karburátor

mindenféle kapcsolódó technikai kérdés, megoldások, ötletek...

Moderators: SONI, Pudva, Bogyo28

Natalie Driver Gabe

Re: karburátor

Post by Natalie Driver Gabe »

Tibi wrote:
Natalie Driver Gabe wrote: Vagy egy essex-et mint krisznek volt az annyira tetszene.
De szép is volna.
s talén elég is volna nekem.
Az tényleg atom volt de azért egy 200 lovas essex már nem a fagyira félretett pénzből készül. 140 lovas volt kb nem ? Legalábbis én nem hiszek a légszűrő 10%, kipuf 15%, dobókocka 5% féle számítási elvekben.
Azért nem feledd szöszit a jobb 1 ben =15 %
De egy 3.0 az lenne a tuttkó.
Már csak belegondolva is mosoly kanyarodik a szájamra.
Én szeretnék egy klasszikus erőforrással rendelkező caprit csinálni a kicsinyemből.
Legalábbis most begyógyszerezett állapotomban ezt érzem s vallom.
érdekes.
gondoltátok volna hogy az algoflex forte nagy mennyiségben éhgyomira olyan hatással bír mint egy igazság szérum.
S 70 nél olyan mintha fénysebivel tépnél.
s néha csuvi odaszól hogy jobbról csillagromboló !!
S te ekkor lassítasz , vissza II.be oszt taposólemezig hajlítod a jobbszélsőt.
S miközben füstőlgő kerekekkel megFORDulsz még van időd a középső ujjaddal integetni a feketeruhás Dárt Wéder kinézetű pacáknak.
Miközben vicsorgatod a fájós fogad.
S büszke vagy a Csillagközi Capridra.

Jó elkanyarodtam a témától mi ??
User avatar
Tibi
rengetegetirogatide
Posts: 4408
Joined: Tue May 31, 2005 10:12 am
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Miskolc - Bp
Contact:

Re: karburátor

Post by Tibi »

Én is a 3.0-ról beszélek.
1980 Capri MK3
Natalie Driver Gabe

Re: karburátor

Post by Natalie Driver Gabe »

Tibi wrote:Én is a 3.0-ról beszélek.
Na akkor egy rugóra jár az agyunk.
De szivesen csinálnék egy 2.9 ből karbisat is.
Csak ott gond van a gyujtással.
:evil:
User avatar
Bogyo28
Überführer
Posts: 5459
Joined: Sat Dec 04, 2004 9:11 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest-Budakalász
Contact:

Re: karburátor

Post by Bogyo28 »

Natalie Driver Gabe wrote: hogy miként lehetne kicsit többet kihozni belőle.
szerintem nem a karbi növelése/változtatása a tuning helyes iránya. Nagyszelepes HF, Fokolt tengely, új gyűrűk, Szépen illesztett szívósor, kipuff járat szélesítese a dupla hengereknél a kezdet. Aztán a következő lépés a nagyobb moci. és még ott sem kell nagyobb karbi. a 3 álló sem biztos hogy túl sok teljesítménynövelést hoz, ha a fogyasztás is számít a beállításkor.
"...ha Detroit-nak végevan, a világnak végevan..."
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."

...A Xikla...

1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
User avatar
Süni
OfficialGréTCSiTanárúr
Posts: 2147
Joined: Fri Sep 23, 2005 12:36 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Vál
Contact:

Re: karburátor

Post by Süni »

Javasolnám Gabe-nek, hogy olvasgassa Geree oldalát.

http://www.geree.hu" onclick="window.open(this.href);return false;
Natalie Driver Gabe

Re: karburátor

Post by Natalie Driver Gabe »

Bogyo28 wrote:
Natalie Driver Gabe wrote: hogy miként lehetne kicsit többet kihozni belőle.
Nagyszelepes HF, Fokolt tengely, új gyűrűk, Szépen illesztett szívósor, kipuff járat szélesítese a dupla hengereknél a kezdet. Aztán a következő lépés a nagyobb moci. és még ott sem kell nagyobb karbi. a 3 álló sem biztos hogy túl sok teljesítménynövelést hoz, ha a fogyasztás is számít a beállításkor.
Na most az én jelenlegi motorkám a papi volt 2.3asa amit a blantnak patintott tovább s onnan landolt nálam.
A hengerfejből le van véve 2mm(tudtommal)
de összerakás közben összenéztem egy másik HF el s télleg más .
A szelepek is mások a 2.8asét kapta meg.
Szívó és kipu járatok kitágítva.
amototrt pai anno felújítatta hozzám elvileg olyan 10-12 km el került.
komp olyan 12
Veztengyel az most 2.3 asé :cry:
de allítolag 2.8 as volt benne csak sikeresen eltört.
User avatar
daytona
egyedülisszerelhet
Posts: 798
Joined: Mon Jan 26, 2009 5:45 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Zseliz, SK - Budapest III.ker
Contact:

Re: karburátor

Post by daytona »

Süni wrote:
Pudva wrote:
Süni wrote:Lehet kapni újonnan, de ekkora beruházásnál én már a 2.8-as Weberét tenném rá, mint ahogyan Daytona is tette.
Mennyibe kerül mostanság egy 2.8-as Weber?
215 font a manuális, és 265 az automata szivatós. Daytona Martonvásáron vette, direktszűrővel, beszereléssel együtt, nem tom mennyiért.
70000,- abbol a beszerelesert kar volt kifizetni a cirka 8000-et.
Ford Taunus Knudsen 1975
Ford Sierra XR4i 1983
Fiat 125P 1977
Volvo V70 1998
Renault Clio 1.2 8v 2004
Honda CB500T 1976
User avatar
daytona
egyedülisszerelhet
Posts: 798
Joined: Mon Jan 26, 2009 5:45 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Zseliz, SK - Budapest III.ker
Contact:

Re: karburátor

Post by daytona »

Natalie Driver Gabe wrote:De egy 3.0 az lenne a tuttkó.
Már csak belegondolva is mosoly kanyarodik a szájamra.
En viszont mentem mar Capri 1.6 OHC-val ami 130 loero kornyekere volt huzva, es a pofam majd leesett a bamulattol. Ugyanugy mentem mar 2.9 vagy 3.0 barmivel, ami tenyleg rohejes volt es attol feltem szet ne essen kozben a cucc. :mrgreen:

Neked elsosorban el kene dontened, hogy mit akarsz:
- megmaradni a 2.3-nal - ez esetben erdemes foglalkoznod a karburatoroddal, esetleg agyalni egy masikon
- nagyobbitani - 2.8,2.9,3.0 - kivalasztani a konkret motort es arra gyurni.
Ford Taunus Knudsen 1975
Ford Sierra XR4i 1983
Fiat 125P 1977
Volvo V70 1998
Renault Clio 1.2 8v 2004
Honda CB500T 1976
Natalie Driver Gabe

Re: karburátor

Post by Natalie Driver Gabe »

daytona wrote:
Natalie Driver Gabe wrote:De egy 3.0 az lenne a tuttkó.
Már csak belegondolva is mosoly kanyarodik a szájamra.

Neked elsosorban el kene dontened, hogy mit akarsz:
- megmaradni a 2.3-nal - ez esetben erdemes foglalkoznod a karburatoroddal, esetleg agyalni egy masikon
- nagyobbitani - 2.8,2.9,3.0 - kivalasztani a konkret motort es arra gyurni.
Jelenleg a másik agyalásánál tartok csak gondoltam kérdeznék de előbbre nem jutottam.
Szerinted egy Álló 40 weber jó kezdet lenne??
Szerintem igen. mert ki tudná hozni ami még a motoromban rejlik esetleg egy másik veztengely.
de amiért talán jó lenne hogyha nagyobb motor lenne benne ahoz is lehetne használni.
Lehet hogy egy karbi csere után azt mondanám hogy ennyi is elég .
Nem tudom amíg ki nem próbáltam.
te értesz Daytona ??
User avatar
daytona
egyedülisszerelhet
Posts: 798
Joined: Mon Jan 26, 2009 5:45 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Zseliz, SK - Budapest III.ker
Contact:

Re: karburátor

Post by daytona »

Natalie Driver Gabe wrote:te értesz Daytona ??
Haaat hogy oszinte legyek azert nem egeszen :oops: :lol:
Ford Taunus Knudsen 1975
Ford Sierra XR4i 1983
Fiat 125P 1977
Volvo V70 1998
Renault Clio 1.2 8v 2004
Honda CB500T 1976
User avatar
daytona
egyedülisszerelhet
Posts: 798
Joined: Mon Jan 26, 2009 5:45 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Zseliz, SK - Budapest III.ker
Contact:

Re: karburátor

Post by daytona »

