Hengerfej,szelepek.....

mindenféle kapcsolódó technikai kérdés, megoldások, ötletek...

Moderators: SONI, Pudva, Bogyo28

User avatar
VipeR-T
nemleszgondhasegítis
Posts: 151
Joined: Thu Nov 23, 2006 2:35 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest, Balaton

Re: Hengerfej,szelepek.....

Post by VipeR-T »

Biza turbodiesel. Na nemtom még mi lesz. Még a másik ötletem volt, (elég elborult, de talán): Szóval, mivel eddig sosem láttam ilyet, hogy a szögbeli meghúzás tartománnyal van megadva, meg hogy a 60 előtt ott van a "+" jel, arra gondoltam hogy ezt úgy érti, hogy 60 fokot rá, majd utána 75 vissza. Csak hát így egyre lazább lesz, úgyhogy talán a 75 fok visszaeresztés után megint nyomatékra kéne húzni. Bár azt meg lehetne ésszerűbben is jelölni. Na mindegy, sztem elkezdem összerakni, aztán ha nagyon lófasznak érzem a 30Nm+2x60 fokot akkor még kitalálok valamit. Köszönöm a válaszokat, ha van valakinek még ötlete szívesen fogadom.
1979 Polski Fiat 126p
1980 Ford Capri 2.0 V6
1985 Ford Sierra XR4x4 2.8i
1997 Suzuki GSX-R 750
200? Ikarus Scolo 1.3
2003 Ford Mondeo ST220

Autós kiegészítők: http://www.bakogarazs.hu" onclick="window.open(this.href);return false;
User avatar
szszaby
rengetegetirogatide
Posts: 4629
Joined: Tue Jun 28, 2005 2:37 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Karcag

Re: Hengerfej,szelepek.....

Post by szszaby »

Midnight Blue wrote:
szszaby wrote:
VipeR-T wrote:Ok, hiszek nektek :) Köszi a választ. Az 55Nm+3x90 fokkal ki is békülnék, pont az ilyenek miatt keveselltem a ~30Nm+2x60 fokot.
A háromszor 90° az diesel-é. A tied a nyomatékból ítélve benzines lehet.
:nem: Írta, hogy 1.5 TáDé.
Most már látom. :oops: :laza:
Ford Capri MkI Essex
User avatar
szszaby
rengetegetirogatide
Posts: 4629
Joined: Tue Jun 28, 2005 2:37 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Karcag

Re: Hengerfej,szelepek.....

Post by szszaby »

VipeR-T wrote:Biza turbodiesel. Na nemtom még mi lesz. Még a másik ötletem volt, (elég elborult, de talán): Szóval, mivel eddig sosem láttam ilyet, hogy a szögbeli meghúzás tartománnyal van megadva, meg hogy a 60 előtt ott van a "+" jel, arra gondoltam hogy ezt úgy érti, hogy 60 fokot rá, majd utána 75 vissza. Csak hát így egyre lazább lesz, úgyhogy talán a 75 fok visszaeresztés után megint nyomatékra kéne húzni. Bár azt meg lehetne ésszerűbben is jelölni. Na mindegy, sztem elkezdem összerakni, aztán ha nagyon lófasznak érzem a 30Nm+2x60 fokot akkor még kitalálok valamit. Köszönöm a válaszokat, ha van valakinek még ötlete szívesen fogadom.
Ha vissza kell esetleg lazítani akkor ilyesmi formában adják meg.

1 xx Nm
2 +90°
3 -45°
4 stb.
Ford Capri MkI Essex
User avatar
VipeR-T
nemleszgondhasegítis
Posts: 151
Joined: Thu Nov 23, 2006 2:35 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest, Balaton

Re: Hengerfej,szelepek.....

Post by VipeR-T »

Igen, közben egy isuzu specialista barátom kisegített (ja mert Isuzu motor), ő is azt mondta hogy ezekre csak ennyi. Úgyhogy nyertél :). Köszönöm a segítséget!
1979 Polski Fiat 126p
1980 Ford Capri 2.0 V6
1985 Ford Sierra XR4x4 2.8i
1997 Suzuki GSX-R 750
200? Ikarus Scolo 1.3
2003 Ford Mondeo ST220

Autós kiegészítők: http://www.bakogarazs.hu" onclick="window.open(this.href);return false;
User avatar
Bogyo28
Überführer
Posts: 5459
Joined: Sat Dec 04, 2004 9:11 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest-Budakalász
Contact:

Re: Hengerfej,szelepek.....

