Milyen motor és hogyan?

Otthoni szerelési tippek motor témában...

Moderators: SONI, Pudva, Bogyo28

User avatar
Pudva
rengetegetirogatide
Posts: 2543
Joined: Mon Feb 28, 2005 4:59 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Nyóc + a Tizenhárom
Contact:

Re: Milyen motor és hogyan?

Post by Pudva »

Geree wrote:...Gondolom Ford V6-os motor köré épített Lambo replika megvan a kitcar-
osoknál. Nem hiszem, hogy sokat tévedek, ha azt mondom, hogy egy
ilyen autó pillanatok alatt benne van 5 misibe...
A Kövér Pali féle replikára gondolsz?
Nem tudom mennyibe van, de azt tudom, hogy régóta áll a dolog,
gondolom a pénz, kedv, idő szentháromság valamelyike miatt...
'80 Ford Capri Mk III. V6 2.8
'94 Ford Escort Mk Vb 1.4 CLX
-= Az utcának az a színfoltja, kinek van egy FORD-ja =-
.: DayWalker :.
.: family rosso :.
User avatar
Bogyo28
Überführer
Posts: 5459
Joined: Sat Dec 04, 2004 9:11 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest-Budakalász
Contact:

Re: Milyen motor és hogyan?

Post by Bogyo28 »

adren wrote: Szerintem nem kapkodtam , nem olvastál tölem minden nap mást..
hidd el, de... :laza:
adren wrote:Lehet dicsekedtem, mondtam, mert azt érztem egysek nevetnek a lelkesedésemen, ami öket már nem élteti, kijozanodtak, ki tudja miért?
inkább tapasztaltak, realisták. nem csaponganak, végiggondolják mit akarnak.
adren wrote: Repcsi? Ez most komoly?
Szoval akkor mi a baj? Lehet dicsekedtem, mondtam, mert azt érztem egysek nevetnek a lelkesedésemen, ami öket már nem élteti, kijozanodtak, ki tudja miért?
A mocirol, váltokrol esett eddig szo, fordrol (sho) és annyi.
nem értetted meg Csabi miről beszél, irónia...
adren wrote: A mocirol, váltokrol esett eddig szo, fordrol (sho) és annyi.
Olvastál kishajót meg repcsit, rakétát?
minden rosszindulat nékül nem lennék meglepve tőled ezen sem. kb ahhoz tudnám hasonlítani, hogy itt az emberek 850-es alapjáraton pörögnek, te meg nyélgázon csapongsz padkától padkáig. ha többünknek ez jött le, akkor SZVSZ van benne valami. nincs ezzel semmi baj, meg segítünk is ahol tudunk, de a forum 2004-es indulása óta nem kevés ilyen lelkes munkatárs megfordult itt, és a tapasztalat az, hogy 1 újjad is sok lenne ahhoz, hogy megszámold hány kész autó lett belőle. ezért az itteni közönség nem fog veled együtt nyélgázra kapcsolni, marad a 850-es fordulat, és megvárja hogy mi lesz belőle. nincs ebben semmi rosszindulat, csak az évek tapasztalata. ha elkészül, mi is örülünk majd neki, meg érdekel is az építés.
"...ha Detroit-nak végevan, a világnak végevan..."
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."

...A Xikla...

1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
User avatar
Bogyo28
Überführer
Posts: 5459
Joined: Sat Dec 04, 2004 9:11 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest-Budakalász
Contact:

Re: Milyen motor és hogyan?

Post by Bogyo28 »

Pudva wrote:
Geree wrote:...Gondolom Ford V6-os motor köré épített Lambo replika megvan a kitcar-
osoknál. Nem hiszem, hogy sokat tévedek, ha azt mondom, hogy egy
ilyen autó pillanatok alatt benne van 5 misibe...
A Kövér Pali féle replikára gondolsz?
Nem tudom mennyibe van, de azt tudom, hogy régóta áll a dolog,
gondolom a pénz, kedv, idő szentháromság valamelyike miatt...
na mondjuk azért egy forintot nem adnék, és ez a legtöbb replikára igaz. ha nem engedhetek meg valamit, akkor nem kell egy olyan, ami úgy néz ki mintha, de kurvára nincs hozzá köze. egy kit-ből megépített létra alvázas AC cobra, vagy amit direkt olyanra terveztek az bejön, vagy a super 7 szerü dolgok is, de a bogár alvázas ford v6-os lambi az a legalja szerintem...
"...ha Detroit-nak végevan, a világnak végevan..."
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."

