karburátor
Moderators: SONI, Pudva, Bogyo28
Re: karburátor
Téves
32 es solex valami 80 TE 9172H Ford
ennyit lehetett leolvasni róla.
De tau v6 ról lett leszedve. Az tuti.
Pedig már örültem volna hogy találok egy jót
32 es solex valami 80 TE 9172H Ford
ennyit lehetett leolvasni róla.
De tau v6 ról lett leszedve. Az tuti.
Pedig már örültem volna hogy találok egy jót
- tomtom
- egyedülisszerelhet
- Posts: 779
- Joined: Tue Jan 25, 2005 1:58 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Kaposvár
Re: karburátor
- capri mkII '76 2.3
- tau tcII '79 1.6 GT
- tau tcII '79 1.6 GT
- Bogyo28
- Überführer
- Posts: 5459
- Joined: Sat Dec 04, 2004 9:11 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Budapest-Budakalász
- Contact:
Re: karburátor
ez ötletnek nem rossz, de nem tudom hogy fel lehet e rakni a 2.9-re a régi olajpumpát a meghajtóval, és hogy át lehet e rakni a fogaskereket, egyforma e az átmérő. de meg fogom tekinteni, mert van rakás 2.9 motorom...CapriTurbo wrote:Csak a veztengely forog az ellenkező irányba, a rotor nem, át kell cserélni a rotor végén lévő fogastereket a 2.9-esére, és feltenni egy 2.8-as olajszivattyút.
"...ha Detroit-nak végevan, a világnak végevan..."
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."
...A Xikla...
1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."
...A Xikla...
1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
- tomtom
- egyedülisszerelhet
- Posts: 779
- Joined: Tue Jan 25, 2005 1:58 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Kaposvár
Re: karburátor
Natalie Driver Gabe wrote:elvile igen
De ez a 2,3 as carbi nem ??
hát amit írtál az a szám nem egyezik, de itt van minden infó. szedd szét hasonlítsd össze!
http://66.196.80.202/babelfish/translat ... 81EEiT.htm
legalul a fúvókaméretek meg minden.
- capri mkII '76 2.3
- tau tcII '79 1.6 GT
- tau tcII '79 1.6 GT
Re: karburátor
daytona:
"az en gyari Solexem helyere felkerult a martonvasariaknal egy uj Weber 38-as DGMS"
Daytona mester a kérésem a következő lenne:
Hasonló terveket dédelgetek már egy ideje, nézegettem a weber 38 DGMS, DGAS karbikat és már viszonylag emberi áron beszerezhetőek./az utángyártott solex 35 majd duplája árú/ a régi 30-éves karbik újítgatása, pedig már fárasztó.
Érdekelnének a tapasztalataid!
a gyári solex karbival szemben megérte-é a váltás? Gondolok itt a fogyasztásra is, nemcsak az "autózhatóságra" stb.
Ha időd engedi, nagyon megköszönném, ha megosztanád ezirányú tapasztalataid,és véleményed. Ajánlod-e, nem-e stb.
Köszi előre is.
"az en gyari Solexem helyere felkerult a martonvasariaknal egy uj Weber 38-as DGMS"
Daytona mester a kérésem a következő lenne:
Hasonló terveket dédelgetek már egy ideje, nézegettem a weber 38 DGMS, DGAS karbikat és már viszonylag emberi áron beszerezhetőek./az utángyártott solex 35 majd duplája árú/ a régi 30-éves karbik újítgatása, pedig már fárasztó.
Érdekelnének a tapasztalataid!
a gyári solex karbival szemben megérte-é a váltás? Gondolok itt a fogyasztásra is, nemcsak az "autózhatóságra" stb.
Ha időd engedi, nagyon megköszönném, ha megosztanád ezirányú tapasztalataid,és véleményed. Ajánlod-e, nem-e stb.
Köszi előre is.
