Poroszka

A forum látogatói álltal épített verdák...

Moderators: SONI, Pudva, Bogyo28

User avatar
Pudva
rengetegetirogatide
Posts: 2543
Joined: Mon Feb 28, 2005 4:59 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Nyóc + a Tizenhárom
Contact:

Re: Poroszka

Post by Pudva »

Gratula, jó képek :fcp68:
'80 Ford Capri Mk III. V6 2.8
'94 Ford Escort Mk Vb 1.4 CLX
-= Az utcának az a színfoltja, kinek van egy FORD-ja =-
.: DayWalker :.
.: family rosso :.
User avatar
paniperda
márokosanistudnézni
Posts: 68
Joined: Mon Nov 11, 2013 2:30 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest

Re: Poroszka

Post by paniperda »

Emberek,

Ha van előttem egy V6os motor, akkor miből tudom megmondani, hogy 2.3 vagy 2.0 az? Motorkód nincs, papírjai szerint 2.3, a ?szívósor? tetjén 2.0 áll. Még csak telefonon beszéltem az illetővel, kép nincs. Valami tipp?

Előre is köszönet.
User avatar
White Shark
nagyonsokatirogat
Posts: 1028
Joined: Fri Feb 05, 2010 2:18 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Székesfehérvár

Re: Poroszka

Post by White Shark »

paniperda wrote:Emberek,

Ha van előttem egy V6os motor, akkor miből tudom megmondani, hogy 2.3 vagy 2.0 az? Motorkód nincs, papírjai szerint 2.3, a ?szívósor? tetjén 2.0 áll. Még csak telefonon beszéltem az illetővel, kép nincs. Valami tipp?

Előre is köszönet.
A gyújtáselosztótól lefele ,vagy kifele az autó középpontjától van egy nagy öntvény betű,ha az C akkor 2000 ,ha A akkor 2300 ,ha E akkor 2800 ,ha F akkor 2900.Remélem jól emlékszem .
User avatar
paniperda
márokosanistudnézni
Posts: 68
Joined: Mon Nov 11, 2013 2:30 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest

Re: Poroszka

Post by paniperda »

Köszi a tippeket, továbbítottam. :burn:
dkari
csúcsnigger
Posts: 15
Joined: Mon Aug 29, 2016 11:31 am

Re: Poroszka

Post by dkari »

kepatmeretezes_hu_IMG_20180721_0802121.jpg
kepatmeretezes_hu_IMG_20180721_0802121.jpg (18.75 KiB) Viewed 8017 times
Na örömmel jelentem hogy Poroszka mentése folytatódhat ;-) .
Az autó három hete a családunk tulajdonába került, sógorom vette meg. Mivel a saját Caprim kapcsán kis tapasztalatra tettem szert én segítek neki a rendbehozatalban. Az autóban 2.0-ás V6-os van. Saját lábán hoztuk haza Leányfaluból Veszprémbe.
Kasztnija kicsit oda van, tornyok hátsó nyúlvány, küszöbök stb.
Első körben szelepállítás karburátor takarítás beállítás, gyertya és kábelek cseréje, fék átnézése megtörtént. Motor nagyon szépen, simán jár. (most már).
Kinyomó csapágy is cserére szorult. Egyébként az az összeépített váltó van alatta amiről korábban folyt itt az eszmecsere. Jó lett. Érzetre és hangra is sokkal jobban egyben van mint a saját autómban az ugyanilyen váltó.
Futómű is rendben van, új telók jó állapotú szilentek. Elektronika átnézése lesz a következő mert van egy két gányolás.

