2.0 V6 motor tuning 2.3 V6 hengerfej es karbival - mukodik?
Moderators: SONI, Pudva, Bogyo28
- p7Tomi
- kopasz
- Posts: 1
- Joined: Tue Feb 03, 2009 10:38 am
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Nyáregyháza, Kecskemét
Re: 2.0 V6 motor tuning 2.3 V6 hengerfej es karbival - mukodik?
Hali Mindenkinek!
Engem is érdekelne 2.0 V6 "tuningja". Persze nem "szénné hegyezés"-ről lenne szó, hanem egyszerűen erő növelésről. Szeretném hamarosan generáloztatni a motoromat, és egyben egy kis tuningra is gondoltam.
Ha felfúratom 2.3-asra (D90-es furat), akkor meg lehet hagyni a jelenlegi hengerfejet, vagy azt mindenképp cserélni kell? A kompresszió viszony miatt kérdezem. Ha esetleg maradna a 2.0 hengerfej, akkor elvileg síkolás nélkül is nagyobb kompresszió jönne létre a hengerfejekben...
Persze ez csak elmélet... :D Tud esetleg valaki pontos adatokat a 2.0 és 2.3 hengefej űrtartalmára és szelepméreteire?
A válaszokat előre is köszönöm.
Engem is érdekelne 2.0 V6 "tuningja". Persze nem "szénné hegyezés"-ről lenne szó, hanem egyszerűen erő növelésről. Szeretném hamarosan generáloztatni a motoromat, és egyben egy kis tuningra is gondoltam.
Ha felfúratom 2.3-asra (D90-es furat), akkor meg lehet hagyni a jelenlegi hengerfejet, vagy azt mindenképp cserélni kell? A kompresszió viszony miatt kérdezem. Ha esetleg maradna a 2.0 hengerfej, akkor elvileg síkolás nélkül is nagyobb kompresszió jönne létre a hengerfejekben...
Persze ez csak elmélet... :D Tud esetleg valaki pontos adatokat a 2.0 és 2.3 hengefej űrtartalmára és szelepméreteire?
A válaszokat előre is köszönöm.
Mész? Menny má' !
- Zacy
- akárhozzáisnyulhatvalamihez
- Posts: 216
- Joined: Sun Jun 08, 2008 3:51 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Zala megyében bárhol
Re: 2.0 V6 motor tuning 2.3 V6 hengerfej es karbival - mukodik?
A tuningon nekem is jár az agyam nagyon, de nem akarok és nem is fogom 2,8-ra cserélni. Ez nálam elvi kérdés. Épp tegnapelött fűztem össze a Blant szakitól vásárolt motort(átmosás, olajozás miatt lett szétfűzve). Hengerfejek kitakarítva, szelepfészkek felmarva, szelepek köszörülve. Ha valaki tudja esetleg hogy mekkora szelepszár szimering kell a szívószelepekre (a kipuff szelepeken én csak egy kis műanyagkupakot találtam), annak megköszönném az infót. Tehát a blokkom kész, henger fejekér holnap megyek, szívosorom kiganajozva és legyöngyözve. A tuning a Cologne blokkon kényes kérdés, hengerfejből levvenni nem nagyon lehet mert szerintem nem megy be a szívósor. Alapban ott a sziámi kipuff, ami hatalmas butítás. Egyetlen megoldás marad a Colognéra szerintem az a turbofeltöltö, de az sem 1 baron. Gondolkodtam rajta sokat, nem tudom mi lesz belőle. Épp ma öntöttem alu szelepfedelet, inkább lett muskátlisláda mint szelepfedél, még finomítanom kell a dolgokon, remélem összejön. Ki milyen feliratot látna szívesen a szelepfedélen? A Ford felirat kilőve, az hamisítás és nagy bünti jár érte.
Ford Capri MkII 1977 2.0V6
- Tibi
- rengetegetirogatide
- Posts: 4408
- Joined: Tue May 31, 2005 10:12 am
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Miskolc - Bp
- Contact:
Re: 2.0 V6 motor tuning 2.3 V6 hengerfej es karbival - mukodik?
