Szervós kormánymű

mindenféle kapcsolódó technikai kérdés, megoldások, ötletek...

Moderators: SONI, Pudva, Bogyo28

User avatar
daytona
egyedülisszerelhet
Posts: 798
Joined: Mon Jan 26, 2009 5:45 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Zseliz, SK - Budapest III.ker
Contact:

Re: Szervós kormánymű

Post by daytona »

Koszi!
Ford Taunus Knudsen 1975
Ford Sierra XR4i 1983
Fiat 125P 1977
Volvo V70 1998
Renault Clio 1.2 8v 2004
Honda CB500T 1976
User avatar
capriv6
egyedülisszerelhet
Posts: 530
Joined: Sun Oct 22, 2006 12:25 am
ClassicFord klubtag?: Igen
Contact:

Re: Szervós kormánymű

Post by capriv6 »

daytona wrote:Koszi Bogyo! Meg annyit, hogy menettulajdonsagokban milyen a tapasztalat egy ilyen uj szervoval?
A gyári 32fok felyett 41fok lessz a kormyányszög.
A kb3,8 kormányfordulat lecsökken kb2,6 ra úgy hogy a kormányszög megnövekszik.
http://www.fordcapri.hu/cjoom/index.php ... 0&start=45
Teljesen más vezetési élmény :laza:
Hátránya hogy a mostani ET-s kereked nem biztos hogy tudja a 41fok-ot és belefog érni valamibe ha teljesen alá van szedve a kormány.
Teljes átalakítás kb30eFt
User avatar
daytona
egyedülisszerelhet
Posts: 798
Joined: Mon Jan 26, 2009 5:45 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Zseliz, SK - Budapest III.ker
Contact:

Re: Szervós kormánymű

Post by daytona »

Jelenleg ET5 van fennt, plusz 2cm pogacsak alatta. Nekem egyebkent gyari szervos, csak gyujtom az infokat arra az esetre, ha veletlenul elcseszem a szervot javitas kozben - most keszulok orvosolni azt, hogy az egyik felere nehezen tekeredik a kormany, a masikra pedig konnyen.
Ford Taunus Knudsen 1975
Ford Sierra XR4i 1983
Fiat 125P 1977
Volvo V70 1998
Renault Clio 1.2 8v 2004
Honda CB500T 1976
User avatar
tomtom
egyedülisszerelhet
Posts: 779
Joined: Tue Jan 25, 2005 1:58 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Kaposvár

Re: Szervós kormánymű

Post by tomtom »

szedett szét már valaki tau szervós kormányművet? a jobb oldali belső szimering cseréjéhez le kellene operálni a dugattyúházat (cső) az áttételház-öntvénynyakról.
jól sejtem-e, hogy a 4 bepontozás -mely a cső nyakán található egymástól 90 fokra- fúrásos meggyengítésével tudom leoldani, vagy egyéb ördögi praktikát kell felvonultatnom a művelethez?
inkább kérdezek, mielőtt hüleséget csinálok jeligére


(óóóó, jeeeeee!!! ez a 666. hozzászólásom. :twisted: :twisted: :twisted: )
Attachments
20110922(001).jpg
aaaaaaaa.JPG
- capri mkII '76 2.3
- tau tcII '79 1.6 GT
User avatar
gigford
egyedülisszerelhet
Posts: 735
Joined: Sun Dec 12, 2004 6:51 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Debrecen

Re: Szervós kormánymű

Post by gigford »

Mk3 szervós kormányműhöz tudja valaki honnan lehet porvédőt venni? Nem találok sehol...kép csak illusztráció, alakja nem ilyen, laposabb.
Attachments
IMG_0332.jpg
IMG_0332.jpg (67.84 KiB) Viewed 7091 times
User avatar
Bogyo28
Überführer
Posts: 5459
Joined: Sat Dec 04, 2004 9:11 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest-Budakalász
Contact:

Re: Szervós kormánymű

Post by Bogyo28 »

gigford wrote:Mk3 szervós kormányműhöz tudja valaki honnan lehet porvédőt venni? Nem találok sehol...kép csak illusztráció, alakja nem ilyen, laposabb.
én legutóbb esztergáltattam danamitból...
"...ha Detroit-nak végevan, a világnak végevan..."
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."

...A Xikla...

1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
Post Reply