gyújtás probléma

mindenféle kapcsolódó technikai kérdés, megoldások, ötletek...

Moderators: SONI, Pudva, Bogyo28

User avatar
Bartfay
szerszámadogató
Posts: 23
Joined: Tue Oct 16, 2007 5:28 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest
Contact:

gyújtás probléma

Post by Bartfay »

Sziasztok,

nem rég hozzájutottam egy szép piros 1978-as 2.3 V6-hoz.

Most azomban gyújtás problámáim akadtak, ezért kérném a segítségeteket.

Menet közben teljesen leállt a motor. (mág a vészvillogo se ment) Amikor elfordítom a kulcsot, az inditomotor megy, de nem indul, valamint a visszajelző fények sem villannak fel a műszerfalon.

pár napra rá, mintha mi sem történt volna beindult, de pár percre rá ismét előjött ugya ez a gond, és azóta se indul.

Megnéztem a trafót, és nem ad szikrát.

Egyszerű trafócsere, vagy más probléma is lehet?

Üdv,
Bartfay
Bartfay
User avatar
Bogyo28
Überführer
Posts: 5459
Joined: Sat Dec 04, 2004 9:11 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest-Budakalász
Contact:

Re: gyújtás probléma

Post by Bogyo28 »

Bartfay wrote:Sziasztok,

nem rég hozzájutottam egy szép piros 1978-as 2.3 V6-hoz.

Most azomban gyújtás problámáim akadtak, ezért kérném a segítségeteket.

Menet közben teljesen leállt a motor. (mág a vészvillogo se ment) Amikor elfordítom a kulcsot, az inditomotor megy, de nem indul, valamint a visszajelző fények sem villannak fel a műszerfalon.

pár napra rá, mintha mi sem történt volna beindult, de pár percre rá ismét előjött ugya ez a gond, és azóta se indul.

Megnéztem a trafót, és nem ad szikrát.

Egyszerű trafócsere, vagy más probléma is lehet?

Üdv,
Bartfay
első körben a biztosítéktáblád lesz szar, hiszen azt mondtad hogy az indítomotor teker, de a műszerfalon semmi fény nincs. ez tiőikusan ez a hiba. a gyujtássan ne is foglalkozz, annak ehez semmi köze, föleg hogy egyébként meg szépen ketyeg a motor...
"...ha Detroit-nak végevan, a világnak végevan..."
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."

...A Xikla...

1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
User avatar
Bartfay
szerszámadogató
Posts: 23
Joined: Tue Oct 16, 2007 5:28 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest
Contact:

Post by Bartfay »

Köszönöm!!!!

műxik, csak az akku nem bírta a korábbi indítózásokat :)
reggelre feltöltöm :)

másik nem ide vágó kérdés, hátha az is orvosolható házilag;
a benzinmutató nem jo. sajna igy csak találomra megyek vele.
Akitől vettem, szerinte a műszer jó, a tank felől lehet valami gond.

Gábor
Bartfay
User avatar
Bogyo28
Überführer
Posts: 5459
Joined: Sat Dec 04, 2004 9:11 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest-Budakalász
Contact:

Post by Bogyo28 »

Bartfay wrote:Köszönöm!!!!

műxik, csak az akku nem bírta a korábbi indítózásokat :)
reggelre feltöltöm :)

másik nem ide vágó kérdés, hátha az is orvosolható házilag;
a benzinmutató nem jo. sajna igy csak találomra megyek vele.
Akitől vettem, szerinte a műszer jó, a tank felől lehet valami gond.

Gábor
a tank jeladója felé megy 2 vezeték. azok álltalában el szoktak oxidálódni teljesen, ki kell mindkettőt cserélni egész addig amig nem szép réz szinü a vezeték. álltalában a kasztnin kivül levő része teljesen fekete szokott lenni, az mindenképpen érdemes cserélni. valamint a jeladó csatlakozóit is jó alaposan érdemes megtisztítani, és ha szerencséd van, és a jeladó még nem ment el vadászni, akkor müködni fog a mutató. a mutatót egyszerüen le lehet tesztelni, ha a jeladóra menő egyik kábelt (nem a testelést) egy kicsit letesteled, akkor a mutató teljesen ki fog lendülni. elég egy pár másopercre odaérinteni valahová...
"...ha Detroit-nak végevan, a világnak végevan..."
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."

...A Xikla...

