
- Joined: Tue Dec 07, 2004 8:48 am
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Budapest
- Contact:
Nem, nem, itt tényleg én voltam a hülye. A Megyeri-Váci kereszteződésben fordultam ki balra a Vácira és egy öreg 2105-ös lada jobbról, teljesen normál tempóban jött, de hogy hogy a fenébe nem vettem észre, ez rejtély... még az a szerencse, hogy nem elé fordultam ki, hanem "rá". Tulajdonképpen majdnem meg tudtam állni, valószínüleg a fékezés okozta "billegéstől" bólintott rá a Capri orra a Lada oldalára, így nem történt túl nagy baj, de ez az egész inkább morális merénylet volt a Sorstól. Pont Balage gépe...gizmo wrote:ehhh... Murphy bácsi ismét alkotott...
BOSS MK III
- FehérCapri Sanca
- márokosanistudnézni
- Posts: 81
- Joined: Tue Dec 07, 2004 8:48 am
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Budapest
- Contact:
Megtörtént a telefonos beszélgetés a Robival. Amikor elmondtam a történetet, elsőre nem tudta, hogy ezzel mit is akarok. Azt mondta, hogy nem ő csinálta a váltómat (amit tudtam is), de én azt hittem, hogy amikor vizsgára vitte az autót, akkor a kilóméteróra-problémát ő kezelte, hát kiderült, hogy nem.Mindezzel egyetemben a felújított váltó remekül működött, tehát NEM ezzel a résszel van a gond. UTÁNA nyúltak mégegyszer hozzá, amikor a kilóméteróra-dolgot kértem javítani, és OTT történt egy hiba, aminek az a következménye lett, hogy elégett a váltóm.
Mondtam neki, hogy felelőst keresek és tőle pedig erkölcsi megoldást várok (itt ismét megjegyezném, nehogy szó érje a ház elejét, hogy nem a Robi csinálta a váltót, de ő vette át mind a megbízást, mind a pénzt). Jól felidegesedett, mert azt mondta, hogy nekem már régen ÉSZRE KELLETT VOLNA VENNEM, hogy valami nem stimmel. Erre én közöltem, hogy az egész jelenet 10 km-en belül zajlott le, egyik pillanatban semmi, aztán váltás és szanaszét hangok, búgás, recsegés - én meg azt hittem, hogy a rosszul váltás miatt történt... Mondtam, hogy egy felújított, fél-egyéves váltót nem kellene minden nap nézegetnem, hogy minden stimmel-e, szerintem. Ha egyszer fizettem (neki), hogy egy alkatrész javítva legyen - mégha nem is sikerül megjavítani (indokoltan), elvárom, hogy egy szerelő úgy rakja össze, hogy az ne essen szét. Robi azt mondta, hogy ez a dugó egy beragasztott alkatrész, bármikor kieshet, deformálódhat. Kérdezem: mitől?
Abban maradtunk, hogy hétfőn újra beszélünk, miután értekezett a váltósával. Kíváncsi leszek, hogyan folytatódik a történet... Remélem, az anyagi érdekek nem írják felül az emberséget, mert valahogy nincs lelkiismeretfurdalásom, hogy nem nézem meg minden nap - indulás előtt - a szűk egy éve felújított váltómban az olajszintet...
Mondtam neki, hogy felelőst keresek és tőle pedig erkölcsi megoldást várok (itt ismét megjegyezném, nehogy szó érje a ház elejét, hogy nem a Robi csinálta a váltót, de ő vette át mind a megbízást, mind a pénzt). Jól felidegesedett, mert azt mondta, hogy nekem már régen ÉSZRE KELLETT VOLNA VENNEM, hogy valami nem stimmel. Erre én közöltem, hogy az egész jelenet 10 km-en belül zajlott le, egyik pillanatban semmi, aztán váltás és szanaszét hangok, búgás, recsegés - én meg azt hittem, hogy a rosszul váltás miatt történt... Mondtam, hogy egy felújított, fél-egyéves váltót nem kellene minden nap nézegetnem, hogy minden stimmel-e, szerintem. Ha egyszer fizettem (neki), hogy egy alkatrész javítva legyen - mégha nem is sikerül megjavítani (indokoltan), elvárom, hogy egy szerelő úgy rakja össze, hogy az ne essen szét. Robi azt mondta, hogy ez a dugó egy beragasztott alkatrész, bármikor kieshet, deformálódhat. Kérdezem: mitől?
Abban maradtunk, hogy hétfőn újra beszélünk, miután értekezett a váltósával. Kíváncsi leszek, hogyan folytatódik a történet... Remélem, az anyagi érdekek nem írják felül az emberséget, mert valahogy nincs lelkiismeretfurdalásom, hogy nem nézem meg minden nap - indulás előtt - a szűk egy éve felújított váltómban az olajszintet...
BOSS MK III
az aktuális dologhoz személyes dolgok miatt nem szólnék hozzá, de ezt hangoztatom évek óta, hogy soxor a csere sokkal sokkal olcsóbb és egyszerűbb megoldás mint a javítás.
amikor 10-20.000-ért hevernek a váltók itt ott, akkor 30+-ért belenyúlni???
minek?
de a mai világban, amikor csak a motorkód számít még a motort is inkább kicserélem mint megcsapágyazom vagy pláne felújíttatom... minek?
kb ennyi
amikor 10-20.000-ért hevernek a váltók itt ott, akkor 30+-ért belenyúlni???
minek?
de a mai világban, amikor csak a motorkód számít még a motort is inkább kicserélem mint megcsapágyazom vagy pláne felújíttatom... minek?
kb ennyi
- balagecapri
- márokosanistudnézni
- Posts: 66
- Joined: Sat Dec 18, 2004 11:15 am
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Érd
[ inkább egy olyansegítséget kérnék, hogy ha valakinek van elfekvőben egy nagyon jó állapotú, netalán még nem használt jobb első mkIII-as sárvédője, az kérem, hogy jelezze felém megvételre. A számom: Pannon5554042
Nem kell azt elkapkodni elöbb megnézem holnap aztán majd csak kitalálok v.mit :) Lehet hogy még tetszeni is fog de ha nem akkor is lehet hogy könnyen orvosolható!
