Hátsó laprugó, az örök probléma

mindenféle kapcsolódó technikai kérdés, megoldások, ötletek...

Moderators: SONI, Pudva, Bogyo28

User avatar
pilot
csúcsnigger
Posts: 19
Joined: Wed May 02, 2007 10:14 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Debrecen

Re: Hátsó laprugó, az örök probléma

Post by pilot »

Üdv Uraim!
Tudna valaki tanácsot adni az ügyben , hogy miképpen lehetne viszonylag könnyen , sérülés nélkül kiszedni a laprugó első részén levő hosszú csavart. :?: Az anyát már levettem róla , de úgy tűnik a szilentben vagy nemtom hol , szorul . :(
Előre is köszönöm.
Pilot
Ford CAPRI , Feel the difference !
User avatar
proteus
rengetegetirogatide
Posts: 1629
Joined: Mon Dec 13, 2004 7:15 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Rákosszentmihály

Re: Hátsó laprugó, az örök probléma

Post by proteus »

Üssed ki.
Alfa Romeo 145 1.6 boxer - 1995

MZ ES 125/1 - 1970
User avatar
daniv6
akárhozzáisnyulhatvalamihez
Posts: 243
Joined: Tue Jun 27, 2006 11:21 am
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Balassagyarmat

Re: Hátsó laprugó, az örök probléma

Post by daniv6 »

Melegítés, kitekerés, kiütés, wd40 vagy hasonló alkalmazása.
csak azért is......batman
User avatar
szszaby
rengetegetirogatide
Posts: 4629
Joined: Tue Jun 28, 2005 2:37 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Karcag

Re: Hátsó laprugó, az örök probléma

Post by szszaby »

Ha a fentiek nem válnak be, akkor a szilent mellett el kell fűrészelni a csavart.
Ford Capri MkI Essex
User avatar
Tibi
rengetegetirogatide
Posts: 4408
Joined: Tue May 31, 2005 10:12 am
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Miskolc - Bp
Contact:

Re: Hátsó laprugó, az örök probléma

Post by Tibi »

Én is ütöttem, ha meg elbújik a csavar akkor keress valami tüskét és üsd azt !
1980 Capri MK3
User avatar
nyujoe
egyedülisszerelhet
Posts: 765
Joined: Mon Dec 13, 2004 8:45 pm
ClassicFord klubtag?: Nem
Location: Zselickislak

Re: Hátsó laprugó, az örök probléma

Post by nyujoe »

uraim!
mk3 laprugó hátsó rögzítéséről tudnátok képet dobni?
...és nem kizárt hogy laprugó párt is keresek, az enyém valószínű nem típus tiszta...
...kicsit látszik is a képen, mintha picinykét hosszabb lenne, nem mintha nem futott volna szépen a segge :)
http://www.fordcapri.hu/forford3/downlo ... d=1258&t=1
"Az arany egy halott fém, míg a szarból új élet fakad."

1972 Ford Capri MKI 2.0 V6
1982 Ford Capri MKIII 2.0 R4
User avatar
tomtom
egyedülisszerelhet
Posts: 779
Joined: Tue Jan 25, 2005 1:58 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Kaposvár

Re: Hátsó laprugó, az örök probléma

Post by tomtom »

joe!
amikor megvetted és elhoztad megmutizni, akkor is említettem, hogy a rugód megülése- kilágyulása miatt vmi. amatőr (amúgy roppant ötletes villám/olcsó megoldással) laposvassal megtoldva áthidalta azt a problémát, hogy ne dinnyés zsiga megjelenése legyen a gépnek, bár a rugókarakterisztika, mint olyan, hiányzott a szótárából. ezért lobog (félelmetes mértékben) a hátulja. amúgy gyárinak tűnt, csak annyira kiegyenesedett, hogy túlnyúlik a rögzítőtengelysíkon.
szóval sztem:
rugó le, kaposmérő kovácsüzembe elvisz jómunkásembereknek, új szilent cuppant, vissza isten által teremtett helyére!
- capri mkII '76 2.3
- tau tcII '79 1.6 GT
User avatar
VipeR-T
nemleszgondhasegítis
Posts: 151
Joined: Thu Nov 23, 2006 2:35 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest, Balaton

Re: Hátsó laprugó, az örök probléma

Post by VipeR-T »

Sziasztok! Laprugós problémám volna. Kiszedtem a hátsó hidat az autóból, a laprugókkal egyetemben. Utóbbiakat készülök vinni pestre felújítás céljából (Vörösék vagy Bim, még nemtom). Végigolvastam ezt a laprugós topicot, és valaki írta, hogy ha kiszerelve viszem, akkor meg kell mondani hogy mennyire legyen megívelve. Na most fogalmam nincs. Gondolom úgy lenne értelme megadni, hogy az első hátsó bekötési pontot lefektetem a talajra, és a központi szem magasságát megadni, vagy nemtom. Akárhogy is van, valaki tudna erre mondani egy kb célértéket, vagy mondjam azt hogy "hát a mostaninál legyen 5 centivel följebb azt jóvan", vagy esetleg erre van valami más módszer? A másik kérdésem, hogy legjobb tudomásom szerint a sokatok által már használt poliuretán szilentszett tartalmazza a laprugóba való első-hátsó szilenteket. Ezeket van esélyem otthon satuval/csővel/csavarral beerőltetni a laprugóba, vagy esélytelen? Laprugós témában egyelőre ennyi, a difivel és többiekkel kapcsolatos kérdéseimnek még keresek helyet :) Segítséget előre is köszi!
1979 Polski Fiat 126p
1980 Ford Capri 2.0 V6
1985 Ford Sierra XR4x4 2.8i
1997 Suzuki GSX-R 750
200? Ikarus Scolo 1.3
2003 Ford Mondeo ST220

