karburátor

mindenféle kapcsolódó technikai kérdés, megoldások, ötletek...

Moderators: SONI, Pudva, Bogyo28

User avatar
Gabooca
márokosanistudnézni
Posts: 85
Joined: Tue Nov 08, 2005 3:38 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest, III. ker.

Re: karburátor

Post by Gabooca »

Urak!

Tudna nekem valaki robbantott ábrát küldeni egytorkú Motorcraft karbiról 1.6os mocihoz valóról.

ilyenről lenne szó:
IMG_0005.JPG
IMG_0004.JPG
Úgy egyél, mintha az utolsó volna,
úgy vezess, mintha most loptad volna.
User avatar
Blant
nagyonsokatirogat
Posts: 1352
Joined: Sun Dec 05, 2004 6:24 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest

Re: karburátor

Post by Blant »

Nincs ábrám, de egy ötlet: Ilyen karbi volt az mkIII-as CVH motoros 1,6GL (96LE-s) Escortokon. Esetleg ahoz keress dokumentációt :-)
A hangom, a rangom tartom pardon
NEM ELADÓ!
A kedvem, a lelkem, a nemem, a szlengem
NEMM ELLADÓÓ

'78 Ford Capri mkIII Ghia 2,8i EFI, az imádott!
'85 Ford Fiesta mkII 1.6D, az Istencsászár, az 5literrel rohangálós, a hidegben is beindulós.
User avatar
tomtom
egyedülisszerelhet
Posts: 779
Joined: Tue Jan 25, 2005 1:58 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Kaposvár

Re: karburátor

Post by tomtom »

nekem van egy másik ötletem:
három lépés nekifutásból hajítsd minél messzebb!
ezek addig jók, amíg jók. aztán lsd:fenn!

nekem 2 hónap alatt 2 devander cseszett szét. visszanyomta a vákumcsőbe a benyát, ezenkívül nehezen indult, és zabált. ment is vele, de köszi.
- capri mkII '76 2.3
- tau tcII '79 1.6 GT
User avatar
Bogyo28
Überführer
Posts: 5459
Joined: Sat Dec 04, 2004 9:11 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest-Budakalász
Contact:

Re: karburátor

Post by Bogyo28 »

transitos és karbis könyvemben is van róla rajz ha kell...
"...ha Detroit-nak végevan, a világnak végevan..."
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."

...A Xikla...

1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
User avatar
Gabooca
márokosanistudnézni
Posts: 85
Joined: Tue Nov 08, 2005 3:38 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest, III. ker.

Re: karburátor

Post by Gabooca »

Kell ám, de nagyon :!: :wink:
Úgy egyél, mintha az utolsó volna,
úgy vezess, mintha most loptad volna.
User avatar
Zacy
akárhozzáisnyulhatvalamihez
Posts: 216
Joined: Sun Jun 08, 2008 3:51 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Zala megyében bárhol

Re: karburátor

Post by Zacy »

Tegnap összehányta magát a karbim. Egy Deutsche Fergaser volt rajta, most egy Pilburg van a helyén. Alapjárat hullámzik, majdnem megáll, ekkor a gyorsítófuvóka szól közbe. Ezen a karbin nincs alul a szívósor feletti pillangószelep háznál lévő két alapjárati keverék állító csavar. Egy állítási lehetőség van rajta, a felső pillangószelepház gázmechanizmus felöli oldalán felül. Valakinek valami tipp a bekarburálásra? Minden membrán jó, a tömítések újak, az úszóház fedél rendesen zár. Minden ötletet szívesen fogadok mert itt zalában nem nagyon van tippem hova vihetném ahol még értenek is hozzá..... :?
Ford Capri MkII 1977 2.0V6
User avatar
Zacy
akárhozzáisnyulhatvalamihez
Posts: 216
Joined: Sun Jun 08, 2008 3:51 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Zala megyében bárhol

Re: karburátor

Post by Zacy »

Siker!

