gyújtás probléma

mindenféle kapcsolódó technikai kérdés, megoldások, ötletek...

Moderators: SONI, Pudva, Bogyo28

User avatar
Wendike
márokosanistudnézni
Posts: 72
Joined: Thu Sep 27, 2007 9:37 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Bp. XIX. + XIII.

Post by Wendike »

szszaby wrote:Abban van a legjobb a műszer.
Beledugtam ma is egy pálcát mint a Trabantba, és úgy mértem a benzin mennyiségét. Biztos és sose romlik el.
Ezt a műszert max csak elhagyod... :D :lol:
Don't panic!
User avatar
Tibi
rengetegetirogatide
Posts: 4408
Joined: Tue May 31, 2005 10:12 am
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Miskolc - Bp
Contact:

Re: gyújtás probléma

Post by Tibi »

http://www.kovacsauto.hu/fs_main.php?fs ... gk_gyertya" onclick="window.open(this.href);return false;


http://www.suzuki-alkatreszek.hu/index. ... =53&nmo=26" onclick="window.open(this.href);return false;


http://www.globaldenso.com/en/products/ ... f/P043.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
1980 Capri MK3
User avatar
szszaby
rengetegetirogatide
Posts: 4629
Joined: Tue Jun 28, 2005 2:37 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Karcag

Re: gyújtás probléma

Post by szszaby »

Ütni verni kellene aki ilyen hamisítványt és szemetet gyárt.
Ford Capri MkI Essex
User avatar
tomtom
egyedülisszerelhet
Posts: 779
Joined: Tue Jan 25, 2005 1:58 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Kaposvár

Re: gyújtás probléma

Post by tomtom »

van bosch is tudtommal...
- capri mkII '76 2.3
- tau tcII '79 1.6 GT
User avatar
Bogyo28
Überführer
Posts: 5459
Joined: Sat Dec 04, 2004 9:11 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest-Budakalász
Contact:

Re: gyújtás probléma

Post by Bogyo28 »

tomtom wrote:van bosch is tudtommal...
meg mintha valaki említett volna már hamis MotorCraft gyertyát is. a legnagyobb bajom, hogy most akkor milyet vegyek hogy tuti jó legyen? mert ugy néz ki sikerült 6 NGk és 6 motorcraft szar gyertyát kifogni. új vétel volt, de egyikbe sincs több mint kb 2 km, és szarok...
"...ha Detroit-nak végevan, a világnak végevan..."
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."

...A Xikla...

1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
Natalie Driver Gabe

Re: gyújtás probléma

Post by Natalie Driver Gabe »

Bogyo28 wrote:
tomtom wrote:van bosch is tudtommal...
meg mintha valaki említett volna már hamis MotorCraft gyertyát is. a legnagyobb bajom, hogy most akkor milyet vegyek hogy tuti jó legyen? mert ugy néz ki sikerült 6 NGk és 6 motorcraft szar gyertyát kifogni. új vétel volt, de egyikbe sincs több mint kb 2 km, és szarok...
Ismerős szitu.
Énis mikor megvettem a szőr új motorcraftot azt monták ez teljesen olyan mint ami benne volt.
És nem kis módon érezhetően szarabb volt mint előtte.
süniék mondták meg az okosságot hogy már olyan szinten van a gyár hogy átáltak szarra.
User avatar
daytona
egyedülisszerelhet
Posts: 798
Joined: Mon Jan 26, 2009 5:45 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Zseliz, SK - Budapest III.ker
Contact:

Re: gyújtás probléma

Post by daytona »

a legujabb Motorcraftokra sajnos en sem tudok jot mondani. Nekem az egyik az elso becsavarasnal megrepedt, ugyanez tortent pjaninal is, ott raadasul beleesett a keramiadarab a hengerbe.
Ford Taunus Knudsen 1975
Ford Sierra XR4i 1983
Fiat 125P 1977
Volvo V70 1998
Renault Clio 1.2 8v 2004
Honda CB500T 1976
User avatar
Peti
egyedülisszerelhet
Posts: 931
Joined: Tue Jul 12, 2005 5:28 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest

Re: gyújtás probléma

Post by Peti »