Post by Bogyo28 »

szszaby wrote:Van olyan autó amelyiken a hf-et 55Nm+3X90° kell lehúzni, ez már tekintélyes.
nekem a kozénál a második 90 fok is már gondot okozott, nem tudtam lehuzni annyira, majd beleszakadt a hátam pedig...
"...ha Detroit-nak végevan, a világnak végevan..."
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."

...A Xikla...

1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
User avatar
Tibi
rengetegetirogatide
Posts: 4408
Joined: Tue May 31, 2005 10:12 am
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Miskolc - Bp
Contact:

Re: Hengerfej,szelepek.....

Post by Tibi »

Bogyo28 wrote:
szszaby wrote:Van olyan autó amelyiken a hf-et 55Nm+3X90° kell lehúzni, ez már tekintélyes.
nekem a kozénál a második 90 fok is már gondot okozott, nem tudtam lehuzni annyira, majd beleszakadt a hátam pedig...
Kukázzak neked Főnök valami nagyobb vascsövet, hogy ne okozzon gondot ? :mrgreen:
1980 Capri MK3
User avatar
Bogyo28
Überführer
Posts: 5459
Joined: Sat Dec 04, 2004 9:11 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest-Budakalász
Contact:

Re: Hengerfej,szelepek.....

Post by Bogyo28 »

Tibi wrote:
Bogyo28 wrote:
szszaby wrote:Van olyan autó amelyiken a hf-et 55Nm+3X90° kell lehúzni, ez már tekintélyes.
nekem a kozénál a második 90 fok is már gondot okozott, nem tudtam lehuzni annyira, majd beleszakadt a hátam pedig...
Kukázzak neked Főnök valami nagyobb vascsövet, hogy ne okozzon gondot ? :mrgreen:
van extra hosszu fix száram a krovához, azzal csináltuk, de igy is 2 db 12-s spinline kulcs reccsent ketté a müvelet során, ezért gondolom ennél jobban nem kéne meghuzni, föleg nem a hátamat :lol: :lol: :lol: :lol:
"...ha Detroit-nak végevan, a világnak végevan..."
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."

...A Xikla...

1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
User avatar
VipeR-T
nemleszgondhasegítis
Posts: 151
Joined: Thu Nov 23, 2006 2:35 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest, Balaton

Re: Hengerfej,szelepek.....

Post by VipeR-T »

Sziasztok! Ismét megjöttem az off hülye kérdéseimmel. (Ha gond, tényleg szóljatok rám nyugodtan, nem sértődöm meg). Van egy olyan problémám, hogy egy barátom 1.8-as peugeot-jában iszonyúan elkezdett szólni a -szerintem- hidrotőke. Meghajtotta 200-al, és azóta. Az lenne a kérdés lényege, hogy a hidrotőkét szettben illik-e cserélni? Mert ahogy hallom, nem az összes szól, csak 1 vagy pár db, de nem mind. Azért kérdezem, mert gondolom szemre meg nem mondom szétszedés után, hogy melyik a bűnös. Egyáltalán, létezik hogy maga a tőke hal meg? Tehát az ilyen hangnál a tőke cseréje megoldja a gondot, vagy inkább a háza szokott elmenni neki? Mert azért nem kis meló lebontani a hengerfejet, meg anyagilag sem két forint, meg hát nem akarom "szívességből" tönkrevágni a motorját. Ilyen "új" autókkal nem szoktam foglalkozni, amiben már hidrotőke is van :). Azt ne mondjátok, hogy küldjem el autószerelőhöz, mert onnan küldték ide :). Egyébként olajnyomása rendben, szűrő-olaj viszonylag új, meg a nyomáslámpa sem világít. Vagy első körben érdemesebb volna megejteni egy biztonsági olajcserét?Köszöntem az oktatást előre is!
1979 Polski Fiat 126p
1980 Ford Capri 2.0 V6
1985 Ford Sierra XR4x4 2.8i
1997 Suzuki GSX-R 750
200? Ikarus Scolo 1.3
2003 Ford Mondeo ST220

Autós kiegészítők: http://www.bakogarazs.hu" onclick="window.open(this.href);return false;
User avatar
Nitrobuster
egyedülisszerelhet
Posts: 728
Joined: Fri Dec 03, 2004 7:41 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest

Re: Hengerfej,szelepek.....

