futómű
Moderators: SONI, Pudva, Bogyo28
- capriv6
- egyedülisszerelhet
- Posts: 530
- Joined: Sun Oct 22, 2006 12:25 am
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Contact:
Re: futómű
Udv
Bocs hogy belepofázok....
Már találkoztam olyannal hogy a lenégcsillapító patron mozgott a gólyalábban..
figyeljetek erre is!!!
Bocs hogy belepofázok....
Már találkoztam olyannal hogy a lenégcsillapító patron mozgott a gólyalábban..
figyeljetek erre is!!!
- bdavid
- márokosanistudnézni
- Posts: 56
- Joined: Sun Apr 03, 2011 2:17 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Budapest, 16
Re: futómű
Asszem megcsináltam megrángattam a stabrudat a lengőkar és a felfogatása között, na a bal oldalon laza volt... meghúztam az anyát ami a lengőkarhoz rögzíti, utána már feszes volt. Mentem vele egy jó nagy kört, M0-án is, nagy sebességnél sem rázott be a szokott helyeken, kanyarokban viszont már majdnem hazaértem amikor mégis rázott egyet, de nem a szokott intenzitással és nagyon rövid ideig. Szóval nemtom most mi van, használni fogom és majd meglátjuk, lehet van valahol még egy apróbb hiba a futóműben és ezt se értem hogy lazult meg mert rajta volt a biztosító pecek.
- White Shark
- nagyonsokatirogat
- Posts: 1028
- Joined: Fri Feb 05, 2010 2:18 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Székesfehérvár
Re: futómű
Nem az anya lazult meg ,a stabszilent idomult ,kopott, öregedett .Plusz aki előtte összerakta ,nem húzta le fixre ,mert itt is távtartó van ,maxig meg kell húzni ,és a gumi végzi utána a dolgát.Az szokott még előfordulni ,hogy a távtartó elrohad (egy vékonyfalú cső ) és utána megrogyik ,na az gáz ,akkor is lóg .bdavid wrote:Asszem megcsináltam megrángattam a stabrudat a lengőkar és a felfogatása között, na a bal oldalon laza volt... meghúztam az anyát ami a lengőkarhoz rögzíti, utána már feszes volt. Mentem vele egy jó nagy kört, M0-án is, nagy sebességnél sem rázott be a szokott helyeken, kanyarokban viszont már majdnem hazaértem amikor mégis rázott egyet, de nem a szokott intenzitással és nagyon rövid ideig. Szóval nemtom most mi van, használni fogom és majd meglátjuk, lehet van valahol még egy apróbb hiba a futóműben és ezt se értem hogy lazult meg mert rajta volt a biztosító pecek.
- Bogyo28
- Überführer
- Posts: 5459
- Joined: Sat Dec 04, 2004 9:11 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Budapest-Budakalász
- Contact:
Re: futómű
White Shark wrote:Nem az anya lazult meg ,a stabszilent idomult ,kopott, öregedett .Plusz aki előtte összerakta ,nem húzta le fixre ,mert itt is távtartó van ,maxig meg kell húzni ,és a gumi végzi utána a dolgát.Az szokott még előfordulni ,hogy a távtartó elrohad (egy vékonyfalú cső ) és utána megrogyik ,na az gáz ,akkor is lóg .bdavid wrote:Asszem megcsináltam megrángattam a stabrudat a lengőkar és a felfogatása között, na a bal oldalon laza volt... meghúztam az anyát ami a lengőkarhoz rögzíti, utána már feszes volt. Mentem vele egy jó nagy kört, M0-án is, nagy sebességnél sem rázott be a szokott helyeken, kanyarokban viszont már majdnem hazaértem amikor mégis rázott egyet, de nem a szokott intenzitással és nagyon rövid ideig. Szóval nemtom most mi van, használni fogom és majd meglátjuk, lehet van valahol még egy apróbb hiba a futóműben és ezt se értem hogy lazult meg mert rajta volt a biztosító pecek.
ha jók az infóim, új poli van benne. ha ilyen hibák lettek elkövetve a nemrégi összerakástól, akkor tényleg szedd darabokra és rakd össze újra JÓL!
"...ha Detroit-nak végevan, a világnak végevan..."
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."
...A Xikla...
1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."
...A Xikla...