"Frod" ? Amolyan kínais megoldás :)
Egyébként nem lehetne lemezből elkészíteni egy ilyen fedelet ? Vagy a kihívás miatt csinálod öntéssel ?
Egyébként nem lehetne lemezből elkészíteni egy ilyen fedelet ? Vagy a kihívás miatt csinálod öntéssel ?
1980 Capri MK3
- Zacy
- akárhozzáisnyulhatvalamihez
- Posts: 216
- Joined: Sun Jun 08, 2008 3:51 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Zala megyében bárhol
Re: 2.0 V6 motor tuning 2.3 V6 hengerfej es karbival - mukodik?
Lehet menne lemezből is, de akkor meg minek lemezezni, a gyárira kell hegeszteni pár lemezt hogy olyan formája legyen mint az alu deklinek és el lehet küldeni krómozni. Azért öntéssel mert az a legegyszerűbb alakadó technológia.
Ford Capri MkII 1977 2.0V6
- holecz
- rengetegetirogatide
- Posts: 1599
- Joined: Thu Mar 22, 2007 10:45 am
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Gyöngyös-Szücsi
Re: 2.0 V6 motor tuning 2.3 V6 hengerfej es karbival - mukodik?
Zacy wrote:A tuningon nekem is jár az agyam nagyon, de nem akarok és nem is fogom 2,8-ra cserélni. Ez nálam elvi kérdés. Épp tegnapelött fűztem össze a Blant szakitól vásárolt motort(átmosás, olajozás miatt lett szétfűzve). Hengerfejek kitakarítva, szelepfészkek felmarva, szelepek köszörülve. Ha valaki tudja esetleg hogy mekkora szelepszár szimering kell a szívószelepekre (a kipuff szelepeken én csak egy kis műanyagkupakot találtam), annak megköszönném az infót. Tehát a blokkom kész, henger fejekér holnap megyek, szívosorom kiganajozva és legyöngyözve. A tuning a Cologne blokkon kényes kérdés, hengerfejből levvenni nem nagyon lehet mert szerintem nem megy be a szívósor. Alapban ott a sziámi kipuff, ami hatalmas butítás. Egyetlen megoldás marad a Colognéra szerintem az a turbofeltöltö, de az sem 1 baron. Gondolkodtam rajta sokat, nem tudom mi lesz belőle. Épp ma öntöttem alu szelepfedelet, inkább lett muskátlisláda mint szelepfedél, még finomítanom kell a dolgokon, remélem összejön. Ki milyen feliratot látna szívesen a szelepfedélen? A Ford felirat kilőve, az hamisítás és nagy bünti jár érte.
A hengerfejből nyugodtan levehetsz 1mm-t, nekem 3 Caprin is le volt véve.No problem!!
'89 Sierra 2,0 DOHC Sedan
+36 70 503 79 54
"Intercars Autóalkatrészek"
(nálam)..
+36 70 503 79 54
"Intercars Autóalkatrészek"
(nálam)..
- Bogyo28
- Überführer
- Posts: 5459
- Joined: Sat Dec 04, 2004 9:11 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Budapest-Budakalász
- Contact:
Re: 2.0 V6 motor tuning 2.3 V6 hengerfej es karbival - mukodik?
megint a szokásos kérdés: minek önteni ha van gyári? csak a 2.0 tuningból kiindulva....Zacy wrote:Lehet menne lemezből is, de akkor meg minek lemezezni, a gyárira kell hegeszteni pár lemezt hogy olyan formája legyen mint az alu deklinek és el lehet küldeni krómozni. Azért öntéssel mert az a legegyszerűbb alakadó technológia.
"...ha Detroit-nak végevan, a világnak végevan..."
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."
...A Xikla...
1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."
...A Xikla...