Sajnos a hátsó híd alapos felújításra szorul. A diffi erősen morog valamint a kerékcsapágyak is betegek. Első próbálkozásomra sajnos nem bírtam a féltengelyt kihúzni a helyéről. Az enyémből annó gond nélkül kihúztam. Előfordulhat hogy berohadt. Erre van valami módszeretek?
Ami még szintén kérdés volt ennél az autónál és még mindig fennt áll az a kardánkeresztek cseréje. Mivel nem zegergyűrűs van valami technikája a szétszerelésnek hogy kereszteket lehessen cserélni?
User avatar
White Shark
nagyonsokatirogat
Posts: 1028
Joined: Fri Feb 05, 2010 2:18 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Székesfehérvár

Re: Poroszka

Post by White Shark »

Üdv, féltengelyre módszer: tegyél vissza egy kereket az agyra ,lehetőleg ne a sajátját ,hanem egy olyat amit nem sajnálsz .Utána kezdd el ütni két oldalról felváltva egy gumi,fakalapács ,vagy akár akácgerendával is .Figyeld hogy viselkedik a féltengely ,mozdul-e ,illetve mennyit ,mekkora ütésre ,és annak függvényében válaszd meg a szerszámot.
dkari
csúcsnigger
Posts: 15
Joined: Mon Aug 29, 2016 11:31 am

Re: Poroszka

Post by dkari »

Köszi a tippet. De sajna ezen már túl vagyok. Felraktam egy lemezfelnit azzal próbálkoztam de meg se moccant. Most valamiféle húzókalapácsos módszeren gondolkozok, hogy csinálunk egyet és azzal próbálkozunk. Azt gondoltam szoktátok a hidat pl. melegíteni.
User avatar
White Shark
nagyonsokatirogat
Posts: 1028
Joined: Fri Feb 05, 2010 2:18 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Székesfehérvár

Re: Poroszka

Post by White Shark »

Nem ,normál esetben nem ,kiolvad a csapágyból a szimering.De mivel a te csapágyad szar ,ez is egy lehetőség.
User avatar
nyujoe
egyedülisszerelhet
Posts: 765
Joined: Mon Dec 13, 2004 8:45 pm
ClassicFord klubtag?: Nem
Location: Zselickislak

Re: Poroszka

Post by nyujoe »

image002.jpg
image002.jpg (38.53 KiB) Viewed 7944 times
"Az arany egy halott fém, míg a szarból új élet fakad."

1972 Ford Capri MKI 2.0 V6
1982 Ford Capri MKIII 2.0 R4
dkari
csúcsnigger
Posts: 15
Joined: Mon Aug 29, 2016 11:31 am

Re: Poroszka

Post by dkari »

Köszi :-) ! Ez nagyon jó. Több javítási dokumentációm is van de ezzel a módszerrel nem találkoztam.
dkari
csúcsnigger
Posts: 15
Joined: Mon Aug 29, 2016 11:31 am

Re: Poroszka

Post by dkari »

Sziasztok! Érdeklődnék ha elöl ültető rugót szerelünk be milyen lengéscsillapító patront lehet beépíteni? Gondolok arra hogy az alacsonyabb rugó miatt rövidebb szárú teleszkóp kellene.
Néztünk Spax gyártmányú patront. Ez méretben megfelelő lenne és állítható is. Csak attól félünk nem lesz e túl kemény utcai használatra. Egy német fórumon olvastam hogy Konit használt valaki szintén állíthatósat de arról azt írta hogy utcára kemény még a leglágyabbra állítva is.
Szeretnénk a gépet "összeállítani" a végleges formájára mert hamarosan megkezdjük a felújítást. Ne utána kelljen kísérletezni miután már le van festve.
Last edited by dkari on Sun Nov 25, 2018 12:40 am, edited 2 times in total.
dkari
csúcsnigger
Posts: 15
Joined: Mon Aug 29, 2016 11:31 am

Re: Poroszka

Post by dkari »

Update:
Egyenlőre úgy tudtuk az 50mm-es ültető rugót beszerelni hogy a felső rugó tányér egy sierra-é lett betéve. Ez pont annyival magasabb hogy nem fordul ki a rugó. De gyári patronnal így is határeset, viszont már összeépíthető.
Még keresgélünk milyen patron lenne a megfelelő.
Post Reply