1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
- Töcs
- akárhozzáisnyulhatvalamihez
- Posts: 472
- Joined: Mon Jun 04, 2007 4:45 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Budapest
Re: futómű
Úgyúgy. Sajnos régi vasnál nem érdemes szerelőhöz hordani, nem azért mert elveszik minden pénzed, hanem mert szarabbul csinálják meg mint te, akár értesz hozzá akár nem. Itt meg sok ember (de mégtöbb állat ) van aki segít. Én is mondtam hogy végig kéne nézni a szerelő meghúzott-e mindent normálisan, persze ott nálatok az aknában csak toporogtam mert én sem értek hozzá és asszem azt a csavart pont nem néztük...Bogyo28 wrote:White Shark wrote:Nem az anya lazult meg ,a stabszilent idomult ,kopott, öregedett .Plusz aki előtte összerakta ,nem húzta le fixre ,mert itt is távtartó van ,maxig meg kell húzni ,és a gumi végzi utána a dolgát.Az szokott még előfordulni ,hogy a távtartó elrohad (egy vékonyfalú cső ) és utána megrogyik ,na az gáz ,akkor is lóg .bdavid wrote:Asszem megcsináltam megrángattam a stabrudat a lengőkar és a felfogatása között, na a bal oldalon laza volt... meghúztam az anyát ami a lengőkarhoz rögzíti, utána már feszes volt. Mentem vele egy jó nagy kört, M0-án is, nagy sebességnél sem rázott be a szokott helyeken, kanyarokban viszont már majdnem hazaértem amikor mégis rázott egyet, de nem a szokott intenzitással és nagyon rövid ideig. Szóval nemtom most mi van, használni fogom és majd meglátjuk, lehet van valahol még egy apróbb hiba a futóműben és ezt se értem hogy lazult meg mert rajta volt a biztosító pecek.
ha jók az infóim, új poli van benne. ha ilyen hibák lettek elkövetve a nemrégi összerakástól, akkor tényleg szedd darabokra és rakd össze újra JÓL!
Èn sosem iszom rèszegen...
1980 Ford Capri 2.3
1980 Ford Taunus Turnier 2.0
1980 Ford Capri 2.3
1980 Ford Taunus Turnier 2.0
- bdavid
- márokosanistudnézni
- Posts: 56
- Joined: Sun Apr 03, 2011 2:17 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Budapest, 16
Re: futómű
Igen poli van benne, meghúztam a másik oldalit is meg végignézem z összes csavart amit látok még. Hát először nem rázott, szóval a szilent formálódás miatt lehetett tényleg.Bogyo28 wrote:White Shark wrote:Nem az anya lazult meg ,a stabszilent idomult ,kopott, öregedett .Plusz aki előtte összerakta ,nem húzta le fixre ,mert itt is távtartó van ,maxig meg kell húzni ,és a gumi végzi utána a dolgát.Az szokott még előfordulni ,hogy a távtartó elrohad (egy vékonyfalú cső ) és utána megrogyik ,na az gáz ,akkor is lóg .bdavid wrote:Asszem megcsináltam megrángattam a stabrudat a lengőkar és a felfogatása között, na a bal oldalon laza volt... meghúztam az anyát ami a lengőkarhoz rögzíti, utána már feszes volt. Mentem vele egy jó nagy kört, M0-án is, nagy sebességnél sem rázott be a szokott helyeken, kanyarokban viszont már majdnem hazaértem amikor mégis rázott egyet, de nem a szokott intenzitással és nagyon rövid ideig. Szóval nemtom most mi van, használni fogom és majd meglátjuk, lehet van valahol még egy apróbb hiba a futóműben és ezt se értem hogy lazult meg mert rajta volt a biztosító pecek.
ha jók az infóim, új poli van benne. ha ilyen hibák lettek elkövetve a nemrégi összerakástól, akkor tényleg szedd darabokra és rakd össze újra JÓL!
Az alapján indultam el Töccsel nézegettük h mi lehet laza. Hát kezdem lassan átlátni h mi hol merre hogyan. Igyekszem mostmár tényleg én szerelni a kocsit, vagy a segítségetekkel mert híján vagyok a szerszámoknak is... De legalább már megvan hozzá a Haynes manual. Meg nem ismerem a tipikus hibát h mi a jelenség oka, dehát erre van a fórum.
- Bogyo28
- Überführer
- Posts: 5459
- Joined: Sat Dec 04, 2004 9:11 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Budapest-Budakalász
- Contact:
Re: futómű
a capri elég faék egyszerűségü szerkezet, egy pár kulcsal és egy dugókulcs készlettel szinte minden megcsinálható rajta. ha valami nem világos mégse, akkor kérdezz nyugodtan. nekem még annyi kérdésem lenne, hogy most ebben a témában akkor kellek én most vagy sem?bdavid wrote:Igen poli van benne, meghúztam a másik oldalit is meg végignézem z összes csavart amit látok még. Hát először nem rázott, szóval a szilent formálódás miatt lehetett tényleg.
