Hátsó laprugó, az örök probléma

mindenféle kapcsolódó technikai kérdés, megoldások, ötletek...

Moderators: SONI, Pudva, Bogyo28

User avatar
gigford
egyedülisszerelhet
Posts: 735
Joined: Sun Dec 12, 2004 6:51 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Debrecen

Re: Hátsó laprugó, az örök probléma

Post by gigford »

Bogyo28 wrote: mert a legnagyobb sulyt a főlap viszi, ha azt nem cseréled könnyen féloldalas lehet. nekem a csak simán ujraívelt köteggel volt ilyen gondom, és a sima ujraívelés nem is tartott sokáig...
Akkor ez a megoldás...ha mindkét főlap cserélve van, akkor a kisebb lapok nem tudnak dőlést okozni.
User avatar
pilot
csúcsnigger
Posts: 19
Joined: Wed May 02, 2007 10:14 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Debrecen

Re: Hátsó laprugó, az örök probléma

Post by pilot »

Üdv Urak!
Most csináltattam a laprugókat . Azt szeretném kérdezni , hogy beépítve , az autót kerékre állítva a hátsó rögzítésnél található rövid "lengőkar?" milyen helyzetben kell hogy álljon? Illetve azt, hogy normális-e az , hogy mikor beraktam a rugókat , rászereltem a tengelyt , nem érte el a tengelyt a lengéscsillapító alsó szeme . Csak azután tudtam bekötni , hogy aláemeltem a tengelynek , így nyomva össze a rugót egy kicsit, tehát így lett egy kis előfeszítés a hátsó rugóban .
Ford CAPRI , Feel the difference !
User avatar
szszaby
rengetegetirogatide
Posts: 4629
Joined: Tue Jun 28, 2005 2:37 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Karcag

Re: Hátsó laprugó, az örök probléma

Post by szszaby »

Annak a karnak hátrafele kell állnia, kb 60 fokos szögben.
Ford Capri MkI Essex
User avatar
Tibi
rengetegetirogatide
Posts: 4408
Joined: Tue May 31, 2005 10:12 am
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Miskolc - Bp
Contact:

Re: Hátsó laprugó, az örök probléma

Post by Tibi »

Most a kis baszról van szó ami a hátsó nyúlványhoz köti a rugót ?
1980 Capri MK3
User avatar
szszaby
rengetegetirogatide
Posts: 4629
Joined: Tue Jun 28, 2005 2:37 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Karcag

Re: Hátsó laprugó, az örök probléma

Post by szszaby »

Tibi wrote:Most a kis baszról van szó ami a hátsó nyúlványhoz köti a rugót ?
Igen.
Ford Capri MkI Essex
User avatar
pilot
csúcsnigger
Posts: 19
Joined: Wed May 02, 2007 10:14 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Debrecen

Re: Hátsó laprugó, az örök probléma

Post by pilot »

Köszönöm ! :ru:
Még egy kérdés : A tengely fölött a kaszni alján nem kellene lenni vmi gumi ütközőbaknak? Mintha volna felfogatásnak helye.
Ford CAPRI , Feel the difference !
User avatar
szszaby
rengetegetirogatide
Posts: 4629
Joined: Tue Jun 28, 2005 2:37 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Karcag

Re: Hátsó laprugó, az örök probléma

Post by szszaby »

pilot wrote:Köszönöm ! :ru:
Még egy kérdés : A tengely fölött a kaszni alján nem kellene lenni vmi gumi ütközőbaknak? Mintha volna felfogatásnak helye.
Kellene lennie.
Ford Capri MkI Essex
User avatar
proteus
rengetegetirogatide
Posts: 1629
Joined: Mon Dec 13, 2004 7:15 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Rákosszentmihály

Re: Hátsó laprugó, az örök probléma

Post by proteus »

pilot wrote:Köszönöm ! :ru:
Még egy kérdés : A tengely fölött a kaszni alján nem kellene lenni vmi gumi ütközőbaknak? Mintha volna felfogatásnak helye.
Attachments
P8210006.jpg
Alfa Romeo 145 1.6 boxer - 1995

