elektromossag

mindenféle kapcsolódó technikai kérdés, megoldások, ötletek...

Moderators: SONI, Pudva, Bogyo28

User avatar
Bogyo28
Überführer
Posts: 5459
Joined: Sat Dec 04, 2004 9:11 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest-Budakalász
Contact:

Re: elektromossag

Post by Bogyo28 »

proteus wrote:Sima, de a szélessávú is érdekel.
a simának sima gyujtás plusz kell, beállításra kevésbé alkalmas, csak nagyságrendek megismerését teszi lehetővé. szélessávú sokkal drágább, ott külön kontroller van ami szabályozza a fűtést, tehát azzal nem neked kell foglalkoznod, csak a kontrollernek adsz egy gyujtás pluszt, viszont sokkal sokkal pontosabb...
"...ha Detroit-nak végevan, a világnak végevan..."
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."

...A Xikla...

1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
User avatar
proteus
rengetegetirogatide
Posts: 1629
Joined: Mon Dec 13, 2004 7:15 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Rákosszentmihály

Re: elektromossag

Post by proteus »

Csak a saját motoromon akarom beállítani a karbit, arra elég lesz a sima is, monitorozni meg multiméterrel fogom.
Alfa Romeo 145 1.6 boxer - 1995

MZ ES 125/1 - 1970
User avatar
capriv6
egyedülisszerelhet
Posts: 530
Joined: Sun Oct 22, 2006 12:25 am
ClassicFord klubtag?: Igen
Contact:

Re: elektromossag

Post by capriv6 »

proteus wrote:Csak a saját motoromon akarom beállítani a karbit, arra elég lesz a sima is, monitorozni meg multiméterrel fogom.
Szia

Hidd el kell a WBO.
A multi pedig lassú az állításhoz....
Itt a változás frekvenciát értem amit multival nem lehet monitorozni v. valami specko multi kell !
User avatar
Machine
nemleszgondhasegítis
Posts: 159
Joined: Fri Nov 16, 2007 11:38 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Dunakeszi

Re: elektromossag

Post by Machine »

proteus wrote:Csak a saját motoromon akarom beállítani a karbit, arra elég lesz a sima is, monitorozni meg multiméterrel fogom.
én ugyan nem értek az állatokhoz... de egy oxigénszenzor befaragása a kipuffba és bekötése nem 10 perces meló, ha tényleg csak egy egyszeri beállításhoz kell, akkor nem egyszerűbb és gyorsabb megoldás a gázelemző?
"The highway still leads to hell"
User avatar
proteus
rengetegetirogatide
Posts: 1629
Joined: Mon Dec 13, 2004 7:15 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Rákosszentmihály

Re: elektromossag

Post by proteus »

A bekötése nem egy nagy ördöngősség, a kipufogót meg pár perc szétszerelni, nekem ennyit megér. Ha a multival való ellenőrzés nem válik be akkor egy ledes kivezérlésmérőt fogok használni, ennél komolyabb eszközt nem fogok megvenni a keskenysávú szondához.
Alfa Romeo 145 1.6 boxer - 1995

MZ ES 125/1 - 1970
User avatar
Machine
nemleszgondhasegítis
Posts: 159
Joined: Fri Nov 16, 2007 11:38 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Dunakeszi

Re: elektromossag

Post by Machine »

proteus wrote:A bekötése nem egy nagy ördöngősség, a kipufogót meg pár perc szétszerelni, nekem ennyit megér. Ha a multival való ellenőrzés nem válik be akkor egy ledes kivezérlésmérőt fogok használni, ennél komolyabb eszközt nem fogok megvenni a keskenysávú szondához.
egy sörért rádobják a gázelemzőt, csak lássanak egy Caprit...
a LED- es kivezérlésmérő miért jobb mint a multi? (gondolom multiméterre gondolsz)
"The highway still leads to hell"
User avatar
Bogyo28
Überführer
Posts: 5459
Joined: Sat Dec 04, 2004 9:11 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest-Budakalász
Contact:

Re: elektromossag

Post by Bogyo28 »

proteus wrote:A bekötése nem egy nagy ördöngősség, a kipufogót meg pár perc szétszerelni, nekem ennyit megér. Ha a multival való ellenőrzés nem válik be akkor egy ledes kivezérlésmérőt fogok használni, ennél komolyabb eszközt nem fogok megvenni a keskenysávú szondához.
nem mintha le akarnálak beszélni a dologról, de egyet kell értsek Machine kollégával. A müszer az felejtős, főleg a digit. analog multiméter még jó lehet, de az sem lesz egyszerü. a lambda jele ugrálni fog, a gyári normál lambda teszter is azt írja, hogy akkor jó a szonda ha az értéke 2 szint között mozog. tehát ha beállítani akarsz, akkor vagy analog voltmérő, vagy ledes kijelző, pl mint ez:

http://trebi.uw.hu/" onclick="window.open(this.href);return false;

de egy co-s műszer (gázelemző) szerintem is egyszerü, mert az gyujtást is néz általában. egy egyszeri beállításra nem is a meló miatt, hanem azért venni egy lambdát meg megépíteni a kijelzőt, annyiból 3x beállítják müszerrel...
"...ha Detroit-nak végevan, a világnak végevan..."
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."

