Capri Mk1 - Kapeti

A forum látogatói álltal épített verdák...

Moderators: SONI, Pudva, Bogyo28

User avatar
adam
egyedülisszerelhet
Posts: 790
Joined: Fri Nov 14, 2008 6:01 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest xiii

Re: Capri Mk1 - Kapeti

Post by adam »

Süni wrote:
Kapeti wrote:
daytona wrote:Dinamot meghagyod, vagy lecsereled generatorra?
Szerintem egyelőre abból próbálom összerakni ami van, aztán később jöhet a "csicsázás".
Ez a kérdés úgyis jövő télen lesz aktuális, úgy gondolom... :-)
Ádámnak van Kent-hez generátora.
Ja hogy ez kent!! :-?
Ha a motorhoz kellene valami szólj!
És kitartást a projekthez ;-)
Sosem lesz kész, csak alakul...
User avatar
Kapeti
márokosanistudnézni
Posts: 84
Joined: Sun Jan 06, 2013 9:35 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Contact:

Re: Capri Mk1 - Kapeti

Post by Kapeti »

Szia adam!

Köszönöm előre is a felajánlást és a jókívánságokat.
Majd ha jobb idő lesz, lehet, hogy megpróbálom beindítani raklapon... :-)

Üdv

P.
User avatar
Kapeti
márokosanistudnézni
Posts: 84
Joined: Sun Jan 06, 2013 9:35 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Contact:

Re: Capri Mk1 - Kapeti

Post by Kapeti »

Urak...
Ma szét tudtam szerelni a gólyalábakat, meglepően egyszerűen ment.
Kérdés: A patronokról úgy gondoltam, hogy szárazon vannak a hüvelyben, ehelyett
olajban úsztak a gólyaláb csövében. Ez rendellenesség, vagy valamit nem értek? :-)

Köszi

Üdv

P.
Attachments
IMG_3322 (Small).JPG
User avatar
szszaby
rengetegetirogatide
Posts: 4629
Joined: Tue Jun 28, 2005 2:37 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Karcag

Re: Capri Mk1 - Kapeti

Post by szszaby »

Elvileg nem kellene, hogy olajos legyen. Vagy ereszt a gátló és oda is beszivárgott vagy az előző valaki olajosan rakta össze, hogy ne rozsdáljon bele.
Ford Capri MkI Essex
User avatar
Peti
egyedülisszerelhet
Posts: 931
Joined: Tue Jul 12, 2005 5:28 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest

Re: Capri Mk1 - Kapeti

Post by Peti »

Nekem úgy rémlik, hogy kell bele egy kis mennyiségű olaj, de nézzetek utána..
'81 Capri 3.0 SHO X-Pack project
'83 Granada 2.8i Ghia X project
User avatar
White Shark
nagyonsokatirogat
Posts: 1028
Joined: Fri Feb 05, 2010 2:18 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Székesfehérvár

Re: Capri Mk1 - Kapeti

Post by White Shark »

Nem kell abba egy gramm se ,azért patronos . Ami kell az a patronba van , ahogy sszabi mondta vagy folyat a patron,ami nem valószínű ,mert a nyakán a lefogató anya csak kifelé engedné az olajat, inkább esélyes hogy az elődöd kihúzta a gyári szereléket és a satuba visszatolta a patront az olaj meg bennemaradt .
User avatar
Tibi
rengetegetirogatide
Posts: 4408
Joined: Tue May 31, 2005 10:12 am
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Miskolc - Bp
Contact:

Re: Capri Mk1 - Kapeti

Post by Tibi »

szszaby wrote:Elvileg nem kellene, hogy olajos legyen. Vagy ereszt a gátló és oda is beszivárgott vagy az előző valaki olajosan rakta össze, hogy ne rozsdáljon bele.
az enyémbe is tettünk egy kicsit, hogy ne rohadjon bele az alja
1980 Capri MK3
User avatar
Bogyo28
Überführer
Posts: 5459
Joined: Sat Dec 04, 2004 9:11 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest-Budakalász
Contact:

Re: Capri Mk1 - Kapeti

Post by Bogyo28 »

Tibi wrote:
szszaby wrote:Elvileg nem kellene, hogy olajos legyen. Vagy ereszt a gátló és oda is beszivárgott vagy az előző valaki olajosan rakta össze, hogy ne rozsdáljon bele.
az enyémbe is tettünk egy kicsit, hogy ne rohadjon bele az alja
Én mindig teszek bele egy kiskanálnyi olajat, anno így mondták, azóta megragadt bennem. baja nem lesz tőle...
"...ha Detroit-nak végevan, a világnak végevan..."
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."