MZ ES 125/1 - 1970
User avatar
Dartonit
egyedülisszerelhet
Posts: 505
Joined: Wed Sep 21, 2005 4:00 pm

Re: Hátsó laprugó, az örök probléma

Post by Dartonit »

A hátsó laprugóim elég gatyák. Kutakodtam, de nem találtam kielégítő választ rá. Az egylapos megoldás jobban tetszik, már csak a csavarodás gátló beépítése miatt is, de ilyen legyártani nem tudnak. Többször is említésre került valamelyik Tranzit laprugója, mint beszerezhető darab, de nem derült ki, hogy melyik.
Azt is mondta valaki, hogy keményebb, de mivel egy mustang hídja van bent, ami jóval masszívabb darab, lehet, hogy nem is baj. Valaki használt már ilyet? Miben tér el? (Elsősorban méretben.)
'81 MK3 4.6 V8
"A V8 a pokolban is V8." - Winkler
User avatar
nyujoe
egyedülisszerelhet
Posts: 765
Joined: Mon Dec 13, 2004 8:45 pm
ClassicFord klubtag?: Nem
Location: Zselickislak

Re: Hátsó laprugó, az örök probléma

Post by nyujoe »

Rugókovácsnál fel tudják íveltetni a rugóidat ha más megoldást nem találsz, Nekem elég tartósnak bizonyult. Plusz lapot is tesznek be ha keményebb kéne, illetve cserélnek is ha kell. Mifelénk kb. 20 db ezresért csinálják párját.
"Az arany egy halott fém, míg a szarból új élet fakad."

1972 Ford Capri MKI 2.0 V6
1982 Ford Capri MKIII 2.0 R4
User avatar
White Shark
nagyonsokatirogat
Posts: 1028
Joined: Fri Feb 05, 2010 2:18 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Székesfehérvár

Re: Hátsó laprugó, az örök probléma

Post by White Shark »

Dartonit wrote:A hátsó laprugóim elég gatyák. Kutakodtam, de nem találtam kielégítő választ rá. Az egylapos megoldás jobban tetszik, már csak a csavarodás gátló beépítése miatt is, de ilyen legyártani nem tudnak. Többször is említésre került valamelyik Tranzit laprugója, mint beszerezhető darab, de nem derült ki, hogy melyik.
Azt is mondta valaki, hogy keményebb, de mivel egy mustang hídja van bent, ami jóval masszívabb darab, lehet, hogy nem is baj. Valaki használt már ilyet? Miben tér el? (Elsősorban méretben.)
A transit első utcai vasba nem igazán komfortos ,nálam két autóban is van ,de a soklapos lágyabb jobban eloszlik a súly ,nem pattog .A hídnak semmi köze a rugózáshoz ,hacsak nem a súlykülönbözetre gondolsz ,de az a két kiló ami a két híd között van az nem számottevő .Méretben különbség" nincs"( van de orvosolható) ,illetve szélesebb, a kengyeleknél kell leszűkítened kb 5-5 mm-t oldalanként úgy 10-12 centi hosszan ,és az egyik végszem szilentje nem egyezik a capriéval ,de ez már részletkérdés .Vásárláskor ügyelj a teljes hosszra ,mert több hosszméret létezik ,nekem Bogyó segített annó, volt valami bontós vonala. Ha nem világos valami kérdezz segítek..
User avatar
Bogyo28
Überführer
Posts: 5459
Joined: Sat Dec 04, 2004 9:11 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest-Budakalász
Contact:

Re: Hátsó laprugó, az örök probléma

Post by Bogyo28 »

