futómű

mindenféle kapcsolódó technikai kérdés, megoldások, ötletek...

Moderators: SONI, Pudva, Bogyo28

User avatar
tomtom
egyedülisszerelhet
Posts: 779
Joined: Tue Jan 25, 2005 1:58 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Kaposvár

Re: futómű

Post by tomtom »

a kardáncsapágy/szilentjének hibáját nem fogod érezni a kormányon, már ha jól értem, hogy ott érzed a rázást. ha kicseréled, nagy bajt nem csinálsz, de az új is fog 1 centi lógást engedni. az normális. a kardán nem ráz kis fordulaton, hacsak nem kiflibe van hajolva. szerintem nem itt lesz a gond.
- capri mkII '76 2.3
- tau tcII '79 1.6 GT
User avatar
bdavid
márokosanistudnézni
Posts: 56
Joined: Sun Apr 03, 2011 2:17 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest, 16

Re: futómű

Post by bdavid »

tomtom wrote:a kardáncsapágy/szilentjének hibáját nem fogod érezni a kormányon, már ha jól értem, hogy ott érzed a rázást. ha kicseréled, nagy bajt nem csinálsz, de az új is fog 1 centi lógást engedni. az normális. a kardán nem ráz kis fordulaton, hacsak nem kiflibe van hajolva. szerintem nem itt lesz a gond.
A kormányon érezni a jobbra-balra rángatást de durva kattogó/csattogó hangja van közben és az egész autó rázkódik szerintem, ha nyíl egyenesen megyek kormánymozdítás nélkül akkor nem érezni. Szóval valami nagy erőkifejtésre képes dolog csúszhat oldalra, de mi? Én elképzelhetőnek tartom hogy a kardán oldalra verődése berázza az autót, bár közel sem vagyok egy autó szakértő...
User avatar
Bogyo28
Überführer
Posts: 5459
Joined: Sat Dec 04, 2004 9:11 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest-Budakalász
Contact:

Re: futómű

Post by Bogyo28 »

kardán függesztő gumit kapni itthon, ha más nem akkor a transitét kell kérni, ugyanaz mint a capri, nem tétel az ára. én csapággyal együtt szoktam cserélni, mert az sem tétel, és minek szedni szét mégegyszer. ha levesezd a borítást, alatta egy egyszerű csapágy van, nem kell megvenni kompletten, elég csak a csapágyat. de szerintem sem ettől ráz a kormányműved. ha nem sürgős, jövő hét utánni hétvégén meg tudom neked nézni (husvét után magyarul).
"...ha Detroit-nak végevan, a világnak végevan..."
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."

...A Xikla...

1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
User avatar
White Shark
nagyonsokatirogat
Posts: 1028
Joined: Fri Feb 05, 2010 2:18 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Székesfehérvár

Re: futómű

Post by White Shark »

bdavid wrote:
tomtom wrote:a kardáncsapágy/szilentjének hibáját nem fogod érezni a kormányon, már ha jól értem, hogy ott érzed a rázást. ha kicseréled, nagy bajt nem csinálsz, de az új is fog 1 centi lógást engedni. az normális. a kardán nem ráz kis fordulaton, hacsak nem kiflibe van hajolva. szerintem nem itt lesz a gond.
A kormányon érezni a jobbra-balra rángatást de durva kattogó/csattogó hangja van közben és az egész autó rázkódik szerintem, ha nyíl egyenesen megyek kormánymozdítás nélkül akkor nem érezni. Szóval valami nagy erőkifejtésre képes dolog csúszhat oldalra, de mi? Én elképzelhetőnek tartom hogy a kardán oldalra verődése berázza az autót, bár közel sem vagyok egy autó szakértő...
Fel lehet lazulva a féknyereg ,vagy az egyik csapágy széthullott ,ha ilyen tüneteket produkál ( durva kattogó csattogó hang) azt látni kellene már ránézésre ,esetleg nem ér bele a kerék semmibe ?
User avatar
bdavid
márokosanistudnézni
Posts: 56
Joined: Sun Apr 03, 2011 2:17 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest, 16

Re: futómű

Post by bdavid »