Splitfire-t már nem lehet kapni? Nekem nagyon bevállt, igaz 3000 volt darabja anno..
'81 Capri 3.0 SHO X-Pack project
'83 Granada 2.8i Ghia X project
User avatar
Nitrobuster
egyedülisszerelhet
Posts: 728
Joined: Fri Dec 03, 2004 7:41 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest

Re: gyújtás probléma

Post by Nitrobuster »

Mióta az első jawamból kilőttem az uccsó pal gyertyát azóta NGK-t használok meg championt. Egyikkel se volt sose bajom. A mai napig a lima kivételével NGK-t használok sose cserélem időben kb 5-6x több ideig használom a kelleténél. A tauba kaptam új ford csomagolásu Motorcraft gyertyát a 6ből kezdésnek 2 volt szar.
1978 MkIII LimaTI AiResearch T3 boosting 0,7bar
User avatar
szszaby
rengetegetirogatide
Posts: 4629
Joined: Tue Jun 28, 2005 2:37 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Karcag

Re: gyújtás probléma

Post by szszaby »

Nitrobuster wrote:NGK-t használok sose cserélem időben kb 5-6x több ideig használom a kelleténél.
Ez KM ben mennyi?
Átlagban 30-60,000km a kihordási ideje egy gyertyának. Akkor ez nálad már 150-300,000 km. :mrgreen:
Ford Capri MkI Essex
User avatar
Nitrobuster
egyedülisszerelhet
Posts: 728
Joined: Fri Dec 03, 2004 7:41 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest

Re: gyújtás probléma

Post by Nitrobuster »

szszaby wrote:
Nitrobuster wrote:NGK-t használok sose cserélem időben kb 5-6x több ideig használom a kelleténél.
Ez KM ben mennyi?
Átlagban 30-60,000km a kihordási ideje egy gyertyának. Akkor ez nálad már 150-300,000 km. :mrgreen:
A mociba 6000km ként írja elő a gyár. Volt már, hogy több mint egy évig nem cseréltem benne gyertyát. Az kb 36000 és 42000 km között van. Ami lehet, hogy autónál nem gond csak itt tényleg van fordulat és az égési csúcsnyomás is elég magas ami persze a magas literteljesítménnyel párosul.
1978 MkIII LimaTI AiResearch T3 boosting 0,7bar
User avatar
S.Zoli
szerszámadogató
Posts: 21
Joined: Sun Nov 14, 2010 9:05 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Szentendrei sziget
Contact:

Re: gyújtás probléma

Post by S.Zoli »

Sziasztok.
Segítségre lenne szükségem, hozzájutottam egy ilyen elektronikus gyújtáshoz, (Granadába volt) csak hiányzik belőle egy stift.
Az lenne a kérdésem, hogy tud -e valaki mondani valamit ennek egyáltalán milyen formája lehet kb? Esetleg ha egy fénykép lenne valakinek egy komplett elosztóról, vagy netán egy kallódó ilyen alkatrésze annak örülnék. :)

A pirossal bekarikázott rész a kérdéses.

http://kepfeltoltes.hu/111207/Elosz_www ... es.hu_.jpg
User avatar
szszaby
rengetegetirogatide
Posts: 4629
Joined: Tue Jun 28, 2005 2:37 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Karcag

Re: gyújtás probléma

Post by szszaby »

Azon a núton lehet beütni egy stiftet ami azt a négy ágú akármit rögzíti. Ha bentebb megvan az és nem forog rajta akkor jó. Amúgy a jelölt helyre nem megy semmi mert akkor a rotor nem menne rá.
Ford Capri MkI Essex
User avatar
Bogyo28
Überführer
Posts: 5459
Joined: Sat Dec 04, 2004 9:11 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest-Budakalász
Contact:

Re: gyújtás probléma

Post by Bogyo28 »

oda egy sima hengeres vasdarab megy, ami beleszorul oda, és mint Szaby is írta, nem lóg ki a kerek basz síkjából. igazi mók megoldással 60-s szögböl egy darab bele :oops: :oops:
"...ha Detroit-nak végevan, a világnak végevan..."
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."

...A Xikla...

1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
Natalie Driver Gabe

Re: gyújtás probléma

Post by Natalie Driver Gabe »

Bogyo28 wrote:igazi mók megoldással 60-s szögböl egy darab bele :oops: :oops:
Csak persze a végét (SZVSZ) lapold el, nehogy ki találjon röppenni a FORDulattol.
Post Reply