kipufogó
Moderators: SONI, Pudva, Bogyo28
- Tibi
- rengetegetirogatide
- Posts: 4408
- Joined: Tue May 31, 2005 10:12 am
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Miskolc - Bp
- Contact:
kipufogó
hello
cserére érett a kipuff rendszer, ugy olvasgattam,h 2,25 - 2,5 collos csöveket ajánlanak, 2.8as mocihoz. A másik dolog ami érdekelne, a dobok száma, fojtás... olvasgattam róla, de azért kiváncsi lennék 1-2 okos véleményre :)
cserére érett a kipuff rendszer, ugy olvasgattam,h 2,25 - 2,5 collos csöveket ajánlanak, 2.8as mocihoz. A másik dolog ami érdekelne, a dobok száma, fojtás... olvasgattam róla, de azért kiváncsi lennék 1-2 okos véleményre :)
- Bogyo28
- Überführer
- Posts: 5459
- Joined: Sat Dec 04, 2004 9:11 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Budapest-Budakalász
- Contact:
Re: kipufogó
Nekem Karkus rendszerem van, az oldalanként 3 dob mint a gyári, persze más méretekkel, 50-es csővel végig. Nem a legolcsobb darab, de már 7 éve birja ugy hogy nem kellett hozzányulni, és még egyben van. Én azt javaslom neked hogy ne a legolcsobb sarki mühelyben csináltass kipuffot, hanem valami jobb nevü műhelyben, akinek van referenciája. Mi most kipróbálunk egy flowmaster utánzat dobot, majd májusban meg lehet vizuálni a talin, ha nem sikerül annyira rosszra hogy egyböl le is szedjük...Tibi wrote:hello
cserére érett a kipuff rendszer, ugy olvasgattam,h 2,25 - 2,5 collos csöveket ajánlanak, 2.8as mocihoz. A másik dolog ami érdekelne, a dobok száma, fojtás... olvasgattam róla, de azért kiváncsi lennék 1-2 okos véleményre :)
"...ha Detroit-nak végevan, a világnak végevan..."
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."
...A Xikla...
1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."
...A Xikla...
1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
- Tibi
- rengetegetirogatide
- Posts: 4408
- Joined: Tue May 31, 2005 10:12 am
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Miskolc - Bp
- Contact:
hát igen én sem egy lopott zsiráf-mászókából szeretném legyártatni :D akkor marad a régi ha nem fér bele a keretbe. Gondolom függ a dobtól is,h hány db kell belőle. +az is igaz,h lehet vhol faszául +csinálják, a csöveket + a dobot, csak lehet ,h nem igazán ehez a motorhoz való lesz. Szal jol néz ki csak nem tud sokat. Ez a flowmaster,hogy készült? Kibontottatok egyet?
- Tibi
- rengetegetirogatide
- Posts: 4408
- Joined: Tue May 31, 2005 10:12 am
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Miskolc - Bp
- Contact:
helo
szoktam olvasni a v8 -at :) jo kis oldal ,+külföldi oldalakat. Épp ezért kérdeztem mert ha jol vettem észre sok nagyobb gépen csak 1 középső dob van ha jol vettem észre. Ezeknek a milyenségéről persze semmit nemtok, de a nyomatékvesztés az ugyanugy érvényes kell,h legyen bármilyen mocira. Aztán ha nem rontja nagyon a teljesítményt akkor ( még most) nem tennék fel 3+3 dobot, más kérdés,h birom majd füllel :D
szoktam olvasni a v8 -at :) jo kis oldal ,+külföldi oldalakat. Épp ezért kérdeztem mert ha jol vettem észre sok nagyobb gépen csak 1 középső dob van ha jol vettem észre. Ezeknek a milyenségéről persze semmit nemtok, de a nyomatékvesztés az ugyanugy érvényes kell,h legyen bármilyen mocira. Aztán ha nem rontja nagyon a teljesítményt akkor ( még most) nem tennék fel 3+3 dobot, más kérdés,h birom majd füllel :D
- Tibi
- rengetegetirogatide
- Posts: 4408
- Joined: Tue May 31, 2005 10:12 am
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Miskolc - Bp
- Contact:
képed nincs róla? :) viszont azt nemtom,h nem lehet-e elcseszni nagyon H v X -el, ha szarul csináljuk nem áramolhat vissazfeléa gáz? ( jo, tom,h nem fog visszamenni a tankba :) )Dartonit wrote:Nekem egy ötvenes csőből álló H-pipe rendszerem van, házilag készített, középdob nélkül. Teljesítménynövekedést csak 4000-es fordulat felet éreztem (mintha kicsit könnyebben venné a fordulatot).
