Üvegszálas elemek

mindenféle kapcsolódó technikai kérdés, megoldások, ötletek...

Moderators: SONI, Pudva, Bogyo28

Post Reply
CAPRiMANiA

Üvegszálas elemek

Post by CAPRiMANiA »

Konzultáltam egy üvegszálas műanyagokkal foglalkozó mesterrel, és a következő elemekre kértem árajánlatot:

Első "hótoló" spoiler: 28ezer
Hátsó "turbo" duplaszárny: 28ezer
Kalaptartó: 17ezer

Érdekességképpen motorháztető: 65ezer

Leellenőriztem a munkájának minőségét, és mondhatom, hogy első osztályú. Páran tudjátok, hogy nekem van első spoilerem, amit szintén itthon készítenek, kb 20ezerért, kb. 1 mm vastag anyagból, erőssége és stabilitása vetekedit a záptojáshéjjal.

Ez az ember viszont 2.5-3 mm-es anyagot készit, ami kellően merev, és nem törik darabokra a legkisebb éríntéstől, minőségben első osztályú, a német árak feléért.

Ha valakit érdekel, szóljon. Érdemes lenne először legalább 4-5 embernek összeállni.
User avatar
gizmo
Überführer
Posts: 1359
Joined: Mon Nov 29, 2004 4:54 pm
ClassicFord klubtag?: Nem
Contact:

Post by gizmo »

Szia!

Szélesített (gyári turbó) sárvédőt mennyiért csinálnának? Következtetve az árakból, 30k köröl lenne darabja... mert azok legalább nem rohadnának, és LENNE.
- '79 Ford Capri 2.8
- '91 Ford Sierra DOHC
CAPRiMANiA

Post by CAPRiMANiA »

Meg is válaszoltad a kérdésedet, bár szerintem annál egy kicsit drágább lenne, mert nem a forma bonyolultsága a döntő (CSAK A SZERSZÁM ÁRÁNÁL) hanem a négyzetméter. Nem is gondolkodtam ezen a szélesítés témán, mert itthon mindeni az acélt részesíti előnyben. Pedig a műanyag kijönne így 150-160-ból, ami egy full kittre nagyon jó ár, ráadásul ha megzúzzák az autót, akkor csak lehuzatsz egy új sárvédőt, a vas szélesítést meg nem hiszem, hogy tökugyanolyanra megcsinálja a mester mégegyszer.
User avatar
driver
akárhozzáisnyulhatvalamihez
Posts: 291
Joined: Sun Dec 26, 2004 6:39 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Szigethalom

üvegszálas elemek

Post by driver »

Nagyon jo dolog lenne az üvegszálas kaszni akkor ha megtudnák csinálni kifogástalan minőségben de sajnos nálunk olyan nincs.Én eddig csak mkI hez láttam müanyag első sárvédőket de baromi rondák voltak és méret pontatlanok.Amugymeg "FULL IRON,NO AIR BAG".Már láttam néhány törött caprit és mondhatom a srácok a caprinak köszönhetik,hogy tulélték.De egyik sem volt müanyag. :idea: :!: :!:
CAPRiMANiA

Post by CAPRiMANiA »

Remek, köszi a hozzászólást, pontosan ezt vártam. Bár mondjuk te nem ismered a srácot, meg a fél sztrítrácsingos társaság ennél az embernél csináltat mindent, olyan full kiteket, hogy meg nem mondod, hogy nem egy amerikai showcart látsz magad előtt, meg mondjuk én saját szememmel láttam, hogy milyen minőségben dolgozik a srác, de tulajdonképpen nincs nekünk erre szükségünk. PEACE!

Ööö, azt olvasam az előbb a Blikkben, hogy nem a sárvédő, hanem a vázszerkezet merevsége miatt maradsz életben egy ütközésnél. Hüjje németek, hát ezt még nem tudhatták, amikor 81-ben kihozták a gyári szélesített 188LE-s turbót, a barmok, MŰANYAG sárvédőkkel.
User avatar
Bogyo28
Überführer
Posts: 5459
Joined: Sat Dec 04, 2004 9:11 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest-Budakalász
Contact:

Post by Bogyo28 »

Azért nem olyan rossz az a müanyag cucc, csak RENDESEN kell legyártani. Föleg ha nincs más. Én pl a sogor MKI-éhez csak müanyag homlokfalat, sárvédöt kaptam. Ez van alapon.

Caprimania irását nézve nekem kicsit drágának tünik a dolog, de gondolom ez jó minöség. Mi már csináltattunk több müanyag részt, és van még pár amit le kellene gyártatni. Csak kell hozzá a megfelelö ember.

Akivel mi eddig csináltattuk, az szerintem igen jó minöségüt csinált, csak kicsit lassan dolgozik. Viszont olcso. Elsö hótoló spoiler 15e, hátsó farokidom (az MKI gyáriját alakította át az MKIII-ra) szintén 15e.

