Tomika 1979-80' MK3 2.0 V6-tttya

A forum látogatói álltal épített verdák...

Moderators: SONI, Pudva, Bogyo28

User avatar
lasti
csúcsnigger
Posts: 12
Joined: Tue Apr 12, 2005 10:14 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest

Re: Tomika 1979-80' MK3 2.0 V6-tttya

Post by lasti »

Egyetértek Tibivel!
Ha Neked ez Tetszik,nyugodtan pattintsd fel őket,nekem is a chrom felni volta dilim,Évekig nyomultam ilyen görgőkkel,utóljára Gizmo konfigurációjával,"gonosz" motorral,beton futóművel,de őszintén szólva nem kellett gyakrabban cserélgetni a "vackokat" a futóműben,mintha csak simán a Thököli úton korzóztam volna normál futóművel,bár tény,hogy az Én autóm is csak "alkalmi" auto volt,tehát hétköznapokat sosem látott...! :wink:





Tibi wrote:Kicsit talán még túl is van misztifikálva a téma. Ha tetszik rakd fel.
User avatar
lasti
csúcsnigger
Posts: 12
Joined: Tue Apr 12, 2005 10:14 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest

Re: Tomika 1979-80' MK3 2.0 V6-tttya

Post by lasti »

Ne haragudj Rám Blant,mert Barátom Vagy( :pia: ),de a pogácsa sem gáz,mert egy jól kiválasztott ET méret esetében a pogi sem probléma,tudni illik ha az első kerékagycsapágyakat egy képzeletbeli középpontnak tekintjük,ugyebár az lenne az optimális szegény csapágyak számára,ha egy ET0-ás felnit használnánk,ami annyit jelent,hogy a csapágy szépen középen van(bár ez csak elmélet,hiszen van kerékdölés is),egyszóval egy ET-5 ös felni elméletben előbb kinyírja a az első kerékagycsapágyat(7.5 rs,Blant kolléga) :D ,pogi nélkül,mint egy mangels Chromfelni plusszos ET-vel,némi pogival..!
Természetesen ez csak az első futiműre igaz,hisz hátul mindez nem annyira számít,a csapágy fajtájából adódóan,de többet nem okoskodom,mert ez a "Lacáink" asztala és nem Akarom,hogy vasárnap elpüföljenek a Városligetben..! :lol: :laza:






Blant wrote:Gömbfejek, szilentek, mondjuk az igazán gáz a csapágynak a pogácsa... de amíg lehet 5000 ért csapágyat kapni... Szerintem olyan nagyon gyorsan nem megy tönkre még úgy sem.
User avatar
VipeR-T
nemleszgondhasegítis
Posts: 151
Joined: Thu Nov 23, 2006 2:35 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest, Balaton

Re: Tomika 1979-80' MK3 2.0 V6-tttya

Post by VipeR-T »

Ez az uswheel.com szerintem azért ilyen olcsó mert 250db felni a min. rendelés náluk ha jól látom.
1979 Polski Fiat 126p
1980 Ford Capri 2.0 V6
1985 Ford Sierra XR4x4 2.8i
1997 Suzuki GSX-R 750
200? Ikarus Scolo 1.3
2003 Ford Mondeo ST220

Autós kiegészítők: http://www.bakogarazs.hu" onclick="window.open(this.href);return false;
User avatar
Blant
nagyonsokatirogat
Posts: 1352
Joined: Sun Dec 05, 2004 6:24 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest

Re: Tomika 1979-80' MK3 2.0 V6-tttya

Post by Blant »

lasti wrote:Ne haragudj Rám Blant,mert Barátom Vagy( :pia: ),de a pogácsa sem gáz,mert egy jól kiválasztott ET méret esetében a pogi sem probléma,tudni illik ha az első kerékagycsapágyakat egy képzeletbeli középpontnak tekintjük,ugyebár az lenne az optimális szegény csapágyak számára,ha egy ET0-ás felnit használnánk,ami annyit jelent,hogy a csapágy szépen középen van(bár ez csak elmélet,hiszen van kerékdölés is),egyszóval egy ET-5 ös felni elméletben előbb kinyírja a az első kerékagycsapágyat(7.5 rs,Blant kolléga) :D ,pogi nélkül,mint egy mangels Chromfelni plusszos ET-vel,némi pogival..!
Természetesen ez csak az első futiműre igaz,hisz hátul mindez nem annyira számít,a csapágy fajtájából adódóan,de többet nem okoskodom,mert ez a "Lacáink" asztala és nem Akarom,hogy vasárnap elpüföljenek a Városligetben..! :lol: :laza:





Jóóó Lasti!

Ne haragudj, mert Barátom vagy :pia: , de nem értek egyet :D Az erőkar számít ugyanis, ami nyírja a csapágyat, és az teljesen független az ET-től. Csupán az számít, hogy a csapágytól milyen távol kapja meg az erőt az agy. És az a pogácsával nő!!!Az autó súlya változatlan, így a kerék felcsavarozási síkjánál mindíg ugyanakkora erőt fejt ki. Csak az a kérdés, hogy ez a sík milyen messze van a csapágytól. Mit gondolsz?
A hangom, a rangom tartom pardon
NEM ELADÓ!
A kedvem, a lelkem, a nemem, a szlengem
NEMM ELLADÓÓ

'78 Ford Capri mkIII Ghia 2,8i EFI, az imádott!
'85 Ford Fiesta mkII 1.6D, az Istencsászár, az 5literrel rohangálós, a hidegben is beindulós.
User avatar
Hattyu
rengetegetirogatide
Posts: 1555
Joined: Fri Oct 06, 2006 10:46 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Miskolc vagy a TESCO
Contact:

Re: Tomika 1979-80' MK3 2.0 V6-tttya

Post by Hattyu »

VipeR-T wrote:Ez az uswheel.com szerintem azért ilyen olcsó mert 250db felni a min. rendelés náluk ha jól látom.
Ezt hol olvastad? :roll:
71' Taunus 2a 1.3 s4 to ??? :)(a feltámasztásos)
"A Remény hal meg utoljára!"
Trust no one!!
User avatar
VipeR-T
nemleszgondhasegítis
Posts: 151
Joined: Thu Nov 23, 2006 2:35 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest, Balaton

Re: Tomika 1979-80' MK3 2.0 V6-tttya

Post by VipeR-T »

uswheels.com, FAQ, 2-es pont. Lehet hogy félreértem, de ha jól látom ez egy nagyker.
1979 Polski Fiat 126p
1980 Ford Capri 2.0 V6
1985 Ford Sierra XR4x4 2.8i
1997 Suzuki GSX-R 750
200? Ikarus Scolo 1.3
2003 Ford Mondeo ST220

Autós kiegészítők: http://www.bakogarazs.hu" onclick="window.open(this.href);return false;
User avatar
szszaby
rengetegetirogatide
Posts: 4629
Joined: Tue Jun 28, 2005 2:37 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Karcag

Re: Tomika 1979-80' MK3 2.0 V6-tttya

Post by szszaby »

Blant wrote:
lasti wrote:Ne haragudj Rám Blant,mert Barátom Vagy( :pia: ),de a pogácsa sem gáz,mert egy jól kiválasztott ET méret esetében a pogi sem probléma,tudni illik ha az első kerékagycsapágyakat egy képzeletbeli középpontnak tekintjük,ugyebár az lenne az optimális szegény csapágyak számára,ha egy ET0-ás felnit használnánk,ami annyit jelent,hogy a csapágy szépen középen van(bár ez csak elmélet,hiszen van kerékdölés is),egyszóval egy ET-5 ös felni elméletben előbb kinyírja a az első kerékagycsapágyat(7.5 rs,Blant kolléga) :D ,pogi nélkül,mint egy mangels Chromfelni plusszos ET-vel,némi pogival..!
Természetesen ez csak az első futiműre igaz,hisz hátul mindez nem annyira számít,a csapágy fajtájából adódóan,de többet nem okoskodom,mert ez a "Lacáink" asztala és nem Akarom,hogy vasárnap elpüföljenek a Városligetben..! :lol: :laza:
Jóóó Lasti!