Mondjuk én csak a hangja miatt csináltam, és az disznó!
- Tibi
- rengetegetirogatide
- Posts: 4408
- Joined: Tue May 31, 2005 10:12 am
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Miskolc - Bp
- Contact:
ami engem illet nem teljesen igaz.... csak nincs 2millióm 1 kipura, ha tudsz segíteni kérlek tedd meg, sztem nem szégyen tanulni, és ha elolvasod a legelső hozzászólásomat akkor észreveheted , hogy nem led-es kipufogóvéget keresek ;)CAPRI-3 wrote:gondoltam leírom a kipufogó lényegét, mi mért van egy rendszerben és hogyan is működik, de látom nálatok a kinézet és a költséghatékonyság elnyomja a műszaki tartalmat, csak felesleges vitákba bonyolódnánk...
rendben, csak ugye collban számoltok:)
itthon nincs coll, 42-45-50-60...mm 55-öt nem gyártanak, de beszerezhető.
caprik alá 10 éve az 50-es rendszereket építjük Karkusékkal, oldalanként 3 dobbal, mert így szép morgós és nem nyers a hangzás.
a lángfogó doboknak azért és akkor van értelme, ha nyitott a rendszer illetve ha az öntvényleömlőt lecseréljük csőleömlőre. egyrészt elvesz a csőhangból, másrészt valóban lángfogó, megnőveli a középdob tartósságát... ezt persze nem 1-2 év alatt veszitek észre, de nem is ennyi időre készűl egy rendszer.
a középdobok mindíg maradnak többutas kamrás dobok a hátsók valóban csak átmenőek, de még ezután is sokat számít a vég kialakítása és mérete. a hangban.
összekötni V6-nál nem érdemes, a közösített leömlők miatt a gázlengések elvesznek, nem hoz a konyhára semmit, csak jó nehéz tőle szerelni.
persze mindenkinek más az igénye hangban, de én/mi főleg a kellemesen morgós hangot preferáltuk, a nyers érces dörgés helyett. ezért is dolgozunk több dobbal... ami persze nem olcsó.
de anno amikor gizmo kocsiját építettük, akkor tudtuk, hogy ahhoz a kocsihoz és ahhoz a rendszerhez az a hang kellett.
Sanca autója is erősebb hangú lett, ott is az volt a kérés, megoldottuk.
sajnos egy (ami ugye 2 :) ) komplett V6 rendszer 100-120E Ft körül van, ami a 2 rendszer és a 6 dob miatt már nem is olyan sok.
persze meg lehet oldani olcsóbban is, de az csak a minőség rovására mehet az anyagok terén, és kérdés, ki tudja magának megcsinálni.
itthon nincs coll, 42-45-50-60...mm 55-öt nem gyártanak, de beszerezhető.
caprik alá 10 éve az 50-es rendszereket építjük Karkusékkal, oldalanként 3 dobbal, mert így szép morgós és nem nyers a hangzás.
a lángfogó doboknak azért és akkor van értelme, ha nyitott a rendszer illetve ha az öntvényleömlőt lecseréljük csőleömlőre. egyrészt elvesz a csőhangból, másrészt valóban lángfogó, megnőveli a középdob tartósságát... ezt persze nem 1-2 év alatt veszitek észre, de nem is ennyi időre készűl egy rendszer.
a középdobok mindíg maradnak többutas kamrás dobok a hátsók valóban csak átmenőek, de még ezután is sokat számít a vég kialakítása és mérete. a hangban.