Ezenkivül beszéltem az autókiállításon egy emberrel aki szintén ezzel foglalkozik. Ott volt a saját autója, és ismerem a másikat is amit ö csinált. Kivülröl nem volt egyszerü, inkább olyan sárvédö mint a méretpontatlan olasz utángyártott. Bármit megcsinál ha kell, pl az autóján alu keretes müanyag ajtó volt. Jó ajtót meg nem igazán lehet szerezni Caprira, az alja mindnek rohad, új meg nem hiszem hogy van.

Amit még érdemes lenne gyártatni, az az elsö és hátsó löki. Nem sok auto van, aminek szépen nés ki a lökije, horpadt, görbe stb majdnem mind. Ha lehet kapni, 30-40e körül van csak a közepe. Ezt pár ezerböl meg lehetne csináltatni. Meg én gondolkodtam müanyag géptetön is. Nem a suly miatt, hanem mert lehetne bele nagyobb pup, meg beömlök. Több darab esetén erre 35e-t mondott az ürge.

Bogyó
CAPRiMANiA

Post by CAPRiMANiA »

Hello Bogyó, kértem, hogy lődd ki ezt a fórumot, de ha vannak értelmes hozzászólások, mint pl a tiéd is, akkor maradjon. Nekem is CKM-es hótolóm van, de valóban meg tudjátok ezt még csináltatni 15ezerből 2005-ben? Én úgy hallottam, hogy már 20 körül csinálja az ember, de az is lehet, hogy akitől kérdeztem, keresni akart rajtam - sebaj. Az a helyzet, hogy az "én emberem" nem foglalkozik ilyen olcsó dolgokkal, viszont szuper amit csinál, és nem hónapokig küzd vele. Amikor voltam nála hétfőn, több emberrel üzletelt, hozták-vitték a küszöböket, "Fast&Furious" Civic-lököst, amit el tudsz képzelni. A motorháztetőt is láttam, nagyon korrekt, kivül-belül ugyanaz mint az eredeti, fém tartófülek belaminálva, fényezve meg se mondod, hogy műanyag. Ha viszel képet, arról is megcsinál mindent, csak a felfüggesztő pontokat kell levennie, és onnantól bármit kérhetsz.

A baráti körben felmerült, hogy csináltassunk magunknak hótolót, kalaptartót, turbószárnyat és lökháritót, lehet hogy meg is csináltatjuk a szerszámokat, ennyi.
User avatar
gizmo
Überführer
Posts: 1359
Joined: Mon Nov 29, 2004 4:54 pm
ClassicFord klubtag?: Nem
Contact:

Post by gizmo »

nekem nem rohad az ajtó!:) legalábbis nem látszik még...

és korrekt áron, jó minőségű munka esetén beszállnék szélesített sárvédő/motorháztető projektbe. Gondolom több ember esetén egyre olcsóbb a dolog.
- '79 Ford Capri 2.8
- '91 Ford Sierra DOHC
CAPRiMANiA

Post by CAPRiMANiA »

Azt hiszem megint az lesz a megoldás, hogy majd megcsinálom magamnak amit akarok, és ha kell valakinek, akkor eladom. Itthon bármit előre leszervezni, meg hogy összeáll 5 ember - szinte elképzelhetetlennek tartom, hogy 5 magyar kapris egyirányba húzzon.
User avatar
driver
akárhozzáisnyulhatvalamihez
Posts: 291
Joined: Sun Dec 26, 2004 6:39 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Szigethalom

üvegszálas elemek

Post by driver »

CAPRiMANiA wrote:Remek, köszi a hozzászólást, pontosan ezt vártam. Bár mondjuk te nem ismered a srácot, meg a fél sztrítrácsingos társaság ennél az embernél csináltat mindent, olyan full kiteket, hogy meg nem mondod, hogy nem egy amerikai showcart látsz magad előtt, meg mondjuk én saját szememmel láttam, hogy milyen minőségben dolgozik a srác, de tulajdonképpen nincs nekünk erre szükségünk. PEACE!

Ööö, azt olvasam az előbb a Blikkben, hogy nem a sárvédő, hanem a vázszerkezet merevsége miatt maradsz életben egy ütközésnél. Hüjje németek, hát ezt még nem tudhatták, amikor 81-ben kihozták a gyári szélesített 188LE-s turbót, a barmok, MŰANYAG sárvédőkkel.
Hát öreg erre nekem tényleg nincs szükségem en maradok a jo öreg lemez elemeknél,persze ettől még lehet jo.Ööö én meg azt olvastam a Blikkben mindjárt a te cikked után ,hogy már évek ota nemtudtál előállni egy értelmes caprival,énpedig 13 éve caprival közlekedek ugyhogy tudom miről beszélek.
Ricsi

Post by Ricsi »

Srácok! PEACE :fu:
User avatar
taunus73sw
nemleszgondhasegítis
Posts: 150
Joined: Mon Dec 06, 2004 1:39 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: BUDAPEST
Contact:

Post by taunus73sw »

"Ööö én meg azt olvastam a Blikkben mindjárt a te cikked után ,hogy már évek ota nemtudtál előállni egy értelmes caprival,énpedig 13 éve caprival közlekedek ugyhogy tudom miről beszélek.
"

No ez szerintem nem az egymásnak-esés helye. Tényleg ,legyen BÉKE! :pia:

Azért megjegyzem, értesülésed elég rossz, mert speciel Mániának egy nagyon szép ezüstmetál, rohadásmentes szinte gyári állapotú Caprija van. Én láttam, tehát nekem hihetsz. Asszem nincs értelme személyeskedni.
Higgyük el mindkettőtöknek, hogy igazatok van, és kész.
1973 TAUNUS SW 1600 XL
User avatar
driver
akárhozzáisnyulhatvalamihez
Posts: 291
Joined: Sun Dec 26, 2004 6:39 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Szigethalom

üvegszálas elemek

Post by driver »

Elöször is nem én kezdtem a kötözködést ha figyelmesen végigolvasod a forumot.Én csak leirtam a saját véleményem a dologrol,ettől még mindenki azt csinál a kocsijával amit akar.Másodszor tudom ,hogy nemrég vett Mánia egy valoban gyönyörü caprit,de mi van az azt megelőző évekkel.De ezzel sem lenne semmi baj,ha nem ugy osztaná az észt ,mint aki már réges rég mindennap használja az autót.
User avatar
gigford
egyedülisszerelhet
Posts: 735
Joined: Sun Dec 12, 2004 6:51 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Debrecen

Post by gigford »

A fórumozás arról szól,hogy megosszák az emberek véleményeiket és az lehet bármilyen.

Én sok fórumban megfordultam már és mindig kimondtam a VÉLEMÉNYEMET és most is elmondom:

Én tisztelem azokat akiknek a műhelyben is "nagy a szája", csak az olyanokat nem akik fölényeskednek és lekezelően nyilatkoznak.

Bár legközelebb,ha én is kapok egy ellentétes véleményt,akkor majd szólok a moderátor bácinak, hogy törölje a témát. mert a sok hülye többi báci cúnyát írt,és csak ödönkének lehet igaza,brühüüüü :(
User avatar
Bogyo28
Überführer
Posts: 5459
Joined: Sat Dec 04, 2004 9:11 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest-Budakalász
Contact:

Post by Bogyo28 »

Naaaaaaaaa

Ezt már csak azért se moderálom ki, maradjon meg elrettentő témának/példának. Remélem nem fognak itt elharapodzni az indulatok. Mindenki irja le a véleményét, de ne b@szogassuk egymást. Azon vagyunk hogy kissé egységesebb legyen a capris brigád, nem kéne még az elején elrontani.

Nekem a véleményem az ügyröl:

Sajnos a legtöbb Capri tulaj nem túl pénzes ember, és nem igen tud megfizetni ilyen munkát, még akkor is ha tudja hogy az esetleg a legjobb. Én elhiszem hogy az ember ügyes és nagyon jól dolgozik, csak szerintem egy sokkal fizetőképesebb réteget szolgál ki. Amiket irtál autókat pénzügyileg sokkal drágább kategória, mint a Caprik. Ezt sajnos tudomásul kell vennünk. A lemez sárvédő persze jobb, ha van és a gyári méret kell. De szélesített vagy egyedi darab csak müanyagból lehet. Ezért az alapötlet nem rossz, csak valami megfizethetőbb mestert kell találnuk aki tud olcsobban minöséget produkálni.
Azt meg tudom cáfolni, hogy 5 Capris nem tud összefogni, mert mi is csináltattunk müanyag dolgokat, és abból is több készült mint 5. Amit mi csináltattunk az olcsó, biztos hogy van jobb is, de nem rossz vagy használhatatlan. Meg kell keresni az ideális ár/érték arányu megoldást.
Szerintem kár úgy nekiállni, hogy ugyse lesz meg, mert akkor kár elkezdeni. Az összefogás meg nagyon leegyszerüsíthető:
akit érdekel, odaadja előre a pénzt, megcsináltatjuk és mindenki viheti a magáét. Akit meg csak szóban érdekelt, az késöbb meg kicsit drágábban le tudja gyártatni. Semmi buktato nincs bene.

Azt is kár felhozni hogy ki mióta caprizik. Én pl '97-ben vettem az autót, mindig is csak ez az 1 volt, azóta se értek hozzá, és sose volt igazán szép. De megvan és szeretem, az enyém.

Szoval ha lehet legalább itt próbáljunk összetartani, ne essünk egymásnak. Lehet valakinek más a véleménye, attól még ha nincs is igaza ő is lehet rendes ember.

De ha megy tovább a pocskodiázás, kimoderálom a francba...
Post Reply