Bogyo28 wrote:kardán függesztő gumit kapni itthon, ha más nem akkor a transitét kell kérni, ugyanaz mint a capri, nem tétel az ára. én csapággyal együtt szoktam cserélni, mert az sem tétel, és minek szedni szét mégegyszer. ha levesezd a borítást, alatta egy egyszerű csapágy van, nem kell megvenni kompletten, elég csak a csapágyat. de szerintem sem ettől ráz a kormányműved. ha nem sürgős, jövő hét utánni hétvégén meg tudom neked nézni (husvét után magyarul).
Bárdinál pl nincsen se caprihoz se transithoz. Jólvan, ennek örülnék a legjobban ha megnéznéd, nem sürgős, csak nagyon bosszant. Már október óta nem használom a kocsit. Csak pont nem leszek itthon, akkor már inkább jobb lenne a húsvét utáni 2. hétvége, ha megfelel.
WhiteShark: nem látom hogy beleérne valamibe a kerék, a fék látszólag normálisan működik, ha nem nyomom nem fog be, és nem minden fékezésnél ráz a kormány, viszont el akar húzni oldalra de ez már ilyen volt amikor megvettem.
User avatar
tomtom
egyedülisszerelhet
Posts: 779
Joined: Tue Jan 25, 2005 1:58 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Kaposvár

Re: futómű

Post by tomtom »

White Shark wrote:
bdavid wrote:
tomtom wrote:a kardáncsapágy/szilentjének hibáját nem fogod érezni a kormányon, már ha jól értem, hogy ott érzed a rázást. ha kicseréled, nagy bajt nem csinálsz, de az új is fog 1 centi lógást engedni. az normális. a kardán nem ráz kis fordulaton, hacsak nem kiflibe van hajolva. szerintem nem itt lesz a gond.
A kormányon érezni a jobbra-balra rángatást de durva kattogó/csattogó hangja van közben és az egész autó rázkódik szerintem, ha nyíl egyenesen megyek kormánymozdítás nélkül akkor nem érezni. Szóval valami nagy erőkifejtésre képes dolog csúszhat oldalra, de mi? Én elképzelhetőnek tartom hogy a kardán oldalra verődése berázza az autót, bár közel sem vagyok egy autó szakértő...
Fel lehet lazulva a féknyereg ,vagy az egyik csapágy széthullott ,ha ilyen tüneteket produkál ( durva kattogó csattogó hang) azt látni kellene már ránézésre ,esetleg nem ér bele a kerék semmibe ?

ha a féknyereg fel van lazulva, az könnyen ellenőrizhető:
kicsit hátramenetbe ráfékezel, majd előre indulsz, és ráfékezel. ha csattan, akkor az a baj.
kormányon érezhető az alsó kitámasztó gömbfej lotyogása is, de általában szélső kormánykerék állásba, vagy abból történő kimozdításkor és legtöbbször induláskor- megálláskor tapasztalható.
a csapágy hibáját ellenőrizheted úgy, hogy megemeled az elejét, és a kerék széleit megfogva megmozgatod. ha a fék megnyomásakor (2 emberes művelet) megszűnik a lottyanás, akkor nem jó a csapágyhézag. de, ha csak terheletlenül megforgatva morgó, esetleg fémes hangja van a keréknek, akkor már egyértelmű a csapágyprobléma. hozzáteszem, nagyon nagy bajának kell lenni a csapágynak, hogy menet közben kattanó hangot adjon.
a csapágyhibától húzhat fékezéskor jobbra-balra az autó. amelyik irányba húz, ott a jó a csapágy, mivel a rossz csapágyhézag miatt a mozog a kerékagy, ebből adódóan a féktárcsa is, ami visszanyomja a dugattyúkat a nyeregbe, és nagyobb utat kell a kellő fékerőhöz megtenniük. de addigra már a jó oldalon rég koppon fog a fék és elhúzza a kocsit.
a fentiekben leírtakból a féknyereg-, és csapágyhibát magad is le tudod ellenőrizni.
- capri mkII '76 2.3
- tau tcII '79 1.6 GT
User avatar
White Shark
nagyonsokatirogat
Posts: 1028
Joined: Fri Feb 05, 2010 2:18 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Székesfehérvár

