elektromossag

mindenféle kapcsolódó technikai kérdés, megoldások, ötletek...

Moderators: SONI, Pudva, Bogyo28

User avatar
daytona
egyedülisszerelhet
Posts: 798
Joined: Mon Jan 26, 2009 5:45 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Zseliz, SK - Budapest III.ker
Contact:

Re: elektromossag

Post by daytona »

Nem lehet, hogy a vilagitas erossegenek allitoja, az a tekeros bizbasz szar?

Egyebkent elnezest, hogy belemaszok a temaba, de erdekelne ez a biztositektabla-atalakitasos dolog. Ez hogyan kivitelezheto? Lehet kapni hozza modern biztitablat? Plug'n'play?
Ford Taunus Knudsen 1975
Ford Sierra XR4i 1983
Fiat 125P 1977
Volvo V70 1998
Renault Clio 1.2 8v 2004
Honda CB500T 1976
User avatar
Bogyo28
Überführer
Posts: 5459
Joined: Sat Dec 04, 2004 9:11 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest-Budakalász
Contact:

Re: elektromossag

Post by Bogyo28 »

FEFE wrote:Fontos kérdésem volna!
Műszerfal világításom már egy ideje nincsen, viszont már nagyon zavar. Régebben akkor fordult ilyen elő mikor a biztosítéktábláról lecsúszott a csatlakozó. Viszont most már cserélve lett késes biztitáblára a gyári, de a probléma így sem oldódott meg. Kiszedtem a műszeregységet a csatlakozója a helyén volt, nyomtatott áramköre nem volt szakadt izzók nincsenek kiégve. Cseréltem másik műszeregységre ugyan ez a probléma. Összes többi visszajelző gyönyörűen működik műszerfal világítás nuku.

Ötlet?
amikor kiszedted a müszeregységet, meg kellett volna mérni, hogy amikor felkapcsolod a világítást, van e feszültség a csatiban. tehát ötlet: tedd meg ezt...
"...ha Detroit-nak végevan, a világnak végevan..."
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."

...A Xikla...

1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
User avatar
Bogyo28
Überführer
Posts: 5459
Joined: Sat Dec 04, 2004 9:11 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest-Budakalász
Contact:

Re: elektromossag

Post by Bogyo28 »

daytona wrote:Nem lehet, hogy a vilagitas erossegenek allitoja, az a tekeros bizbasz szar?

Egyebkent elnezest, hogy belemaszok a temaba, de erdekelne ez a biztositektabla-atalakitasos dolog. Ez hogyan kivitelezheto? Lehet kapni hozza modern biztitablat? Plug'n'play?
az erösség állító nem nagyon tud tönkremenni, egy huzalpoti van benne, ami sokkal többet bír mint kellene, még rövidre zárva is tuléli a dolgot. az viszont hogy lecsuszott róla a kábel, az könnyen elképzelhető. én ki szoktam hagyni a fényerőszabályzót, mert tökig feltekerve is gyenge a világítás. a 2 rá menő vezetéket rövidre kell zárni és kész.

a biztitábla cseréről volt külön topik, nem teljesen bolt-on, de könnyen kivitelezhető. ez a fajta stimmel a legjobban a capriba:

http://www.vehicle-wiring-products.eu/V ... /fbb8u.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;

kicsit kell csak reszelni a régi helyén, valamint ki kell vezetni 4 ill. 5 szálat még melette, hogy oda be tudd kötni azt, ami a gyárira oldalról van rácsatlakoztatva. anyagárban kb 3000 ft-ból megvan az egész...
"...ha Detroit-nak végevan, a világnak végevan..."
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."

...A Xikla...

1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
User avatar
FEFE
alkatrészbegyűjtő
Posts: 441
Joined: Sun Sep 17, 2006 2:01 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Székesfehérvár

Re: elektromossag

Post by FEFE »

Bogyo28 wrote:
FEFE wrote:Fontos kérdésem volna!
Műszerfal világításom már egy ideje nincsen, viszont már nagyon zavar. Régebben akkor fordult ilyen elő mikor a biztosítéktábláról lecsúszott a csatlakozó. Viszont most már cserélve lett késes biztitáblára a gyári, de a probléma így sem oldódott meg. Kiszedtem a műszeregységet a csatlakozója a helyén volt, nyomtatott áramköre nem volt szakadt izzók nincsenek kiégve. Cseréltem másik műszeregységre ugyan ez a probléma. Összes többi visszajelző gyönyörűen működik műszerfal világítás nuku.