- daytona
- egyedülisszerelhet
- Posts: 798
- Joined: Mon Jan 26, 2009 5:45 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Zseliz, SK - Budapest III.ker
- Contact:
Re: karburátor
A gyari Solexszel azt untam meg, hogy mar nem tudtam jol beloni. Mikor csak finoman nyomtam a gazt, akkor volt egy kis szaggatas, ami nagyobb gazadasra elmult. Ezenkivul neha mar szorakozott az alapjarat is, kicsit megemelkedett, kicsit leesett, 100-200 fordulat ide oda. Neha teljesen jol ment, neha makrancosabb volt es visszadurrogott valamelyik oldali kipufogoba.
Sajnos az uj karbinak sokaig nem tudtam orulni, a karbisoktol elhozva nagyon rossz volt a kocsi, de errol mar irtam kicsit feljebb. Miutan pipa lettem es kicsit belottem sajat magam, azota egyszer ment az auto, ugyhogy a fogyasztasrol meg nem tudok nyilatkozni. Egyelore annyi a tuti, hogy a meleg motor poccre beindul gaz nelkul akar egy injektoros, az alapjarat teljesen nyugodt es nem durrog vissza a kipuffba. Annyit vettem meg eszre, hogy a motor megnyilvanulasa a gazkar meghuzasara joval erzekenyebb es nyersebb. A Solex joval kifinomultabb, szofisztikaltabb volt - ami mondjuk nem baj.
Ha akadna egy kis idom, szeretnek meg egy kicsit eljatszani a karbival, szerintem meg messze nem aknazom ki mindazt amit tudna. Ami biztos, szeretnek ra egy 2.8 szivosort ill valamit a hengerfejekkel, pl kemenyitett szelepulekeket belerakni. Egyelore viszont meg nem tudom, ki tudna egy ilyen operaciot vegrehajtani Magyarorszagon.
Sajnos az uj karbinak sokaig nem tudtam orulni, a karbisoktol elhozva nagyon rossz volt a kocsi, de errol mar irtam kicsit feljebb. Miutan pipa lettem es kicsit belottem sajat magam, azota egyszer ment az auto, ugyhogy a fogyasztasrol meg nem tudok nyilatkozni. Egyelore annyi a tuti, hogy a meleg motor poccre beindul gaz nelkul akar egy injektoros, az alapjarat teljesen nyugodt es nem durrog vissza a kipuffba. Annyit vettem meg eszre, hogy a motor megnyilvanulasa a gazkar meghuzasara joval erzekenyebb es nyersebb. A Solex joval kifinomultabb, szofisztikaltabb volt - ami mondjuk nem baj.
Ha akadna egy kis idom, szeretnek meg egy kicsit eljatszani a karbival, szerintem meg messze nem aknazom ki mindazt amit tudna. Ami biztos, szeretnek ra egy 2.8 szivosort ill valamit a hengerfejekkel, pl kemenyitett szelepulekeket belerakni. Egyelore viszont meg nem tudom, ki tudna egy ilyen operaciot vegrehajtani Magyarorszagon.
Ford Taunus Knudsen 1975
Ford Sierra XR4i 1983
Fiat 125P 1977
Volvo V70 1998
Renault Clio 1.2 8v 2004
Honda CB500T 1976
Ford Sierra XR4i 1983
Fiat 125P 1977
Volvo V70 1998
Renault Clio 1.2 8v 2004
Honda CB500T 1976
Re: karburátor
daytona wrote:A gyari Solexszel azt untam meg, hogy mar nem tudtam jol beloni. Mikor csak finoman nyomtam a gazt, akkor volt egy kis szaggatas, ami nagyobb gazadasra elmult. Ezenkivul neha mar szorakozott az alapjarat is, kicsit megemelkedett, kicsit leesett, 100-200 fordulat ide oda. Neha teljesen jol ment, neha makrancosabb volt es visszadurrogott valamelyik oldali kipufogoba.
