futómű

mindenféle kapcsolódó technikai kérdés, megoldások, ötletek...

Moderators: SONI, Pudva, Bogyo28

User avatar
bdavid
márokosanistudnézni
Posts: 56
Joined: Sun Apr 03, 2011 2:17 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest, 16

Re: futómű

Post by bdavid »

tomtom wrote:
nincs véletlenül ketté törve a bölcsőd? :lol:
ez már így elég szkifi.
nem hiszem, semmi törést nem látok elől :-D autózgattam ma egy kicsit, hét ez a fékezés előre hátra nem produkált semmi hangot, csak a sok szar csúszkált a csomagtartóban. De azt figyeltem meg hogy egyenesben erősebb gyorsításra is berángat... valahogy mégis úgy érzem mintha előről jönne a rángatás gyorsításra, cikázásra. Direkt megfogtam a váltóbotot közben, az nem rángatózott, szóval én még maradnák az első futóműnél. A héten fel lesz emelve csápossal és megnézzük mit csinál a járatásra. Difiről mit gondoltok? Gyorsításkor és kanyargáskor is terhelődik. Mivel már el volt csesződve nekem egyszer, esélyesnek tartanám.
Hű Soni, durva ez a kitámasztás, király :-D bár elég barbár dolognak tűnik, nemtom nekem segítene-e, de sztem vhogy az első kerekeim nem állnak fixen a helyükön terhelés alatt.
User avatar
Süni
OfficialGréTCSiTanárúr
Posts: 2147
Joined: Fri Sep 23, 2005 12:36 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Vál
Contact:

Re: futómű

Post by Süni »

bdavid wrote:... szóval én még maradnák ...
maradnÉk ;-)
bdavid wrote: Hű Soni, durva ez a kitámasztás, király :-D bár elég barbár dolognak tűnik, nemtom nekem segítene-e, de sztem vhogy az első kerekeim nem állnak fixen a helyükön terhelés alatt.
Olyannyira barbár, hogy szettben lehet rendelni, mint ahogy a képen is láthatod, illetve sok száz autó fut vele, tőlünk kicsit nyugatabbra, északabbra. ;-)
User avatar
White Shark
nagyonsokatirogat
Posts: 1028
Joined: Fri Feb 05, 2010 2:18 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Székesfehérvár

Re: futómű

Post by White Shark »

Süni wrote:
bdavid wrote:... szóval én még maradnák ...
maradnÉk ;-)
bdavid wrote: Hű Soni, durva ez a kitámasztás, király :-D bár elég barbár dolognak tűnik, nemtom nekem segítene-e, de sztem vhogy az első kerekeim nem állnak fixen a helyükön terhelés alatt.
Olyannyira barbár, hogy szettben lehet rendelni, mint ahogy a képen is láthatod, illetve sok száz autó fut vele, tőlünk kicsit nyugatabbra, északabbra. ;-)
Ehez hasonlókkal ,de nem ezzel a csuklós megoldással ,ennél szerintem a fix egy fokkal jobb .
User avatar
Süni
OfficialGréTCSiTanárúr
Posts: 2147
Joined: Fri Sep 23, 2005 12:36 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Vál
Contact:

Re: futómű

Post by Süni »

White Shark wrote: Ehez hasonlókkal ,de nem ezzel a csuklós megoldással ,ennél szerintem a fix egy fokkal jobb .
Eddig nagy többségében csuklóssal találkoztam angol fórumokon.
User avatar
bdavid
márokosanistudnézni
Posts: 56
Joined: Sun Apr 03, 2011 2:17 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest, 16

Re: futómű

Post by bdavid »

Süni wrote:
bdavid wrote:... szóval én még maradnák ...
maradnÉk ;-)
bdavid wrote: Hű Soni, durva ez a kitámasztás, király :-D bár elég barbár dolognak tűnik, nemtom nekem segítene-e, de sztem vhogy az első kerekeim nem állnak fixen a helyükön terhelés alatt.
Olyannyira barbár, hogy szettben lehet rendelni, mint ahogy a képen is láthatod, illetve sok száz autó fut vele, tőlünk kicsit nyugatabbra, északabbra. ;-)
elírtam... 8-) s mennyi egy ilyen kb?
User avatar
SONI
T.O.C.B.
Posts: 908
Joined: Fri Dec 03, 2004 1:16 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: PÁKOZD

Re: futómű

Post by SONI »

90 font plusz posta
SONI,CSAK EGYGÁZ LÉTEZIK A PADLÓ ))))
Fsz.25.pont http://www.fordcapri.hu/forford3/viewto ... f=7&t=1581" onclick="window.open(this.href);return false;
User avatar
Bogyo28
Überführer
Posts: 5459
Joined: Sat Dec 04, 2004 9:11 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest-Budakalász
Contact:

Re: futómű

Post by Bogyo28 »

Süni wrote:
Bogyo28 wrote:
Janesz nem tudhat abból szerezni amit annó tőled vettem magyar gyártást?
De. de sztem még van neki polcon 1-2db. De az csak gumi.
az elég, mert a csapágy az kapható bármelyik csapágyboltban, és akkor nem kell lebányászi a transitos komplett cuccról a vasat.
"...ha Detroit-nak végevan, a világnak végevan..."
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."

...A Xikla...