Nem kell azt elkapkodni elöbb megnézem holnap aztán majd csak kitalálok v.mit :) Lehet hogy még tetszeni is fog de ha nem akkor is lehet hogy könnyen orvosolható!
Balage
- FehérCapri Sanca
- márokosanistudnézni
- Posts: 81
- Joined: Tue Dec 07, 2004 8:48 am
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Budapest
- Contact:
Figyu, jó izlésem van, de nekem isten bizony nem tetszik... És ha ez a sárvédő még nem volt javíttatva, törve, szeretném, ha azonos állapotút kapnál helyébe. Ezt tartom korrektnek, és én is ezt várnám el másoktól.balagecapri wrote:
Nem kell azt elkapkodni elöbb megnézem holnap aztán majd csak kitalálok v.mit :) Lehet hogy még tetszeni is fog de ha nem akkor is lehet hogy könnyen orvosolható!
Azé holnapra beöltözöm valami erősbe... Hokimez, pl...
Last edited by FehérCapri Sanca on Thu Jun 22, 2006 8:15 pm, edited 1 time in total.
BOSS MK III
- FehérCapri Sanca
- márokosanistudnézni
- Posts: 81
- Joined: Tue Dec 07, 2004 8:48 am
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Budapest
- Contact:
Én - mint írtam - nem a felújítás miatt hőbörgök, egyszerűen szarul raktak össze valamit, ami miatt gallyra ment a váltóm. A felújítás egy másik dolog, azzal teljesen elégedett voltam. Sztem nem ragasztották be a dugót, kiesett, elfolyt az olaj, és az én stílusommal semmi prec alatt tönkrement a váltó. Ennyi. ENNEK nem lett volna szabad előfordulnia, mert EZ a dolog tette értéktelenné a felújítást.CAPRI-3 wrote:az aktuális dologhoz személyes dolgok miatt nem szólnék hozzá, de ezt hangoztatom évek óta, hogy soxor a csere sokkal sokkal olcsóbb és egyszerűbb megoldás mint a javítás.
amikor 10-20.000-ért hevernek a váltók itt ott, akkor 30+-ért belenyúlni???
minek?
de a mai világban, amikor csak a motorkód számít még a motort is inkább kicserélem mint megcsapágyazom vagy pláne felújíttatom... minek?
kb ennyi
BOSS MK III
akkor mégeccer, kezdjük el elölről olvasni, amit írtam Sanca :D
nem az aktuális témához szólnék hozzá... most megvan?:D
elvben másképp állok hozzá, ahogy szszaby is írta, abból építkezik, amihez olcsón hozzájut... ez egyetlen kivétellel (kaszni) mindenre vonatkozik, bármi csereszavatos.
nekem idén a második motor fut a kocsiban és készűl a harmadik, de ezt megpróbálom nem megőlni csere előtt :D
és már van 2 csapágyas motorom, ha vki felújításra gerjed :D
de ennek semmi köze a te esetedhez, én csak másképp gondolkodom ezekről a dolgokról.
nem az aktuális témához szólnék hozzá... most megvan?:D
elvben másképp állok hozzá, ahogy szszaby is írta, abból építkezik, amihez olcsón hozzájut... ez egyetlen kivétellel (kaszni) mindenre vonatkozik, bármi csereszavatos.
nekem idén a második motor fut a kocsiban és készűl a harmadik, de ezt megpróbálom nem megőlni csere előtt :D
és már van 2 csapágyas motorom, ha vki felújításra gerjed :D
de ennek semmi köze a te esetedhez, én csak másképp gondolkodom ezekről a dolgokról.
- FehérCapri Sanca
- márokosanistudnézni
- Posts: 81
- Joined: Tue Dec 07, 2004 8:48 am
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Budapest
- Contact:
- Bogyo28
- Überführer
- Posts: 5459
- Joined: Sat Dec 04, 2004 9:11 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Budapest-Budakalász
- Contact:
Szerintem azért, mert legtöbbször a földön 10-20-ért heverő váltók kb ugyanolyanok mint amiket leszedel. Én is inkább egy 20-asért felujitottam a váltót, mert abban uj a csapágy, át van nézve, uj olaj, uj szimering stb. mig a földröl felvett olcso váltó lehet hogy 2 hét mulva halja be magát.CAPRI-3 wrote:az aktuális dologhoz személyes dolgok miatt nem szólnék hozzá, de ezt hangoztatom évek óta, hogy soxor a csere sokkal sokkal olcsóbb és egyszerűbb megoldás mint a javítás.
amikor 10-20.000-ért hevernek a váltók itt ott, akkor 30+-ért belenyúlni???
minek?
de a mai világban, amikor csak a motorkód számít még a motort is inkább kicserélem mint megcsapágyazom vagy pláne felújíttatom... minek?
kb ennyi
Ez az én véleményem legalábbis, én a rossz mocit is full generáloztam...
"...ha Detroit-nak végevan, a világnak végevan..."
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."
...A Xikla...
1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."
...A Xikla...
1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4