Szervós kormánymű

mindenféle kapcsolódó technikai kérdés, megoldások, ötletek...

Moderators: SONI, Pudva, Bogyo28

User avatar
Blant
nagyonsokatirogat
Posts: 1352
Joined: Sun Dec 05, 2004 6:24 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest

Szervós kormánymű

Post by Blant »

Na kiszedtem a Capri alól a nem Capri szervós kormányművet.
Ford logót TALÁLTAM rajta, tehát tuti, hogy Ford. Így néz ki:

Image
Image
Image

Az a vicces, hog y a jobb oldali tartóbilincs nem fix, nehezen bár, de csúszkál rajta :-)

Normál Capri szervós bölcsőre van feltéve. Valaki tudja esetleg mi ez? Volt rajta egy szám. Az egyik képen látszik is a logval együtt:

34001663 LH
A hangom, a rangom tartom pardon
NEM ELADÓ!
A kedvem, a lelkem, a nemem, a szlengem
NEMM ELLADÓÓ

'78 Ford Capri mkIII Ghia 2,8i EFI, az imádott!
'85 Ford Fiesta mkII 1.6D, az Istencsászár, az 5literrel rohangálós, a hidegben is beindulós.
User avatar
capriv6
egyedülisszerelhet
Posts: 530
Joined: Sun Oct 22, 2006 12:25 am
ClassicFord klubtag?: Igen
Contact:

Re: Szervós kormánymű

Post by capriv6 »

Sziasztok

Szükség lenne egy kis help..
A problémám a következő:
A caprim alatt scorpio szervos kormánymű van,hozzá való punpával!
Magasabb fordulaton (3500 felett) bekeményedik a kormányom és ha hagyom kicsit alapjáraton ketyegni akkor minden megjavul visszajön a szervó hatás.
Mikor hideg az olaj télen induláskor akkor pedig hangosan zummög pedig a pormányt nem is tekerem majd utánna elhalgat.
Már kicseréltem a pumpát ujra kb fél éve ami azóta alig ment kb.20 órát.
Cseréljek olajat? (lehet hogy behabosodik?)
CSeréljek koránymüvet?
Mingyárt itt a majális ugyhogy ott kell majd tekergetni a kormányt :burn:
Szerintetek???
User avatar
holecz
rengetegetirogatide
Posts: 1599
Joined: Thu Mar 22, 2007 10:45 am
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Gyöngyös-Szücsi

Re: Szervós kormánymű

Post by holecz »

capriv6 wrote:Sziasztok

Szükség lenne egy kis help..
A problémám a következő:
A caprim alatt scorpio szervos kormánymű van,hozzá való punpával!
Magasabb fordulaton (3500 felett) bekeményedik a kormányom és ha hagyom kicsit alapjáraton ketyegni akkor minden megjavul visszajön a szervó hatás.
Mikor hideg az olaj télen induláskor akkor pedig hangosan zummög pedig a pormányt nem is tekerem majd utánna elhalgat.
Már kicseréltem a pumpát ujra kb fél éve ami azóta alig ment kb.20 órát.
Cseréljek olajat? (lehet hogy behabosodik?)
CSeréljek koránymüvet?
Mingyárt itt a majális ugyhogy ott kell majd tekergetni a kormányt :burn:
Szerintetek???

Ha "zümmög" akkor olyasmit hallottam erről, hogy a szervoszivattyú rossz, azt kell cserélni.. :roll: (az lenne a pumpa??) :roll:
'89 Sierra 2,0 DOHC Sedan
+36 70 503 79 54

"Intercars Autóalkatrészek"
(nálam)..
User avatar
capriv6
egyedülisszerelhet
Posts: 530
Joined: Sun Oct 22, 2006 12:25 am
ClassicFord klubtag?: Igen
Contact:

Re: Szervós kormánymű

Post by capriv6 »

Na ne....
kb 20h van benne..
holecz wrote:
capriv6 wrote:Sziasztok

Szükség lenne egy kis help..
A problémám a következő:
A caprim alatt scorpio szervos kormánymű van,hozzá való punpával!
Magasabb fordulaton (3500 felett) bekeményedik a kormányom és ha hagyom kicsit alapjáraton ketyegni akkor minden megjavul visszajön a szervó hatás.
Mikor hideg az olaj télen induláskor akkor pedig hangosan zummög pedig a pormányt nem is tekerem majd utánna elhalgat.
Már kicseréltem a pumpát ujra kb fél éve ami azóta alig ment kb.20 órát.
Cseréljek olajat? (lehet hogy behabosodik?)
CSeréljek koránymüvet?
Mingyárt itt a majális ugyhogy ott kell majd tekergetni a kormányt :burn:
Szerintetek???