Post by Nitrobuster »

VipeR-T wrote:Sziasztok! Ismét megjöttem az off hülye kérdéseimmel. (Ha gond, tényleg szóljatok rám nyugodtan, nem sértődöm meg). Van egy olyan problémám, hogy egy barátom 1.8-as peugeot-jában iszonyúan elkezdett szólni a -szerintem- hidrotőke. Meghajtotta 200-al, és azóta. Az lenne a kérdés lényege, hogy a hidrotőkét szettben illik-e cserélni? Mert ahogy hallom, nem az összes szól, csak 1 vagy pár db, de nem mind. Azért kérdezem, mert gondolom szemre meg nem mondom szétszedés után, hogy melyik a bűnös. Egyáltalán, létezik hogy maga a tőke hal meg? Tehát az ilyen hangnál a tőke cseréje megoldja a gondot, vagy inkább a háza szokott elmenni neki? Mert azért nem kis meló lebontani a hengerfejet, meg anyagilag sem két forint, meg hát nem akarom "szívességből" tönkrevágni a motorját. Ilyen "új" autókkal nem szoktam foglalkozni, amiben már hidrotőke is van :). Azt ne mondjátok, hogy küldjem el autószerelőhöz, mert onnan küldték ide :). Egyébként olajnyomása rendben, szűrő-olaj viszonylag új, meg a nyomáslámpa sem világít. Vagy első körben érdemesebb volna megejteni egy biztonsági olajcserét?Köszöntem az oktatást előre is!
Nem feltétlenül kell leszedni a hengerfejet. Ha még himbás akkor elég azt levenni. Ha már újabb és nincs himba akkor ki kell venni a veztengelyt azt csókolom. Amúgy szettben érdemes cserélni, mert ha 2hétre megint csattog akkor persze dupla meló. Azért egy gyors olajcserét intéznék rá.
1978 MkIII LimaTI AiResearch T3 boosting 0,7bar
User avatar
tomtom
egyedülisszerelhet
Posts: 779
Joined: Tue Jan 25, 2005 1:58 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Kaposvár

Re: Hengerfej,szelepek.....

Post by tomtom »

saját tapasztalat:
ha eddig pl 10-40w raktál bele, akkor most tegyél 15-40et. a lényeg, hogy eggyel sűrűbbet, és akkor elhagyja. ha nem, akkor cserélhetsz egyet is (nekem anno megoldotta a problémát. az egy wv 1.6b volt.) csak találd meg, melyik a büdösbogár a 8 (16)-ból. közelítő módszer a hang forrásának meghatározása. csak azt szedd ki, amelyik(ek) gyanús(ak)! ha kimosod szárazra, akkor felfedi magát a kis rohadék. de, ha csak eladásra megy, akkor az első verziót ajánlom (tehetsz ebben az esetben 2vel sűrűbbet is , hogy biztosra menj!). ;-)
- capri mkII '76 2.3
- tau tcII '79 1.6 GT
User avatar
Midnight Blue
nemleszgondhasegítis
Posts: 133
Joined: Tue Jun 07, 2005 11:48 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Tatabánya

Re: Hengerfej,szelepek.....

Post by Midnight Blue »

tomtom wrote:saját tapasztalat:
ha eddig pl 10-40w raktál bele, akkor most tegyél 15-40et. a lényeg, hogy eggyel sűrűbbet, és akkor elhagyja. ha nem, akkor cserélhetsz egyet is (nekem anno megoldotta a problémát. az egy wv 1.6b volt.) csak találd meg, melyik a büdösbogár a 8 (16)-ból. közelítő módszer a hang forrásának meghatározása. csak azt szedd ki, amelyik(ek) gyanús(ak)! ha kimosod szárazra, akkor felfedi magát a kis rohadék. de, ha csak eladásra megy, akkor az első verziót ajánlom (tehetsz ebben az esetben 2vel sűrűbbet is , hogy biztosra menj!). ;-)
És Te megvennéd? ;-) Néha komolyan nem értelek!
Az Isteni Capri !
User avatar
tomtom
egyedülisszerelhet
Posts: 779
Joined: Tue Jan 25, 2005 1:58 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Kaposvár

Re: Hengerfej,szelepek.....

Post by tomtom »

mit?
egy rözsót? :shock:
én meg téged nem értelek. :lol:
- capri mkII '76 2.3
- tau tcII '79 1.6 GT
User avatar
Blant
nagyonsokatirogat
Posts: 1352
Joined: Sun Dec 05, 2004 6:24 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest

Re: Hengerfej,szelepek.....