Re: futómű

Post by White Shark »

bdavid wrote:
Bogyo28 wrote:kardán függesztő gumit kapni itthon, ha más nem akkor a transitét kell kérni, ugyanaz mint a capri, nem tétel az ára. én csapággyal együtt szoktam cserélni, mert az sem tétel, és minek szedni szét mégegyszer. ha levesezd a borítást, alatta egy egyszerű csapágy van, nem kell megvenni kompletten, elég csak a csapágyat. de szerintem sem ettől ráz a kormányműved. ha nem sürgős, jövő hét utánni hétvégén meg tudom neked nézni (husvét után magyarul).
Bárdinál pl nincsen se caprihoz se transithoz. Jólvan, ennek örülnék a legjobban ha megnéznéd, nem sürgős, csak nagyon bosszant. Már október óta nem használom a kocsit. Csak pont nem leszek itthon, akkor már inkább jobb lenne a húsvét utáni 2. hétvége, ha megfelel.
WhiteShark: nem látom hogy beleérne valamibe a kerék, a fék látszólag normálisan működik, ha nem nyomom nem fog be, és nem minden fékezésnél ráz a kormány, viszont el akar húzni oldalra de ez már ilyen volt amikor megvettem.
Azt írod el akar húzni oldalra ,akkor csak meg van ragadva az egyik fékdugattyúd .
User avatar
Bogyo28
Überführer
Posts: 5459
Joined: Sat Dec 04, 2004 9:11 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest-Budakalász
Contact:

Re: futómű

Post by Bogyo28 »

bdavid wrote:
Bogyo28 wrote:kardán függesztő gumit kapni itthon, ha más nem akkor a transitét kell kérni, ugyanaz mint a capri, nem tétel az ára. én csapággyal együtt szoktam cserélni, mert az sem tétel, és minek szedni szét mégegyszer. ha levesezd a borítást, alatta egy egyszerű csapágy van, nem kell megvenni kompletten, elég csak a csapágyat. de szerintem sem ettől ráz a kormányműved. ha nem sürgős, jövő hét utánni hétvégén meg tudom neked nézni (husvét után magyarul).
Bárdinál pl nincsen se caprihoz se transithoz. Jólvan, ennek örülnék a legjobban ha megnéznéd, nem sürgős, csak nagyon bosszant. Már október óta nem használom a kocsit. Csak pont nem leszek itthon, akkor már inkább jobb lenne a húsvét utáni 2. hétvége, ha megfelel.
WhiteShark: nem látom hogy beleérne valamibe a kerék, a fék látszólag normálisan működik, ha nem nyomom nem fog be, és nem minden fékezésnél ráz a kormány, viszont el akar húzni oldalra de ez már ilyen volt amikor megvettem.
a világ kicsit szélesebb mint a bárdi meg a unix...

https://cromax.hu/270000000-kardantenge ... -1985-1991" onclick="window.open(this.href);return false;

https://cromax.hu/270000000-kardantenge ... nsit-1985-" onclick="window.open(this.href);return false;

de pl gumiból Süni tudott kb 1500-2000 forint körül is szerezni, csapágy pedig csapágyboltban méret alapján simán van.
"...ha Detroit-nak végevan, a világnak végevan..."
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."

...A Xikla...

1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
User avatar
bdavid
márokosanistudnézni
Posts: 56
Joined: Sun Apr 03, 2011 2:17 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest, 16

Re: futómű

Post by bdavid »

White Shark wrote: Azt írod el akar húzni oldalra ,akkor csak meg van ragadva az egyik fékdugattyúd .
Menet közben nem húz el, csak fékezéskor, de felváltva jobbra vagy balra, mikor milyen kedve van, változó. Holnap megcsinálom ezt az előre hátra tesztet tomtom írt.
Köszi Bogyo, nem ismertem a cromax-ot! No de majd ha megnézed megmondod hogy kell-e cserélni vagy nem.
User avatar
White Shark
nagyonsokatirogat
Posts: 1028
Joined: Fri Feb 05, 2010 2:18 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Székesfehérvár

Re: futómű

Post by White Shark »

bdavid wrote:
White Shark wrote: Azt írod el akar húzni oldalra ,akkor csak meg van ragadva az egyik fékdugattyúd .
Menet közben nem húz el, csak fékezéskor, de felváltva jobbra vagy balra, mikor milyen kedve van, változó. Holnap megcsinálom ezt az előre hátra tesztet tomtom írt.
Köszi Bogyo, nem ismertem a cromax-ot! No de majd ha megnézed megmondod hogy kell-e cserélni vagy nem.
Ilyen nincs ,eddig csak egyszer találkoztam hasonló esettel ,mikor a futóműves rossz adatokkal állította be az ősszetartást ,széttartás lett belőle ,na akkor ment az autó egyszer jobbra egyszer balra ,de egyenesen nem akart,és az csak egy hangot adott ,a kerekek sikítását .
User avatar
Süni
OfficialGréTCSiTanárúr
Posts: 2147
Joined: Fri Sep 23, 2005 12:36 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Vál
Contact:

