karburátor

mindenféle kapcsolódó technikai kérdés, megoldások, ötletek...

Moderators: SONI, Pudva, Bogyo28

User avatar
Zacy
akárhozzáisnyulhatvalamihez
Posts: 216
Joined: Sun Jun 08, 2008 3:51 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Zala megyében bárhol

Re: karburátor

Post by Zacy »

A karbim nekem most még jó, de az utolsó szétszedésnél már látható volt hogy felujítószett lassan aktuális lesz Solex32EEIT. Hol lehet ezt beszerezni és mennyiért? Meg kellene egy úszó is mert ami a mienkben van már ragasztott.
Ford Capri MkII 1977 2.0V6
User avatar
daytona
egyedülisszerelhet
Posts: 798
Joined: Mon Jan 26, 2009 5:45 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Zseliz, SK - Budapest III.ker
Contact:

Re: karburátor

Post by daytona »

Nekem van egy szetszedett Solex karbim a garazsban, abban jo az uszo. Tied lehet, csak hogy jut el hozzad?
Felujito szettben szerintem Suni tud segiteni.
Ford Taunus Knudsen 1975
Ford Sierra XR4i 1983
Fiat 125P 1977
Volvo V70 1998
Renault Clio 1.2 8v 2004
Honda CB500T 1976
Árpi
akárhozzáisnyulhatvalamihez
Posts: 326
Joined: Mon Jan 31, 2005 4:26 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Dunakanyar
Contact:

Re: karburátor

Post by Árpi »

Menyire nagy szívás egy 2.9i t karburátorosítani ugy , hogy van 2.8 szívósorom és karbim is?
Granada 1977 2.0i V6
User avatar
szszaby
rengetegetirogatide
Posts: 4629
Joined: Tue Jun 28, 2005 2:37 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Karcag

Re: karburátor

Post by szszaby »

Árpi wrote:Menyire nagy szívás egy 2.9i t karburátorosítani ugy , hogy van 2.8 szívósorom és karbim is?
A szívósor lefogató csavarok egy picikét másképp vannak, de megoldható.
Ford Capri MkI Essex
Árpi
akárhozzáisnyulhatvalamihez
Posts: 326
Joined: Mon Jan 31, 2005 4:26 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Dunakanyar
Contact:

Re: karburátor

Post by Árpi »

szszaby wrote:
Árpi wrote:Menyire nagy szívás egy 2.9i t karburátorosítani ugy , hogy van 2.8 szívósorom és karbim is?
A szívósor lefogató csavarok egy picikét másképp vannak, de megoldható.
Köszönöm! :pia:
Granada 1977 2.0i V6
User avatar
Bogyo28
Überführer
Posts: 5459
Joined: Sat Dec 04, 2004 9:11 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest-Budakalász
Contact:

Re: karburátor

Post by Bogyo28 »

Zacy wrote:A karbim nekem most még jó, de az utolsó szétszedésnél már látható volt hogy felujítószett lassan aktuális lesz Solex32EEIT. Hol lehet ezt beszerezni és mennyiért? Meg kellene egy úszó is mert ami a mienkben van már ragasztott.
szétszedett karbin van pár, szerintem lesz uszó is... Süni tud felújító készletet...
"...ha Detroit-nak végevan, a világnak végevan..."
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."

...A Xikla...

1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
User avatar
Bogyo28
Überführer
Posts: 5459
Joined: Sat Dec 04, 2004 9:11 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest-Budakalász
Contact:

Re: karburátor

Post by Bogyo28 »

Árpi wrote:Menyire nagy szívás egy 2.9i t karburátorosítani ugy , hogy van 2.8 szívósorom és karbim is?
a gyujtás lesz a macerás, Vasparipa úr már rakott 2.4-re karbis szívósort. a gyujtással több gond lesz:

a 2.9 már láncos, ezért a veztengelye az ellenkező irányba forog mint a 2.8-é. a veztengely hajtja a gyujtást, ezért az is az ellenkező irányba forog. ezért a vákumos vezérlésü megszakítós gyujtástörzs nem átrekható, mert a vákum nem jó irányba huzná el a gyujtást. a 2.8 elektromos törzse szintén ezért nem jó. továbbá a gyujtástörzs alja hajtja meg az olajpumpát egy pálcával, ami a 2.8-nál egy hatszög, a 2.9 pedig kb mint egy torx csavarhúzó, tehát nem összevegyíthető. a legegyszerübb talán benthagyni a 2.9 gyári hal jeladós gyujtástörzsét, és egy kis külön elektronikával szabályozni az előgyujtást, pl ilyennel:

http://www.roxracing.eu/" onclick="window.open(this.href);return false;
"...ha Detroit-nak végevan, a világnak végevan..."
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."