Autós kiegészítők: http://www.bakogarazs.hu" onclick="window.open(this.href);return false;
User avatar
gigford
egyedülisszerelhet
Posts: 735
Joined: Sun Dec 12, 2004 6:51 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Debrecen

Re: Hátsó laprugó, az örök probléma

Post by gigford »

VipeR-T wrote:Sziasztok! Laprugós problémám volna. Kiszedtem a hátsó hidat az autóból, a laprugókkal egyetemben. Utóbbiakat készülök vinni pestre felújítás céljából (Vörösék vagy Bim, még nemtom). Végigolvastam ezt a laprugós topicot, és valaki írta, hogy ha kiszerelve viszem, akkor meg kell mondani hogy mennyire legyen megívelve. Na most fogalmam nincs. Gondolom úgy lenne értelme megadni, hogy az első hátsó bekötési pontot lefektetem a talajra, és a központi szem magasságát megadni, vagy nemtom. Akárhogy is van, valaki tudna erre mondani egy kb célértéket, vagy mondjam azt hogy "hát a mostaninál legyen 5 centivel följebb azt jóvan", vagy esetleg erre van valami más módszer? A másik kérdésem, hogy legjobb tudomásom szerint a sokatok által már használt poliuretán szilentszett tartalmazza a laprugóba való első-hátsó szilenteket. Ezeket van esélyem otthon satuval/csővel/csavarral beerőltetni a laprugóba, vagy esélytelen? Laprugós témában egyelőre ennyi, a difivel és többiekkel kapcsolatos kérdéseimnek még keresek helyet :) Segítséget előre is köszi!

Olyan laprugoshoz vidd akinek van rugóerő mérője. Nekem el volt törve mindkét oldalon egy-egy lap. Kicserélte, minimálisan lett nagyobbra ívelve és mégis jopár centivel magasabb lett a hátulja, aminek aztán nem vettem hasznát.
Mondta a rugos, hogy a régi lapokat hiába hőkezeli, összehúzza rendesen a pántokat, sosem lesz már olyan mint eredetileg. A lapok elfáradnak 2x év alatt. A középső lapot érdemes cserélni egy újra majd mérni rugoerőt.
De egy jobb rugósnak tudnia kell, hogy mennyivel fog eltérni a magassága az autónak, ha ezt vagy azt csinál vele.
Kétszer szedettem ki a rugókat, másodjára jó lett a magasság, aztán pár hónap mulva az egyik oldalon alacsonyabbra ült...mondjuk párszor gyorsultam vele, biztos elmászhatott valami.

Talán érdemesebb egy szimpla capri rugót szerezni/csináltatni, ott jobban ki lehet mérni az erőket, mint egy többlapos rugónál.
Iván

Re: Hátsó laprugó, az örök probléma

Post by Iván »

szerintem új rugó a lelke mindennek.hijába ívelgetik meg miegymás,az anyagfáradás miatt sose nem lesz olyan mint az újj.le kell mérni mindent vagy vinni egy mintát és megcsináltatni.de ez csak az én szerény véleményem. :|
User avatar
Bogyo28
Überführer
Posts: 5459
Joined: Sat Dec 04, 2004 9:11 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest-Budakalász
Contact:

Re: Hátsó laprugó, az örök probléma

Post by Bogyo28 »

gigford wrote:Talán érdemesebb egy szimpla capri rugót szerezni/csináltatni, ott jobban ki lehet mérni az erőket, mint egy többlapos rugónál.
a BIM-es emberke szerint jobb a többlapos rugó, az egylapos az inkább olcsobb megoldás, és ha jót akarsz belőle akkor parabolikus vastagságu kell. Nem ugy tünt mint aki nem ért hozzá. Pudvának pl a többlapos rugóit ugy csinálták meg hogy mindkettőben főlap csere, de szerintem anélkül nem is érdemes nekiállni, és ha az egyik oldalon cserélnek valamit azt a másik oldalon is illik, hogy ne legyen néhány hónap mulva féloldalas.
"...ha Detroit-nak végevan, a világnak végevan..."
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."

...A Xikla...