Megszűnt az alapjáratingadozásom, most stabil 750-800 óra szerint. A gép sem füstöl annyira, rendesen megy, nem torpan meg, igaz nem is szalad annyira.
A karbi hidegindító rendszerrel ellentétes oldalán található nagy,8-as kulcsnyílású csavar kifele tekerésével, az alapjárat összehangolásával sikerült a gondot megoldani, igaz értékeket nem tudok, és nem is nagyon érdekel egyenlőre, zöldkártyánál majd becsavarom értékre, már amennyire be tudom majd.
Ford Capri MkII 1977 2.0V6
User avatar
Marco
márokosanistudnézni
Posts: 57
Joined: Tue Aug 14, 2007 10:36 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Újpest, Rákospalota

Re: karburátor

Post by Marco »

Sziasztok!
Alapjárat ingadozást próbáltuk/juk, megakadályozni több kevesebb sikerrel.
Kitisztítottuk a karbit, kicseréltünk mindent az felújító szettel, mert volt hogy valahol SPRICCELt a benya :h:
, és most már jó HA bemelegszik akkor 900-on marad az alapjárat de ez se mindig.... Úszószintet meg nem tudom mennyire állítsam , és hogyan?!
Segítséget kérek szépen!!! THX
MArco :ru:
1979 Sárgaság 2.0 v6
User avatar
Bogyo28
Überführer
Posts: 5459
Joined: Sat Dec 04, 2004 9:11 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest-Budakalász
Contact:

Re: karburátor

Post by Bogyo28 »

Marcocapri wrote:Sziasztok!
Alapjárat ingadozást próbáltuk/juk, megakadályozni több kevesebb sikerrel.
Kitisztítottuk a karbit, kicseréltünk mindent az felújító szettel, mert volt hogy valahol SPRICCELt a benya :h:
, és most már jó HA bemelegszik akkor 900-on marad az alapjárat de ez se mindig.... Úszószintet meg nem tudom mennyire állítsam , és hogyan?!
Segítséget kérek szépen!!! THX
MArco :ru:
milyen moci, milyen karbi?
"...ha Detroit-nak végevan, a világnak végevan..."
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."

...A Xikla...

1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
User avatar
holecz
rengetegetirogatide
Posts: 1599
Joined: Thu Mar 22, 2007 10:45 am
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Gyöngyös-Szücsi

Re: karburátor

Post by holecz »

Bogyo28 wrote:
Marcocapri wrote:Sziasztok!
Alapjárat ingadozást próbáltuk/juk, megakadályozni több kevesebb sikerrel.
Kitisztítottuk a karbit, kicseréltünk mindent az felújító szettel, mert volt hogy valahol SPRICCELt a benya :h:
, és most már jó HA bemelegszik akkor 900-on marad az alapjárat de ez se mindig.... Úszószintet meg nem tudom mennyire állítsam , és hogyan?!
Segítséget kérek szépen!!! THX
MArco :ru:
milyen moci, milyen karbi?
Asszem 2000 V6 van neki....
'89 Sierra 2,0 DOHC Sedan
+36 70 503 79 54

"Intercars Autóalkatrészek"
(nálam)..
User avatar
Bogyo28
Überführer
Posts: 5459
Joined: Sat Dec 04, 2004 9:11 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest-Budakalász
Contact:

Re: karburátor

Post by Bogyo28 »

akkor a szívosor rossz tömítettsége is okozhat alapjárati problémákat (falstot szív), vagy még a vákumvezetékeket érdemes megnézni...
"...ha Detroit-nak végevan, a világnak végevan..."
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."

...A Xikla...

1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
User avatar
Marco
márokosanistudnézni
Posts: 57
Joined: Tue Aug 14, 2007 10:36 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Újpest, Rákospalota

Re: karburátor

Post by Marco »

Igen 2.0 v6-om van.... Megnézzük a problemát.. akkor az úszoszint nem lehet problémo?
1979 Sárgaság 2.0 v6
User avatar
Guba István
szerszámadogató
Posts: 20
Joined: Fri Jan 19, 2007 5:30 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Szigetmonostor

Re: karburátor

Post by Guba István »