...A Xikla...

1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
User avatar
daytona
egyedülisszerelhet
Posts: 798
Joined: Mon Jan 26, 2009 5:45 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Zseliz, SK - Budapest III.ker
Contact:

Re: karburátor

Post by daytona »

Vagy 2 elosztobol csinaltatni 1-et. Olyat is lattam mar mukodni. Amugy Bogyo altal javasolt cucc kulturaltabb megoldasnak tunik :-D
Ford Taunus Knudsen 1975
Ford Sierra XR4i 1983
Fiat 125P 1977
Volvo V70 1998
Renault Clio 1.2 8v 2004
Honda CB500T 1976
User avatar
Midnight Blue
nemleszgondhasegítis
Posts: 133
Joined: Tue Jun 07, 2005 11:48 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Tatabánya

Re: karburátor

Post by Midnight Blue »

Szerintem nem forog ellenkező irányba a rotor (legalábbis nekem 2.9-ben jobbra forog)! A torx és hatszög olajpumpa meghajtás viszont igaz.
Az Isteni Capri !
Natalie Driver Gabe

Re: karburátor

Post by Natalie Driver Gabe »

Midnight Blue wrote:Szerintem nem forog ellenkező irányba a rotor (legalábbis nekem 2.9-ben jobbra forog)! A torx és hatszög olajpumpa meghajtás viszont igaz.
De azt is meg lehet szerintem oldani .
Gyártatni vagy hegesztetni.
Árpi
akárhozzáisnyulhatvalamihez
Posts: 326
Joined: Mon Jan 31, 2005 4:26 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Dunakanyar
Contact:

Re: karburátor

Post by Árpi »

Bogyo28 wrote:
Árpi wrote:Menyire nagy szívás egy 2.9i t karburátorosítani ugy , hogy van 2.8 szívósorom és karbim is?
a gyujtás lesz a macerás, Vasparipa úr már rakott 2.4-re karbis szívósort. a gyujtással több gond lesz:

a 2.9 már láncos, ezért a veztengelye az ellenkező irányba forog mint a 2.8-é. a veztengely hajtja a gyujtást, ezért az is az ellenkező irányba forog. ezért a vákumos vezérlésü megszakítós gyujtástörzs nem átrekható, mert a vákum nem jó irányba huzná el a gyujtást. a 2.8 elektromos törzse szintén ezért nem jó. továbbá a gyujtástörzs alja hajtja meg az olajpumpát egy pálcával, ami a 2.8-nál egy hatszög, a 2.9 pedig kb mint egy torx csavarhúzó, tehát nem összevegyíthető. a legegyszerübb talán benthagyni a 2.9 gyári hal jeladós gyujtástörzsét, és egy kis külön elektronikával szabályozni az előgyujtást, pl ilyennel:

http://www.roxracing.eu/" onclick="window.open(this.href);return false;
Aham , ezt csak egy talon lehetöségnek tartogatom ha nagyon hulla lenne a 2.8 am :-(
Granada 1977 2.0i V6
User avatar
CapriTurbo
akárhozzáisnyulhatvalamihez
Posts: 310
Joined: Fri Dec 10, 2004 2:42 am

Re: karburátor

Post by CapriTurbo »

Csak a veztengely forog az ellenkező irányba, a rotor nem, át kell cserélni a rotor végén lévő fogastereket a 2.9-esére, és feltenni egy 2.8-as olajszivattyút.
Natalie Driver Gabe

Re: karburátor

Post by Natalie Driver Gabe »

solex 36-os !!!

Tudunk róla valamit ??
Fordon milyen lenne ????
User avatar
tomtom
egyedülisszerelhet
Posts: 779
Joined: Tue Jan 25, 2005 1:58 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Kaposvár

Re: karburátor

Post by tomtom »

Natalie Driver Gabe wrote:solex 36-os !!!

Tudunk róla valamit ??
Fordon milyen lenne ????
szerintem ez így egy kicsit kevés infó, hogy solex 36-os...
- capri mkII '76 2.3
- tau tcII '79 1.6 GT
Natalie Driver Gabe

Re: karburátor

Post by Natalie Driver Gabe »

tomtom wrote:
Natalie Driver Gabe wrote:solex 36-os !!!

Tudunk róla valamit ??
Fordon milyen lenne ????
szerintem ez így egy kicsit kevés infó, hogy solex 36-os...
Rákérdezek.
Post Reply