1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
User avatar
Bogyo28
Überführer
Posts: 5459
Joined: Sat Dec 04, 2004 9:11 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest-Budakalász
Contact:

Re: Hátsó laprugó, az örök probléma

Post by Bogyo28 »

VipeR-T wrote: A másik kérdésem, hogy legjobb tudomásom szerint a sokatok által már használt poliuretán szilentszett tartalmazza a laprugóba való első-hátsó szilenteket. Ezeket van esélyem otthon satuval/csővel/csavarral beerőltetni a laprugóba, vagy esélytelen?
most már nincs szett, egyesével kell rendelni amit akarsz, de persze van a laprugohoz is minden. a gyári kiszedése szarabb, a polit betenni nagyon egyszerü, de eddig még nem okozott gondot sohasem az otthoni csere. de ha rugofelujítohoz elviszed a rugót, azt meg lehet mondani hogy szedjék ki belőle a szilentet (főlap cserénél nem gond ugysem, mert nem lesz benne), betenni meg kb 5 perc az összeset...
"...ha Detroit-nak végevan, a világnak végevan..."
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."

...A Xikla...

1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
User avatar
VipeR-T
nemleszgondhasegítis
Posts: 151
Joined: Thu Nov 23, 2006 2:35 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest, Balaton

Re: Hátsó laprugó, az örök probléma

Post by VipeR-T »

Köszönöm a segítséget, ezek szerint a nehezén túlvagyok, rugók kiszedve, meg a szilentek is. Ha minden jól megy frissül lassan az épülő vasak topic is ;)
1979 Polski Fiat 126p
1980 Ford Capri 2.0 V6
1985 Ford Sierra XR4x4 2.8i
1997 Suzuki GSX-R 750
200? Ikarus Scolo 1.3
2003 Ford Mondeo ST220

Autós kiegészítők: http://www.bakogarazs.hu" onclick="window.open(this.href);return false;
User avatar
gigford
egyedülisszerelhet
Posts: 735
Joined: Sun Dec 12, 2004 6:51 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Debrecen

Re: Hátsó laprugó, az örök probléma

Post by gigford »

Bogyo28 wrote:
gigford wrote:Talán érdemesebb egy szimpla capri rugót szerezni/csináltatni, ott jobban ki lehet mérni az erőket, mint egy többlapos rugónál.
a BIM-es emberke szerint jobb a többlapos rugó, az egylapos az inkább olcsobb megoldás, és ha jót akarsz belőle akkor parabolikus vastagságu kell. Nem ugy tünt mint aki nem ért hozzá. Pudvának pl a többlapos rugóit ugy csinálták meg hogy mindkettőben főlap csere, de szerintem anélkül nem is érdemes nekiállni, és ha az egyik oldalon cserélnek valamit azt a másik oldalon is illik, hogy ne legyen néhány hónap mulva féloldalas.
Igen a parabolikus az egyértelmű, gyárilag is úgy van.
A főlap a leghosszabb lap? Nekem a második leghosszabb lapot cserélték mindkét oldalon és sajnos most is dől.
Valószínű a rugosok baszhattak el valamit, vagy amire gondolni tudok még, hogy többlaposnál eltérően fáradhatnak el a ki nem cserélt lapok és azt előre nem tudja belőni egy rugos sem, hogy mi lesz idővel.
User avatar
Bogyo28
Überführer
Posts: 5459
Joined: Sat Dec 04, 2004 9:11 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest-Budakalász
Contact:

Re: Hátsó laprugó, az örök probléma

Post by Bogyo28 »

gigford wrote:
Bogyo28 wrote:
gigford wrote:Talán érdemesebb egy szimpla capri rugót szerezni/csináltatni, ott jobban ki lehet mérni az erőket, mint egy többlapos rugónál.
a BIM-es emberke szerint jobb a többlapos rugó, az egylapos az inkább olcsobb megoldás, és ha jót akarsz belőle akkor parabolikus vastagságu kell. Nem ugy tünt mint aki nem ért hozzá. Pudvának pl a többlapos rugóit ugy csinálták meg hogy mindkettőben főlap csere, de szerintem anélkül nem is érdemes nekiállni, és ha az egyik oldalon cserélnek valamit azt a másik oldalon is illik, hogy ne legyen néhány hónap mulva féloldalas.
Igen a parabolikus az egyértelmű, gyárilag is úgy van.
A főlap a leghosszabb lap? Nekem a második leghosszabb lapot cserélték mindkét oldalon és sajnos most is dől.
Valószínű a rugosok baszhattak el valamit, vagy amire gondolni tudok még, hogy többlaposnál eltérően fáradhatnak el a ki nem cserélt lapok és azt előre nem tudja belőni egy rugos sem, hogy mi lesz idővel.
azért mondta nekem az ember hogy a főlapot (a leghosszabbat, amiben a szilentek is vannak) érdemes mindenképpen cserélni, meg ha valamelyik volt törve akkor azt a lapot is mindkét kötegben, mert a legnagyobb sulyt a főlap viszi, ha azt nem cseréled könnyen féloldalas lehet. nekem a csak simán ujraívelt köteggel volt ilyen gondom, és a sima ujraívelés nem is tartott sokáig...
"...ha Detroit-nak végevan, a világnak végevan..."
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."

...A Xikla...

1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
Post Reply