...A Xikla...

1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
adren
márokosanistudnézni
Posts: 81
Joined: Sat Mar 01, 2014 1:30 am

Re: Milyen motor és hogyan?

Post by adren »

Három apró autót ismerek, amibe ez a motor ment be, hosszba.
Nem veszem meg a kitet, hanem a motor a hütö és a két szék köré faragok egyet.
Amekkora hütö kell akkora lesz.
Megvettem a motort.
Májusban megyek az alvázért meg a vàltoért.
Addig pihi, dolgom ezer.
A donor meg a válto kb 300ezer lesz.
A felujitás plusz 250 ezer kb.
A mügyanta héj, 1.7 milla.
A többi kb 3 milla.
A vége kb 6 milla.
Nem replika lesz.
User avatar
Tibi
rengetegetirogatide
Posts: 4408
Joined: Tue May 31, 2005 10:12 am
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Miskolc - Bp
Contact:

Re: Milyen motor és hogyan?

Post by Tibi »

Melyik motor lett végül ?
1980 Capri MK3
adren
márokosanistudnézni
Posts: 81
Joined: Sat Mar 01, 2014 1:30 am

Re: Milyen motor és hogyan?

Post by adren »

Az SHO. hazahoztam.köszönöm a segitségeteket.
Bubor
nemleszgondhasegítis
Posts: 175
Joined: Fri Aug 30, 2013 4:47 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest

Re: Milyen motor és hogyan?

Post by Bubor »

adren wrote:Nna oks, szóval akkor annyit, hogy kitámolygok a gyárba áprilisban, és ha nem férek bele még farigcsálással sem a kitbe akkor a Spiti alváz és a Moci+váltó köré faragok egy saját héjat, mert ha nem nyúlok a vázhoz, akkor azt is le lehet vizsgáztatni... mocit be, hűtőt be, pedálok be, kormány be, pamlag be, aztán ha minden kényelmes és ergonómikus akkor ráhalmozok 6 köbméter hungit, és irány a forrócekász, mehet a farigcsa.
Gratulálok a motorválasztáshoz, sikerült egy igazán mutatós darabot találnod!
Ezen a hugaroceles dolog mintának biztos jó lesz, mert az arányoktól lesz kecses vagy Zeppelin, de a végleges kivitelt szerintem(!) ne műgyantából csináld, ha már egyszer fémmel dolgozol és autentikusat akarsz és nem egy kádat :-( vázszerkezetre erősített lemezzel ahogyan az öregék csinálták...
Félreértés ne essék az üvegszálas dolgokkal semmi bajom,pl. jelenleg az egyetlen megoldásnak tűnik a már nem gyártott karosszériaelemek pótlására.
adren
márokosanistudnézni
Posts: 81
Joined: Sat Mar 01, 2014 1:30 am

Re: Milyen motor és hogyan?

Post by adren »