1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
User avatar
Bartfay
szerszámadogató
Posts: 23
Joined: Tue Oct 16, 2007 5:28 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest
Contact:

Post by Bartfay »

Sajna most sem megy. reméltem hogy a bizti megoldja a gondot,(elég durván szétolvadt) de sajna nem. továbbra sem akar beindulni. pilácsok már égnek, de ugyan ugy pörög az indito motor és semmi. Trafot probáltam testelni de nem ad szikrát, igaz a kábelt még nem teszteltem hogy szakadt-e... :)
Bartfay
User avatar
Bogyo28
Überführer
Posts: 5459
Joined: Sat Dec 04, 2004 9:11 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest-Budakalász
Contact:

Post by Bogyo28 »

Bartfay wrote:Sajna most sem megy. reméltem hogy a bizti megoldja a gondot,(elég durván szétolvadt) de sajna nem. továbbra sem akar beindulni. pilácsok már égnek, de ugyan ugy pörög az indito motor és semmi. Trafot probáltam testelni de nem ad szikrát, igaz a kábelt még nem teszteltem hogy szakadt-e... :)
a trafón mit akartál testelni? inkább mérd meg hogy a vastagabbik lábán van e 12 volt gyujtásnál. elektromos vagy megszakítós gyujtás?
"...ha Detroit-nak végevan, a világnak végevan..."
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."

...A Xikla...

1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
User avatar
capriv6
egyedülisszerelhet
Posts: 530
Joined: Sun Oct 22, 2006 12:25 am
ClassicFord klubtag?: Igen
Contact:

Post by capriv6 »

Ha trafon megvan a 12V akkor a mások oldalát le lehet szagattottan húzni testre és igy kell szikráznia a gyertyának (ezzel utánozod a megszakotó szerepét)
Le lehet ellenörizni a trafót.
De ha nincs meg a 12V akkor kár erösködni nem fog szikrát adni..
Ja elöfordulhat hogy a csak 8V-ot fogsz mérni ez attol függ hogy mekora az elötétéllenállás a kábelkötegben de akkor is müködnie kell.
Az elötétellenállás függ hogy gyárilag milyen gyujtással szerelték az autót.
Sokan kicserélik a gyujtást elektronosra de az ellenállást ugy hagyák.Ezzel adnak a szarnak egy pofont..
Mondjuk a gyujtás stabilabb lessz de a szikra nygysága marad olyan amilyen volt LEPKEFING :shock:
User avatar
gigford
egyedülisszerelhet
Posts: 735
Joined: Sun Dec 12, 2004 6:51 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Debrecen

Post by gigford »

Nekem is a benyamüszerrel volt gond, a müszeregység hátuljában, középen van egy asszem 3 lábu bimetal, ha az behal akkor sem megy a mutato.
User avatar
Bogyo28
Überführer
Posts: 5459
Joined: Sat Dec 04, 2004 9:11 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest-Budakalász
Contact:

Post by Bogyo28 »

gigford wrote:Nekem is a benyamüszerrel volt gond, a müszeregység hátuljában, középen van egy asszem 3 lábu bimetal, ha az behal akkor sem megy a mutato.
akkor neked még a rédi fajta müszerfalad van, az ujjabbakon ott már egy IC állítja elő a megfelelő feszültséget. ha az segít, tudok rajzot csinálni arról hogy mit kell a régi ketyere helyére rakni, ami egyébként nem bimetál, hanem rezgőnyelves feszültségstabilizátor. az egész kütyü egy kondenzátorból, egy diódából és egy 3 lábu 7805-ös feszstab IC-ből áll, könnyü odahekkelni, vagy a legegyszerübb ha le tudod szedni egy ujabb müszeregységről. azzal egy életre meg tudod oldani ezt a problémát...
"...ha Detroit-nak végevan, a világnak végevan..."
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."

...A Xikla...

1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
User avatar
proteus
rengetegetirogatide
Posts: 1629
Joined: Mon Dec 13, 2004 7:15 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Rákosszentmihály

Post by proteus »

capriv6 wrote:Ha trafon megvan a 12V akkor a mások oldalát le lehet szagattottan húzni testre és igy kell szikráznia a gyertyának (ezzel utánozod a megszakotó szerepét)
Le lehet ellenörizni a trafót.
De ha nincs meg a 12V akkor kár erösködni nem fog szikrát adni..
Ja elöfordulhat hogy a csak 8V-ot fogsz mérni ez attol függ hogy mekora az elötétéllenállás a kábelkötegben de akkor is müködnie kell.
Az elötétellenállás függ hogy gyárilag milyen gyujtással szerelték az autót.
Sokan kicserélik a gyujtást elektronosra de az ellenállást ugy hagyák.Ezzel adnak a szarnak egy pofont..
Mondjuk a gyujtás stabilabb lessz de a szikra nygysága marad olyan amilyen volt LEPKEFING :shock:
Azt az előtétellenállást hol lehet megtalálni? :roll:
Alfa Romeo 145 1.6 boxer - 1995