...A Xikla...

1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
User avatar
Bogyo28
Überführer
Posts: 5459
Joined: Sat Dec 04, 2004 9:11 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest-Budakalász
Contact:

Re: elektromossag

Post by Bogyo28 »

Machine wrote:a LED- es kivezérlésmérő miért jobb mint a multi? (gondolom multiméterre gondolsz)
azon középen van pár zöld led, ha abban a tartományban van akkor jó fentebb linkeltem). egy digit multin ugráló számokat nézegetni, és abból megállapítani hogy mi jó, az nehezebb...

Proti, he még nincs lambda szondád, lehet egyszerübb kész "müszert" venni:

http://racing-bazar.hu/alkatresz/belter ... bda_muszer" onclick="window.open(this.href);return false;

http://racing-bazar.hu/versenyautoalkat ... ero_muszer" onclick="window.open(this.href);return false;

van olyan is, amihez adnak szondát....
"...ha Detroit-nak végevan, a világnak végevan..."
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."

...A Xikla...

1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
User avatar
Machine
nemleszgondhasegítis
Posts: 159
Joined: Fri Nov 16, 2007 11:38 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Dunakeszi

Re: elektromossag

Post by Machine »

Bogyo28 wrote:Machine írta:
a LED- es kivezérlésmérő miért jobb mint a multi? (gondolom multiméterre gondolsz)


azon középen van pár zöld led, ha abban a tartományban van akkor jó fentebb linkeltem). egy digit multin ugráló számokat nézegetni, és abból megállapítani hogy mi jó, az nehezebb...
oszcilloszkóp a helyes megoldás :roll:
multiméterrel legfeljebb fűtőáramot lehet mérni, az újabb szondáknál azt is csak arra lehet használni, hogy van e...

azért kérdeztem, hogy miért jobb a ledes, mint a multi, mert ezt a ledes kütyüt nem is ismertem :-D
"The highway still leads to hell"
User avatar
szszaby
rengetegetirogatide
Posts: 4629
Joined: Tue Jun 28, 2005 2:37 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Karcag

Re: elektromossag

Post by szszaby »

A ledes rögtön mutatja a változást a multi meg késve és akkor is csak egy számhalmazt látsz.
Ford Capri MkI Essex
User avatar
proteus
rengetegetirogatide
Posts: 1629
Joined: Mon Dec 13, 2004 7:15 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Rákosszentmihály

Re: elektromossag

Post by proteus »

A szonda már megvan (bosch planar szonda 4000-ért, újonnan), digitális és analóg műszerem is van, de ha nem válnak be a ledes műszer (én is ezt a változatot néztem) megépítve 3000 jmf. Ennyit nekem mindenképp megér...
Alfa Romeo 145 1.6 boxer - 1995

MZ ES 125/1 - 1970
User avatar
Machine
nemleszgondhasegítis
Posts: 159
Joined: Fri Nov 16, 2007 11:38 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Dunakeszi

Re: elektromossag

Post by Machine »

szszaby wrote:A ledes rögtön mutatja a változást a multi meg késve és akkor is csak egy számhalmazt látsz.
a digimulti nem késve mutat...hanem a változó értékek átlagát
"The highway still leads to hell"
User avatar
szszaby
rengetegetirogatide
Posts: 4629
Joined: Tue Jun 28, 2005 2:37 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Karcag

Re: elektromossag

Post by szszaby »

Ez az átlag mutatás nem éppen a legjobb.
Ford Capri MkI Essex
User avatar
Bogyo28
Überführer
Posts: 5459
Joined: Sat Dec 04, 2004 9:11 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest-Budakalász
Contact:

Re: elektromossag

Post by Bogyo28 »

van itt egy jó kis leírás mindenféle szenzorokról:

http://siva.banki.hu/jegyzetek/Gepjarmu ... _3GYAK.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;

többek közt a lambda is benne van, a 29 oldalon látható a lényegi különbség a normál és a szélessávú lambda müködése között. a lényeg az, hogy a jó keverékbeállításhoz a normál szondánál igen nagy feszültség tartomány tartozik, tehát a beállításnál nagyon ingadozni fog a jel. ezért nem jó a digit müszer, talán a ledes cuccc a leghasználhatóbb, ott be tudod ugy állítani hogy ha csak a zöld ledek villognak akkor jó a cucc.
"...ha Detroit-nak végevan, a világnak végevan..."
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."

...A Xikla...

1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
User avatar
FEFE
alkatrészbegyűjtő
Posts: 441
Joined: Sun Sep 17, 2006 2:01 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Székesfehérvár

Re: elektromossag

Post by FEFE »

Fontos kérdésem volna!
Műszerfal világításom már egy ideje nincsen, viszont már nagyon zavar. Régebben akkor fordult ilyen elő mikor a biztosítéktábláról lecsúszott a csatlakozó. Viszont most már cserélve lett késes biztitáblára a gyári, de a probléma így sem oldódott meg. Kiszedtem a műszeregységet a csatlakozója a helyén volt, nyomtatott áramköre nem volt szakadt izzók nincsenek kiégve. Cseréltem másik műszeregységre ugyan ez a probléma. Összes többi visszajelző gyönyörűen működik műszerfal világítás nuku.

Ötlet?
Post Reply