Bubor wrote:Gratulálok a motorválasztáshoz, sikerült egy igazán mutatós darabot találnod!
Ezen a hugaroceles dolog mintának biztos jó lesz, mert az arányoktól lesz kecses vagy Zeppelin, de a végleges kivitelt szerintem(!) ne műgyantából csináld, ha már egyszer fémmel dolgozol és autentikusat akarsz és nem egy kádat :-( vázszerkezetre erősített lemezzel ahogyan az öregék csinálták...
Félreértés ne essék az üvegszálas dolgokkal semmi bajom,pl. jelenleg az egyetlen megoldásnak tűnik a már nem gyártott karosszériaelemek pótlására.
Köszi! Nem hungi lesz, tanultam egy autóépítőtől egy jó technikát a minap, egyből héj épités, 1 mm vastag, és mm-re pontos a tükörképe. és látod bent mi van, mennyi hely stb. Fémmel dolgozom, de angolkerekezni meg kalapálni nem tudok. A legelső üvegszálas !önhordó! karosszériák lassan 50 évesek, és az enyém is az lesz. Mármint nem önhordó, hanem gyanta.
Tudom miről beszélsz, a buta dodgem kinézetű autókról, amin egy osztás sincs, hanem egy nagy kád.
Nna azt nem. Üvegszál, Karbon vagy Bazalt sávolyszövet, és galvanoplasztikás réz lemez lesz. Én a szobraim is ezekkel az anyagokkal csinálom és persze bronz, de az öntött.
Javitalak, nem az egyetleg megoldás hisz épp most mondtad, kalapáljam ki lemezből, eképpen a nem gyártott karosszéria elemeket is lehet kikalapálni nem? Csak rohadt drága. Van egy két cég kint akik pld a Shelby Cobrát aluból szegeccsel, vagy az általam a világ legszebb autójának vélt, a Jag xj13 aluból kalapálják, mindkettő 20 milliótól indul. Szóval jó az a gyanta, csak jól kell vele bánni, és a tervezésnek nem arról az oldaláról kell elindulnia, hogy lehetőleg minél egyszerűbb legyen gyártani, vagy a mesterdarabot előálítani...
Hogy arról az oldaláról is beszéljek, mi pénz egy alu vagy vas lemez javítása akár csak koccanásnál, és mi az ugyancsak több részből összerakott amúgy acélkemény és kiváló ütéselnyelő műgyantát javítani vagy cserélni. Olyan belső sokrekeszes merevítő lapok vannak, amikből komplett Deadboxot (koporsót) ragasztanak, és ütközés esetén megvédi a testedet, míg az autó kompletten porráomlik körötted.
Ja, és 70 kg. Nna most, ezt fémből lehetetlen, esetleg csőváz, a Birdcage. Nekem nem az autentikusság a fontos, mert nem replika lesz. Sem régi autónak kinéző új autó, vagyis nem fogok hazudni mint a manapság bogárra épitett Lambók stb-k. Ez egy modern autó lesz, modern megoldásokkal, de visszanyúlva olyan megoldásokhoz mint pld a bukólámpa, (csak nem 2 hanem 4 db,) és a háború elötti szivarautók funkciószemléletű kialakitásmódja. Ha megnézed a régi Spykereket és a mostanit akkor látod miről beszélek.
Nekem ez a motor főként a kinézete miatt tetszett meg, de asszem jó is ez a motor, legalábbis ezt olvasom mindenhol róla. Olyan mit a szobraim, kocka is ives is, polírozott is, és ha felnyitod majd a motorháztetőt akkor olyan lesz benne a motor mintha a beleit vagy a szívét látnád. Szóval komoly utánérzete van, főként ha meggondolod, legtöbbször az autókról, főleg a brutálsian erősekről úgy beszélünk mintha élnének, "bestia" "dög" "fém szörnyeteg" stb...
Egy autó akkor jó (nekem), ha magamat, mintegy sajnálatosan szükséges nem odavaló elemet tudom nézni benne, aki csak arra van, hogy ezt a tökéletesen kifinomult, ékszer finomságú, de közben brutálisan erős aszfaltszaggatót szolgáljam, hogy az kihozhassa magából azt, amire teremtetett...
És persze én ezt eléggé fogom élvezni nemde :-)
User avatar
Pudva
rengetegetirogatide
Posts: 2543
Joined: Mon Feb 28, 2005 4:59 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Nyóc + a Tizenhárom
Contact:

Re: Milyen motor és hogyan?

Post by Pudva »

Az XJ13 tényleg az egyik leggyönyörűbb autó!
Ha a 'szív' már megvan akkor jöhet a köré építés is ahogy írtad, a huzalozást, hogy oldod meg van rá embered, vag ymi a bevett szokás az ilyen épített autóknál?
Vagy ne szaladjunk ennyire előre?

Tényleg lassan nyithatnál magadnak egy topikot az "Épülő vasak"-ban http://www.fordcapri.hu/cjoom/index.php ... m.php&f=12" onclick="window.open(this.href);return false;
És akkor írhatnád, éppen hogy áll a dolog...
'80 Ford Capri Mk III. V6 2.8
'94 Ford Escort Mk Vb 1.4 CLX
-= Az utcának az a színfoltja, kinek van egy FORD-ja =-
.: DayWalker :.
.: family rosso :.
adren
márokosanistudnézni
Posts: 81
Joined: Sat Mar 01, 2014 1:30 am

Re: Milyen motor és hogyan?