Dartonit wrote:A hátsó laprugóim elég gatyák. Kutakodtam, de nem találtam kielégítő választ rá. Az egylapos megoldás jobban tetszik, már csak a csavarodás gátló beépítése miatt is, de ilyen legyártani nem tudnak. Többször is említésre került valamelyik Tranzit laprugója, mint beszerezhető darab, de nem derült ki, hogy melyik.
Azt is mondta valaki, hogy keményebb, de mivel egy mustang hídja van bent, ami jóval masszívabb darab, lehet, hogy nem is baj. Valaki használt már ilyet? Miben tér el? (Elsősorban méretben.)
Mk1 és MK2 és talán a korai MK3 transit elő laprugója. az MK1 az kopp megegyezik a caprival, a fiatalabbaknál az egyik vagy mindkét szem kissebb mint a caprin levő, tehát a szilent nem lesz jó bele. danamit vagy zöld poli a legegyszerübb megoldás erre. MK1 laprugót nehéz szerezni, de asszem talán 91-ig volt elöl laprugós tranzit. Mivel ott kicsit nagyobb sulyra tervezték mint a capriét, kevésbé fog berugózni, ez ront a komfortérzeten, de sportosabb meg ültetett cuccnál még jó is lehet. piliscsévi bontoból hordtam el elég sok ilyet, multkor rallyedzésen összefutottunk a bontos emberrel és csak ugy ismert meg hogy a laprugós fordos gyerek :mrgreen: ha jól emlékszem 113 cm kell hogy legyen a 2 csavar közt az a jó méret, de meg kell mérni max egy gyárit mielőtt elmész venni, mert a legtöbb bontóban az összes laprugó egy kupacba van szorva, és könnyen lehet hogy mérés nélkül valami mást veszel meg azt az meg nem lesz jó a capriba.
"...ha Detroit-nak végevan, a világnak végevan..."
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."

...A Xikla...

1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
User avatar
Dartonit
egyedülisszerelhet
Posts: 505
Joined: Wed Sep 21, 2005 4:00 pm

Re: Hátsó laprugó, az örök probléma

Post by Dartonit »

Bogyo28 wrote:
Dartonit wrote:A hátsó laprugóim elég gatyák. Kutakodtam, de nem találtam kielégítő választ rá. Az egylapos megoldás jobban tetszik, már csak a csavarodás gátló beépítése miatt is, de ilyen legyártani nem tudnak. Többször is említésre került valamelyik Tranzit laprugója, mint beszerezhető darab, de nem derült ki, hogy melyik.
Azt is mondta valaki, hogy keményebb, de mivel egy mustang hídja van bent, ami jóval masszívabb darab, lehet, hogy nem is baj. Valaki használt már ilyet? Miben tér el? (Elsősorban méretben.)
Mk1 és MK2 és talán a korai MK3 transit elő laprugója. az MK1 az kopp megegyezik a caprival, a fiatalabbaknál az egyik vagy mindkét szem kissebb mint a caprin levő, tehát a szilent nem lesz jó bele. danamit vagy zöld poli a legegyszerübb megoldás erre. MK1 laprugót nehéz szerezni, de asszem talán 91-ig volt elöl laprugós tranzit. Mivel ott kicsit nagyobb sulyra tervezték mint a capriét, kevésbé fog berugózni, ez ront a komfortérzeten, de sportosabb meg ültetett cuccnál még jó is lehet. piliscsévi bontoból hordtam el elég sok ilyet, multkor rallyedzésen összefutottunk a bontos emberrel és csak ugy ismert meg hogy a laprugós fordos gyerek :mrgreen: ha jól emlékszem 113 cm kell hogy legyen a 2 csavar közt az a jó méret, de meg kell mérni max egy gyárit mielőtt elmész venni, mert a legtöbb bontóban az összes laprugó egy kupacba van szorva, és könnyen lehet hogy mérés nélkül valami mást veszel meg azt az meg nem lesz jó a capriba.
Köszi! :metla:
'81 MK3 4.6 V8
"A V8 a pokolban is V8." - Winkler
Post Reply