Ne haragudj, mert Barátom vagy :pia: , de nem értek egyet :D Az erőkar számít ugyanis, ami nyírja a csapágyat, és az teljesen független az ET-től. Csupán az számít, hogy a csapágytól milyen távol kapja meg az erőt az agy. És az a pogácsával nő!!!Az autó súlya változatlan, így a kerék felcsavarozási síkjánál mindíg ugyanakkora erőt fejt ki. Csak az a kérdés, hogy ez a sík milyen messze van a csapágytól. Mit gondolsz?
Az tuti, hogy a csapágy középvonalának és az ET-nek semmi köze egymáshoz. A csapágy középvolalától kintebb van az agy felfekvő felülete, ami miatt legalább 30 ET számú felni terheli legkevésbé a csapágyakat.
Ford Capri MkI Essex
TomiCaPri
akárhozzáisnyulhatvalamihez
Posts: 270
Joined: Mon Jun 04, 2007 10:30 am
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest - Csepel

Re: Tomika 1979-80' MK3 2.0 V6-tttya

Post by TomiCaPri »

VipeR-T wrote:uswheels.com, FAQ, 2-es pont. Lehet hogy félreértem, de ha jól látom ez egy nagyker.
Én egy újságból néztem ki az árakat, az kiskereskedelmi katalógus volt, minden féle gyártó által forgalmazott alkatrészekből, de mindenesetre a faq elég egyértelmű valóban. De az már végfelhasználói ár volt, csak gondolom nem magától a gyártól kell venni, hanem egy forgalmazó cégtől, mint pl ez a bizonyos újság (nem tudom már a nevét :? )
szszaby wrote: Az tuti, hogy a csapágy középvonalának és az ET-nek semmi köze egymáshoz. A csapágy középvolalától kintebb van az agy felfekvő felülete, ami miatt legalább 30 ET számú felni terheli legkevésbé a csapágyakat.
Végeredményképpen annyi a lényeg szerintem, hogy az új felni középvonala és a régi gyári 30as ET értékű felni középvonala egy sikba essen.
Érthetőbben egy 6 colos felni helyére felrakunk egy 7es szélességű papucsot, akkor oldalanként fél fél collal legyen nagyobb, nem pedig kifele, vagy befele 1 collal. És akkor így a terhelés ugyan oda esik.
Lehet rosszul gondolkodok. Kíváncsi vagyok azért a véleményekre.
"Nagy célhoz hosszan visz az út"
User avatar
Bogyo28
Überführer
Posts: 5459
Joined: Sat Dec 04, 2004 9:11 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest-Budakalász
Contact:

Re: Tomika 1979-80' MK3 2.0 V6-tttya

Post by Bogyo28 »

Hattyu wrote:
gizmo wrote:ha tudsz, akkor maradj a 4x108-asnál, sok szivástól kiméled meg magad... :!:
Igen ezt mondták is,20ér lett volna 4x100as garnitúra "kis" rozsdapöttyökkel,de azt már újrakrómozni nem lehet és még átalakítót is kellett volna csináltatni hozzá,ami így már nem olcsó és még egy festés a felniknek aztán az már nem is ugyanolyan szép mintha krómozva lenne :roll:

azért van a pogin kívűl más megoldás is...nekem ugy a ROTA felni 8x13, de 4x114,3 japcsi osztókörü. előre nem pogival van felszerelve, hanem lett csinálva hozzá más osztokörü első kerékagy, igy pogi nélkül megy fel a helyére...
"...ha Detroit-nak végevan, a világnak végevan..."
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."

...A Xikla...