Post by Blant »

VipeR-T wrote:Sziasztok! Ismét megjöttem az off hülye kérdéseimmel. (Ha gond, tényleg szóljatok rám nyugodtan, nem sértődöm meg). Van egy olyan problémám, hogy egy barátom 1.8-as peugeot-jában iszonyúan elkezdett szólni a -szerintem- hidrotőke. Meghajtotta 200-al, és azóta. Az lenne a kérdés lényege, hogy a hidrotőkét szettben illik-e cserélni? Mert ahogy hallom, nem az összes szól, csak 1 vagy pár db, de nem mind. Azért kérdezem, mert gondolom szemre meg nem mondom szétszedés után, hogy melyik a bűnös. Egyáltalán, létezik hogy maga a tőke hal meg? Tehát az ilyen hangnál a tőke cseréje megoldja a gondot, vagy inkább a háza szokott elmenni neki? Mert azért nem kis meló lebontani a hengerfejet, meg anyagilag sem két forint, meg hát nem akarom "szívességből" tönkrevágni a motorját. Ilyen "új" autókkal nem szoktam foglalkozni, amiben már hidrotőke is van :). Azt ne mondjátok, hogy küldjem el autószerelőhöz, mert onnan küldték ide :). Egyébként olajnyomása rendben, szűrő-olaj viszonylag új, meg a nyomáslámpa sem világít. Vagy első körben érdemesebb volna megejteni egy biztonsági olajcserét?Köszöntem az oktatást előre is!
A sűrűbb olajat ne tedd bele, csak a belevalót, mert más fog miatta meghalni (csapágy, veztengelycsapágy, stb

Nehéz beazonosítan, így szettben szokás cserélni

Olajkosz lerakódás lehet benne, ki lehet szedni, ki lehet nyomkodni satuban (NAGYON FINOMAN, ÉS CSAK HA TELJESEN BE VAN ÁLLVA!!!) Ki lehet főzni olajban, vagy gázolajban.

Az olajcsere előtt érdemes mosóadalékkal meghajszolni picit és aztán BELEVALÓ olajat beletenni. HTőkés autónál célszerű márkára is mindig ugyanazt az olajat hasnyálni

Ha cseréled, lehet, hogy utána sem lesz jó, mert a már megkopott járatba bemegy az új, ami nincs összekopva a járattal, ami okoz maga is némi mechanikai zajt és a kopott járat miatt amúgy is fellép némi résolajveszteség.
A hangom, a rangom tartom pardon
NEM ELADÓ!
A kedvem, a lelkem, a nemem, a szlengem
NEMM ELLADÓÓ

'78 Ford Capri mkIII Ghia 2,8i EFI, az imádott!
'85 Ford Fiesta mkII 1.6D, az Istencsászár, az 5literrel rohangálós, a hidegben is beindulós.
User avatar
VipeR-T
nemleszgondhasegítis
Posts: 151
Joined: Thu Nov 23, 2006 2:35 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest, Balaton

Re: Hengerfej,szelepek.....

Post by VipeR-T »

Köszönöm a kimerítő válaszokat. Blant válasza tükrözi leginkább amit magam is gondoltam. Azt hiszem, eddigi tapasztalataimból kiindulva legjobb ehhez a motorhoz nem hozzányúlnom, egy laikusnak hiába magyaráznám, miután ráköltött pár 10ezer forintot a kocsira, és még mindig rossz, hogy ez sajnos benne volt a pakliban. Inkább haragudjon 2 napig, hogy nem csináltam meg, mint hogy egy életen át hallgassam hogy "tönkretettem" a motorját. De majd meglátjuk mit hoz a jövő :). Még egyszer köszöntem mindenkinek!
1979 Polski Fiat 126p
1980 Ford Capri 2.0 V6
1985 Ford Sierra XR4x4 2.8i
1997 Suzuki GSX-R 750
200? Ikarus Scolo 1.3
2003 Ford Mondeo ST220

Autós kiegészítők: http://www.bakogarazs.hu" onclick="window.open(this.href);return false;
User avatar
daytona
egyedülisszerelhet
Posts: 798
Joined: Mon Jan 26, 2009 5:45 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Zseliz, SK - Budapest III.ker
Contact:

Re: Hengerfej,szelepek.....

Post by daytona »

Tudtok megbizhato hengerfej felujito muhelyt? Ahol ki tudjak cserelni az eredeti szelepfeszkeket erositettekre? Koszi!
Ford Taunus Knudsen 1975
Ford Sierra XR4i 1983
Fiat 125P 1977
Volvo V70 1998
Renault Clio 1.2 8v 2004
Honda CB500T 1976
Post Reply