Ötlet?
amikor kiszedted a müszeregységet, meg kellett volna mérni, hogy amikor felkapcsolod a világítást, van e feszültség a csatiban. tehát ötlet: tedd meg ezt...
Ha tudnál adni egy gyorstalpalót multimeter használatáról akkor öröm lenne a lelkemben.
Konkrétan azt se tudom hova állítsam. Mert mérni próbáltam de nem tudtam mit mérek.
User avatar
proteus
rengetegetirogatide
Posts: 1629
Joined: Mon Dec 13, 2004 7:15 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Rákosszentmihály

Re: elektromossag

Post by proteus »

Sir, nálam se túl erős a világítás, de akkor segíthet a poti kiiktatása? Egyéb lehetőség van még a fényerő növelésére?
Alfa Romeo 145 1.6 boxer - 1995

MZ ES 125/1 - 1970
User avatar
daytona
egyedülisszerelhet
Posts: 798
Joined: Mon Jan 26, 2009 5:45 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Zseliz, SK - Budapest III.ker
Contact:

Re: elektromossag

Post by daytona »

proteus wrote:Sir, nálam se túl erős a világítás, de akkor segíthet a poti kiiktatása? Egyéb lehetőség van még a fényerő növelésére?
En kicsereltem a 28 eves izzokat ujakra, valamivel jobb lett a helyzet.
Ford Taunus Knudsen 1975
Ford Sierra XR4i 1983
Fiat 125P 1977
Volvo V70 1998
Renault Clio 1.2 8v 2004
Honda CB500T 1976
User avatar
proteus
rengetegetirogatide
Posts: 1629
Joined: Mon Dec 13, 2004 7:15 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Rákosszentmihály

Re: elektromossag

Post by proteus »

daytona wrote:
proteus wrote:Sir, nálam se túl erős a világítás, de akkor segíthet a poti kiiktatása? Egyéb lehetőség van még a fényerő növelésére?
En kicsereltem a 28 eves izzokat ujakra, valamivel jobb lett a helyzet.
De nálam teljesen új elektronika van, nyákkal, ledekkel.
Alfa Romeo 145 1.6 boxer - 1995

MZ ES 125/1 - 1970
User avatar
daytona
egyedülisszerelhet
Posts: 798
Joined: Mon Jan 26, 2009 5:45 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Zseliz, SK - Budapest III.ker
Contact:

Re: elektromossag

Post by daytona »

Bogyo28 wrote: a biztitábla cseréről volt külön topik, nem teljesen bolt-on, de könnyen kivitelezhető. ez a fajta stimmel a legjobban a capriba:

http://www.vehicle-wiring-products.eu/V ... /fbb8u.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;

kicsit kell csak reszelni a régi helyén, valamint ki kell vezetni 4 ill. 5 szálat még melette, hogy oda be tudd kötni azt, ami a gyárira oldalról van rácsatlakoztatva. anyagárban kb 3000 ft-ból megvan az egész...
Koszi Bogyo!!
Ford Taunus Knudsen 1975
Ford Sierra XR4i 1983
Fiat 125P 1977
Volvo V70 1998
Renault Clio 1.2 8v 2004
Honda CB500T 1976
User avatar
daytona
egyedülisszerelhet
Posts: 798
Joined: Mon Jan 26, 2009 5:45 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Zseliz, SK - Budapest III.ker
Contact:

Re: elektromossag

Post by daytona »

proteus wrote:De nálam teljesen új elektronika van, nyákkal, ledekkel.
:oops: :oops: nem szoltam semmit.
Ford Taunus Knudsen 1975
Ford Sierra XR4i 1983
Fiat 125P 1977
Volvo V70 1998
Renault Clio 1.2 8v 2004
Honda CB500T 1976
User avatar
Bogyo28
Überführer
Posts: 5459
Joined: Sat Dec 04, 2004 9:11 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest-Budakalász
Contact:

Re: elektromossag

Post by Bogyo28 »

proteus wrote:
daytona wrote:
proteus wrote:Sir, nálam se túl erős a világítás, de akkor segíthet a poti kiiktatása? Egyéb lehetőség van még a fényerő növelésére?
En kicsereltem a 28 eves izzokat ujakra, valamivel jobb lett a helyzet.
De nálam teljesen új elektronika van, nyákkal, ledekkel.
sajnos a konstrukció szar. a nyákkal azon lehet segíteni, hogy ne legyen kontakt hiba. a ledek nem melegszenek, ezért nem égetik szét a müanyagot. a gyári izzó az 3W-s, ki szokták cserélni 5W-ra, amitől faszán megolvad a müanyag körülötte. a led ezt kiküszöböli, de sajnos a led csak kis szögben szorja a fényt, max 120 fokban, míg az izzó minden irányba, nálad több led beszerelése segíthet, főleg ha elforgatod őket hogy ne mind egy irányba nézzen. vagy nem csak az izzók helyére lehet ledet rakni, hanem több helyre is, hogy a számlpokat is megvilágítsák. nálad a poti nem sok mindent szabályoz, mert a ledek áramfelvétle sokkal kisebb mint az izzóké, és a soros ellenállás igy nem játszik.
"...ha Detroit-nak végevan, a világnak végevan..."
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."