Post by adren »

mi az a huzalozás?
most 2 honap pihi, mert a tag csak ápr végén máj elején visz ki a trélerrel.
addig is van itthon sok dolog.
nekem nincs bevett emberem, de rengeteg ismerősöm, épitem a kapcsolatokat
rég óta, pld kispesten van egy fényező műhely akik reklámért ingyen lefújják az autót.
bár nem nagy lesz a felület, de több réteg polirozott lakkot szeretnék, a festékre,
hogy mély tüze legyen.
lehet ha elfogadjátok, akkor nyitok, mert mégiscsak Ford a szíve, bár nem Capri.
De el is tünedeztek a Fordos Fórumok.
User avatar
driver
akárhozzáisnyulhatvalamihez
Posts: 291
Joined: Sun Dec 26, 2004 6:39 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Szigethalom

Re: Milyen motor és hogyan?

Post by driver »

És hova lettek a karburátoros tervek?
adren
márokosanistudnézni
Posts: 81
Joined: Sat Mar 01, 2014 1:30 am

Re: Milyen motor és hogyan?

Post by adren »

driver wrote:És hova lettek a karburátoros tervek?

nem voltak "karburátoros tervek"
esztétikus és gyönyörű motor tervek voltak.
a karburátor az szép, izgalmas, és mívesen szerkezeti elem a számomra, és eddig nem láttam még sosem EFI-s motort ami nem lett volna borzasztóan randa!
és mivel eddig karbis autóim voltak, és mivel a régebbi veteránok tetszettek, ezért evidens volt a karbis megoldás. ha beütöttem a keresőbe hogy motor, mindig karbisat néztem.
totál véletlen volt, hogy ezt az SHO-t megláttam, és azonnal döntöttem.
nem azért mert az EFI jobb, vagy akármi, hanem mert az a motor egy ékszer, számomra egy esztétikai orgazmussal felér...
teljesen azonosultam vele, és rögtön láttam az autómban. és azt is láttam, milyen lesz az emberek arca, amikor felemelem a motorfedelet és belenéznek...
1. az hogy láttak valaha is ilyent, nulla %
2. karbisat, bármilyen szép meg brutál, biztosan láttak, vagyis az én autóm is "egytucat" lesz akármilyen klassz is...
3. totál olyan mint a szobraim, nonfiguratív és organikus.
4. olyan mint egy gépszörny belső részei, szíve, belei, zsigerei.
adren
márokosanistudnézni
Posts: 81
Joined: Sat Mar 01, 2014 1:30 am

Re: Milyen motor és hogyan?

Post by adren »

IMG_20140307_163018.jpg
IMG_20140307_163018.jpg (35.07 KiB) Viewed 10669 times
kéremalássan, ezt már nem a netről szedtem, hanem én lőttem, merthogy a saját motorom.
és asszem még ilyen dolog nem történt velem sosem, hogy valaminek ennyire örültem volna mint
ennek a mocinak...
aki eddig látta, csak azt mondta, ez egy szörnyeteg...
User avatar
SONI
T.O.C.B.
Posts: 908
Joined: Fri Dec 03, 2004 1:16 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: PÁKOZD

Re: Milyen motor és hogyan?

Post by SONI »

A szobraidról nincsenek képeid? Érdekelne.
SONI,CSAK EGYGÁZ LÉTEZIK A PADLÓ ))))
Fsz.25.pont http://www.fordcapri.hu/forford3/viewto ... f=7&t=1581" onclick="window.open(this.href);return false;
User avatar
Tibi
rengetegetirogatide
Posts: 4408
Joined: Tue May 31, 2005 10:12 am
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Miskolc - Bp
Contact:

Re: Milyen motor és hogyan?

Post by Tibi »

adren wrote: lehet ha elfogadjátok, akkor nyitok, mert mégiscsak Ford a szíve, bár nem Capri.
De el is tünedeztek a Fordos Fórumok.
Nyithatnál persze meg jöhetne valami netes kép is, hogy mi lenne a végcél kinézetre. Vagy lehet azóta már meg is rajzoltad :)
1980 Capri MK3
Post Reply