Sajnos az uj karbinak sokaig nem tudtam orulni, a karbisoktol elhozva nagyon rossz volt a kocsi, de errol mar irtam kicsit feljebb. Miutan pipa lettem es kicsit belottem sajat magam, azota egyszer ment az auto, ugyhogy a fogyasztasrol meg nem tudok nyilatkozni. Egyelore annyi a tuti, hogy a meleg motor poccre beindul gaz nelkul akar egy injektoros, az alapjarat teljesen nyugodt es nem durrog vissza a kipuffba. Annyit vettem meg eszre, hogy a motor megnyilvanulasa a gazkar meghuzasara joval erzekenyebb es nyersebb. A Solex joval kifinomultabb, szofisztikaltabb volt - ami mondjuk nem baj.
Ha akadna egy kis idom, szeretnek meg egy kicsit eljatszani a karbival, szerintem meg messze nem aknazom ki mindazt amit tudna. Ami biztos, szeretnek ra egy 2.8 szivosort ill valamit a hengerfejekkel, pl kemenyitett szelepulekeket belerakni. Egyelore viszont meg nem tudom, ki tudna egy ilyen operaciot vegrehajtani Magyarorszagon.
Köszi a választ!
A solex-el nálam kb ugyanezek a gondok állnak fenn. Tetézve olyan dolgokkal, hogy pl. menet közben közelítve egy kereszteződéshez, egyszercsak nuku alapjárat, motor leáll és "Arnold-i combizmom" 100%-os kihasználásával kell nyomnom a középső pedált /asszem az a fék/.
32-es solex van fenn /2.3-as a motor/, hol faxa nyócszázas alapjárat, hol dalol, mint Pavarotti, vagy leáll. Viszont fordulaton egyenletesen, szépen megy, fogyasztás nagyon finom. Mondjuk 3000 felett, már érezhetően szegény a keverék.
De próbáltam már többet is, trisózva, főzve- nyersen, stb. igazán egy sem vált be. Egy jó 35-öst pedig még nem sikerült találnom. /persze ki ad el ilyet/
Ezért gondolkodom, egy új karbiban.
És Ezért is kérdeztelek a tapasztalataidról.
Nekem az a lényeg, hogy szépen járjon alapon, stabil, megbízható legyen, de a fogyasztás se nagyon nőjön. "versenyezni" nem akarok. Persze tudom, hogy a 38-as weber-ek nem kimondottan a 2.3-as motorra lettek optimalizálva.
- daytona
- egyedülisszerelhet
- Posts: 798
- Joined: Mon Jan 26, 2009 5:45 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Zseliz, SK - Budapest III.ker
- Contact:
Re: karburátor
Esetleg addig oda tudom adni neked a regi Solexemet, van benne egy zsir uj felujitokeszlet. Merre vagy helyileg?
Ford Taunus Knudsen 1975
Ford Sierra XR4i 1983
Fiat 125P 1977
Volvo V70 1998
Renault Clio 1.2 8v 2004
Honda CB500T 1976
Ford Sierra XR4i 1983
Fiat 125P 1977
Volvo V70 1998
Renault Clio 1.2 8v 2004
Honda CB500T 1976
Re: karburátor
Nagyon szépen köszönöm a felajánlást,rendes tőled!!daytona wrote:Esetleg addig oda tudom adni neked a regi Solexemet, van benne egy zsir uj felujitokeszlet. Merre vagy helyileg?
A helyzet az, hogy a gépezetem, még felújítás alatt áll, össze kell pakolni az ótót.
Az előző írásomból ez ténylegesen nem volt kivehető, tényleg úgy értelmezhető mintha jelenleg is üzemelne a Caprim,ámde még nem. Tehát, hogy pontosítsam magam, a jelenlegi legjobb karbimmal, míg egyben volt az autó, akkor produkálta az említett tüneteket, és ezért gondolkodom abban, hogy felújítás, összerakás után új karbit szerzek rá.
Nagyon kedves a felajánlásod, és jólesik a segítőszándék, de amíg nem rakom össze az autót, addig nem hoznám el a karbit, mert csak itt állna nálam.
