fűtőradiátor

mindenféle kapcsolódó technikai kérdés, megoldások, ötletek...

Moderators: SONI, Pudva, Bogyo28

User avatar
Bogyo28
Überführer
Posts: 5459
Joined: Sat Dec 04, 2004 9:11 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest-Budakalász
Contact:

fűtőradiátor

Post by Bogyo28 »

Jön a tél, és elég sok autoban szar a fűtőradiátor. Most per pillanat a Láng-nál lehet rendelni, de már 29 papir az ára. Ha valaki esetleg más megoldást keres, itt van két méretezett rajz, ami szerint a 90 körüli fiesta fűtőradiátora 2 cm-el rövidebb és kicsit vékonyabb, de talán ez a legegyszerübben beépíthető, és viszonylag egyszerűen beszerezhető:

http://www.fordcapri.hu/anyagok/caprifutes.pdf
http://www.fordcapri.hu/anyagok/fiestafutes.pdf
http://www.fordcapri.hu/anyagok/fiestafutes2.pdf
"...ha Detroit-nak végevan, a világnak végevan..."
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."

...A Xikla...

1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
User avatar
Tibi
rengetegetirogatide
Posts: 4408
Joined: Tue May 31, 2005 10:12 am
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Miskolc - Bp
Contact:

Post by Tibi »

Hello!
Én sokat szívtam vele. Próbáltuk megjavítani / javíttatni, 2ből egyet :) Próbálkoztam valamilyen Fiestával is annak ferde volt a kivezetése nem fért el. Végül méretben a Renault 11 -es tünt jónak. A kis lemezt kell levágni és elvileg pont jó. Jaaa és zsír új és "olcsó" ( a gyárihoz képest mindeképpen, olyan 9k ) . Köszönet Szabinak a kutatómunkáért. Íme :

DEUS RA2230050

Image
Image
Szeritnem még a héten elvégzem a hatalmas melót és megmutatom,hogy emnnyire passzol bele ha érdekel valakit :)
User avatar
Bogyo28
Überführer
Posts: 5459
Joined: Sat Dec 04, 2004 9:11 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest-Budakalász
Contact:

Post by Bogyo28 »

A nissens katalogus szerint ez is kissebb pár cm-el mint caprié, kb akkora mint a fiesta. Viszont árban tuti, mert jóval olcsobb mint a fiesta. Egyébként Pudva ur autojában egy fiesta radiátor lapul, egy kis hungarocel segítségével lett kitöltve teljesen az űr, még az előző tulaj csinálta, tehát a renault is biztos jó lesz. Kösz az infót....
"...ha Detroit-nak végevan, a világnak végevan..."
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."

...A Xikla...

1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
User avatar
szszaby
rengetegetirogatide
Posts: 4629
Joined: Tue Jun 28, 2005 2:37 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Karcag

Post by szszaby »

Ha jól emlékszem a méretekre, csak pár milliméter csak a különbség.
Ford Capri MkI Essex
User avatar
gizmo
Überführer
Posts: 1359
Joined: Mon Nov 29, 2004 4:54 pm
ClassicFord klubtag?: Nem
Contact:

Post by gizmo »

Ezek jó megoldások! Nekem jó a radiátorom, de nem fűt szerintem eléggé, gondolom a kor neki sem tett jót... de azért legalább nem fagyok meg:)
- '79 Ford Capri 2.8
- '91 Ford Sierra DOHC
User avatar
Pudva
rengetegetirogatide
Posts: 2543
Joined: Mon Feb 28, 2005 4:59 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Nyóc + a Tizenhárom
Contact:

Post by Pudva »

bogyo28 wrote:A nissens katalogus szerint ez is kissebb pár cm-el mint caprié, kb akkora mint a fiesta. Viszont árban tuti, mert jóval olcsobb mint a fiesta. Egyébként Pudva ur autojában egy fiesta radiátor lapul, egy kis hungarocel segítségével lett kitöltve teljesen az űr, még az előző tulaj csinálta, tehát a renault is biztos jó lesz. Kösz az infót....
Ja ez így van csak éppen már nem jó szegénykém... multkor kb 2-3 hete éjjel mentem vele 1 nagyot és választhattam, hogy az arcomba vagy a lábamra kérem a hideget :?
'80 Ford Capri Mk III. V6 2.8
'94 Ford Escort Mk Vb 1.4 CLX
-= Az utcának az a színfoltja, kinek van egy FORD-ja =-
.: DayWalker :.
.: family rosso :.
User avatar
Bogyo28
Überführer
Posts: 5459
Joined: Sat Dec 04, 2004 9:11 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest-Budakalász
Contact:

Post by Bogyo28 »

Pudva wrote:
bogyo28 wrote:A nissens katalogus szerint ez is kissebb pár cm-el mint caprié, kb akkora mint a fiesta. Viszont árban tuti, mert jóval olcsobb mint a fiesta. Egyébként Pudva ur autojában egy fiesta radiátor lapul, egy kis hungarocel segítségével lett kitöltve teljesen az űr, még az előző tulaj csinálta, tehát a renault is biztos jó lesz. Kösz az infót....
Ja ez így van csak éppen már nem jó szegénykém... multkor kb 2-3 hete éjjel mentem vele 1 nagyot és választhattam, hogy az arcomba vagy a lábamra kérem a hideget :?
Sajnos a Capri az arcodba sose fog meleget fujni, mivel a müszerfal oldalán levö kerek lukakon csak hideg tud jönni. A fütés csak lábra és ablakra fujható, ez sajnos tervezési gond a Caprinál...
"...ha Detroit-nak végevan, a világnak végevan..."
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."

...A Xikla...

1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
User avatar
Bogyo28
Überführer
Posts: 5459
Joined: Sat Dec 04, 2004 9:11 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest-Budakalász
Contact:

Post by Bogyo28 »

szszaby wrote:Ha jól emlékszem a méretekre, csak pár milliméter csak a különbség.
Az a jó, hogy ahány katalogus annyi féle méretet ad meg, a különbség 8 és 20 mm között van, de szinte tök mindegy hogy mennyi, azért a 20 ezres árkülönbségért azt hiszem szinte mindegy hogy mennyi a különbség ezen a határon belül, lényeg hogy fűtsön....
"...ha Detroit-nak végevan, a világnak végevan..."
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."

...A Xikla...

1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
User avatar
szszaby
rengetegetirogatide
Posts: 4629
Joined: Tue Jun 28, 2005 2:37 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Karcag

Post by szszaby »

Nekem nagyobb van benne mint a gyári, mert kivettem belőle egy hézagpótló lemezt így akkora mint az MkIII-asé. Kicseréltem a motort is nagyobbra de így sem fűt rendesen. Hiába forró a radiátor a meleg levegő csak szálldodál, főkép a szélvédőre. Szerintem rossz konstrukció az egész, túl sokat kering benne a levegő, először lemegy aztán fel és mire odaér a szélvédőre nincs ereje. Országúton már sokkal jobb mert a menetszél rásegít. Gondolkozok rajta, hogy csinálok bele egy másik rendszert.
Ford Capri MkI Essex
User avatar
German Capri
akárhozzáisnyulhatvalamihez
Posts: 340
Joined: Sun Dec 05, 2004 1:51 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest

Post by German Capri »

Szerintem nincs semmi tervezési hiba mert nekem veszett forrót fúj ahol kell neki,persze az MKI-ről nem nyilatkozok de szerintem annak se langyit kellene fújnia!!!!
Körzetem az autópálya a tempóm halálos!!!(még mindig a V( a nyerő)!!!
Ford Sierra 1.6 4 gang(1987)
Alfa Romeo 155 2.0 Twin SPARK 1996
Ford Capri 2.0Mk 3 Pinto Solex carb
User avatar
German Capri
akárhozzáisnyulhatvalamihez
Posts: 340
Joined: Sun Dec 05, 2004 1:51 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest

Post by German Capri »