Az alapján indultam el Töccsel nézegettük h mi lehet laza. Hát kezdem lassan átlátni h mi hol merre hogyan. Igyekszem mostmár tényleg én szerelni a kocsit, vagy a segítségetekkel mert híján vagyok a szerszámoknak is... De legalább már megvan hozzá a Haynes manual. Meg nem ismerem a tipikus hibát h mi a jelenség oka, dehát erre van a fórum.
"...ha Detroit-nak végevan, a világnak végevan..."
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."
...A Xikla...
1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."
...A Xikla...
1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
- bdavid
- márokosanistudnézni
- Posts: 56
- Joined: Sun Apr 03, 2011 2:17 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Budapest, 16
Re: futómű
Jólvan. Köszi, nem kellesz egyelőre, hacsak nem kezd újra rázniBogyo28 wrote:a capri elég faék egyszerűségü szerkezet, egy pár kulcsal és egy dugókulcs készlettel szinte minden megcsinálható rajta. ha valami nem világos mégse, akkor kérdezz nyugodtan. nekem még annyi kérdésem lenne, hogy most ebben a témában akkor kellek én most vagy sem?bdavid wrote:Igen poli van benne, meghúztam a másik oldalit is meg végignézem z összes csavart amit látok még. Hát először nem rázott, szóval a szilent formálódás miatt lehetett tényleg.
Az alapján indultam el Töccsel nézegettük h mi lehet laza. Hát kezdem lassan átlátni h mi hol merre hogyan. Igyekszem mostmár tényleg én szerelni a kocsit, vagy a segítségetekkel mert híján vagyok a szerszámoknak is... De legalább már megvan hozzá a Haynes manual. Meg nem ismerem a tipikus hibát h mi a jelenség oka, dehát erre van a fórum.
- bdavid
- márokosanistudnézni
- Posts: 56
- Joined: Sun Apr 03, 2011 2:17 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Budapest, 16
Re: futómű
Hát Bogyo, lehet hogy mégis kell a segítséged... Ráz továbbra is de nagyon ritkán, 20 km alatt 1x, enyhe kormányfordításra, és nem is tudom bármikor előcsalni...Bogyo28 wrote:a capri elég faék egyszerűségü szerkezet, egy pár kulcsal és egy dugókulcs készlettel szinte minden megcsinálható rajta. ha valami nem világos mégse, akkor kérdezz nyugodtan. nekem még annyi kérdésem lenne, hogy most ebben a témában akkor kellek én most vagy sem?bdavid wrote:Igen poli van benne, meghúztam a másik oldalit is meg végignézem z összes csavart amit látok még. Hát először nem rázott, szóval a szilent formálódás miatt lehetett tényleg.
Az alapján indultam el Töccsel nézegettük h mi lehet laza. Hát kezdem lassan átlátni h mi hol merre hogyan. Igyekszem mostmár tényleg én szerelni a kocsit, vagy a segítségetekkel mert híján vagyok a szerszámoknak is... De legalább már megvan hozzá a Haynes manual. Meg nem ismerem a tipikus hibát h mi a jelenség oka, dehát erre van a fórum.
- Bogyo28
- Überführer
- Posts: 5459
- Joined: Sat Dec 04, 2004 9:11 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Budapest-Budakalász
- Contact:
Re: futómű
egyeztessünk majd telefonon, és ránézünk akkor. a ránézés teljes szétszedést jelent per pill...bdavid wrote:Hát Bogyo, lehet hogy mégis kell a segítséged... Ráz továbbra is de nagyon ritkán, 20 km alatt 1x, enyhe kormányfordításra, és nem is tudom bármikor előcsalni...Bogyo28 wrote:a capri elég faék egyszerűségü szerkezet, egy pár kulcsal és egy dugókulcs készlettel szinte minden megcsinálható rajta. ha valami nem világos mégse, akkor kérdezz nyugodtan. nekem még annyi kérdésem lenne, hogy most ebben a témában akkor kellek én most vagy sem?bdavid wrote:Igen poli van benne, meghúztam a másik oldalit is meg végignézem z összes csavart amit látok még. Hát először nem rázott, szóval a szilent formálódás miatt lehetett tényleg.
Az alapján indultam el Töccsel nézegettük h mi lehet laza. Hát kezdem lassan átlátni h mi hol merre hogyan. Igyekszem mostmár tényleg én szerelni a kocsit, vagy a segítségetekkel mert híján vagyok a szerszámoknak is... De legalább már megvan hozzá a Haynes manual. Meg nem ismerem a tipikus hibát h mi a jelenség oka, dehát erre van a fórum.
"...ha Detroit-nak végevan, a világnak végevan..."
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."
...A Xikla...