1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
User avatar
Bogyo28
Überführer
Posts: 5459
Joined: Sat Dec 04, 2004 9:11 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest-Budakalász
Contact:

Re: futómű

Post by Bogyo28 »

White Shark wrote: Ehez hasonlókkal ,de nem ezzel a csuklós megoldással ,ennél szerintem a fix egy fokkal jobb .
a fix max annyival jobb, hogy a gyári futóműnél hamarabb törik valami. na meg a csuklós gyári szett eredetileg nem így áll, csak Soni meghegesztette a lengőkart. a csuklós verzió eredetileg azért van, hogy ne kelljen lengőkart hegeszteni, igaz inkább kurva kemény, spéci stabrudas vagy a nélküli futóművekhez.
"...ha Detroit-nak végevan, a világnak végevan..."
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."

...A Xikla...

1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
User avatar
Bogyo28
Überführer
Posts: 5459
Joined: Sat Dec 04, 2004 9:11 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest-Budakalász
Contact:

Re: futómű

Post by Bogyo28 »

SONI wrote:90 font plusz posta
azt azért tedd hozzá, hogy egyszerübb itthon legyártatni, mert neked is más hosszuságu cső kellett mint a szettben van. de azt lehet mondani, hogy kb annyiba kerül itthon, mintha megvennéd az angoloktól, és megsporolod a postát.
"...ha Detroit-nak végevan, a világnak végevan..."
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."

...A Xikla...

1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
User avatar
tomtom
egyedülisszerelhet
Posts: 779
Joined: Tue Jan 25, 2005 1:58 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Kaposvár

Re: futómű

Post by tomtom »

Bogyo28 wrote: a csuklós verzió eredetileg azért van, hogy ne kelljen lengőkart hegeszteni
hanem az alsó képen alul látható gumi(?) traverzt menetesen rögzítik?
- capri mkII '76 2.3
- tau tcII '79 1.6 GT
User avatar
Tibi
rengetegetirogatide
Posts: 4408
Joined: Tue May 31, 2005 10:12 am
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Miskolc - Bp
Contact:

Re: futómű

Post by Tibi »

Bogyo28 wrote:
SONI wrote:90 font plusz posta
azt azért tedd hozzá, hogy egyszerübb itthon legyártatni, mert neked is más hosszuságu cső kellett mint a szettben van. de azt lehet mondani, hogy kb annyiba kerül itthon, mintha megvennéd az angoloktól, és megsporolod a postát.
csak az itthoni jó méret a kinti meg nem
1980 Capri MK3
User avatar
Bogyo28
Überführer
Posts: 5459
Joined: Sat Dec 04, 2004 9:11 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest-Budakalász
Contact:

Re: futómű

Post by Bogyo28 »

tomtom wrote:
Bogyo28 wrote: a csuklós verzió eredetileg azért van, hogy ne kelljen lengőkart hegeszteni
hanem az alsó képen alul látható gumi(?) traverzt menetesen rögzítik?
gumi basz = porvédő a G szemre...
"...ha Detroit-nak végevan, a világnak végevan..."
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."

...A Xikla...

1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
User avatar
daytona
egyedülisszerelhet
Posts: 798
Joined: Mon Jan 26, 2009 5:45 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Zseliz, SK - Budapest III.ker
Contact:

Re: futómű

Post by daytona »

Amiket konnyen ellenorizhetsz szemrevetelezessel is:
- kormanyrudon a gumi osszekoto tarcsa a kormanymu folott (mint egy kisebb hardy ugy nez ki) - nincs szetszakadva?
- stabilizator felfogato ful nincs leszakadva valamelyik oldalon?
- szilentek ranezesre jok a stabilizatoron?

Egyebkent emeld meg az elejet, mozgasd meg a kerekeket ahogy mar javasoltak. Kerekcsavarok meg vannak huzva? :oops:
Ford Taunus Knudsen 1975
Ford Sierra XR4i 1983
Fiat 125P 1977
Volvo V70 1998
Renault Clio 1.2 8v 2004
Honda CB500T 1976
User avatar
Süni
OfficialGréTCSiTanárúr
Posts: 2147
Joined: Fri Sep 23, 2005 12:36 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Vál
Contact:

Re: futómű

Post by Süni »

Bogyo28 wrote: az elég, mert a csapágy az kapható bármelyik csapágyboltban, és akkor nem kell lebányászi a transitos komplett cuccról a vasat.
Megkérdeztem, nincs már neki, de utánajár, sztem még tud rendelni, mondtam, hogy 10-et hozasson legalább. Lehet nekem is van itthon még 2-3 db.... :roll:
User avatar
bdavid
márokosanistudnézni
Posts: 56
Joined: Sun Apr 03, 2011 2:17 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest, 16

Re: futómű

Post by bdavid »

daytona wrote:Amiket konnyen ellenorizhetsz szemrevetelezessel is:
- kormanyrudon a gumi osszekoto tarcsa a kormanymu folott (mint egy kisebb hardy ugy nez ki) - nincs szetszakadva?
- stabilizator felfogato ful nincs leszakadva valamelyik oldalon?
- szilentek ranezesre jok a stabilizatoron?

Egyebkent emeld meg az elejet, mozgasd meg a kerekeket ahogy mar javasoltak. Kerekcsavarok meg vannak huzva? :oops:
Ezek mind megtörténtek :-) kerekeken nem érzek semmit felemelve, megmozgatva, azt éreztem amikor laza volt a gömbcsukló, de már meg lett húzva. Szilentek most voltak cserélve a rázás miatt a stabrúd felfogatásnál (nincs leszakadva) és a kormányművön (nem javult a helyzet), lengőkar, kormány szélső gömbfejek újak, max 1500 km van bennük a csere óta. Csatoló gumi nem szakadt, motor gumibakok nem roncsolódtak, vas szerkezetekben törést/repedést nem látok. Kerekek többször is voltak a rázás kezdete óta levéve, cserélgetve, centírozva, meg voltak/vannak húzva minden alkalommal.
Post Reply