Ha "zümmög" akkor olyasmit hallottam erről, hogy a szervoszivattyú rossz, azt kell cserélni.. :roll: (az lenne a pumpa??) :roll:
User avatar
holecz
rengetegetirogatide
Posts: 1599
Joined: Thu Mar 22, 2007 10:45 am
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Gyöngyös-Szücsi

Re: Szervós kormánymű

Post by holecz »

Sajna attól még lehet valami geb@sz. Mikor beszámoltam egy OFF haszn. autót újba, és megtörtént az állapotfelmérés, zümmögött a szervó ha tekertem a kormányt.Kicserélték a szivattyút és jó lett....... :roll:
'89 Sierra 2,0 DOHC Sedan
+36 70 503 79 54

"Intercars Autóalkatrészek"
(nálam)..
User avatar
capriv6
egyedülisszerelhet
Posts: 530
Joined: Sun Oct 22, 2006 12:25 am
ClassicFord klubtag?: Igen
Contact:

Re: Szervós kormánymű

Post by capriv6 »

holecz wrote:Sajna attól még lehet valami geb@sz. Mikor beszámoltam egy OFF haszn. autót újba, és megtörtént az állapotfelmérés, zümmögött a szervó ha tekertem a kormányt.Kicserélték a szivattyút és jó lett....... :roll:
Ok akkor veszek mégegyet aztán meglátjuk :ba:
User avatar
Blant
nagyonsokatirogat
Posts: 1352
Joined: Sun Dec 05, 2004 6:24 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest

Re: Szervós kormánymű

Post by Blant »

Milyen olaj van benne? Az autodata szerint ESP-M2C-166-H olaj kell bele... Ez valami spéci Fordos olaj is lehet, ami fura, mert általában sima piros ATF olja szokott bele menni. Ez is lehet baj, persze lehet, hogy ez kb ugyanolyan olaj és semmi jelentősége.

Milyenek az ékszíjtárcsa méretek? Nem lehet, hogy rossz az áttétel és túl kicsi/nagy a fordulata a pumpának?
A hangom, a rangom tartom pardon
NEM ELADÓ!
A kedvem, a lelkem, a nemem, a szlengem
NEMM ELLADÓÓ

'78 Ford Capri mkIII Ghia 2,8i EFI, az imádott!
'85 Ford Fiesta mkII 1.6D, az Istencsászár, az 5literrel rohangálós, a hidegben is beindulós.
User avatar
capriv6
egyedülisszerelhet
Posts: 530
Joined: Sun Oct 22, 2006 12:25 am
ClassicFord klubtag?: Igen
Contact:

Re: Szervós kormánymű

Post by capriv6 »

Köszi a tippeket...

Az ékszijtárcsa maradt a régi :wink:

Tegnap ugyan nem sokat haladtam a dologgal de változtattam pár dolgot..
Észrevettem hogy a szevo csövek olyan melegek hogy nem lehet megfogni öket alapjáraton öt perc járás után 65Cfok :(
Elsönek szétszedtem a kormánygépet darabikra és kitakaritottam (semmit sem találtam ami rossz lenne Ugye BOGYO :pia: ) kapott uj olajat persze ATF Dexron II.
Szereztem közben (CAPRI-3 köszönhetöen :pia: ) kolcsön egy másik koránygépet amit becsatlakoztattam de semmi nem változott..
Nekiáltam leszedni a pumpát hogy negnézzem mi a f.sz van vele és látom hogy 130bar-t nyom a régi pedig csak 110bár-os.
Kiszedtem a régiböl a nyomáshatáriló szelepet és összecserélten a kettöt (persze méretben ugyanolyan mindkettő).