1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."
...A Xikla...
1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
- bdavid
- márokosanistudnézni
- Posts: 56
- Joined: Sun Apr 03, 2011 2:17 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Budapest, 16
Re: futómű
Oké. Á nem értem én ezt, már majdnem 100 km-ert mentem vele múlt hétvége óta, 2x rázott be a Lágymányosi hídon ráadásul, nem is nagy tempónál, az m0-án nem rázott, és azon a szakaszon se ahol múltkor Töccsel próbálgattuk. Mit gondolsz érdemes így még közlekedni vele addig? Egyébként itt nálunk a garázsban csak akkor lehet lemászni az aknába ha ki van tolva a hátulja az udvarra, és napokra vagy hetekre éjszakára nem szívesen hagynám nyitva a garázst. Bár ha fel van emelve az eleje akkor talán csukott ajtónál is le lehet mászni alá, még nem próbáltam.Bogyo28 wrote: egyeztessünk majd telefonon, és ránézünk akkor. a ránézés teljes szétszedést jelent per pill...
- Bogyo28
- Überführer
- Posts: 5459
- Joined: Sat Dec 04, 2004 9:11 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Budapest-Budakalász
- Contact:
Re: futómű
azt hogy biztonságos e vala közlekedni, azt én innen nem tudom megállapítani, azt csak te tudod. ha ugy érzed, hogy veszélyes, vagy esetleg gond lehet belőle, akkor ne menjél vele. ha csak néha ráz, de nem esel le vele az útról, és kell az autó, akkor meg használd.bdavid wrote:Oké. Á nem értem én ezt, már majdnem 100 km-ert mentem vele múlt hétvége óta, 2x rázott be a Lágymányosi hídon ráadásul, nem is nagy tempónál, az m0-án nem rázott, és azon a szakaszon se ahol múltkor Töccsel próbálgattuk. Mit gondolsz érdemes így még közlekedni vele addig? Egyébként itt nálunk a garázsban csak akkor lehet lemászni az aknába ha ki van tolva a hátulja az udvarra, és napokra vagy hetekre éjszakára nem szívesen hagynám nyitva a garázst. Bár ha fel van emelve az eleje akkor talán csukott ajtónál is le lehet mászni alá, még nem próbáltam.Bogyo28 wrote: egyeztessünk majd telefonon, és ránézünk akkor. a ránézés teljes szétszedést jelent per pill...
a futómű szét és össze az egy du, gond akkor van ha kell bele alkatrész. lehet egyik du meglátogatlak aztán megnézzük hogy mi merre legyen. beszéljünk kedden.
"...ha Detroit-nak végevan, a világnak végevan..."
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."
...A Xikla...
1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."
...A Xikla...
1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
- bdavid
- márokosanistudnézni
- Posts: 56
- Joined: Sun Apr 03, 2011 2:17 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Budapest, 16
Re: futómű
Bogyo segítségével sikerült kideríteni a rázás okát... Tavaly lettek kicserélve a lengőkarok az erősített, poliszilentes Rallydesign változatra, nos ezzel volt a gond mivel a belső szilentek belseje oválisra tágult a csap körül. Bogyo megállapítása szerint azért tudott elnyúlni befelé mivel néhány milliméterrel rövidebbek voltak a szilentek így középen rés maradt köztük, mint az az egyik képen is látszik berakott állapotban. Szóval elég érdekes hiba, de legalább egyszerű és kiderült
- Pudva
- rengetegetirogatide
- Posts: 2543
- Joined: Mon Feb 28, 2005 4:59 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Nyóc + a Tizenhárom
- Contact:
Re: futómű
Akkor "Örülünk Vincent"?!
'80 Ford Capri Mk III. V6 2.8
'94 Ford Escort Mk Vb 1.4 CLX
-= Az utcának az a színfoltja, kinek van egy FORD-ja =-
.: DayWalker :.
.: family rosso :.
'94 Ford Escort Mk Vb 1.4 CLX
-= Az utcának az a színfoltja, kinek van egy FORD-ja =-
.: DayWalker :.
.: family rosso :.
- bdavid
- márokosanistudnézni
- Posts: 56
- Joined: Sun Apr 03, 2011 2:17 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Budapest, 16
Re: futómű
Örülünk csak lehet hogy érdemes lenne felülvizsgálnia a lengőkarjait ha valaki vett nemrégiben (az elmúlt 1 évben) rallydesignosat. Fogok nekik írni, kíváncsi vagyok hogy csak engem sikerült-e megszivatniuk ezzel vagy mindenkinek ilyen rossz mérettel árulják azóta.Pudva wrote:Akkor "Örülünk Vincent"?!