Bogyo28 wrote:
Süni wrote:Lehet kapni újonnan, de ekkora beruházásnál én már a 2.8-as Weberét tenném rá, mint ahogyan Daytona is tette.
de akkor már egy 2.8-ra...
gondolkoztam 2.8-on en is, sot van is 2 darab 2.8 motorom, de a kocsi eredetisege miatt egyelore maradt 2.3. Most van benne 116000 km es tenyleg szepen jar, nem lenne szivem kiszedni.
Ford Taunus Knudsen 1975
Ford Sierra XR4i 1983
Fiat 125P 1977
Volvo V70 1998
Renault Clio 1.2 8v 2004
Honda CB500T 1976
Natalie Driver Gabe

Re: karburátor

Post by Natalie Driver Gabe »

daytona wrote:
Natalie Driver Gabe wrote:te értesz Daytona ??
Haaat hogy oszinte legyek azert nem egeszen :oops: :lol:
Sebaj ;-)
User avatar
Bogyo28
Überführer
Posts: 5459
Joined: Sat Dec 04, 2004 9:11 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest-Budakalász
Contact:

Re: karburátor

Post by Bogyo28 »

Natalie Driver Gabe wrote:
daytona wrote:
Natalie Driver Gabe wrote:De egy 3.0 az lenne a tuttkó.
Már csak belegondolva is mosoly kanyarodik a szájamra.

Neked elsosorban el kene dontened, hogy mit akarsz:
- megmaradni a 2.3-nal - ez esetben erdemes foglalkoznod a karburatoroddal, esetleg agyalni egy masikon
- nagyobbitani - 2.8,2.9,3.0 - kivalasztani a konkret motort es arra gyurni.
Jelenleg a másik agyalásánál tartok csak gondoltam kérdeznék de előbbre nem jutottam.
Szerinted egy Álló 40 weber jó kezdet lenne??
Szerintem igen. mert ki tudná hozni ami még a motoromban rejlik esetleg egy másik veztengely.
de amiért talán jó lenne hogyha nagyobb motor lenne benne ahoz is lehetne használni.
Lehet hogy egy karbi csere után azt mondanám hogy ennyi is elég .
Nem tudom amíg ki nem próbáltam.
te értesz Daytona ??
nehéz ugy segíteni ha nem akarod elfogadni ha valaki ugy segít, amit te nem ugy gondoltál. te inkább azt várod, hogy valaki azt mondja : Igen Gabe, igy fasza lesz!

többen több körben leírtuk, hogy szerintünk tök fölöslegesen veszel bármilyen más tipusu karbit, az nem segít. a legjobb az lenne ha egy új, erre a motorra valót tudnál beszerezni, pl weber 38, mert az akár a 3 lityisre is jó lesz. ha veszel egy másmilyen cuccot, pl álló 40 weber, annak tök más a karakterisztikája, amin vagy nem, vagy kurva nehezen/drágán tudsz változtatni. sok pénz és szopás mire használhatóra tudod belőni, és még nem is biztos hogy jobb lesz. de ha te azt akarsz venni, akkor vedd meg, tedd fel, és próbáld ki. én akkor is csak azt tudom mondani, hogy szerintem felesleges pénzkidobás.
"...ha Detroit-nak végevan, a világnak végevan..."
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."

...A Xikla...

1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
User avatar
gigford
egyedülisszerelhet
Posts: 735
Joined: Sun Dec 12, 2004 6:51 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Debrecen

Re: karburátor

Post by gigford »

Nem érdemes 2.3/2.8 mocit tuningolni...erre egy idő után mindenki rájön, sajnos nem arra lettek tervezve. Ha jól megvan csinálva, világból is kimegy, de pénzt beleölni nem éri meg.

Ha már klasszikus mocit akarsz, akkor kezdjél 3.0-val, abban van potenciál.
Natalie Driver Gabe

Re: karburátor

Post by Natalie Driver Gabe »

gigford wrote:Nem érdemes 2.3/2.8 mocit tuningolni...erre egy idő után mindenki rájön, sajnos nem arra lettek tervezve. Ha jól megvan csinálva, világból is kimegy, de pénzt beleölni nem éri meg.

Ha már klasszikus mocit akarsz, akkor kezdjél 3.0-val, abban van potenciál.
De olyat meg honnan tudnék keríteni.?
Értem amiot a bogyó mond.
A járt útért a járatlanért el ne hagyd !! :fcp57:
De attól még az embernek pörög az agya a témán.
:fcp49:
Post Reply