Re: futómű

Post by Süni »

Bogyo28 wrote:
a világ kicsit szélesebb mint a bárdi meg a unix...

https://cromax.hu/270000000-kardantenge ... -1985-1991" onclick="window.open(this.href);return false;

https://cromax.hu/270000000-kardantenge ... nsit-1985-" onclick="window.open(this.href);return false;

de pl gumiból Süni tudott kb 1500-2000 forint körül is szerezni, csapágy pedig csapágyboltban méret alapján simán van.
Bárdinál is van, 8000.-, csak úgy kell kérni, hogy Transit, és a vasat el kell róla vinni a méhbe.
User avatar
tomtom
egyedülisszerelhet
Posts: 779
Joined: Tue Jan 25, 2005 1:58 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Kaposvár

Re: futómű

Post by tomtom »

White Shark wrote:
bdavid wrote:
White Shark wrote: Azt írod el akar húzni oldalra ,akkor csak meg van ragadva az egyik fékdugattyúd .
Menet közben nem húz el, csak fékezéskor, de felváltva jobbra vagy balra, mikor milyen kedve van, változó. Holnap megcsinálom ezt az előre hátra tesztet tomtom írt.

nincs véletlenül ketté törve a bölcsőd? :lol:
ez már így elég szkifi.
- capri mkII '76 2.3
- tau tcII '79 1.6 GT
User avatar
Bogyo28
Überführer
Posts: 5459
Joined: Sat Dec 04, 2004 9:11 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest-Budakalász
Contact:

Re: futómű

Post by Bogyo28 »

Süni wrote:
Bogyo28 wrote:
a világ kicsit szélesebb mint a bárdi meg a unix...

https://cromax.hu/270000000-kardantenge ... -1985-1991" onclick="window.open(this.href);return false;

https://cromax.hu/270000000-kardantenge ... nsit-1985-" onclick="window.open(this.href);return false;

de pl gumiból Süni tudott kb 1500-2000 forint körül is szerezni, csapágy pedig csapágyboltban méret alapján simán van.
Bárdinál is van, 8000.-, csak úgy kell kérni, hogy Transit, és a vasat el kell róla vinni a méhbe.
Janesz nem tudhat abból szerezni amit annó tőled vettem magyar gyártást?
"...ha Detroit-nak végevan, a világnak végevan..."
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."

...A Xikla...

1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
User avatar
Süni
OfficialGréTCSiTanárúr
Posts: 2147
Joined: Fri Sep 23, 2005 12:36 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Vál
Contact:

Re: futómű

Post by Süni »

Bogyo28 wrote:
Janesz nem tudhat abból szerezni amit annó tőled vettem magyar gyártást?
De. de sztem még van neki polcon 1-2db. De az csak gumi.
User avatar
SONI
T.O.C.B.
Posts: 908
Joined: Fri Dec 03, 2004 1:16 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: PÁKOZD

Re: futómű

Post by SONI »

A csattogást nekem akkor csinálta mikor fel volt lazulva a féknyereg.
A fékezéskor a rángatást szinte mindig . A fék tárcsát javíttattam esztergályossal (mert ütött) akkor jobb lett de nem lett tökéletes és csak egy darabig.
Félre húzni akkor húzott mikor be volt szorulva az egyik fék dugattyú de csak egyik irányba.
Bár mit csináltam mindig csak ideig óráig nem rázott fékezéskor (új minden alkatrész a futóműben).
Míg végül tavaly ősszel Bogyóékkal meg csináltuk a lengőkar kitámasztását és azóta meg szűnt minden ilyen problémám.
Attachments
P3240015.JPG
;.jpg
;.jpg (54.6 KiB) Viewed 5950 times
SONI,CSAK EGYGÁZ LÉTEZIK A PADLÓ ))))
Fsz.25.pont http://www.fordcapri.hu/forford3/viewto ... f=7&t=1581" onclick="window.open(this.href);return false;
Post Reply