összekötni V6-nál nem érdemes, a közösített leömlők miatt a gázlengések elvesznek, nem hoz a konyhára semmit, csak jó nehéz tőle szerelni.
persze mindenkinek más az igénye hangban, de én/mi főleg a kellemesen morgós hangot preferáltuk, a nyers érces dörgés helyett. ezért is dolgozunk több dobbal... ami persze nem olcsó.
de anno amikor gizmo kocsiját építettük, akkor tudtuk, hogy ahhoz a kocsihoz és ahhoz a rendszerhez az a hang kellett.
Sanca autója is erősebb hangú lett, ott is az volt a kérés, megoldottuk.
sajnos egy (ami ugye 2 :) ) komplett V6 rendszer 100-120E Ft körül van, ami a 2 rendszer és a 6 dob miatt már nem is olyan sok.
persze meg lehet oldani olcsóbban is, de az csak a minőség rovására mehet az anyagok terén, és kérdés, ki tudja magának megcsinálni.
Igazad van, ízlések és pofonok. Mondjuk mikor a szomszéddal veszekszem a reggeli túráztatás miatt, ez fenemód kiéleződik!
Egyébként ha érdekel, hogy kell X-pipe-ot építeni (amit special v8-hoz fejlesztettek ki, de állítólag(!) V6-hoz is jó):
http://www.pro-touring.com/featured_car ... cation.htm
Egyébként ha érdekel, hogy kell X-pipe-ot építeni (amit special v8-hoz fejlesztettek ki, de állítólag(!) V6-hoz is jó):
http://www.pro-touring.com/featured_car ... cation.htm
jó az X-pipe V6-hoz, csak nem a ford 2 leömlőséhez... mivel itt a gázáramlás már nem ideális.Dartonit wrote:Igazad van, ízlések és pofonok. Mondjuk mikor a szomszéddal veszekszem a reggeli túráztatás miatt, ez fenemód kiéleződik!
Egyébként ha érdekel, hogy kell X-pipe-ot építeni (amit special v8-hoz fejlesztettek ki, de állítólag(!) V6-hoz is jó):
http://www.pro-touring.com/featured_car ... cation.htm
- Bogyo28
- Überführer
- Posts: 5459
- Joined: Sat Dec 04, 2004 9:11 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Budapest-Budakalász
- Contact:
Vettem az E-bay-röl egy könyvet, ami a kipuff dobokról és a szívosorokról szól. Benne van minden elméleti leírás, meg pár kipuff dob rajz is. A flowmaster dob is benne volt, ezért próbából csináltunk egyet, majd kiderül milyen lesz. Ha nem jön be max kidobtunk 1-2 ezrest az ablakon, de ha bejön és még a kipuff is saját gyártásu lesz, az már kész orgazmus... :DTibi wrote:hát igen én sem egy lopott zsiráf-mászókából szeretném legyártatni :D akkor marad a régi ha nem fér bele a keretbe. Gondolom függ a dobtól is,h hány db kell belőle. +az is igaz,h lehet vhol faszául +csinálják, a csöveket + a dobot, csak lehet ,h nem igazán ehez a motorhoz való lesz. Szal jol néz ki csak nem tud sokat. Ez a flowmaster,hogy készült? Kibontottatok egyet?
"...ha Detroit-nak végevan, a világnak végevan..."
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."
...A Xikla...
1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."
...A Xikla...
1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
- Bogyo28
- Überführer
- Posts: 5459
- Joined: Sat Dec 04, 2004 9:11 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Budapest-Budakalász
- Contact:
Semmi gond, kezdhetnéd egy kipuff sor gyártásávalCAPRI-3 wrote:én sem... most :)
de csináltam pár évig és nemsokára újra belekezdek, hiányzik a "szögelés" az életemből :)
Vagy ha megadod az ember számát, akivel nálatok beszéltam amikor a váltóért voltam az is nagy segítség lenne, mert ő állítolag félisten a turbos leömlő gyártásában, és kezd aktuális lenni a dolog....
"...ha Detroit-nak végevan, a világnak végevan..."
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."
...A Xikla...
1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."
...A Xikla...
1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4