Nekem ugyan ez volt hétfőn, kedden vittem zöldkártyázni. Kicsit meghajtottam, és elkezdett ingadozni az alapjárat. (2000 V6) Szétszedtem, pucoltam, ugyanaz. Aztán a karbi aljánál mindkét oldalt van szabályzó csavar, azt a kettőt ugyan akkora mértékben kijjebb tekertem (kb fél 1 fordulat) és akkor jó lett, megszünt az ingadozás, kicsit magas lett az alapjárat, de baloldalt kicsit feljebb van egy állítócsavar besüllyesztve, azt meg befele tekertem egy picit, mjdnem teljesen. Így kb 900 lett. Valószínű keveset kapott azért ingadozott. Elvittem zöldkártyázni, öreg szaki majd elájult milyen jók az értékek. Túl jók, és állított rajta, belepiszkált a hülye kezével. Persze hazafelé álhattam félre a parkolóba és viszaállítottam, mert alig akart visszaesni a fordulat, majd' 1200 volt az alapjárat. Aztán helyreállt a rend, nagyon jó lett, nagyon megy :D (Korábban volt egy olyan gond, hogy baloldalt a karbin van egy kis négyzet alakú pici dekni a gyorsítóé. Négy sarkában négy csavar, na a négy csavar meghúzásával deformálódott, és spriccelt mellette a benya. Nehezen indult hidegen, de amióta tömítettem pöpec lett.)
1939 BMW R61
1960 Danuvia 125
1978 Capri 2000 V6
1987 Yamaha FZR 750 Genesis
1990 Ford Fiesta 1.1i
User avatar
Bogyo28
Überführer
Posts: 5459
Joined: Sat Dec 04, 2004 9:11 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest-Budakalász
Contact:

Re: karburátor

Post by Bogyo28 »

Guba István wrote:Korábban volt egy olyan gond, hogy baloldalt a karbin van egy kis négyzet alakú pici dekni a gyorsítóé. Négy sarkában négy csavar, na a négy csavar meghúzásával deformálódott, és spriccelt mellette a benya. Nehezen indult hidegen, de amióta tömítettem pöpec lett.
akkor oda nem ártana egy felújító szett, abban van uj membrán is...
"...ha Detroit-nak végevan, a világnak végevan..."
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."

...A Xikla...

1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
User avatar
Zacy
akárhozzáisnyulhatvalamihez
Posts: 216
Joined: Sun Jun 08, 2008 3:51 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Zala megyében bárhol

Re: karburátor

Post by Zacy »

Én épp most szedtem teljesen elemeire a karbimat. Hála istennek kettő van, úgyhogy az egyik most érett meg a kimutrázásra. Teljesen szétszedtem, amit kell lehorganyoztatok benne. Miután kifúvókáztam teljesen, akkor láttam hogy a bepréselt fúvókák alatt tele volt mocsokkal. A következő eljárással nagyon el lehet kúrni a karbit, ezért csak módjával ajánlanám, nekem bevált, teljesen tiszta lett mindene. A karbi miután ki van teljesen belezve, ki kell tisztítani, tűvel, fúróval nem igen ajánlatos mert ki lehet bővíteni a furatokat rendesen. Én személy szerint így szoktam csinálni, mindenki csinálja saját belátása szerint. forró vízbe szoktam tenni trisót(kb 5 liter forró vízbe 3 evőkanállal). ebbe a vízbe belemártom a karbi minden elemét(úszóházfedél, membránfedelek, alsó pillangószelep ház, minden ami alu öntvény). ha elkezd pezsegni, folyamatosan nézni kell. kb 5-10 perc elég neki. Utána egyből neki lehet állni langyos vízbe kefével sikálni. Ha ez megvan 3 liter 20%-os ecetbe kell mártani, itt nagyjából lejön róla az a sötét réteg amit a trisó rajta hagyott. Innen kiszedve langyos víz öblítésnek. Majd 1-2 napig brigeciol 2000-ben áztatás. És ennyivel vége. Mindent kiszed mindenhonnan a trisó mert lúgos, az ecet mert savas leszedi a trisót, a brigeciol meg semlegesíti és eltünteti az ecet okozta nyomokat. Utána lehet a karburátor úszó ház fedlapot síkba csiszolni, az összes membrán fedéllel egyetemben. ha mindez megvan jöhetnek a fúvókák. A gyorsítófúvókákat ki lehet szedni finoman felfelé, de a sajtolt fúvókákat én kifúrtam de előtte vettem újakat. a réz cuccoknak jót tesz az ecet és a brigeciol. Összeszerelés és beállítás. Ezt nem okoskodásnak írtam, hanem mert elég sokan szopnak a Solex/Pierburg 32/32 EEIT karbikkal. soha nem lesz az igazi ha belülről koszos meg telen van szmötyivel.

Egy ilyen felujítókészletben benne van mind a 4 membrán? A membránokon kívül mi van még benne?
Ford Capri MkII 1977 2.0V6
Post Reply