Ha már nincs vizsga a verdán legalább a fűtésem legyen jó :lol:
Körzetem az autópálya a tempóm halálos!!!(még mindig a V( a nyerő)!!!
Ford Sierra 1.6 4 gang(1987)
Alfa Romeo 155 2.0 Twin SPARK 1996
Ford Capri 2.0Mk 3 Pinto Solex carb
User avatar
Mad Max
akárhozzáisnyulhatvalamihez
Posts: 429
Joined: Wed Nov 16, 2005 9:55 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Dombóvár

Post by Mad Max »

Hát a kevésbé hatékony fűtés gondot úgy oldom meg, hogy télen nem használom.
A hideg levegő oldalról azért van, hogy úgy vezess, hogy mindig ízadj!
User avatar
gizmo
Überführer
Posts: 1359
Joined: Mon Nov 29, 2004 4:54 pm
ClassicFord klubtag?: Nem
Contact:

Post by gizmo »

German Capri wrote:Ha már nincs vizsga a verdán legalább a fűtésem legyen jó :lol:
:D :D :D :D :D :D :D :D :D köszönjük! 8)
- '79 Ford Capri 2.8
- '91 Ford Sierra DOHC
User avatar
Bogyo28
Überführer
Posts: 5459
Joined: Sat Dec 04, 2004 9:11 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest-Budakalász
Contact:

Post by Bogyo28 »

szszaby wrote:Nekem nagyobb van benne mint a gyári, mert kivettem belőle egy hézagpótló lemezt így akkora mint az MkIII-asé. Kicseréltem a motort is nagyobbra de így sem fűt rendesen. Hiába forró a radiátor a meleg levegő csak szálldodál, főkép a szélvédőre. Szerintem rossz konstrukció az egész, túl sokat kering benne a levegő, először lemegy aztán fel és mire odaér a szélvédőre nincs ereje. Országúton már sokkal jobb mert a menetszél rásegít. Gondolkozok rajta, hogy csinálok bele egy másik rendszert.
A konstrukció biztos nem rossz, mert nálam atom a fűtés a gyári radiátorral, amit vettem bele ujat idén azt még nem próbáltam, de lehet hogy nálad a radiátor felülete pici, azért nyom keveset. A gyári alu radiátor sokkal sürübb, ezért nagyobb a felülete amin füt, amit meg lehet kapni utángyártottat az sokkal ritkább, olyan szerkezetü mint a normál hütő.
"...ha Detroit-nak végevan, a világnak végevan..."
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."

...A Xikla...

1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
User avatar
szszaby
rengetegetirogatide
Posts: 4629
Joined: Tue Jun 28, 2005 2:37 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Karcag

Post by szszaby »

bogyo28 wrote:
szszaby wrote:Nekem nagyobb van benne mint a gyári, mert kivettem belőle egy hézagpótló lemezt így akkora mint az MkIII-asé. Kicseréltem a motort is nagyobbra de így sem fűt rendesen. Hiába forró a radiátor a meleg levegő csak szálldodál, főkép a szélvédőre. Szerintem rossz konstrukció az egész, túl sokat kering benne a levegő, először lemegy aztán fel és mire odaér a szélvédőre nincs ereje. Országúton már sokkal jobb mert a menetszél rásegít. Gondolkozok rajta, hogy csinálok bele egy másik rendszert.
A konstrukció biztos nem rossz, mert nálam atom a fűtés a gyári radiátorral, amit vettem bele ujat idén azt még nem próbáltam, de lehet hogy nálad a radiátor felülete pici, azért nyom keveset. A gyári alu radiátor sokkal sürübb, ezért nagyobb a felülete amin füt, amit meg lehet kapni utángyártottat az sokkal ritkább, olyan szerkezetü mint a normál hütő.
Nálam nem az a gond, hogy hideget fúl hanem az hogy keveset. A szélvédőre meleg levegő jön csak nagyon kevés szinte csak leheli az üveget. Ventilátor kavar mint az állat, de mire az üvegre ér csak szellentés marad belőle.
Ford Capri MkI Essex
Post Reply