Még mindig meleg az olaj és keményebb is lett a kormány (ami még nem olyan zavaró) de a teszt alatt egyforma kemény volt.
Még a héten belecsavarok a capriba 150Km-t tesztként és meglátom hogy milyen lett...
User avatar
tomtom
egyedülisszerelhet
Posts: 779
Joined: Tue Jan 25, 2005 1:58 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Kaposvár

Re: Szervós kormánymű

Post by tomtom »

tudna mondani vki egy ékszíjméretet/cikkszámot duplatárcsás szervós 2.0 pintora?
(bár az asszem mindegy, hogy 2.0 v. 1.6)
- capri mkII '76 2.3
- tau tcII '79 1.6 GT
User avatar
Süni
OfficialGréTCSiTanárúr
Posts: 2147
Joined: Fri Sep 23, 2005 12:36 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Vál
Contact:

Re: Szervós kormánymű

Post by Süni »

tomtom wrote:tudna mondani vki egy ékszíjméretet/cikkszámot duplatárcsás szervós 2.0 pintora?
(bár az asszem mindegy, hogy 2.0 v. 1.6)
11.9x1171
2db
User avatar
tomtom
egyedülisszerelhet
Posts: 779
Joined: Tue Jan 25, 2005 1:58 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Kaposvár

Re: Szervós kormánymű

Post by tomtom »

:ru: thx
- capri mkII '76 2.3
- tau tcII '79 1.6 GT
User avatar
Blant
nagyonsokatirogat
Posts: 1352
Joined: Sun Dec 05, 2004 6:24 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest

Re: Szervós kormánymű

Post by Blant »

Sziasztok!

Béka Scorpio szervós kormánymű lesz fent az autómon hamarosan. Menni fog az szerintetek a Capri gyári szervó pumpájával?
A hangom, a rangom tartom pardon
NEM ELADÓ!
A kedvem, a lelkem, a nemem, a szlengem
NEMM ELLADÓÓ

'78 Ford Capri mkIII Ghia 2,8i EFI, az imádott!
'85 Ford Fiesta mkII 1.6D, az Istencsászár, az 5literrel rohangálós, a hidegben is beindulós.
User avatar
capriv6
egyedülisszerelhet
Posts: 530
Joined: Sun Oct 22, 2006 12:25 am
ClassicFord klubtag?: Igen
Contact:

Re: Szervós kormánymű

Post by capriv6 »

Igen ;-)
Blant wrote:Sziasztok!

Béka Scorpio szervós kormánymű lesz fent az autómon hamarosan. Menni fog az szerintetek a Capri gyári szervó pumpájával?
User avatar
Blant
nagyonsokatirogat
Posts: 1352
Joined: Sun Dec 05, 2004 6:24 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest

Re: Szervós kormánymű

Post by Blant »

THX
A hangom, a rangom tartom pardon
NEM ELADÓ!
A kedvem, a lelkem, a nemem, a szlengem
NEMM ELLADÓÓ

'78 Ford Capri mkIII Ghia 2,8i EFI, az imádott!
'85 Ford Fiesta mkII 1.6D, az Istencsászár, az 5literrel rohangálós, a hidegben is beindulós.
User avatar
tomtom
egyedülisszerelhet
Posts: 779
Joined: Tue Jan 25, 2005 1:58 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Kaposvár

Re: Szervós kormánymű

Post by tomtom »

Blant wrote:Na kiszedtem a Capri alól a nem Capri szervós kormányművet.
Ford logót TALÁLTAM rajta, tehát tuti, hogy Ford. Így néz ki:

Image
Image
Image

Az a vicces, hog y a jobb oldali tartóbilincs nem fix, nehezen bár, de csúszkál rajta :-)

Normál Capri szervós bölcsőre van feltéve. Valaki tudja esetleg mi ez? Volt rajta egy szám. Az egyik képen látszik is a logval együtt:

34001663 LH

taunus 8-)

épp most bűvölöm az új kissz drágaszágomat belefelé a helyére. ugyanez, csak a csúszkálós kis gumi beljebb van kb 10 centivel.
- capri mkII '76 2.3
- tau tcII '79 1.6 GT
Post Reply