Egyébként Szolnok mellett /30km/ lakom egy kis faluban. Sok föld út,tekervényes aszfaltcsík, 0-forgalom!! a narancs Capri-val tiszta Hazzard-megye feeleng lesz!!!
Mégegyszer köszi a segítséget, az infókat,meg mindent!!
- szszaby
- rengetegetirogatide
- Posts: 4629
- Joined: Tue Jun 28, 2005 2:37 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Karcag
Re: karburátor
Hol az a Szolnok melletti falu?
Elvileg akkor Te lennél hozzám a legközelebb.
Elvileg akkor Te lennél hozzám a legközelebb.
Ford Capri MkI Essex
Re: karburátor
Törökszentmiklós mellett /kb 10km/, Óballa. Kb 170-180 lakos.szszaby wrote:Hol az a Szolnok melletti falu?
Elvileg akkor Te lennél hozzám a legközelebb.
Ha jössz Karcag felől, akkor miklóson a főúton, a második "lámpás" kereszteződésnél /a régi Lenin-szobornál/ piacnapon, egy szép kézifékes jobbos után kanyarodsz rá a Ballára vezető útra.
Majd a szájtátva ámuló-bámuló tömeg ujjongása közepette elhasítasz a piactér mellett, és szigorúan követed a kezdetben még normális méretű, később iszonyatosan keskenyedő, és még iszonyatosabb minőségű aszfaltcsíkot.
Kb a 4-es km-kőnél lévő faxa S-kanyar után bármennyire is hívogatóan tárul eléd egy fajintos egyenes szakasz, ne gyorsíts ki a kanyarból!!! Történetesen egy őz-család b@aszottul szeret ott kiugrálni.
Miután elhagytad a baloldalon lévő "keresztet" adhatod neki a kakaót, jóképű kanyarok vannak, de faxa.
A 7-es km kőnél van a reptér, /ahol tavaly lezuhant egy katonai helikopter, benne is voltunk a TV-ben/ na ott balra tartasz.
Ezután újabb veszélyes szakasz jön.
Egyrészt mert kib@szott "tarajos" az út, amolyan olajteknő-kipufogómarasztaló, másrészt az egyenes szakaszban van Rédai Feri bátyám tanyája, aki bár nagyon jó csóka, a lábasjószágai kiszámíthatatlanok. Érdemes lassítani, elég nagy tehenei vannak.
No, ha mindezen túl vagy, már baj nem érhet, nyomhatod neki!!
Beérvén a faluba, utcanév táblákat nem kell nézegetni, állj meg az első gólyafészeknél, lévő sárga házikónál. Itten vagyunk mi a kis családommal, meg a lovakkal.
Ha nem volt túl riasztó az eléd tárt utiterv, és a 4-es főúton az utad Miklósra hoz,és időd is engedi akkor bátran rántsd be azt a kéziféket a második lámpánál, bármikor szívesen látlak!!!!
- Pudva
- rengetegetirogatide
- Posts: 2543
- Joined: Mon Feb 28, 2005 4:59 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Nyóc + a Tizenhárom
- Contact:
Re: karburátor
OFF
Szabi szerintem valami Land Cruiser-el menjél
ON
Szabi szerintem valami Land Cruiser-el menjél
ON
'80 Ford Capri Mk III. V6 2.8
'94 Ford Escort Mk Vb 1.4 CLX
-= Az utcának az a színfoltja, kinek van egy FORD-ja =-
.: DayWalker :.
.: family rosso :.
'94 Ford Escort Mk Vb 1.4 CLX
-= Az utcának az a színfoltja, kinek van egy FORD-ja =-
.: DayWalker :.
.: family rosso :.
Re: karburátor
ez korrekt leírás volt, bearanyozta a napomat :)
- '79 Ford Capri 2.8
- '91 Ford Sierra DOHC
- '91 Ford Sierra DOHC