1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
- Zacy
- akárhozzáisnyulhatvalamihez
- Posts: 216
- Joined: Sun Jun 08, 2008 3:51 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Zala megyében bárhol
Re: 2.0 V6 motor tuning 2.3 V6 hengerfej es karbival - mukodik?
holecz wrote:Zacy wrote:A tuningon nekem is jár az agyam nagyon, de nem akarok és nem is fogom 2,8-ra cserélni. Ez nálam elvi kérdés. Épp tegnapelött fűztem össze a Blant szakitól vásárolt motort(átmosás, olajozás miatt lett szétfűzve). Hengerfejek kitakarítva, szelepfészkek felmarva, szelepek köszörülve. Ha valaki tudja esetleg hogy mekkora szelepszár szimering kell a szívószelepekre (a kipuff szelepeken én csak egy kis műanyagkupakot találtam), annak megköszönném az infót. Tehát a blokkom kész, henger fejekér holnap megyek, szívosorom kiganajozva és legyöngyözve. A tuning a Cologne blokkon kényes kérdés, hengerfejből levvenni nem nagyon lehet mert szerintem nem megy be a szívósor. Alapban ott a sziámi kipuff, ami hatalmas butítás. Egyetlen megoldás marad a Colognéra szerintem az a turbofeltöltö, de az sem 1 baron. Gondolkodtam rajta sokat, nem tudom mi lesz belőle. Épp ma öntöttem alu szelepfedelet, inkább lett muskátlisláda mint szelepfedél, még finomítanom kell a dolgokon, remélem összejön. Ki milyen feliratot látna szívesen a szelepfedélen? A Ford felirat kilőve, az hamisítás és nagy bünti jár érte.
A hengerfejből nyugodtan levehetsz 1mm-t, nekem 3 Caprin is le volt véve.No problem!!
Vót érezhető változás?
Ford Capri MkII 1977 2.0V6
- holecz
- rengetegetirogatide
- Posts: 1599
- Joined: Thu Mar 22, 2007 10:45 am
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Gyöngyös-Szücsi
Re: 2.0 V6 motor tuning 2.3 V6 hengerfej es karbival - mukodik?
Picivel jobb a sűrítési viszony.Meg egyébként sem árt lesíkoltatni az ilyen öreg öntöttvas hengerfejeket, elég szépen el tudnak "hajlani" idővel.
'89 Sierra 2,0 DOHC Sedan
+36 70 503 79 54
"Intercars Autóalkatrészek"
(nálam)..
+36 70 503 79 54
"Intercars Autóalkatrészek"
(nálam)..
- Zacy
- akárhozzáisnyulhatvalamihez
- Posts: 216
- Joined: Sun Jun 08, 2008 3:51 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Zala megyében bárhol
Re: 2.0 V6 motor tuning 2.3 V6 hengerfej es karbival - mukodik?
Bogyó átjöttek a fájlok, köszi szépen őket. Nekem csak egy gyújtáselosztóm van, amint látom ehhez meg kell még vezérlőegység is, stb. Lehet ilyet szerezni valahonnan?
Ford Capri MkII 1977 2.0V6
- Bogyo28
- Überführer
- Posts: 5459
- Joined: Sat Dec 04, 2004 9:11 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Budapest-Budakalász
- Contact:
Re: 2.0 V6 motor tuning 2.3 V6 hengerfej es karbival - mukodik?
igen, pl nekem is van...Zacy wrote:Bogyó átjöttek a fájlok, köszi szépen őket. Nekem csak egy gyújtáselosztóm van, amint látom ehhez meg kell még vezérlőegység is, stb. Lehet ilyet szerezni valahonnan?
"...ha Detroit-nak végevan, a világnak végevan..."
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."
...A Xikla...
1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."
...A Xikla...
1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
- Zacy
- akárhozzáisnyulhatvalamihez
- Posts: 216
- Joined: Sun Jun 08, 2008 3:51 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Zala megyében bárhol
Re: 2.0 V6 motor tuning 2.3 V6 hengerfej es karbival - mukodik?
Engem érdekelne hozzá minden, gondolom azt a buta alakú rotort lehet hozzá kapni, elosztófedelet biztosan. Ahogy olvastam más a trafó is, meg itt ír valami triggerekről, azoknak az elosztóban kell lenniük, majd holnap megsasolom.Bogyo28 wrote:igen, pl nekem is van...Zacy wrote:Bogyó átjöttek a fájlok, köszi szépen őket. Nekem csak egy gyújtáselosztóm van, amint látom ehhez meg kell még vezérlőegység is, stb. Lehet ilyet szerezni valahonnan?