...A Xikla...

1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
User avatar
Bogyo28
Überführer
Posts: 5459
Joined: Sat Dec 04, 2004 9:11 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest-Budakalász
Contact:

Re: elektromossag

Post by Bogyo28 »

FEFE wrote:
Bogyo28 wrote:
FEFE wrote:Fontos kérdésem volna!
Műszerfal világításom már egy ideje nincsen, viszont már nagyon zavar. Régebben akkor fordult ilyen elő mikor a biztosítéktábláról lecsúszott a csatlakozó. Viszont most már cserélve lett késes biztitáblára a gyári, de a probléma így sem oldódott meg. Kiszedtem a műszeregységet a csatlakozója a helyén volt, nyomtatott áramköre nem volt szakadt izzók nincsenek kiégve. Cseréltem másik műszeregységre ugyan ez a probléma. Összes többi visszajelző gyönyörűen működik műszerfal világítás nuku.

Ötlet?
amikor kiszedted a müszeregységet, meg kellett volna mérni, hogy amikor felkapcsolod a világítást, van e feszültség a csatiban. tehát ötlet: tedd meg ezt...
Ha tudnál adni egy gyorstalpalót multimeter használatáról akkor öröm lenne a lelkemben.
Konkrétan azt se tudom hova állítsam. Mert mérni próbáltam de nem tudtam mit mérek.
jelen esetben 20 volt egyenfeszültség mérésére kell állítani a müszert ( 20 V= ), a fekete kábelt valami testpontra rakni, a pirosat meg oda, ahol meg akarod mérni hogy van e feszültség. ráadod a gyujtást, felkapcsolod a világítást, és a müszernek 12 körülit kell mutatnia ha jó minden. ha mutat semmit, akkor nem megy el a feszültség a müszerekhez (kábel hiba vagy poti). ha van feszültség, akkor az óracsoportoknál van a baj...
"...ha Detroit-nak végevan, a világnak végevan..."
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."

...A Xikla...

1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
User avatar
proteus
rengetegetirogatide
Posts: 1629
Joined: Mon Dec 13, 2004 7:15 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Rákosszentmihály

Re: elektromossag

Post by proteus »

Ok, akkor majd meg lesz okosítva.
Alfa Romeo 145 1.6 boxer - 1995

MZ ES 125/1 - 1970
User avatar
Marco
márokosanistudnézni
Posts: 57
Joined: Tue Aug 14, 2007 10:36 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Újpest, Rákospalota

Re: elektromossag

Post by Marco »

Szevasztok!

Gyanítom , hogy önindító problémám van. Beindítás után szokott olyat csinálni,hogy
nem indul be csak kattanást hallok a motor térből, aztán egyszer csak beindul . Azért gondolom az önindítót
mert akksi az új. De gondolom más is lehet bőven.....ezért érdeklődök mi lehet, vagy jó
fele tapogatózok?
1979 Sárgaság 2.0 v6
User avatar
szszaby
rengetegetirogatide
Posts: 4629
Joined: Tue Jun 28, 2005 2:37 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Karcag

Re: elektromossag

Post by szszaby »

Ha csak kattanás van akkor behúzótekercs lesz, az kapcsolja az áramot az önindítónak is. Nem zár össze rendesen ezért nem forog az önindító. Vagy esetleg nincs rendes kontakt a vastag kábeleknél valahol.
Ford Capri MkI Essex
User avatar
Bogyo28
Überführer
Posts: 5459
Joined: Sat Dec 04, 2004 9:11 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest-Budakalász
Contact:

Re: elektromossag

Post by Bogyo28 »

Marcocapri wrote:Szevasztok!

Gyanítom , hogy önindító problémám van. Beindítás után szokott olyat csinálni,hogy
nem indul be csak kattanást hallok a motor térből, aztán egyszer csak beindul . Azért gondolom az önindítót
mert akksi az új. De gondolom más is lehet bőven.....ezért érdeklődök mi lehet, vagy jó
fele tapogatózok?
nagyon valószínű, hogy az önindító tré. de ha már hozzányúlsz, érdemes kicserélni a vastag kábeleket is, 3x éves korukra már tudnak érdekességeket csinálni. ha kicseréled mind a kettőt 35 quadrátos kábelre, meg fogsz lepődni a különbségre. Soni se hitte el annó, de kérdezd meg róla, biztos elmondja...
"...ha Detroit-nak végevan, a világnak végevan..."
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."

...A Xikla...

1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
Post Reply