1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
User avatar
Bogyo28
Überführer
Posts: 5459
Joined: Sat Dec 04, 2004 9:11 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest-Budakalász
Contact:

Re: Tomika 1979-80' MK3 2.0 V6-tttya

Post by Bogyo28 »

VipeR-T wrote:uswheels.com, FAQ, 2-es pont. Lehet hogy félreértem, de ha jól látom ez egy nagyker.
nézd meg ezeket a felniket a http://www.summitracing.com" onclick="window.open(this.href);return false; -on, vagy a summit ebay shopjában. ott sem vészes az áruk. de van az ebay-en tök uj 7x13-as lemez felni 25 fontért, és shop-ban árulják, tehát van belőle bőven...
"...ha Detroit-nak végevan, a világnak végevan..."
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."

...A Xikla...

1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
User avatar
Hattyu
rengetegetirogatide
Posts: 1555
Joined: Fri Oct 06, 2006 10:46 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Miskolc vagy a TESCO
Contact:

Re: Tomika 1979-80' MK3 2.0 V6-tttya

Post by Hattyu »

Bogyo28 wrote:
Hattyu wrote:
gizmo wrote:ha tudsz, akkor maradj a 4x108-asnál, sok szivástól kiméled meg magad... :!:
Igen ezt mondták is,20ér lett volna 4x100as garnitúra "kis" rozsdapöttyökkel,de azt már újrakrómozni nem lehet és még átalakítót is kellett volna csináltatni hozzá,ami így már nem olcsó és még egy festés a felniknek aztán az már nem is ugyanolyan szép mintha krómozva lenne :roll:

azért van a pogin kívűl más megoldás is...nekem ugy a ROTA felni 8x13, de 4x114,3 japcsi osztókörü. előre nem pogival van felszerelve, hanem lett csinálva hozzá más osztokörü első kerékagy, igy pogi nélkül megy fel a helyére...
Az sem egy hülye megoldás most hogy mondod :D
71' Taunus 2a 1.3 s4 to ??? :)(a feltámasztásos)
"A Remény hal meg utoljára!"
Trust no one!!
TomiCaPri
akárhozzáisnyulhatvalamihez
Posts: 270
Joined: Mon Jun 04, 2007 10:30 am
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest - Csepel

Re: Tomika 1979-80' MK3 2.0 V6-tttya

Post by TomiCaPri »

Bogyo28 wrote: azért van a pogin kívűl más megoldás is...nekem ugy a ROTA felni 8x13, de 4x114,3 japcsi osztókörü. előre nem pogival van felszerelve, hanem lett csinálva hozzá más osztokörü első kerékagy, igy pogi nélkül megy fel a helyére...
Ha Mohamed nem megy hegyhez, hegy megy Mohamedhez :D
"Nagy célhoz hosszan visz az út"
TomiCaPri
akárhozzáisnyulhatvalamihez
Posts: 270
Joined: Mon Jun 04, 2007 10:30 am
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest - Csepel

Re: Tomika 1979-80' MK3 2.0 V6-tttya

Post by TomiCaPri »

Proti!

Így értettem a lila-citrom fényezést :wink:
Attachments
CAPRI1.JPG
CAPRI1.JPG (11.47 KiB) Viewed 7334 times
capri3.jpg
capri3.jpg (13.96 KiB) Viewed 7331 times
capri5.jpg
capri5.jpg (11.3 KiB) Viewed 7334 times
capri4a.jpg
capri4a.jpg (18.48 KiB) Viewed 7334 times
"Nagy célhoz hosszan visz az út"
User avatar
proteus
rengetegetirogatide
Posts: 1629
Joined: Mon Dec 13, 2004 7:15 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Rákosszentmihály

Re: Tomika 1979-80' MK3 2.0 V6-tttya

Post by proteus »

Végülis megjárja. :)
Alfa Romeo 145 1.6 boxer - 1995

MZ ES 125/1 - 1970
TomiCaPri
akárhozzáisnyulhatvalamihez
Posts: 270
Joined: Mon Jun 04, 2007 10:30 am
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest - Csepel

Re: Tomika 1979-80' MK3 2.0 V6-tttya

Post by TomiCaPri »

Nekem bejövős... :D
"Nagy célhoz hosszan visz az út"
Locked