Ford Capri MkII 1977 2.0V6
- daytona
- egyedülisszerelhet
- Posts: 798
- Joined: Mon Jan 26, 2009 5:45 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Zseliz, SK - Budapest III.ker
- Contact:
Re: 2.0 V6 motor tuning 2.3 V6 hengerfej es karbival - mukodik?
az igazi 2.0 V6 tulajnak ezt nem magyarazod meg A pilzeni haverom is ezeket hegyezi, most BOB hengerfejeket rak ra pl...Bogyo28 wrote:ez szép meg jó, csak megint a régi dolog: minek furni egy 2.0 V6-ot, amikor a furás árából veszel 2.8 v6-t, ami alapból többet tud mint a szénné hegyezett 2.0?...
Ford Taunus Knudsen 1975
Ford Sierra XR4i 1983
Fiat 125P 1977
Volvo V70 1998
Renault Clio 1.2 8v 2004
Honda CB500T 1976
Ford Sierra XR4i 1983
Fiat 125P 1977
Volvo V70 1998
Renault Clio 1.2 8v 2004
Honda CB500T 1976
- German Capri
- akárhozzáisnyulhatvalamihez
- Posts: 340
- Joined: Sun Dec 05, 2004 1:51 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Budapest
Re: 2.0 V6 motor tuning 2.3 V6 hengerfej es karbival - mukodik?
az amelyik 7000 körül pörög ugye???nagyon veszett az a vasdaytona wrote:az igazi 2.0 V6 tulajnak ezt nem magyarazod meg A pilzeni haverom is ezeket hegyezi, most BOB hengerfejeket rak ra pl...Bogyo28 wrote:ez szép meg jó, csak megint a régi dolog: minek furni egy 2.0 V6-ot, amikor a furás árából veszel 2.8 v6-t, ami alapból többet tud mint a szénné hegyezett 2.0?...
Körzetem az autópálya a tempóm halálos!!!(még mindig a V( a nyerő)!!!
Ford Sierra 1.6 4 gang(1987)
Alfa Romeo 155 2.0 Twin SPARK 1996
Ford Capri 2.0Mk 3 Pinto Solex carb
Ford Sierra 1.6 4 gang(1987)
Alfa Romeo 155 2.0 Twin SPARK 1996
Ford Capri 2.0Mk 3 Pinto Solex carb
- daytona
- egyedülisszerelhet
- Posts: 798
- Joined: Mon Jan 26, 2009 5:45 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Zseliz, SK - Budapest III.ker
- Contact:
Re: 2.0 V6 motor tuning 2.3 V6 hengerfej es karbival - mukodik?
Jaja, o az! :D
Ford Taunus Knudsen 1975
Ford Sierra XR4i 1983
Fiat 125P 1977
Volvo V70 1998
Renault Clio 1.2 8v 2004
Honda CB500T 1976
Ford Sierra XR4i 1983
Fiat 125P 1977
Volvo V70 1998
Renault Clio 1.2 8v 2004
Honda CB500T 1976
- levelboss
- nagyonsokatirogat
- Posts: 1065
- Joined: Wed Sep 06, 2006 4:05 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Budapest
Re: 2.0 V6 motor tuning 2.3 V6 hengerfej es karbival - mukodik?
Nem akarom senkinek elvenni a kedvét, de sztem az én 2.8 k-jetem is elforog 7000-et... az más kérdés, h nem szereti, és semmi értelme sincs.German Capri wrote:az amelyik 7000 körül pörög ugye???nagyon veszett az a vasdaytona wrote:az igazi 2.0 V6 tulajnak ezt nem magyarazod meg A pilzeni haverom is ezeket hegyezi, most BOB hengerfejeket rak ra pl...Bogyo28 wrote:ez szép meg jó, csak megint a régi dolog: minek furni egy 2.0 V6-ot, amikor a furás árából veszel 2.8 v6-t, ami alapból többet tud mint a szénné hegyezett 2.0?...
Ford Capri 1978 2600 GT :D