...A Xikla...

1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
User avatar
daytona
egyedülisszerelhet
Posts: 798
Joined: Mon Jan 26, 2009 5:45 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Zseliz, SK - Budapest III.ker
Contact:

Re: Capri Mk1 - Kapeti

Post by daytona »

Kapeti wrote:
daytona wrote:Dinamot meghagyod, vagy lecsereled generatorra?
Szerintem egyelőre abból próbálom összerakni ami van, aztán később jöhet a "csicsázás".
Ez a kérdés úgyis jövő télen lesz aktuális, úgy gondolom... :-)
Ezt a dinamot azert gondold at, sok hatranya van. Ha volt generatoros Kent a Capriban, akkor az azert sokkal jobb lenne bele.
Ford Taunus Knudsen 1975
Ford Sierra XR4i 1983
Fiat 125P 1977
Volvo V70 1998
Renault Clio 1.2 8v 2004
Honda CB500T 1976
User avatar
Kapeti
márokosanistudnézni
Posts: 84
Joined: Sun Jan 06, 2013 9:35 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Contact:

Re: Capri Mk1 - Kapeti

Post by Kapeti »

Elkészült az első adag horganyzás. 20mikron kék + vastagpassziválás.

Illetve sikerült leszórni a maradék futóműalkatrészt. Most már építkezés
kezdődhet a sok bontás után.

;-)
Attachments
IMG_3325 (Small).JPG
IMG_3336 (Small).JPG
User avatar
Bogyo28
Überführer
Posts: 5459
Joined: Sat Dec 04, 2004 9:11 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest-Budakalász
Contact:

Re: Capri Mk1 - Kapeti

Post by Bogyo28 »

Kapeti wrote:Elkészült az első adag horganyzás. 20mikron kék + vastagpassziválás.

Illetve sikerült leszórni a maradék futóműalkatrészt. Most már építkezés
kezdődhet a sok bontás után.

;-)
azért a fém fékcsőből rakhatnál be újat, mlgis csak fék... egyébként szép.
"...ha Detroit-nak végevan, a világnak végevan..."
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."

...A Xikla...

1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
User avatar
Kapeti
márokosanistudnézni
Posts: 84
Joined: Sun Jan 06, 2013 9:35 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Contact:

Re: Capri Mk1 - Kapeti

Post by Kapeti »

Szerettem volna kérdezni...
A fém fékcsövet csak az anyák miatt horganyoztattam le.
Gondoltam levágom majd őket a csőről, csövet pedig hajlítok újat rézből...
Habár az megint csak nem túl korhű, de azért a biztonság is fontos...

A fém fékcsövek elég szivacsosnak néznek ki kívülről...
User avatar
Kapeti
márokosanistudnézni
Posts: 84
Joined: Sun Jan 06, 2013 9:35 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Contact:

Re: Capri Mk1 - Kapeti

Post by Kapeti »

Egy gyártástechnológiai érdekesség...

Ma már csak pár plusz kattintás, és a gép lemarja azt a kis csücsköt a gólyaláb öntvényéről...
Akkoriban is csak egy nagyobb átmérőjű maró kellett volna, de nem...

Én nem vagyok nagy forgácsolós szakember, de laikusként is furcsa az a megmaradt csücsök ott... :-D
Attachments
IMG_3339 (Small).JPG
User avatar
Tibi
rengetegetirogatide
Posts: 4408
Joined: Tue May 31, 2005 10:12 am
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Miskolc - Bp
Contact:

Re: Capri Mk1 - Kapeti

Post by Tibi »

Rugók is mentek a galvánba ?

Réz fékcső tekintetében körbe kellene kérdezni, hogy mostanában elfogadott-e vizsgán. Olvas mostanában sokfélét az ember, jó lenne ha valaki ebben jártas megmondaná az okosságot.
1980 Capri MK3
User avatar
Kapeti
márokosanistudnézni
Posts: 84
Joined: Sun Jan 06, 2013 9:35 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Contact:

Re: Capri Mk1 - Kapeti

Post by Kapeti »

Rugók nem...
Tudtommal rugóacélt nem szokás horganyozni, a hidrogénes elridegedés miatt
nem akartam kockáztatni. Nagyobb szakítószilárdságú csavarokat sem horganyozzák már.
Ha nem így van, akkor is csak alapozót + fekete fedőt kap...
Post Reply