MZ ES 125/1 - 1970
User avatar
Bogyo28
Überführer
Posts: 5459
Joined: Sat Dec 04, 2004 9:11 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest-Budakalász
Contact:

Post by Bogyo28 »

proteus wrote:
capriv6 wrote:Ha trafon megvan a 12V akkor a mások oldalát le lehet szagattottan húzni testre és igy kell szikráznia a gyertyának (ezzel utánozod a megszakotó szerepét)
Le lehet ellenörizni a trafót.
De ha nincs meg a 12V akkor kár erösködni nem fog szikrát adni..
Ja elöfordulhat hogy a csak 8V-ot fogsz mérni ez attol függ hogy mekora az elötétéllenállás a kábelkötegben de akkor is müködnie kell.
Az elötétellenállás függ hogy gyárilag milyen gyujtással szerelték az autót.
Sokan kicserélik a gyujtást elektronosra de az ellenállást ugy hagyák.Ezzel adnak a szarnak egy pofont..
Mondjuk a gyujtás stabilabb lessz de a szikra nygysága marad olyan amilyen volt LEPKEFING :shock:
Azt az előtétellenállást hol lehet megtalálni? :roll:
benne van a kábelkötegben, egy szürke vastag vezetéknek néz ki, de egy ellenálláshuzal az egész. a trafó vastagabbik részére menő kábelt visszafejtve lehet megtalálni, valamint az indítomotorról ide jön a kis kerek csairól egy szál, hogy amikor indítozol kiiktassa ezt az ellenállást, és legyen megfelelő szikra amikor az indítozás miatt leesik a feszültség a rendszerben. elektromos gyujtáshoz ez nem kell, de az más trafót is igényel...
"...ha Detroit-nak végevan, a világnak végevan..."
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."

...A Xikla...

1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
User avatar
gigford
egyedülisszerelhet
Posts: 735
Joined: Sun Dec 12, 2004 6:51 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Debrecen

Post by gigford »

bogyo28 wrote:rezgőnyelves feszültségstabilizátor. az egész kütyü egy kondenzátorból, egy diódából és egy 3 lábu 7805-ös feszstab IC-ből áll
Jaja ezaz, a nyelvemen volt :lol: :wink: Köszi, de már tárgytalan az alu tank miatt.
User avatar
szszaby
rengetegetirogatide
Posts: 4629
Joined: Tue Jun 28, 2005 2:37 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Karcag

Post by szszaby »

gigford wrote:
bogyo28 wrote:rezgőnyelves feszültségstabilizátor. az egész kütyü egy kondenzátorból, egy diódából és egy 3 lábu 7805-ös feszstab IC-ből áll
Jaja ezaz, a nyelvemen volt :lol: :wink: Köszi, de már tárgytalan az alu tank miatt.
Abban van a legjobb a műszer.
Beledugtam ma is egy pálcát mint a Trabantba, és úgy mértem a benzin mennyiségét. Biztos és sose romlik el.
User avatar
Bogyo28
Überführer
Posts: 5459
Joined: Sat Dec 04, 2004 9:11 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest-Budakalász
Contact:

Post by Bogyo28 »

szszaby wrote:
gigford wrote:
bogyo28 wrote:rezgőnyelves feszültségstabilizátor. az egész kütyü egy kondenzátorból, egy diódából és egy 3 lábu 7805-ös feszstab IC-ből áll
Jaja ezaz, a nyelvemen volt :lol: :wink: Köszi, de már tárgytalan az alu tank miatt.
Abban van a legjobb a műszer.
Beledugtam ma is egy pálcát mint a Trabantba, és úgy mértem a benzin mennyiségét. Biztos és sose romlik el.
lehet hozzá kapni jeladót meg műszert, ha kell kikeresem hol láttam...
"...ha Detroit-nak végevan, a világnak végevan..."
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."

...A Xikla...

1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
User avatar
Bartfay
szerszámadogató
Posts: 23
Joined: Tue Oct 16, 2007 5:28 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest
Contact:

Post by Bartfay »

Beindult :):):)

megmértüka trafot, 9,5V. Bika kábel és egy Volvo segitségével pöccre indult:) már kezdtem aggodni, hogy valami komoly gond van, mert a traforol nem jött szikra. Az akksi lett tropa. :)

Benzin visszajelzővel még nem sikerült foglalkozni, de amikor alánézem az autonak, eléggé korrodált a két kábel. remélem hogy csak ennyi lesz. :)
Bartfay
Post Reply